IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Bloedige bomaanslag op Bali Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-10-2002 13:27 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Dodental door explosies op Bali stijgt

Uitgegeven: 13 oktober 2002 08:25
Laatst gewijzigd: 13 oktober 2002 11:27

JAKARTA - Door de explosies op Bali zijn zeker 182 doden gevallen. Naar schatting 75 procent van hen zijn buitenlanders. Dit heeft het hoofd voorlichting van het Sanglah-ziekenhuis zondagochtend laten weten. Het aantal geregistreerde gewonden is inmiddels de 300 gepasseerd.

Bij de meeste buitenlandse doden gaat het volgens ziekenhuisbronnen om Australiërs. Daarnaast zijn Britten, Amerikanen, Fransen, Duitsers, Nieuw-Zeelanders en Zweden onder de doden.

Zo'n veertig Australiërs zijn in ziekenhuizen op Bali opgenomen. Vijftien van hen zijn er ernstig aan toe, aldus het Australische ministerie van Buitenlandse Zaken. Volgens bronnen in ziekenhuizen zijn de meeste gewonden naast de Australiërs afkomstig uit Groot-Brittannië, de VS. Frankrijk, Hongkong, Italië, Nieuw-Zeeland, Zweden en Zwitserland.

Gewonde Nederlanders

Een groep van ongeveer tien Nederlanders die op vakantie waren in Bali, is onderweg naar huis. Dat zei een woordvoerster van alarmcentrale Eurocross zondag. Een van hen is lichtgewond. De groep was in een van de disco's in Kuta waar zaterdagavond bommen ontploften.

Eurocross heeft inmiddels contact gelegd met een tweede groep, van zeven Nederlanders. Deze mensen willen ook zo snel mogelijk terug naar huis. Een van hen is gewond geraakt door de explosies. Het is volgens de zegsvrouw onbekend of deze persoon al vervoerd kan worden. De groepen bestaan voornamelijk uit twintigers. Het hangt af van individuele omstandigheden of Nederlanders die vervroegd naar huis willen, daar extra geld aan kwijt zijn. Eurocross raadt hen aan contact op te nemen met hun verzekeringsmaatschappij.

Er zijn verder nog geen berichten binnengekomen over gewonde Nederlanders, aldus de woordvoerster. "We hopen dat de Nederlanders het leed bespaard blijft. De identificatie van zowel doden als mensen in ziekenhuizen gaat echter waarschijnlijk heel lang duren." De Nederlandse ambassadeur in Indonesië is volgens Eurocross in het gebied, op zoek naar landgenoten.

Terrorisme reëel gevaar

De Indonesische president Megawati Sukarnoputri heeft zondag de bevolking tot kalmte gemaand na de bloedige bomaanslag op Bali van zaterdagavond. De bom is een waarschuwing voor ons allen dat het terrorisme een reëel gevaar is en mogelijk een gevaar voor de nationale veiligheid, aldus de president na een spoedzitting van het kabinet. Ze gaat naar Bali om de plaats van het drama te bezoeken. Zeker 182 mensen zijn er zaterdagavond gedood. Een autobom verwoestte druk bezochte uitgaansgelegenheden in Kuta ten zuiden van de Balinese hoofdstad Denpasar. Daar onplofte vrijwel tegelijkertijd ook een bom bij de woning van de Amerikaanse honorair consul. Daarbij vielen geen gewonden. Er ontplofte voorts een bom bij het Filipijnse consulaat op het Indonesische eiland Celebes.


bron (C) www.nu.nl


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 13-10-2002 13:35 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

zzzoooo wat ben ik eigenlijk blij dat ze dat niet vorig jaar deden Toen zat ik op Bali ongeveer rond deze tijd.....


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 13-10-2002 15:33 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Het is toch gewoon van de gekke dat zoiets gebeurd.

En dan alleen maar omdat ze van indonesie een islamitisch rijk willen maken.
Ze zouden alle geloven gewoon moeten verbieden.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-10-2002 15:44 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Fanatici


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-10-2002 15:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2002 15:33 schreef gummibeer het volgende:
Het is toch gewoon van de gekke dat zoiets gebeurd.

En dan alleen maar omdat ze van indonesie een islamitisch rijk willen maken.
Ze zouden alle geloven gewoon moeten verbieden.


Is het al bekend dat islamieten hier achter zitten?


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 13-10-2002 15:56 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Ze zijn er 99% zeker van zeiden ze op het journaal.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 13-10-2002 16:15 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Fundamentalisten afmaken!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-10-2002 16:27 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 13 oktober 2002 15:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Is het al bekend dat islamieten hier achter zitten?

De aanslag is nog niet opgeëist..

Aaargh wat triest


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 13-10-2002 16:34 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

..........

Why do these things happen every day?

................

Ik wordt er ook ziek van dat er bij ieder bericht over doden in het buitenland expliciet vermeld wordt hoeveel nederlanders er dood zijn gegaan en gewond en hoe erg dit wel niet is. Alsof die andere mensen minder aandacht verdienen



You will never have, what i never had.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-10-2002 18:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2002 15:56 schreef gummibeer het volgende:
Ze zijn er 99% zeker van zeiden ze op het journaal.


ja, en alle fundementalisten moeten aan hun geslachtsdelen opgehangen worden. het meest waardeloze soort van mensen is dat.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 13-10-2002 18:24]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-10-2002 18:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Je zou maar blackmetal muzikant zijn in Indonesië(daar is toch een behoorlijk scene?) Dat is dwingt toch meer respect af dan om dat te zijn in het westen) ga maar na hoe dat fundementalistisch tuig is. Wil je daar met ze een afwijkende mening tussen zitten? Ik ga die scene steunen, dus als iemand titels van cd's heeft? Hopelijk steken ze alle moskeëen daar in de fik.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 13-10-2002 18:32 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 13 oktober 2002 13:35 schreef Bintmeister het volgende:
zzzoooo wat ben ik eigenlijk blij dat ze dat niet vorig jaar deden Toen zat ik op Bali ongeveer rond deze tijd.....


same here...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-10-2002 19:30 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2002 18:31 schreef attila_de_hun het volgende:
Je zou maar blackmetal muzikant zijn in Indonesië(daar is toch een behoorlijk scene?) Dat is dwingt toch meer respect af dan om dat te zijn in het westen) ga maar na hoe dat fundementalistisch tuig is. Wil je daar met ze een afwijkende mening tussen zitten? Ik ga die scene steunen, dus als iemand titels van cd's heeft? Hopelijk steken ze alle moskeëen daar in de fik.
Goed idee, maar natuurlijk wel de extreme idioten ..
Dan zijn ze gestorven voor allah op een goede manier.. 7 vrouwen ofzo in hiernamaals..


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 13-10-2002 22:42 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Triest...


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 14-10-2002 9:02 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2002 13:35 schreef Bintmeister het volgende:
zzzoooo wat ben ik eigenlijk blij dat ze dat niet vorig jaar deden Toen zat ik op Bali ongeveer rond deze tijd.....


Godverdomme, blijven ze bezig? Naja toen wij er zaten waren ze bezig met het plannen van aanslagen op de Amerikaanse ambasade in Jakarta

Aargh en ik wil volgend jaar nog wel naar Bali ...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 14-10-2002 9:12 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Je kan in principe overal een aanslag verwachten, ik bedoel, er gaan nu toch ook weer mensen naar Amerika, Israel, en noem maar op?

Een paar jaar geleden was er een aanslag in Luxor, Egypte, toen was er ook een maand ofzo een dieptepunt van het toerisme, maar daarna kwam 'iedereen' weer.

Door een aanslag laat ik me niet weghouden, het kan overal en altijd gebeuren.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 14-10-2002 9:41 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Ik laat me ook niet stoppen door terrorisme, als je daar aan begint kan je nergens meer heen.
I kom ook wel eens in de filippijnen waar bom aanslagen en kidnapingen veel vaker gebeuren echter hoor je daar veel minder van, wel zijn ze iets kleiner dan die in Bali.
En toch is het schrikken als je vol bewapende soldaten langs de strandbar ziet rennen,om rebellen te verdrijven.

en dood aan alle fundamentalisten, that includes mijn nieuwe onder buurman.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 14-10-2002 10:25 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Ik las toevallig net dit stuk, ik ben er echt ziek van. Hoe kunnen mensen zo zijn?

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1034486729446.html

ik heb er gewoon geen woorden voor


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2002 10:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Waarom interesseren wij ons hier nou voor ? Alleen omdat er westerlingen gewond/gedood zijn? Er zijn zoveel van dit soort aanslagen in dat deel van de wereld.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 14-10-2002 10:29 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

mij intereseerd het geen reet of er een westerling bijzit.
het is gewoon al klote dat het gebeurd, laten ze dan kazerne's op gaan blazen ofzo maar geen uitgaan gelegensheden.



Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 14-10-2002 10:30 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 14 oktober 2002 10:26 schreef Jenje het volgende:
Waarom interesseren wij ons hier nou voor ? Alleen omdat er westerlingen gewond/gedood zijn? Er zijn zoveel van dit soort aanslagen in dat deel van de wereld.


t gaat mij niet om de afkomst van de mensen.
T gaat mij gewoon om hoe zielig mensen kunnen zijn dat ze zo intolerant zij tegenover anderen dat ze ze op zo'n gruwelijke manier afmaken.

En tsja, als het westerlingen treft wordt het ook veel uitgebreider behandelt door de media...
ook triest overigens


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-10-2002 13:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 10:26 schreef Jenje het volgende:
Waarom interesseren wij ons hier nou voor ? Alleen omdat er westerlingen gewond/gedood zijn? Er zijn zoveel van dit soort aanslagen in dat deel van de wereld.


wat je bedoel je met "wij"? Het board of de media? Voor mij persoonlijk geld jou klacht niet vind ik, Ik vind het net zo erg als de doden alleen aziaten of voor mijn part arabieren zouden zijn,


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2002 13:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ga niet iedereen persoonlijk opnoemen, ik vind de aandacht ervoor nu alleen wel erg hypocriet.


Dryadd
Usericon van Dryadd
Posted 14-10-2002 16:31 by Dryadd Wijzig reactieProfiel van DryaddQuote dit bericht

Net gelezen:

Al-Qaeda toch verantwoordelijk voor de aanslag
(dit berust echter wel op speculaties)


JAKARTA (ANP) - Indonesië heeft de verantwoordelijkheid voor de bloedige bomaanslag op een discotheek op het eiland Bali gelegd bij het terreurnetwerk al-Qaeda van Osama bin Laden. Dit heeft minister van Defensie Matori Abdul Jalil maandag benadrukt.

Door de aanslag kwamen zeker 183 mensen om het leven, voornamelijk toeristen. Naar schatting driehonderd mensen raakten gewond.

,,De explosie op Bali staat in verband met al-Qaeda'', aldus de bewindsman. ,,Ik ben er zeker van dat het netwerk echt bestaat.'' Het is voor het eerst dat een regeringsfunctionaris in Indonesië een verband legt tussen de aanslag op Bali en Osmana bin Laden. Jalil zei dat de aanslag gepleegd is door 'professionals'. Hij wees erop dat recente ,,verschijnselen'' aantonen dat extremisten van al-Qaeda actief zijn inIndonesië. Hij weidde daar niet verder over uit.

Bush
De Amerikaanse president Bush heeft zondag de bomaanslagen op Bali veroordeeld als ,,een lafhartige daad''. Bij de aanslag kwamen onder meer veel Australiërs om het leven.

Een team van de federale inlichtingendienst FBI is onderweg naar Bali om te helpen bij het onderzoek naar de bomaanslag, verklaarde een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken. Alle Amerikanen in Indonesië zijn zondagavond opgeroepen het land te verlaten.



[Dit bericht is gewijzigd door Dryadd op 14-10-2002 16:35]


A dead body, a severed limb, an oozing pustule,a sunken socket, it's all just for the shock value.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2002 16:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 16:31 schreef Dryadd het volgende:
Net gelezen:

Al-Qaeda toch verantwoordelijk voor de aanslag

Bron ?


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 14-10-2002 16:33 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

OEf

Ik dacht te lezen bomaanslag op beli

sorry beli mahr



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen