IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Auteur:
Topic : Omdat Natural Disaster weer in een even geen bier meer fase zit. [Pils, bier, speciaalbier] Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-11-2016 10:51 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik vond Westvleteren anders ook niet zo heel erg mindblowing als verwacht.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


IngekankerdeHaat
Usericon van IngekankerdeHaat
Posted 19-11-2016 11:00 by IngekankerdeHaat Wijzig reactieProfiel van IngekankerdeHaatQuote dit berichthttp://www.pourlhistoire.com/docu/voyage-celine.pdf

quote:
Op 19 november 2016 10:51 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik vond Westvleteren anders ook niet zo heel erg mindblowing als verwacht.
Dat is iets anders. En dat geef ik ook aan. Als jij niet van de Belgen bent.., het is en blijft een klassieke Belg. Dat moet wel in jouw smaakpallet passen wil je het echt kunnen waarderen. Maar los van smaak is Westvleteren technisch gewoon veel beter dan een Westmalle of Rochefort. Veel meer body, ronder, minder gisttonen. Ook knallen de smaken veel meer dan bij een St. Bernardus 12. Dat 'jij' persoonlijk vindt dat Westvleteren niet aan de verwachting voldoet (waar de kvlt zeker invloed op heeft en deze opdrijft), maakt het nog geen slecht bier. zoals Hein beweert.

Edit: waarnaast Westvleteren verschillende bieren op de markt brengt die van verschillend niveau zijn. 'kHeb er zelf twee van de drie gedronken, en zijn beide gewoon top.

[Dit bericht is gewijzigd door IngekankerdeHaat op 19-11-2016 11:08]


"Trommelen omdat de maan er is, trommelen omdat de maan er niet is."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-11-2016 13:38 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 1 september 2016 19:04 schreef Mutilator het volgende:
Italiaans bier.




Sylvana zal in d'r nopjes zijn.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-01-2017 16:02 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 14-01-2017 16:45 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Doet me denken aan een bedrijf hier in het dorp dat De Haan verhuizingen heet en bordjes met 'pas op: overstekende haantjes' had neergezet


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-01-2017 2:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Gerardus winterbier van de lidl is ook best te pruimen

with tones of sweetwood and jenniferberry...

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 15-01-2017 2:03]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-01-2017 12:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Speciaalbier.. Dat was iets wat ik vooral als tiener en begin-twintiger graag dronk. Daarna werd ik een vreselijke wijn- en whiskysnob.

Echter met de opkomst van het craftbeer ben ik het weer meer gaan drinken en er wordt wel echt te gek bier gebrouwen tegenwoordig. Met de prijzen van craftbeer kun je ook gemakkelijk biersnob worden

Qua IPA's is dit met stip mijn favoriet:



Een Spaanse brouwer. Extra scenepoints voor de etiketten!

Dit is ook echt een heel gaaf biertje, een IPA met Earl Grey thee. Brouwer uit NZ.



Verder ook enorm fan van Brewdog.

Uit hun 'normale' assortiment blijft de Punk IPA niet te versmaden.

De Neon Overlord is een krankzinnige klap voor je smoel van mango en rode peper.

Verder het voorrecht gehad zowel de Tactical Nuclear Penguin als de Sink The Bismarck te kunnen kopen (en drinken).

Ook in mijn geliefde Rotterdam wordt tegenwoordig zeer puik bier gebrouwen:

http://www.kaapsebrouwers.nl/

Ze zitten op een super gave plek aan de Maas:
http://www.fenixfoodfactory.nl/

En dit is letterlijk bij ons om de hoek:
http://www.brouwerijnoordt.nl/

Met proeflokaal in de brouwruimte tussen de ketels, erg tof.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 15-01-2017 13:55 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Bij Kaapse Brouwers is het inderdaad erg goed toeven! Binnenkort maar weer eens heen


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 18-01-2017 11:09 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Onlangs een Embrasse van de Dochter van de Korenaar gehad. Jammer dat ze zowel Laphroaig als whisky verkeerd spellen op het label, maar dit was toch wel het lekkerste barrel-aged bier dat ik tot nu toe geproefd heb. Gezien de prijs zal ik deze niet meer heel vaak aanschaffen, maar ik ga zeker nog wat andere varianten van hun proberen.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 30-01-2017 19:39 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Vanavond (maandag 30 januari) is het nieuwe televisieprogramma Leven in de Brouwerij te zien op NPO2. In het programma gaat presentator Kasper van Kooten, samen met vriend en bierliefhebber Patrick Stoof op zoek naar het perfecte bier. Ze gaan samen langs diverse brouwerijen door Nederland.

Van blond tot donker en van IPA tot Stout. Er bestaan talrijke verschillende bieren met ieder hun eigen authentieke smaak. Maar wat maakt een biertje perfect? In hun busje reist het duo door het land en doen zij inspiratie op bij de top van de Nederlandse bierbrouwers. Weten de drinkbroeders uiteindelijk zelf het perfecte bier te brouwen? Hun eigen Leven in de Brouwerij-bier?

Familiebedrijven
De tocht van jeugdvrienden brengt hen langs eeuwenoude familiebedrijven, creatieve start-ups en enthousiaste thuisbrouwers. Allen met één gemeende deler: de liefde voor bier. Welke mout gebruik je? Laat je de gerstekorrels branden of roosteren? En onder welke temperatuur laat je het bier gisten? De brouwers vertellen met passie over hun bier, de geschiedenis van hun brouwerij en het geheim van hun brouwproces. Kasper en Patrick proeven er op los en recenseren de bieren van de brouwers

Leven in de Brouwerij is om 20.25 uur te zien op NPO 2


Leuk, ben benieuwd


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 30-01-2017 19:51 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Geen van beiden is de bob?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 30-01-2017 23:06 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2017 19:51 schreef F.Jacobse het volgende:
Geen van beiden is de bob?





Nee. Het nichtje van een van beiden rijdt ze rond. Hele verbetering ten opzichte van het Belgische origineel waar ze zelf reden.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 31-01-2017 19:08 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Het nichtje ziet er ook uit als 14...

Anyway, leuk programma. Wel schaamteloos gejat van Tournée Générale, maar hindert niet.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 01-02-2017 3:14 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2017 19:08 schreef MetalJan het volgende:
Het nichtje ziet er ook uit als 14...

Anyway, leuk programma. Wel schaamteloos gejat van Tournée Générale, maar hindert niet.


Is niet gejat want het format is door dezelfde mensen gemaakt (of iig overgekocht) Het busje is bv exact hetzelfde busje met dezelfde nummerplaat als destijds.

[Dit bericht is gewijzigd door Buiksmurf op 01-02-2017 3:15]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-02-2017 6:53 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 januari 2017 11:09 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Onlangs een Embrasse van de Dochter van de Korenaar gehad. Jammer dat ze zowel Laphroaig als whisky verkeerd spellen op het label, maar dit was toch wel het lekkerste barrel-aged bier dat ik tot nu toe geproefd heb. Gezien de prijs zal ik deze niet meer heel vaak aanschaffen, maar ik ga zeker nog wat andere varianten van hun proberen.
hihihi


When your people matter, menstrual health matters


SonischeTitaan
Usericon van SonischeTitaan
Posted 06-02-2017 21:39 by SonischeTitaan Wijzig reactieProfiel van SonischeTitaanQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2017 2:01 schreef ElitE het volgende:
Gerardus winterbier van de lidl is ook best te pruimen

with tones of sweetwood and jenniferberry...


Nee, dat zit wel degelijk heel anders (die Gerardusbieren kun je overigens zien als de budgetlijn van Gulpener, doorgaans toch een zeer aardige brouwerij wat mij betreft, zeker die Château Neubourg). Maar nee, Gerardus Winterbier, wat een mier- en mierzoete rommel.


[quote]Op 7 juni 2017 15:58 schreef Hypnos het volgende: Sonic Titan is het niet, die is lelijk[/quote]


Xuvetyn
Helvete
Usericon van Xuvetyn
Posted 07-02-2017 1:40 by Xuvetyn Wijzig reactieProfiel van XuvetynQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2017 21:39 schreef SonischeTitaan het volgende:
Nee, dat zit wel degelijk heel anders (die Gerardusbieren kun je overigens zien als de budgetlijn van Gulpener, doorgaans toch een zeer aardige brouwerij wat mij betreft, zeker die Château Neubourg). Maar nee, Gerardus Winterbier, wat een mier- en mierzoete rommel.
Ik ben er ook geen fan van, maar Gulpener Wintervrund vond ik minstens zo zoet en minder goed te drinken dan het Gerardus winterbier.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-02-2017 6:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 februari 2017 21:39 schreef SonischeTitaan het volgende:
Nee, dat zit wel degelijk heel anders (die Gerardusbieren kun je overigens zien als de budgetlijn van Gulpener, doorgaans toch een zeer aardige brouwerij wat mij betreft, zeker die Château Neubourg). Maar nee, Gerardus Winterbier, wat een mier- en een mierzoete rommel.


Mja gisteren had ik er ook een een vond ik hem ook weer wat te zoet en plat. Maar met nog echte kou in je lijf van een uur de hond uitlaten kon ik het wel meer waarderen. Overigens komt een groot gedeelte van de zoet van het zoethout, en dat vind ik meestal beter dan veel andere zoetheden.

De vergulde draeck die je ook veel bij de Lidl ziet vind ik pas veel te zoet. De eerste paar keer dat ik hem dronk ging het nog wel maar daarna toch overdone. Misschien smaakt die ook beter in de winter

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-02-2017 6:56]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SonischeTitaan
Usericon van SonischeTitaan
Posted 07-02-2017 10:21 by SonischeTitaan Wijzig reactieProfiel van SonischeTitaanQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2017 1:40 schreef Xuvetyn het volgende:
Gulpener Wintervrund


Die was ik even vergeten, maar daar heb je inderdaad een goed punt, want dat is me een belachelijk vies bier. Jongens..

Die 'winterbieren' vind ik eigenlijk zonder uitzondering niet te doen, moet ik daar eerlijkheidshalve wel aan toevoegen.

quote:
Op 7 februari 2017 6:54 schreef ElitE het volgende:
Mja gisteren had ik er ook een een vond ik hem ook weer wat te zoet en plat. Maar met nog echte kou in je lijf van een uur de hond uitlaten kon ik het wel meer waarderen. Overigens komt een groot gedeelte van de zoet van het zoethout, en dat vind ik meestal beter dan veel andere zoetheden.

De vergulde draeck die je ook veel bij de Lidl ziet vind ik pas veel te zoet. De eerste paar keer dat ik hem dronk ging het nog wel maar daarna toch overdone. Misschien smaakt die ook beter in de winter


Bedoel je Gulden Draak? Die is zo mier- en mierzoet dat ik al migraine krijg als ik er alleen maar aan denk. Eén van de slechtste Belgische bieren die ik ooit op heb. Maar daar heb je ook nog een variant van in de vorm Gulden Draak 9000, die kun je het beste helemaal links laten liggen.


[quote]Op 7 juni 2017 15:58 schreef Hypnos het volgende: Sonic Titan is het niet, die is lelijk[/quote]


Xuvetyn
Helvete
Usericon van Xuvetyn
Posted 10-02-2017 13:07 by Xuvetyn Wijzig reactieProfiel van XuvetynQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2017 10:21 schreef SonischeTitaan het volgende:
Bedoel je Gulden Draak? Die is zo mier- en mierzoet dat ik al migraine krijg als ik er alleen maar aan denk. Eén van de slechtste Belgische bieren die ik ooit op heb. Maar daar heb je ook nog een variant van in de vorm Gulden Draak 9000, die kun je het beste helemaal links laten liggen.
Vreemd, ik meen mij te herinneren dat die toch niet zo zoet was. Ik zou het in ieder geval weer kopen als het in de aanbieding was bij de Lidl. Misschien haal ik eens een flesje bij een andere supermarkt om het te proberen.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 10-02-2017 13:23 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2017 10:21 schreef SonischeTitaan het volgende:
Bedoel je Gulden Draak? Die is zo mier- en mierzoet dat ik al migraine krijg als ik er alleen maar aan denk. Eén van de slechtste Belgische bieren die ik ooit op heb. Maar daar heb je ook nog een variant van in de vorm Gulden Draak 9000, die kun je het beste helemaal links laten liggen.


Eens van de tap op in Antwerpen en smaakte toen vrij goed, maar later de betreffende week uit het flesje viel flink tegen inderdaad.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 10-02-2017 19:42 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2017 10:21 schreef SonischeTitaan het volgende:
Die was ik even vergeten, maar daar heb je inderdaad een goed punt, want dat is me een belachelijk vies bier. Jongens..

Die 'winterbieren' vind ik eigenlijk zonder uitzondering niet te doen, moet ik daar eerlijkheidshalve wel aan toevoegen.



Bedoel je Gulden Draak? Die is zo mier- en mierzoet dat ik al migraine krijg als ik er alleen maar aan denk. Eén van de slechtste Belgische bieren die ik ooit op heb. Maar daar heb je ook nog een variant van in de vorm Gulden Draak 9000, die kun je het beste helemaal links laten liggen.


Dan zou ik maar niet aan de speciaalbieren van Grolsch beginnen. Herfstbok en de Winterbok, zo zoet als honing


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 11-02-2017 23:20 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Nu een Pannepot Reserva 2012. Lekker gebrand zuur met een bitter roompje op het eind.

Iemand trouwens ervaring met het zelf laten rijpen van flesjes. Heb een aantal bieren geproefd waarvan ik denk dat ze helemaal niet gemaakt zijn om vers te drinken.

Met name de kasteel donker. Niet te doen zonder spekjes of minimarsjes om je zoetreceptoren te overprikkelen tussen slokjes.

Wordt zo'n zoet kloteding droger met de tijd?


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-02-2017 23:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2017 23:20 schreef powertieke het volgende:
Wordt zo'n zoet kloteding droger met de tijd?


Als je de fles open maakt verdampt het vanzelf een keer.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 11-02-2017 23:26 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2017 23:20 schreef powertieke het volgende:
Nu een Pannepot Reserva 2012. Lekker gebrand zuur met een bitter roompje op het eind.




Hoort geen zuur in te zitten. Maar de laatste tijd duiken er helaas heel wat geïnfecteerde Struise bieren op.


Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen