IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : NSBlackMetal Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-11-2001 0:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Het zal mij een rotzorg wezen of bands een bepaalde politieke stroming aanhangen.
Als men daar hard tegen gaat lopen schreeuwen, zal er alleen maar een heftige reactie op komen,dus wil je xtreem rechts laten verdwijnen ?? Zeg dan gewoon niks, dan verdwijnen ze zelf langzaam.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-11-2001 0:20 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 19 november 2001 22:47 schreef sickheaddread het volgende:
even een vragie, beginnen sommigen hier (zoals jullie zelf zeiden) te schreeuwen, kotsen bij het zien van alleen al die hakenkruisen ? of wat ?


Nee, absoluut niet, als ik een hakenkruis zie word ik juist benieuwd. Vaak zijn die bands mythologisch zeer onderlegd en hebben ze veel diepgang. Waarsch. juist omdat ze weten dat zo'n hakenkruis veel gevoelens oproept en ze daardoor veel inhoud zullen moeten hebben. (note: heb het dus niet over troep als 'ethnic cleansing' of zo, of van die RaHoWa (Racial Holy War) achtige types, al moet ik daar eerder om lachen dan ervan kotsen) .

Ik begin te schreeuwen en te kotsen bij christelijke metal...


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 20-11-2001 7:11 by sickheaddread Profiel van sickheaddread

MOet je es goed nadenken. Die lui die hitler willen volgen, mij best....haha ze volgen alleen een dooie leider. Laat ze dan zo sterk zijn meteen een eigen 'levende' leider te volgen. Maar denk na, wat doe je zelf ? Veel dingen die ik meemaak doen me toch erg aan dat hele hitlergebeuren zelf denken... Kijk die film en je kom gegarandeert iets of meerdere dingen tegen waar je het HELEMAAL mee eens bent.


daar ging alleen dit topic niet helemaal over glaub' ich


zo, dat was mijn beurt dan weer


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-11-2001 8:45 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 20 november 2001 7:11 schreef sickheaddread het volgende:
MOet je es goed nadenken. Die lui die hitler willen volgen, mij best....haha ze volgen alleen een dooie leider. Laat ze dan zo sterk zijn meteen een eigen 'levende' leider te volgen. Maar denk na, wat doe je zelf ? Veel dingen die ik meemaak doen me toch erg aan dat hele hitlergebeuren zelf denken... Kijk die film en je kom gegarandeert iets of meerdere dingen tegen waar je het HELEMAAL mee eens bent.

daar ging alleen dit topic niet helemaal over glaub' ich


Sorry, maar ik begrijp niet waar je het over hebt. Welke film? En wat probeer je nu eigenlijk precies te zeggen? Wat voor dingen je meemaakt?


overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 20-11-2001 22:43 by overturnedskewer Profiel van overturnedskewer

quote:
Op 20 november 2001 0:18 schreef Jenje het volgende:
Het zal mij een rotzorg wezen of bands een bepaalde politieke stroming aanhangen.
Als men daar hard tegen gaat lopen schreeuwen, zal er alleen maar een heftige reactie op komen,dus wil je xtreem rechts laten verdwijnen ?? Zeg dan gewoon niks, dan verdwijnen ze zelf langzaam.


Jenje ik ben het niet vaak met je eens maar idd. Je ziet wat er met de CD gebeurde toen iedereen ze negeerde in plaats van tegen ze aan lopen schoppen (figuurlijk), ze verdwenen. Dit soort groepen kicken er op om gehaat te worden en als niemand ze haat maar iedereen ze negeert dan ebt het vanzelf weg. Tuurlijk blijven deze groepen dan wel maar dan een stuk minder actief.

Het kan mij weinig boeien, als een band extreem rechts is vind ik dat prima, ik heb een andere mening maar zolang de teksten en de band dit maar niet als hoofdonderwerp kiezen kan het mij weinig schelen. Maar als je als LORDS OF EVIL opeens WAR 88 (88 = heil hitler) gaat heten dan koop ik het gewoon niet meer, maar ik zal het nooit proberen te verbieden.

pfieeww, dat was een heel hoofd vol mening..


Black Metal ist krieg :-)


GkuA
-nt
Usericon van GkuA
Posted 20-11-2001 23:01 by GkuA Profiel van GkuA

quote:
Op 18 november 2001 23:55 schreef VUIG het volgende:
ik heb de hele topic neit gelezen en ga dat ook neit doen..

Politiek in metal zuigt.. als je zonodig en politieke boodschap wil uitspuwen, ga dan in de politiek..

of ga OI!, PUNK of RAC maken... maar geen metal.

bovendien.. wat heeft het voor zin om politieke propaganda te maken die totaal onverstaanbaar en neit om aan te horen is voor de meeste mensen... 99% van de wereld bevolking HAAT black metal...

bovendien is politiek een sociale, gestructureerde aangelegenheid...

BLACK METAL is staat toch godverdomme voro A-SOCIALE zaken en KAOS????




Mee eens.

misschien geef ik later nog een persoonlijke bijdrage aan deze discussie omdat het wel een interessant onderwerp is, maar moet er eerst nog wat meer over te weten komen ...


'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 20-11-2001 23:40 by Vampire Ricardo Profiel van Vampire Ricardohttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 20 november 2001 22:43 schreef overturnedskewer het volgende:
Maar als je als LORDS OF EVIL opeens WAR 88 (88 = heil hitler) gaat heten dan koop ik het gewoon niet meer, maar ik zal het nooit proberen te verbieden.




Ik zou WAR 88 nog geeneens kopen voor de muziek, als ik het goed heb spelen ze nu RAC/OI....Lords of Evil was ook niet echt boeiend trouwens..simpele primitieve blek mettle



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 21-11-2001 1:02 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

--niet echt veel zin gehad om dit ales door te lezen, dus dit kan al een keer gezegt zijn--

hakenkruizen en SS-tekens en ga zo maar door zijn doodnormale oudheidstekens als runen e.d. Helaas zijn die door een stel randdebielen voor de verkeerde doeleinden gebruikt, zodat als je zo'n teken gebruikt je meteen een zooi mensen tegen je in het harnas jaagd. Als je dit dan met opzet gaat doen, ben je gewoon zielig (naar mijn mening dan). Wij (mijn band) hadden ook een stoere Rune gevonden voor onze band, WolfsAngel, maar naar wat internetbrowsen hebben we die toch maar laten vallen. De SS had die namelijk gebruikt als naam voor hun "clubblad". Daar wilde wij dus absoluut niet mee geasossieerd ('t is laat, en heb geen zin om goed te spellen....) worden. Dit vind ik jammer, dat je goe dmoet uitkijken wat je gebruikt, omdat het best eens kan zijn dat anderen dat teken o.i.d. al verneukt hebben


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 21-11-2001 7:51 by sickheaddread Profiel van sickheaddread

quote:
Op 20 november 2001 8:45 schreef Dwaallicht het volgende:
Sorry, maar ik begrijp niet waar je het over hebt. Welke film? En wat probeer je nu eigenlijk precies te zeggen? Wat voor dingen je meemaakt?


Haha, tsja, moet ik even heel goed nadenken wat k nou precies bedoelde. Ik weet wal wat voor mening ik erover heb, maar die 'probeerde' ik toen waarschijnlijk neer te zetten en dat wou dus niet lukken en niet duidelijk overkomen.
Ik zal als ik weer tijd heb (want ik moet nu weg) even neerzetten wat ik nou bedoelde en dat wat begrijpbaarder hehe...


zo, dat was mijn beurt dan weer


overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 21-11-2001 16:39 by overturnedskewer Profiel van overturnedskewer

quote:
Op 20 november 2001 23:40 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Ik zou WAR 88 nog geeneens kopen voor de muziek, als ik het goed heb spelen ze nu RAC/OI....Lords of Evil was ook niet echt boeiend trouwens..simpele primitieve blek mettle



Ach, zo goed zijn ze ook niet maar hun laatste cd voor dat ze War 88 gingen heten vond ik best leuk, zaten wel een paar grappige nummertjes op. Maar jah nu mogen ze van mij lekker oprotten vuile klote nazis.


Black Metal ist krieg :-)


overturnedskewer
Abhorrent christendom, inside burning
Usericon van overturnedskewer
Posted 21-11-2001 16:44 by overturnedskewer Profiel van overturnedskewer

quote:
Op 21 november 2001 1:02 schreef Bintmeister het volgende:
--niet echt veel zin gehad om dit ales door te lezen, dus dit kan al een keer gezegt zijn--

hakenkruizen en SS-tekens en ga zo maar door zijn doodnormale oudheidstekens als runen e.d. Helaas zijn die door een stel randdebielen voor de verkeerde doeleinden gebruikt, zodat als je zo'n teken gebruikt je meteen een zooi mensen tegen je in het harnas jaagd. Als je dit dan met opzet gaat doen, ben je gewoon zielig (naar mijn mening dan). Wij (mijn band) hadden ook een stoere Rune gevonden voor onze band, WolfsAngel, maar naar wat internetbrowsen hebben we die toch maar laten vallen. De SS had die namelijk gebruikt als naam voor hun "clubblad". Daar wilde wij dus absoluut niet mee geasossieerd ('t is laat, en heb geen zin om goed te spellen....) worden. Dit vind ik jammer, dat je goe dmoet uitkijken wat je gebruikt, omdat het best eens kan zijn dat anderen dat teken o.i.d. al verneukt hebben


Ik ben het totaal met je eens:
Ze zijn zelf te dom om een eigen teken te bedenken dus vernielen ze de betekenis van een bestaand teken uit de oudheid die weinig mensen kennen om dit te kunnen gebruiken. VIEZE VUILE DFASKGVE!$#^%YHDFV%#&TR!!! en dat vin ik er van .


Black Metal ist krieg :-)


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 21-11-2001 16:50 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 21 november 2001 1:02 schreef Bintmeister het volgende:
--niet echt veel zin gehad om dit ales door te lezen, dus dit kan al een keer gezegt zijn--

hakenkruizen en SS-tekens en ga zo maar door zijn doodnormale oudheidstekens als runen e.d. Helaas zijn die door een stel randdebielen voor de verkeerde doeleinden gebruikt, zodat als je zo'n teken gebruikt je meteen een zooi mensen tegen je in het harnas jaagd. Als je dit dan met opzet gaat doen, ben je gewoon zielig (naar mijn mening dan). Wij (mijn band) hadden ook een stoere Rune gevonden voor onze band, WolfsAngel, maar naar wat internetbrowsen hebben we die toch maar laten vallen. De SS had die namelijk gebruikt als naam voor hun "clubblad". Daar wilde wij dus absoluut niet mee geasossieerd ('t is laat, en heb geen zin om goed te spellen....) worden. Dit vind ik jammer, dat je goe dmoet uitkijken wat je gebruikt, omdat het best eens kan zijn dat anderen dat teken o.i.d. al verneukt hebben
Ik denk dat je met dat soort dingen geen rekening moet houden. Anders kun je eeuwig naar een mooi/krachtig symbool voor je band zoeken. Je moet gewoon naar de originele betekenis kijken. Ikzelf draag vaak een zonnewiel ketting. En dat zit er in principe uit als een swastika met 5 armen. Zeggen mensen "Hee, een hakenkruis", zeg ik "Nee, een zonnewiel".



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 21-11-2001 17:01 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

opzich ben ik het ook weer helemaal met jouw eens, maar wij hadden zelf zoiets van, nee laten we wat anders zoeken. Want zoveel verschil zit er in principe niet tussen een clubblad en een band. Kunnen beiden gezien worden als propagandamiddel, en de kans bestaat dat het verkeerde publiek juis op je afkomt en het beoogde publiek weg blijft.

Vandaar...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 21-11-2001 17:04 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 21 november 2001 17:01 schreef Bintmeister het volgende:
opzich ben ik het ook weer helemaal met jouw eens, maar wij hadden zelf zoiets van, nee laten we wat anders zoeken. Want zoveel verschil zit er in principe niet tussen een clubblad en een band. Kunnen beiden gezien worden als propagandamiddel, en de kans bestaat dat het verkeerde publiek juis op je afkomt en het beoogde publiek weg blijft.

Vandaar...
Ja da's waar. Je wil bij een optreden geen extreem rechtse skinheads vooraan hebben. Snap 't.



Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 21-11-2001 19:05 by Volthor Kahn Profiel van Volthor Kahn

probleem is wel dat je nooit de volledige geschiedenis van zo'n rune weet

gelukkig zitten er 2 historici in mn band

WolfsAngel was trouwens het teken van de NSB
waarschijnlijk weet niemand dat meer, maar ja je weet nooit

nu hebben we Inguz
een Rune en tevens naam van een God, die als het goed is nog nooit bedoezeld is door fout gebruik


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 22-11-2001 18:07 by sickheaddread Profiel van sickheaddread

Okee, nu heb ik de tijd.
Die film, dat was een fout van mij, ik zou niet weten wat voor film ik bedoelde. Ik sliep volgens mij bijna toen ik dit schreef...ik weet niet meer. Dus dat vorige bericht maar even vergeten.
Dan zal ik nu eens zien of ik kan uitleggen wat ik bedoelde.


Ik zag al die walg en kots reply's op die link waar dit topic meer begon. Toen dacht ik dus: beginnen ze nu zo overdreven te reageren omdat ze alleen al die hakenkruizen zien ? of wat ?
Als dat dus het geval is vind ik dat nogal erg dom !
Ik vind namelijk wat Hitler heeft gedaan, tja hij heeft geprobeert wat hij wilde en was daarbij erg egoistisch.
Maarja....zoveel mensen zijn zo erg egoistisch en willen bijv. alle zwarten het land uithebben. Alleen zij pakken het niet zo groots aan... Een beetje zo bedoelde ik het, maar nu mot ik weer gaan, nah, mossel


zo, dat was mijn beurt dan weer


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 22-11-2001 18:35 by Rectum Lobotomy Profiel van Rectum Lobotomy

Er zijn genoeg black metal bands die racistisch o.i.d. zijn. Ik heb persoonlijk zoiets van, wat boeit het!? Als die gasten lekker racistisch willen zijn dan doen ze dat toch lekker? Als de muziek goed is koop ik hun c.d. wel hoor. Als ik geen racistische black zou luisteren zou mijn c.d. collectie met ongeveer 50% krimpen.
So what's the problem????


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 22-11-2001 21:48 by sickheaddread Profiel van sickheaddread

quote:
Als ik geen racistische black zou luisteren zou mijn c.d. collectie met ongeveer 50% krimpen.
So what's the problem????


denk nog wel meer...


zo, dat was mijn beurt dan weer


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 22-11-2001 21:57 by NecRomantica Profiel van NecRomantica

govder

[Dit bericht is gewijzigd door NecRomantica op 13-05-2002 22:47]


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 24-11-2001 21:42 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

Heil,

Wat ik van die site vind? Ik ben het er grotendeels mee eens. Waarom fuckt iedereen zo op rechtse ideeen? Als bands zingen over dood, afgerukte ledematen en weet ik veel wat,dan vind iedereen het vet kewl, maar als ns-bands zingen over vernietiging vind iedereen het meteen walgelijk, alleen omdat het nazis zijn. Belachelijk. Ik ga hier maar niet dieper op in, aangezien niemand hier het toch WIL begijpen. Verder heb ik hier ergens gelezen dat een Nihilist livere vandaag dan morgen een atoombom op de wereld ziet vallen. Ik ben een Nihilist/Wodanist en ik kan diegene vertellen dat dat de grootste onzin ooit is. Als de hele wereld vernietigd zou worden, dan betekent dat het uitsterven van de mens als soort, terwijl het in Nihilisme juist draait om het comtinue ontwikkelen en verbeteren van de mens als soort. Lul dus niet over dingen waar je geen verstand van hebt. En nog effe over extreem rechts: waarom denkt iedereen hierbij meteen aan concentratiekampen en dergelijke?? Daar heeft het nix mee te maken. Rechtse ideeen wil slechts zeggen dat je onderscheidt maakt tussen verschillende mensen en dat de ene mens beyter is dan de andere, in tegenstelling tot linkse opvattingen, waarbij men er vanuit gaat dat iedereen gelijk is. Dat de ene mens beter is dan de andere lijkt me een logisch natuurgevolg. En het feit dat de zwakke moet sterven opdat de sterke kan overleven is ook een logisch gevolg. Dat het moreel niet verantwoord is maakt niet uit, aangezien onze hedendaagse morelen nog geen 2000 jaar oud zijn en ingevoerd door het Christendom, die de sterke, machte volkeren die hun bedreigden het 'kwaad'hebben genoemd.

Wotan Mit Uns

Duxmortem, Elfenvorst der Vierde Era


SCUM FUCK


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 24-11-2001 21:54 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

de reden dat de mens zich boven de rest van de dieren heeft weten te plaatsen is onder andere toe te wijzen aan het feit dat het (al zou je het niet altijd zeggen)geleerd heeft naast elkaar te leven en de zwakkeren te helpen sterker te worden. Als dit niet gebeurt zou zijn, dan zouden we nu bij lange na niet zo (technisch) geëvolueert zijn, want zeg nou zelf, iedere wetenschapper die een belangrijke uitvinding heeft gemaakt is eigenlijk een mietje (qua sterkte). Dus, als het recht van de sterkste had gegolden, hadden deze mensen geeneens de mogelijkheid gehad om hun oenderzoeken e.d. te doen. Best stom dus om die 'zwakkeren' te elimineren. Punt 2: wat onderscheidt de sterke van de zwakke en wie bepaald dat. Als voorbeeld, op welke grond zou een Duxmortem beter, dus sterker zijn dan een Volthor Kahn, of een Jenje of een Bint??? Alleen maar door het feit dat hij bepaald ideeën aanhangt?? Of naar True Black Metal luisterd? Ik zou dit best wel eens WILLEN weten. Als de ene zijde haar/ zijn standpunt namelijk kan verheldere met duidelijke afscheidingen tussen sterk en zwak, kan er namelijk een betere discussie volgen.


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 24-11-2001 22:07 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

Heil,

Whahahah...De mens zich boven de dieren geplaatst??? Dat is onmogelijk mijn beste. De mens staat VER onder het rijk der dieren. En technologisch geevolueert?? Dat noem ik geen vooruitgang. Hierdoor heeft de mens zich afgekeert van de natuur, de magie en zijn eigen macht. Alles draait alleen nog maar om apparaten die alles voor ons moeten doen. Verder, het aanhangen van bepaalde ideeen is op een zekere manier idd een criterium voor sterk of zwak, aangezien dat aangeeft in hoeverre die persoon ontwikkelt is (hier geen rekening houdend met posers die niet weten waar ze het over hebben).
Verder, het begrip zwak wil zeggen, dat wat zich niet meer ontwikkelt. Datgene dat zich vasthoudt aan oude dogma's en niet eens meer de wil heeft tot ontwikkeling. Diegenen belemmeren een soort te ontwikkelen en hebben geen recht op leven, aangezien zij niks doen met dit leven, behalve hun eigen zwakheid en arrogantie manifesteren. Ik hoop dat dit enige duidelijk geeft.

Duxmortem

[Dit bericht is gewijzigd door Duxmortem op 24-11-2001 22:09]


SCUM FUCK


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 24-11-2001 22:14 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

Wijze reactie Bintmeister... maar met dat argument van die wetenschapper zullen de heren Duxmortem en Nachtvorst niet overtuigd worden want ik heb niet het idee dat zij zo voor die wetenschappelijke ontwikkelingen zijn.

Ik ben blij dat niet iedereen op de wereld de mening van deze heren deelt. Zij menen allemaal kennis te hebben maar iedere 0 weet toch dat onderdrukking FOUT is! Onderdrukkers zijn hersen- maar vooral harteloos. Zelf zullen ze dit nooit beseffen maar de slachtoffers van deze figuren gaan door een lijdensweg, en waarom? Omdat ze nou eenmaal anders zijn...

Stel nouw, dat jullie ZELF tot de 'zwakkeren' zouden behoren. Nee, jullie kan zoiets niet overkomen he. Dit bepaal je alleen niet zelf, je hebt nou eenmaal een ziel en lichaam gekregen.

Kortom, gooi die kortzichtige black metal ist krieg ideeën es een keer in de prullenbak en wordt volwassen.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 24-11-2001 22:15 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

maar zo te horen hou jij je ook vast aan ou de dogma's. Dus volgens jouw eigen woorden, maakt dat jouw ook zwak. Hiermee geef jij dus aan dat ook jij geen recht hebt op leven....


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 24-11-2001 22:20 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

Heil

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Wat een enorme onzin. Waarom gooien mensen het altijd op die morele onzin?? Onderdukken fout?? Waarom heeft ieder mens dan een Wille zur Macht? Je impliceert met deze post (Sjaan) dat de morele waarden waar je het nu over hebt universele waarden zijn. Mag ik je er op wijzen dat voor de komst van het Christendom de onderdrukker, de machtige, de groeiende werd beschouwt als goed? Pas met de komst van het christendom zijn deze waarden veranderd doordat het christendom, in het begin nog een klen groepje, zich bedreigd voelde door de machtige, sterke volkeren en/of individuen die zij vervolgens het kwaad hebben genoemd. Grappig om te zien hoe vrijwel iedereen tegenwoordig deze belachelijke waarden heeft overgenomen en als universele waarheid geaccepteerd.


SCUM FUCK


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen