IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Fortarock - zaterdag 6 juni 2015 @ Nijmegen Vorige pagina | Volgende pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-12-2014 20:09 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Wat een armoe zeg, zoveel geld voor zoveel kut muziek.


Against God and Government


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-12-2014 21:54 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

+ veel.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 15-01-2015 13:04 by Vomitory Wijzig reactieProfiel van VomitoryQuote dit bericht

"Behalve bovenstaande bands en FortaRock in the City introduceert FortaRock vanaf nu ook een vriendenkorting voor FortaRock. Mensen die van plan zijn om deze zomer met een vriendengroep naar FortaRock te gaan, raden wij aan om de kaarten in één keer te kopen in plaats van allemaal apart; bij een bestelling van vier kaarten krijg je er namelijk eentje gratis bij!"

Vriendenkorting... dus gewoon te weinig kaarten verkocht.
Mag ik hieruit concluderen dat de bands die nog toegevoegd gaan worden de kaartverkoop niet meer gaan redden?

Wordt wel lekker rustig zo.



Pritt kills the Brazilian glue-scene


Klaaz
Internet Geneesheer
Usericon van Klaaz
Posted 15-01-2015 13:16 by Klaaz Wijzig reactieProfiel van KlaazQuote dit bericht

Het is dat ik al een hotelkamer had geboekt en erg blij wordt van Lamb of God, anders sloeg ik dit jaar lekker over. Nu zijn Red Fang, Clutch, Exodus en Dying Fetus ook wel ok maar het blijft magertjes gezien de entreeprijs.

[Dit bericht is gewijzigd door Klaaz op 15-01-2015 13:17]


Meridian
Usericon van Meridian
Posted 15-01-2015 13:49 by Meridian Wijzig reactieProfiel van MeridianQuote dit bericht

Mooi die vriendendeal, dan betalen we dus omgerekend € 58,- p.p. voor een kaartje


Reynaerde
Usericon van Reynaerde
Posted 15-01-2015 13:54 by Reynaerde Wijzig reactieProfiel van ReynaerdeQuote dit berichthttp://last.fm/user/EternalDawn

Nog steeds een berg geld voor zo'n line-up. Eens kijken of dat Fortarock in the City nog wat interessants te bieden heeft.


Bierglas
Usericon van Bierglas
Posted 15-01-2015 18:48 by Bierglas Wijzig reactieProfiel van BierglasQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2015 13:04 schreef Vomitory het volgende:
"Behalve bovenstaande bands en FortaRock in the City introduceert FortaRock vanaf nu ook een vriendenkorting voor FortaRock. Mensen die van plan zijn om deze zomer met een vriendengroep naar FortaRock te gaan, raden wij aan om de kaarten in één keer te kopen in plaats van allemaal apart; bij een bestelling van vier kaarten krijg je er namelijk eentje gratis bij!"

Vriendenkorting... dus gewoon te weinig kaarten verkocht.
Mag ik hieruit concluderen dat de bands die nog toegevoegd gaan worden de kaartverkoop niet meer gaan redden?

Wordt wel lekker rustig zo.




Wauw, lekker genaaid voor de mensen die al kaarten hebben gekocht. Ik bijvoorbeeld. Wel lekker als t niet zo druk wordt.

Haha, en de tickets zijn ook nog steeds dezelfde prijs als de zogenaamde early bird tickets. Bedankt hè.

[Dit bericht is gewijzigd door Bierglas op 15-01-2015 20:03]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-01-2015 21:05 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik sta aardig te boek als mainstream metalhead. Ik vind Slipknot relatief gezien nog 1 van de interessantere bands van de line-up. Maar alles is relatief, want het is bij lange na geen Maiden of Rammstein natuurlijk. Die maakten in ieder geval in hun eentje de prijs van het kaartje goed.

Maar over het geheel gezien: sommige bands al veel te vaak gezien. Eerst maakten we de opmerking over Delain, maar is er een gelegenheid waar Epica NIET is geweest?

In het algemeen zijn de mainstream bands te mainstream voor het ene deel van de metalheads en de overige bands te obscuur voor het andere deel. Welke verstokte Dying Fetus fan zit te wachten op Slipknot of Epica? En welke verstokte Slipknot of Epica fan zit te wachten op de rest van de line-up?

Op zich jammer maar na de eerste paar jaar waar Fortarock vooruit ging of in ieder geval stabiel bleef, gaan ze nu stapje voor stapje achteruit, totdat dadelijk het zoveelste Nederlandse festival ten dode opgeschreven is.

En @Spirit In Black: Dan kun je hier wel weer lacherig komen doen dat wij hier alleen maar lopen te zeiken, maar als je al zo ver bent dat je kaartjes moet gaan weggeven, is het toch wel tijd geworden om je achter de oren te krabben.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Bierglas
Usericon van Bierglas
Posted 15-01-2015 21:53 by Bierglas Wijzig reactieProfiel van BierglasQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2015 21:05 schreef altx het volgende:

In het algemeen zijn de mainstream bands te mainstream voor het ene deel van de metalheads en de overige bands te obscuur voor het andere deel. Welke verstokte Dying Fetus fan zit te wachten op Slipknot of Epica? En welke verstokte Slipknot of Epica fan zit te wachten op de rest van de line-up?


Ik!
Van alle drie ben ik geen 'verstokte' fan, maar dat zijn precies de drie bands die ik op Fortarock wil gaan kijken.

Sowieso vind ik het onzin dat je zou moeten 'kiezen' tussen obscuur en mainstream, en ook lekker bekrompen als je je smaak daardoor laat beperken.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-01-2015 22:14 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2015 21:53 schreef Bierglas het volgende:
Van alle drie ben ik geen 'verstokte' fan, (...)


Lees mijn reply nu nog een keer en laat die pavlov reactie vervolgens even achterwege om altijd en overal maar te moeten aantonen hoe ontzettend open-minded metalheads wel niet zijn.

Er zijn inderdaad metalheads die alle genoemde bands tof vinden. Als ik zou gaan (áls), dan zou ik ze ook alle drie gaan kijken.

Maar wat mijn punt is, is dat dat maar een fractie van je doelgroep is. Een groot deel van de doelgroep vindt of de ene paar bands tof en de andere niet of andersom. En dan is zo'n kaartje simpelweg te duur. (Plus wat ik ook al zei, zijn het voor een aardig deel ook nog eens bands die je toch al drie keer per jaar kunt zien.)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 15-01-2015 22:26 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2015 13:04 schreef Vomitory het volgende:
"Behalve bovenstaande bands en FortaRock in the City introduceert FortaRock vanaf nu ook een vriendenkorting voor FortaRock. Mensen die van plan zijn om deze zomer met een vriendengroep naar FortaRock te gaan, raden wij aan om de kaarten in één keer te kopen in plaats van allemaal apart; bij een bestelling van vier kaarten krijg je er namelijk eentje gratis bij!"

Vriendenkorting... dus gewoon te weinig kaarten verkocht.
Mag ik hieruit concluderen dat de bands die nog toegevoegd gaan worden de kaartverkoop niet meer gaan redden?

Wordt wel lekker rustig zo.




Ben ik trouwens gek aan het worden of staat dit er al niet meer op? Via de Google cache kan ik die tekst zo terug vinden maar ik zie het nu nergens op de site staan... Of kijk ik met mijn neus?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-01-2015 22:36 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Dat laatste.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Bierglas
Usericon van Bierglas
Posted 16-01-2015 20:28 by Bierglas Wijzig reactieProfiel van BierglasQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2015 22:14 schreef altx het volgende:
Lees mijn reply nu nog een keer en laat die pavlov reactie vervolgens even achterwege om altijd en overal maar te moeten aantonen hoe ontzettend open-minded metalheads wel niet zijn.

Er zijn inderdaad metalheads die alle genoemde bands tof vinden. Als ik zou gaan (áls), dan zou ik ze ook alle drie gaan kijken.

Maar wat mijn punt is, is dat dat maar een fractie van je doelgroep is. Een groot deel van de doelgroep vindt of de ene paar bands tof en de andere niet of andersom. En dan is zo'n kaartje simpelweg te duur. (Plus wat ik ook al zei, zijn het voor een aardig deel ook nog eens bands die je toch al drie keer per jaar kunt zien.)


Hmm, zeg je nu dat een groot deel van de metalheads toch niet zo openmindend is? Fijn dat wij dat wel zijn hè
Ik wacht ook nog op een festival waar ik alle (nou vooruit, het overgrote deel zou ook al mooi zijn) bands tof vind.

Verder snap ik heus wel wat je probeert te zeggen (over pavlovreactie gesproken, haha, doe niet zo serieus), maar dat geldt ook voor de afgelopen jaren. En die waren qua kaartverkoop zeer succesvol. Ik vind juist die diversiteit leuk aan Fortarock, niet in de laatste plaats omdat ik daardoor de afgelopen jaren met een grote, zeer gemêleerde groep vrienden ben geweest. Dit jaar is de line-up, en met name de headliner, daar inderdaad niet sterk genoeg voor. Ik heb zelf ook tot vorige week getwijfeld, voor het eerst in het bestaan van Fortarock Festival. Jammer.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 16-01-2015 21:55 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Maar serieus...heeft men dan liever bands als Motörhead, Opeth, Amon Amarth, Maiden, Priest of Kiss? Bands die we elk jaar tegen komen op de festivals.






[Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 16-01-2015 22:02]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 17-01-2015 11:08 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2015 21:55 schreef MetalJan het volgende:
Maar serieus...heeft men dan liever bands als Motörhead, Opeth, Amon Amarth, Maiden, Priest of Kiss? Bands die we elk jaar tegen komen op de festivals.



r u serious?

Voor Slipknot, Epica, Exodus gaat dat niet op?

Misschien moeten ze gewoon geen headliners boeken...

En zoals gewoonlijk is het weer een slap aftreksel van de Graspop en Wacken line-ups, dus als je meer festivals bezoekt, kun je Fortarock eigenlijk net zo goed overslaan.
In voorgaande jaren toen ik wel ging, voegde het weinig toe want ik zag alles (min.) twee keer.
Dus die diversiteit is ook wel weer wat overtrokken... Ze zouden moeten proberen om iets van toegevoegde waarde te hebben ten opzichte van overige festivals.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 17-01-2015 11:17]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-01-2015 13:55 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dat xl concept gaat ze uiteindelijk wel de das om doen.
En de bemoeienis van mojo.

Dan ontkom je namelijk niet aan de meer mainstream bands omdat je anders geen goffertpark vol trekt. Waarbij het nog maar de vraag is of dat dit jaar gaat gebeuren, aangezien de tickets nu al in de uitverkoop gaan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 17-01-2015 18:50 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Ik dacht dat de eerste XL variant al wel slecht uit zou vallen. Het valt me mee (of tegen) dat het er nog steeds is.


lampje


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 17-01-2015 19:42 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2015 21:05 schreef altx het volgende:

En @Spirit In Black: Dan kun je hier wel weer lacherig komen doen dat wij hier alleen maar lopen te zeiken, maar als je al zo ver bent dat je kaartjes moet gaan weggeven, is het toch wel tijd geworden om je achter de oren te krabben.


Doe ik ergens lacherig over dan? Inhoudsloze kritiek wil ik graag op dezelfde wijze wegwuiven idd, dat wel.

quote:
Op 17 januari 2015 11:08 schreef altx het volgende:Ze zouden moeten proberen om iets van toegevoegde waarde te hebben ten opzichte van overige festivals.


Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, al zit er zeker een kern van waarheid in.


Bierglas
Usericon van Bierglas
Posted 18-01-2015 12:21 by Bierglas Wijzig reactieProfiel van BierglasQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2015 11:08 schreef altx het volgende:
r u serious?

Voor Slipknot, Epica, Exodus gaat dat niet op?

Misschien moeten ze gewoon geen headliners boeken...

En zoals gewoonlijk is het weer een slap aftreksel van de Graspop en Wacken line-ups, dus als je meer festivals bezoekt, kun je Fortarock eigenlijk net zo goed overslaan.
In voorgaande jaren toen ik wel ging, voegde het weinig toe want ik zag alles (min.) twee keer.
Dus die diversiteit is ook wel weer wat overtrokken... Ze zouden moeten proberen om iets van toegevoegde waarde te hebben ten opzichte van overige festivals.


Klopt, maar wat ik zelf in mijn omgeving zie, is dat juist de mensen die niet (of niet zo snel) naar Graspop of andere metalfestivals zouden gaan, wel naar Fortarock gingen. Een groep die voor de headliners komt en verder niet echt in het metalwereldje zit.
Nu moet ik toegeven dat het feit dat ik op fietsafstand van de Goffert woon, daar waarschijnlijk een grote rol in speelt.
Maar ik denk dat Fortarock als eendaags festival, met één of een paar publiekstrekkers, en toch wel het grootste metalfestival in Nederland, juist redelijk onderscheidend en laagdrempelig is, waardoor het een veel diverser publiek trekt. Dus ironisch genoeg, denk ik dat Slipknot niet populair en mainstream genoeg is, aangezien ik merk dat de groep die ik hierboven beschrijf totaal geen interesse meer heeft dit jaar.

Wat betreft een deel van de mensen die wel naar meerdere metalfestivals gaan (en de meeste mensen hier op het forum), die zeiken al jaren op Fortarock. Dus wat dat betreft is er niet veel veranderd, haha


Dimas
Usericon van Dimas
Posted 10-02-2015 12:19 by Dimas Wijzig reactieProfiel van DimasQuote dit berichthttp://www.metal-experience.com

Nieuwe bevestigingen:

Papa Roach, Flotsam and Jetsam, Leprous, Enforcer


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-02-2015 17:49 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Zo, dat klapt er op.

Nee, toch bedankt.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 10-02-2015 18:00 by loeser Wijzig reactieProfiel van loeserQuote dit bericht



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-02-2015 18:02 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Damn, wat slecht.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 10-02-2015 19:00 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

flotsam and jetsam was wel erg gaaf vorig jaar op keep it true. Maar om voor 1 band zo veel neer te leggen.



Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 10-02-2015 19:47 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Is die (veel te hoge) ticketprijs niet uit de tijd toen ze nog dachten een echte headliner te kunnen krijgen? Met AC/DC (daar waren ze mee bezig hoorde ik) erbij zou het een redelijke prijs zijn. Slipknot voor 70,- is niet te doen iig!



Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen