IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : NSBlackMetal Vorige pagina | Volgende pagina
Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 24-11-2001 22:24 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 24 november 2001 22:20 schreef Duxmortem het volgende:
Heil

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Wat een enorme onzin. Waarom gooien mensen het altijd op die morele onzin?? Onderdukken fout?? Waarom heeft ieder mens dan een Wille zur Macht? Je impliceert met deze post (Sjaan) dat de morele waarden waar je het nu over hebt universele waarden zijn. Mag ik je er op wijzen dat voor de komst van het Christendom de onderdrukker, de machtige, de groeiende werd beschouwt als goed? Pas met de komst van het christendom zijn deze waarden veranderd doordat het christendom, in het begin nog een klen groepje, zich bedreigd voelde door de machtige, sterke volkeren en/of individuen die zij vervolgens het kwaad hebben genoemd. Grappig om te zien hoe vrijwel iedereen tegenwoordig deze belachelijke waarden heeft overgenomen en als universele waarheid geaccepteerd.


Ik ben geen Christen maar ze hebben in dit geval dus wel gelijk. Wat schiet je nouw op met onderdrukking, kun je me dat uitleggen?

Als iedereen nouw elkaar es als gelijke zou behandelen dan zou de wereld toch een stuk prettiger zijn om in te leven? Je hoeft echt niet iedereen aardig te vinden maar negeer die personen dan gewoon.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 24-11-2001 22:25 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

*zie vorige post van mij*

betekend dit dan niet dat het zwakke voor meer dan 2000 jaar boven de sterken heeft gestaan, omdat het van een klein groepje tot een meerderheid der bevolking is gegroeit? En de meerderheid van de mensheid haar normen en waarden heeft overgenomen, haar rechtssysteem er van afgeleidt heeft etc etc??


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 24-11-2001 22:27 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

Heil,

Ik denk dat de uitspraak 'vasthouden aan oude dogma's'enigsinds verduidelijkt dient te worden. Hiermee bedoel ik min of meer dat diegene zo omkomt in zijn eigen arrogantie (en hiermee bedoel ik niet uiterlijke, bewuste arrogantie, voordat dat ook weer verkeerd wordt opgevat) dat hij/zij niet eens meer de wil heeft tot ontwikkeling. Men ziet het tegenwoordig: natturlijk zeggen de Joods-Christelijke submensen dan dat er weldegelijk ontwikkeling is. Technische ontwikkeling. Sit is echter geen ontwikkeling. Dit is juist het tegenovergestelde, doordat mensen hierdoor nog verder van hun eigen bron van macht verwijdert raken. Nog even terugkomen op het feit dat ik me zou vasthouden aan oude dogma's: Iedereen die mij kent zal u kunnen vertellen dat mijn hele leven een continu proces is van ontwikkelen en verbeteren, kraqchtiger en wijzer worden, spiritueel op hogere niveaus komen en het continu bijstellen en verbeteren van mijzelf en al mijn creaties (waaronder ook mijn denkbeelden). Natuurlijk kent u mij niet en kunt u dit dus niet weten.

Wotan Mit Uns

Duxmortem, Elfenvorst der Vierde Era


SCUM FUCK


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 24-11-2001 22:30 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

dan kan jij mij dus ook niet garanderen dat, zeg, in een jaar of 5 jij weer geheel andere ideeën er op nahoudt en geheel van je huidige standpunt bent afgestapt. En infeite dus, volgens je huidige waarden, zwak en dus overbodig bent geworden?


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 24-11-2001 22:32 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

Heil

Dit wordt mijn laatste post over dit topic. Het is mij vrij duidelijk dat wij op een te verschillend niveua zitten om te kunnen communiceren. Jullie blijven maar spreken van morele waarden en termen als 'prettig', 'respecteren'. Dit zijn irrelevante dingen, tenzij zij u helpen te ontwikkelen. Het gaat niet om prettig of niet prettig, leuk of niet leuk. Goed en kwaad, pijn en genot..het zijn beide slechts aspecten van hetzelfde. Daar komt nog eens bij dat waar de ene ophoudt, de andere allang begonnen is. Indien u inziet dat de waarden die je mammie je leert niet als universele waarheden gelden, kunnen wij verder spreken. Stapt uit uw dogma's en vooroordelen en wij kunnen misschien weer eens verder spreken.

Wotan Mit Uns

Duxmortem, Elfenvorst der Vierde Era


SCUM FUCK


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 24-11-2001 22:36 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

Grrrr...ik zou niet meer reageren maar ik acht het nodig nog 1 opmerking te maken betreffende een post van bintmeister: Over, zeg 5 jaar zal mijn standpunt misschien idd geheel veranderd zijn. Maar het zal slechts beter zijn dan het nu is, nooit slechter. Het is een ontwikkeling.Volgens mijn huidige waarden zal dit nooit zwakheid zijn, aangezien zij een verbeterde, verder ontwikkelde vorm van deze waarden zullen presenteren, voor sommigen zonder verband, maar voor de elite duidelijk een proces van natuurlijke gevolgen.


SCUM FUCK


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 24-11-2001 22:36 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

ik hou mij al meerdere jaren niet meer aan de 'universele waarden van mij moeder', best grof overigens dat jij mijn moeder hier bij wilt bestrekken, maar goed..

en gezien de post waar ik daarnet op reageerde, was mijn vraag een logische vervolg vraag, aangezien jij zelf zei dat jij blijft veranderen


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 24-11-2001 22:41 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

quote:
Op 24 november 2001 22:27 schreef Duxmortem het volgende:
Iedereen die mij kent zal u kunnen vertellen dat mijn hele leven een continu proces is van ontwikkelen en verbeteren, kraqchtiger en wijzer worden, spiritueel op hogere niveaus komen en het continu bijstellen en verbeteren van mijzelf en al mijn creaties (waaronder ook mijn denkbeelden). Natuurlijk kent u mij niet en kunt u dit dus niet weten.



Dit is een praatje wat iedereen kan houden, iedereen begint zwak. Als je geboren bent kan je niet eens lopen of praten, laatstaan voor je zelf denken. Iedereen wordt steeds krachtiger en wijzer, dus is dat een beetje een ruk opmerking.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-11-2001 0:33 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Wow, ik heb in geen tijden iemand zo gelijk zien hebben als Duxmortem. Heil!


Kracht = ontwikkeling, verandering, MACHT.

Zwakte = stagnatie, gelijkheid, moraliteit.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 25-11-2001 1:07 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

Wat is er mis mis moraliteit??

en ik heb het over respect, niet over gelijkheid.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-11-2001 1:57 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 25 november 2001 1:07 schreef Bintmeister het volgende:
Wat is er mis mis moraliteit??

en ik heb het over respect, niet over gelijkheid.


Moraliteit is een vaststaand beginsel van 'goed' en 'kwaad', opgelegd van hogerhand. Echter, de meeste zaken op deze wereld spelen zich af in een rijk voorbij Goed en Kwaad. In die zin is er dus niets 'mis' met moraliteit (het heeft geen zin moraliteit op een morele manier te bekijken!); het is echter een gepasseerd station, een verouderd stuk gereedschap... een huid die je op een bepaald moment afgooit.

En respect? Respect is niet iets wat van tevoren inherent voor iedereen beschikbaar is (vandaar de referentie naar 'gelijkheid'), respect moet verdiend worden.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 25-11-2001 17:12 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

respect moet verdient worden, helemaal mee eens. Al vindt ik eerder dat iedereen van te voren respect heeft en dat door zijn/haar gedrag kan verliezen. Duswat dat betreft redeneer ik via de andere kant dan jij, maar die kan ik ook best begrijpen.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 25-11-2001 19:02 by Snagger Profiel van Snagger

Ik heb dit topic eens even rustig doorgelezen, en ik wil toch ook even mijn mening geven:

Ikzelf heb een hekel aan extreem rechtse ideën. Die dingen worden al snel geasioceerd met dingen uit het verleden, en met grootste voorbeeld natuurlijk de W.O. 2...
Is dat normaal wat daar gebeurt is? Onzinnige rassenscheiding, het uitroeien van mensen die op een aantal punten verschillen ?

Daarom luister ik ook liever niet naar muziek met die ideën. Waarom is er rassenscheiding nodig ? Egoïsme, dat is pas een vunzige zaak. Ik denk dat als alle mensen respect voor elkaar zouden hebben, dat het dan een stuk aangenamer is in de wereld.

En waarom moeten bands dan toch foutieve standpunten gebruiken?


Ik, Wil Schuurman


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 25-11-2001 19:21 by Volthor Kahn Profiel van Volthor Kahn

Duxmortem, je bent zeker een Christen? je bent tenslotte voor de sterken en alle zwakken moeten dood en onderdrukt worden
Het Christendom is nu eenmaal de sterkste godsdienst. Ze beheersen het dagelijks leven, ze controleren de machtigste landen, ze hadden zo'n fijne inquisitie, ze vermoorden iedereen die het niet met ze eens was, enz...
Ze hebben de meeste andere, oude godsdiensten geassimileerd en volgens jouw visie moeten alle andere godsdiensten, dus maar stoppen met bestaan, omdat ze zwak zijn.
als je nog geen Christen bent, moet je het echt worden, je lijkt er al op

ze zouden je op moeten sluiten wegens levensbedreigende domheid.
Juist het Christendom werd gebruikt door de heerser om mensen te onderdrukken
als in:" ik mag doen wat ik wil en heersen over jullie, jullie uitbuiten, jullie koppen eraf hakken, oorlog voeren met iederen ten koste van jullie, oftewel doen wat ik wil, omdat God dat goed vind.
Dat was het systeem nadat het Christendom de grote godsdienst werd

ken je geschiedenis...

tegenwoordig is het natuurlijk zo, dat het Christendom beschouwd wordt als goed, iedereen helpen, iedereen gelijkwaardig (zolang je christen bent), enz...

dat komt echter niet vanuit het Christendom, dat komt vanuit maatschappelijke ontwikkelingen icm het christendom. Want zoals we allemaal weten is de securalisatie nog niet zo oud, vroeger waren kerk en staat één.

en rechtse ideeën zijn inderdaad, dat niet iedereen gelijk is en dat we dat zo moeten laten. Kan ik best begrijpen, als je rijk bent en een ander niet, dan wil je dat lekker zo laten. Wat interesseert jouwal die armen nou.
maar dat je met je linkse ideeën liever ziet dat iedereen het goed heeft kan ik nog meer begrijpen.
en dat mensen bij extreem rechtse ideeën aan concentratiekampen denken lijkt me logisch. Als echte extreem rechtse wil je natuurlijk al die inferieuren opruimen dmv concentratiekampen of iets degelijks, of anders ga je al die ongelijken voor je eigen doeleinden gebruiken door ze te onderdrukken.
Dat vind ik echt triest en als je daarmee kunt leven dan ben je echt een ontzettende debiel zonder gevoel.

en ze hebben niet helemaal door, dat samenwerken beter is dan onderdrukken. Onderdrukt worden vinden mensen meestal niet zo leuk en dan krijg je weer opstanden enzo

[Dit bericht is gewijzigd door Volthor Kahn op 25-11-2001 19:40]


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 25-11-2001 19:33 by Volthor Kahn Profiel van Volthor Kahn

quote:
Op 25 november 2001 0:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Wow, ik heb in geen tijden iemand zo gelijk zien hebben als Duxmortem. Heil!


Kracht = ontwikkeling, verandering, MACHT.

Zwakte = stagnatie, gelijkheid, moraliteit.


lol

niet elke veranderig/ ontwikkeling maakt sterker, er zijn ook ontwikkelingen die mensen terugwerpen. Vaak doordat ze hun geschiedenis vergeten

gelijkheid is inderdaad een vorm van zwakte, neem die bepaalde soort hagedissen die allemaal vrouwelijk zijn en voorplanten dmv klonen
als er 1 ziek wordt sterft ieder dier wat precies hetzelfde is
maar in het geval van mensen is gelijkeid irrelevant: GEEN enkel mens is gelijk
waar het echter om gaat is gelijkwaardigheid
heeft elke mens dezelde waarde? of is de ene mens beter dan de andere?

mensen gooien gelijkheid en gelijkwaardigeid altijd maar door de war

toevoeging:
gelijkwaardigheid zorgt voor een betere erkenning van elkaars kwaliteiten en bevorderd samenwerking
zodat iedereen elkaar aanvult

ongelijkwaardigheid leidt tot onderdrukking. De ontwikkeling van sommigen ten koste van het achterblijven van anderen


[Dit bericht is gewijzigd door Volthor Kahn op 25-11-2001 19:37]


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 25-11-2001 19:34 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

Heil

Wat u hier afbeelt is slechts uw eigen paranoid interpretatie van wat ik probeer duidelijk te maken, voortkomend uit onmacht uit uw eigen bekrompen vooroordelen te stappen en een angst mij te begrijpen. Zie mijn vorige posts.


SCUM FUCK


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 25-11-2001 19:38 by Volthor Kahn Profiel van Volthor Kahn

quote:
Op 25 november 2001 19:34 schreef Duxmortem het volgende:
Heil

Wat u hier afbeelt is slechts uw eigen paranoid interpretatie van wat ik probeer duidelijk te maken, voortkomend uit onmacht uit uw eigen bekrompen vooroordelen te stappen en een angst mij te begrijpen. Zie mijn vorige posts.


wat ik hiervoor schetste is slechts de ontwikkeling in de geschiedenis

+
ieder mens heeft vooroordelen, dat komt voort uit je wereldbeeld ook wel genoemd perceptiekader. Totale objectiviteit bij mensen is onmogelijk, jij hebt ze ook. Wat je wilt is dus het veranderen van het wereldbeeld van mensen en dat gaat niet in zo'n forum. Je kunt het wel een beetje bijschaven, maar niet drastisch veranderen
en daar hebben we toch allemaal mee te maken, maar dat haalt het vertier er niet uit.
Het opdoen van kennis is niet alleen een vereiste om meer macht te vergaren, het kan ook beangstiggend zijn, als alles waar je ooit in geloofde weggevaagd wordt

bij mij vrij onmogelijk, omdat ik zowiezo geloof, dat je als mens niets zeker kunt weten en dat alles wat je beweert weerlegd kan worden
het is meer een kwestie van de meest plausibele verklaring vinden

mijn wereldbeeld is duidelijk niet bekompen, het groeit ook in dezen constant

[Dit bericht is gewijzigd door Volthor Kahn op 25-11-2001 19:56]


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 25-11-2001 19:42 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

*zucht*...

Wat ik probeerde te zeggen is dat u totaal niet hebt begrepen wat ik bijvoorbeeld met sterk en zwak bedoel. Maar goed, indien u mij niet wilt begrijpen zult u dat ook niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Duxmortem op 25-11-2001 19:44]


SCUM FUCK


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 25-11-2001 20:13 by Volthor Kahn Profiel van Volthor Kahn

wat jij schetst is slechts een utopie
een mens die perfecte beslissingen neemt om zo sterker te worden
een mens die volledig rationeel denkt
de zwakken houden ons tegen, dus halen de sterken eruit wat ze eruit kunnen halen en dan gooien ze, ze weg

onmogelijk
geen mens is werkelijk sterk genoeg
alleen een systeem kan dat
een systeem waarin de sterken worden geselecteerd en de uit de rest wordt alles wat ze aan kracht hebben gemolken
en dan nog zit je met al die zwakheden van de sterken

daarom ben ik het er niet mee eens, geen enkel mens is waardig genoeg om anderen te mogen onderdrukken

elk mens is heeft zwaktes en kracht


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-11-2001 21:27 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 25 november 2001 19:33 schreef Volthor Kahn het volgende:
lol

niet elke veranderig/ ontwikkeling maakt sterker, er zijn ook ontwikkelingen die mensen terugwerpen. Vaak doordat ze hun geschiedenis vergeten


Tuurlijk, niet èlke verandering is a priori een goede verandering; dat heeft niemand gezegd. Er is een verschil tussen chaos zonder richting, en verandering mèt een richting, en een doel.

quote:
als er 1 ziek wordt sterft ieder dier wat precies hetzelfde is
maar in het geval van mensen is gelijkeid irrelevant: GEEN enkel mens is gelijk
waar het echter om gaat is gelijkwaardigheid
heeft elke mens dezelde waarde? of is de ene mens beter dan de andere?


Je hebt gelijk over de woorden gelijkheid vs. gelijkwaardigheid. Maar gelijkwaardigheid is niet één van mijn beginselen. De ene mens heeft meer waarde dan de ander.
Uiteraard zul je dan vragen krijgen van 'stel je voor je kunt van 2 personen die doodziek zijn precies 1 persoon genezen, wie genees je dan?' (bekend ethisch dilemma trouwens, vaak gebruikt in colleges). Zinloze vragen naar mijn mening, want er zijn niet 2 mensen doodziek en ik ben niet de dokter. Op hypothetische scenario's ga ik geen wereldbeeld baseren.
Maar goed, de ene mens is meer 'waard' dan de andere ja. Ik ga dit ook niet kwantificeren, dat is onmogelijk. Waarde kan je niet tellen. Ik vind het überhaupt een klote begrip en heb het liever over wat een mens kan dòen dan over zijn waarde. Potentie is belangrijker.

quote:
ongelijkwaardigheid leidt tot onderdrukking. De ontwikkeling van sommigen ten koste van het achterblijven van anderen



Er zijn inderdaad genoeg voorbeelden op te noemen waar ongelijkwaardigheid tot onderdrukking leidt. Natuurlijke selectie aan het werk. Daarbuiten, in de wereld, is het oorlog. Begrippen als 'waarde' en 'rechtvaardigheid' zijn totaal niet aan de orde. Het zijn doodsrochels van slachtoffers die zich teniet gedaan voelen, omdat ze verloren hebben. Ik geloof echt dat een concept als 'gelijkwaardigheid' slechts uit rancune is ontstaan.

Op een dag verlies ik ook; ik hoop dat ik dan de waardigheid heb om mijn dood te accepteren als een man, in plaats van als een slachtoffer. Tot die tijd gaat de strijd voort.

Grote woorden allemaal, die mij er niet van zullen weerhouden om nu een biertje te gaan drinken.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 25-11-2001 22:16 by XPositiveX Profiel van XPositiveXhttp://www.myspace.com/timxsmit

NSBlackmetal zuigt zoals nog nooit iets gezogen heeft!



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 25-11-2001 22:20 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

zuigen heerst

ow eh tsja... maar weer ontopic dan maar


Je moeder.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 26-11-2001 0:55 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

quote:
Op 25 november 2001 22:20 schreef karnivoor het volgende:
zuigen heerst


off-topic off-topic


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 26-11-2001 0:57 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

quote:
Op 25 november 2001 19:34 schreef Duxmortem het volgende:
...een angst mij te begrijpen.


quote:
Op 25 november 2001 19:42 schreef Duxmortem het volgende:
Maar goed, indien u mij niet wilt begrijpen zult u dat ook niet.


ook zeer typerend. Altijd van de fouten van een ander uit gaan, en niet (eerst) naar jezelf kijken. Zo kun je je dus nooit verbeteren, als je jezelf niet instaat stelt om van je eigen fouten te leren.....
(nix persoonlijks dit keer, btw)

[Dit bericht is gewijzigd door Bintmeister op 26-11-2001 1:00]


hellbanger
Usericon van hellbanger
Posted 17-09-2002 22:38 by hellbanger Profiel van hellbanger

quote:
Op 9 juli 2001 17:44 schreef AltMazter het volgende:
Deze site is buitengewoon lachwekkend...

Ze associeren NSBM direct al met de nazi's.
De nazi's waren Duits en zij aanbidden de Duitse leider Hitler.
Er is slechts een (1) groep nationalisten dat Hitler als leider zou zien en dat is de Duitse. De rest kan hem slechts zien als een voorbeeld voor hoe hun leider eruit zou moeten zien.

Mits die wat verstandiger is, zou de rest ook de futiliteit van oorlog zien.

(De Duitse oorlog begon door een uit de hand gelopen ruzie over een handelsroute door een bergpas... die de Polen hadden afgesloten... gevolgd door een gigantische kettingreactie door de 'frontvorming')

En wat lachwekkend:
"What would you do to America/the world?"
Ze noemen Amerika... BWAHHAHA!

Erg lachwekkend als je weet wat nationaal socialisme is...

Deze site is een waard!



hoe kom je er op de nazi's bestonden al eind 19e eeuw, toen scheet hitler nog in z'n broek


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen