IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Aurora Infernalis festival part VI Vorige pagina | Volgende pagina
DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 10-10-2014 11:16 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

airbnb anders proberen


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


New Era Productions
Usericon van New Era Productions
Posted 13-10-2014 21:27 by New Era Productions Wijzig reactieProfiel van New Era ProductionsQuote dit berichthttp://www.new-era-productions.nl

Omhoog voor bijna vol



_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 24-10-2014 19:59 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

Morgen!


New Era Productions
Usericon van New Era Productions
Posted 25-10-2014 0:01 by New Era Productions Wijzig reactieProfiel van New Era ProductionsQuote dit berichthttp://www.new-era-productions.nl

En uitverkocht, heb ik begrepen..



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 25-10-2014 0:02 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2014 0:01 schreef New Era Productions het volgende:
En uitverkocht, heb ik begrepen..


Yup! Alles is weg! Benieuwd naar morgen


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Latebloomer
Usericon van Latebloomer
Posted 26-10-2014 7:43 by Latebloomer Wijzig reactieProfiel van LatebloomerQuote dit bericht

Heb maar 3 bands kunnen zien, en ging uiteindelijk niet echt goedgemutst naar huis...

Diabolicum: DE afknapper; dramatisch geluid (vooral in het begin), en alleen de gitaren (+ zang) waren live, de rest kwam uit de computert

Svartidaudi: prima performance, niks negatiefs over te melden.

Vreid(/Ulcus/Windir): gemengde gevoelens; het geluid stond veeeelste hard, met oordoppen in deed het nog pijn... En die zanger-die-de-broer-van was had van mij thuis mogen blijven, wat een krijsert. Maar wel een aantal lekkere nummers gehoord.


100% anti-Kvelgeest


Mictian
Usericon van Mictian
Posted 26-10-2014 9:45 by Mictian Wijzig reactieProfiel van MictianQuote dit bericht

Cult of Fire was sterk. Voor de rest viel het wat tegen.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 26-10-2014 11:51 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

++ Cult of Fire, Dodsengel
+ Svartidaudi, Diabolicum
+- Sognametal
-- Sapientia

Posthum en Mortuus niet gezien.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-10-2014 12:30 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Muzikaal gezien erg oninteressant. Cult of Fire was wel leuk, laatste paar nummers van Dødsengel ook. Voor de rest wel veel lieve mensen gespot en spotdansjes gewaagd. Prima dag.


New Era Productions
Usericon van New Era Productions
Posted 26-10-2014 12:45 by New Era Productions Wijzig reactieProfiel van New Era ProductionsQuote dit berichthttp://www.new-era-productions.nl

Posthum: het woord 'post' deed mij het ergste vermoeden. Verder geen commentaar.
Sapientia: enorme tegenvaller, terwijl ik normaal wel fan ben van de incesteuze club waar deze groep uit voortkomt (rond Lamech records). Matig geluid, slechte zang.
Cult of Fire: erg gaaf. Ben muzikaal geen groot fan maar dit stond er wel: vet geluid; goede presentatie en toch een tikje van dat Tsjechische geluid (voornaelijk door de vocalen)
Mortuus: esthetisch wat tegenvallend maar wel strak en goed gespeeld
Diabolicum: had voor mij persoonlijk de band van de avond moeten zijn maar kwam totaal niet uit de verf. Waardeloos geluid en presentatie ook karig. Had toch wel wat gestoorde beelden geprojekteerd verwacht of een paar flessen pepperspray die leeggespoten zouden worden op het publiek. Jammer!
Svartidaudi: niet mijn ding, wel goed. Ik begrijp dat de hoodies en leren jassen toch te zweterig worden.
Het Windir-trio: veels te blij voor mijn smaak; maar qua respons samen met CoF wel de band van de avond. Er waren schijnbaar veel mensen die hiervoor kwamen gezien de drukte in de zaal en de leegloop daarna.
Dodsengel: an sich gaaf; maar de gewaagde vocalen kwamen niet altijd uit de verf en dat de band niet bulkt van de podiumervaring is duidelijk. Wel gaaf met die videobeelden erbij.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-10-2014 13:48 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2014 7:43 schreef Latebloomer het volgende:
Diabolicum: DE afknapper; dramatisch geluid (vooral in het begin), en alleen de gitaren (+ zang) waren live, de rest kwam uit de computert




En dit was een verrassing voor je, omdat...?

quote:
Vreid(/Ulcus/Windir): gemengde gevoelens; het geluid stond veeeelste hard, met oordoppen in deed het nog pijn... En die zanger-die-de-broer-van was had van mij thuis mogen blijven, wat een krijsert. Maar wel een aantal lekkere nummers gehoord.


Ik was juist blij dat de broer van Valfar erbij was*, die krijst namelijk stukken beter dan die faalhaas van een Sture.

*In Simplon dan vrijdag.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 26-10-2014 14:14 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Ik vond het wel vet.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-10-2014 16:24 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 26 oktober 2014 12:30 schreef Silence het volgende:
Voor de rest wel veel lieve mensen gespot


Ik heb er over het algemeen weinig moeite mee om mensen die ik denk te kennen volledig aan me voorbij te laten gaan.

Dan bedoel ik dus mensen die ik ergens van herken maar er verder weinig tot niks mee heb.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-10-2014 16:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ook als het geile chickies zijn?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-10-2014 16:44 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2014 16:24 schreef Natural Disaster het volgende:
Ik heb er over het algemeen weinig moeite mee om mensen die ik denk te kennen volledig aan me voorbij te laten gaan.

Dan bedoel ik dus mensen die ik ergens van herken maar er verder weinig tot niks mee heb.


Oh, er zijn ook zat mensen bij voor wie ik me met liefde even verstop achter een breedgeschouderde metalmeneer of mevrouw.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-10-2014 16:48 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2014 16:44 schreef Silence het volgende:
zat mensen


Namen!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 26-10-2014 16:51 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 26 oktober 2014 16:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Ook als het geile chickies zijn?


Als ik geen interesse in desbetreffend chickie heb ook inderdaad, want dan heb ik er weinig tot niks mee.

Anders wel natuurlijk.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 26-10-2014 17:23 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Cult of Fire en Svartidaudi waren erg vet..

andere bands konden me niet boeien of de shows waren erg zwak.. ook wat bands niet gekeken wegens totale desinteresse...

Svartidaudi had overigens erg goed geluid, bij de rest van de bands was het toch echt niet goed... jammer, want Luxor is Optisch een te gekke zaal, maar het geluid, mogen ze wel water beter hun best voor doen...


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 26-10-2014 18:17 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

Leuk ook altijd om naar die aangeschoten mensen te kijken.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 26-10-2014 19:45 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Posthum was een prima opener en ik had het idee dat de zaal er wel fijn in meeging. Vrij enthousiaste zanger ook welke er duidelijk zin in had. Met Sapientia kon ik helemaal niks, en vond het ontzettend tegenvallen, zeker na het sterke openen van Posthum. Vond het ook niet echt prettig tussen de andere bands passen, en het kon mij in ieder geval op geen enkel vlak bekoren.

Cult of Fire speelde ontzettend sterk en het blijft mijns inziens ook een uitstekende band, zowel live als op cd. Geen nadelen te melden eigenlijk, en de aankleding was ook weer mooi gedaan. Mortuus en Diabolicum niet gezien omdat ik fijn aan het eten was.

Svartidauði maakte alweer een prima indruk en het geluid was zoals hierboven gezegd heel goed en stukken beter dan bij de andere bands. Heerlijk solide show. De "Sognametal" combinatie was wisselend. Ik ben, en was zeker vroeger, altijd fan geweest van Windir, de nummers die men van het album Arntor speelden waren geweldig, doch de nummers van het latere werk (alsmede het spel van Vreid en Ulcus) waren weer wat minder, doch dat is louter preferentie denk ik. Afsluiten met "Journey to the End" was dan wel weer ontzettend tof, en ben blij deze alsnog eens live gehoord te kunnen hebben.

Dødsengel vond ik uiteindelijk wisselend. Enerzijds een goede show, maar het was wel duidelijk dat men nog wat moet werken aan het geven van een solide (podium)presentatie. De alternatieve vocalen soms waren wel met overgave gebracht, maar kwamen niet altijd uit de verf. Wel een waardige afsluiter.

Verder voldoende leuke mensen gesproken, biertjes gedronken en wat leuke muzikale aankopen gedaan. Overigens, iemand een idee waarom er plots veel politie buiten was in de buurt na afloop van het concert? Had volgens mij niet met het concert zelf te maken?





I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Heidens Hart
Usericon van Heidens Hart
Posted 27-10-2014 0:32 by Heidens Hart Wijzig reactieProfiel van Heidens HartQuote dit berichthttp://www.heidenshart.com

Veel nieuwe generatie bands dit jaar. De enige originele bands waren Diabolicum en Windir, de rest speelde eigenlijk alleen maar andere bands na. Wel jammer, vorige edities leek de nadruk meer op sfeer? Dan deed dat andere Nederlandse black metal festival het beter vond ik.

Posthum was net als in Groningen verschrikkelijk, een kloon van latere Enslaved en dat boeit me al niks.
Sapientia en Dødsengel kende ik net als Hertroetzen en die andere moderne Zweedse/Noorse bands niet, vond het niet overtuigend.
Diabolicum was net als in Duitsland goed. Geen show, gewoon verrotte en harde shit, super.
Mortuus was een soort van midtempo Dissection, geen show en wel goed spelen zoals het hoort. Cult Of Fire was het tegenovergestelde, alleen maar show en de hele set door valse gitaarsolo's.
Svartidauði en Windir waren goed.

Geluid was bij alle bands prima, stond alleen te hard waardoor het bij het publiek overkomt als ongedefinieërde ruis. De opnamen van het mengpaneel zijn goed gelukt en daarvan is het geluid helder.
Laat toch maar zien dat geluid een moeilijk vak is! Luxor blijft ook een vette zaal, petje af voor AI!


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 27-10-2014 8:10 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

Een beetje rare recensie...... aangeven dat er prima geluid was maar dat het overkwam als ongedefinieerd geruis bij het publiek.

Dan is het toch gewoon bagger?

Dat het een vak apart is, dat is zeker waar, maar waarom het volume toch altijd zo achterlijk hard moet snap ik echt niet.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 27-10-2014 9:26 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Omdat wij allemaal geluidsnitwits zijn en biet door de ruis heen kunnen luisteren...

Luxor = kutgeluid

Alleen Baroeg is nog kutter...


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


New Era Productions
Usericon van New Era Productions
Posted 27-10-2014 9:27 by New Era Productions Wijzig reactieProfiel van New Era ProductionsQuote dit berichthttp://www.new-era-productions.nl

quote:
Op 27 oktober 2014 0:32 schreef Heidens Hart het volgende: Cult Of Fire was het tegenovergestelde, alleen maar show en de hele set door valse gitaarsolo's.


Oh ja, dat was ik door het theater-element helemaal vergeten, die vreselijk valse sologitaar. Ik hoorde achteraf dat die gitarist al twee jaar over dezelfde snaren speelt; dus vervanging zou geen kwaad kunnen.



irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 27-10-2014 9:28 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Politie is mij niet opgevallen, maar wellicht iets te maken met voetbal dat die dag ook was?



Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen