IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : You are standing in an open field west of a white house [Games Topique] Vorige pagina | Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 24-06-2016 23:46 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Ik zal eens wat in die PS4 gieten, kijken of dat scheelt.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 25-06-2016 15:29 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 24 juni 2016 9:15 schreef Ralph het volgende:
Inderdaad ja. Gameplay is grotendeels hetzelfde als in de andere delen en met dat incoherente verhaal valt het reuze mee als je een beetje oplet. Waar je precies op doelt met "hopen pretentie welke nergens wordt waargemaakt" ben ik overigens erg benieuwd naar.

Daarnaast zou ik Minerva's Den als DLC niet aanraden, aangezien je daar Bioshock 2 voor moet bezitten.

Anyway: ik zou vooral de eerste Bioshock aanraden, klassieker dat het is, en Infinite. Bioshock 2 is te veel Bioshock 1,5, zeker als je ze vlak na elkaar speelt.


De gameplay is verre van hetzelfde en vooral enorm versimpeld hetgeen het spel nergens echt ten goede komt. Mijns inziens ten dele ook doordat voor de ontwikkelaars het oplossen van problemen vooral neer lijkt te komen op het weghalen van elementen. Hacken in Bioshock 1 en 2 was niet per definitie goed (en beter gedaan in deel 2) maar het voegde wel een spelelement toe, alsmede bepaalde Tonics en de mogelijkheid tot permanente controle van bijvoorbeeld camera's en daarmee het opzetten van bijvoorbeeld vallen. In Bioshock Infinite (BI) echter is dit alles gereduceerd tot één nieuwe "plasmid" welke tijdelijke controle oplevert van een turret of wat geld wanneer gericht op een automaat. Niet alleen haalt het een element (hacken) en bijbehorende factoren (tonics) weg, het reduceert ook de gameplay mogelijkheden (permanente controle, opzetten van vallen).

Hetzelfde zie je met Elizabeth zelf. Ontwikkelaars zijn al jaren bezig met het goed uitbalanceren van (permanente) escortmissies in games en in BI lost men dit op door haar onzichtbaar en onaanraakbaar te maken waardoor waardoor ze, naast volgens een algoritme geld of wapens toewerpen geen functie en interactie kent. Ook hier haalt men dus mogelijke gameplay elementen (beschermen personage, personage vecht mee en heeft interactie) weg omdat het uitbalanceren lastig wordt bevonden.

Of denk aan het wapensysteem. Men wil dat de speler twee wapens bij zich kan dragen gezien dit realistischer is dan negen bijvoorbeeld. Is waar, maar waarom dan wel munitie voor alle wapens mee kunnen dragen, of bepaalde spelsituaties hebben welke duidelijk gebaseerd zijn op het kunnen dragen van meer dan twee wapens. Doe het dan zoals F.E.A.R, waar de te dragen munitie overeenkomt met de wapens die je bezit en balanceer het spel hier op uit. Ook hier probeert BI vooral dit uitbalanceren weg te werken door beide opties ten dele aan te bieden. Twee wapens en realisme is het woord van het moment, anderzijds betekent alle munitie dragen dat wij de gameplay hier niet volledig op hoeven te balanceren.

Verder, qua reduceren; de vrije Plasmids zijn vervangen door een kleiner aantal vaste welke op een bepaald punt in de campagne geleverd worden en minder variatie hebben, er is minder variatie in tegenstanders dan in Bioshock 1 en 2, de meeste Tonics (Gear) zijn nutteloos en hebben slechts sporadisch invloed, de wapens zijn minder origineel en vernieuwend, je kan geen health packs en salt (adam) meer opslaan enzovoorts.

Qua verhaal, het weet zichzelf nergens echt goed te balanceren tussen een drietal elementen; namelijk het historisch/politiek perspectief, hetgeen al vrij snel plaatsmaakt voor het mysterie rond Elizabeth en vervolgens maken beide weer meer plaats voor de relatie tussen Elizabeth en Brooker. Geen van de punten wordt echt diep uitgewerkt of vervolledigend beschreven. Plus dat ook hier makkelijke stappen genomen worden. Elizabeth leeft haar leven is volledige isolatie en eenzaamheid maar na een kwartier buiten gedraagt ze zich als een olijke Disneyprinses gezien dit minder karakterontwikkeling nodig heeft en er zijn constante hints dat de Songbird een tegenstander wordt onderwijl dit later weer volledig geschrapt is.

De pretentie bedoel ik enerzijds op het hele multiversumverhaal dat geen hout snijd, anderzijds op de talloze reviews welke Elizabeth en het verhaal op zichzelf omschreven als een soort literair meesterwerk en dat dit spel een voorbeeld is waarom games als kunst beschouwt moeten worden. Nee dank je. Een ander element van pretentie is dat de speler alleen de illusie van keuze gegeven wordt, de "filmische interactie" als het ware welke onderwijl totaal geen vrijheid oplevert. Je kan alleen een wapen afvuren wanneer het spel dit wel (denk aan de momenten op het strand) omdat Elizabeth's karakterontwikkeling rondom geweld pas later aan bod komt, je hebt de keuze een personage wel of niet te doden maar consequenties zijn er niet. Geef dan of geen keuzes en haal de gepretendeerde diepgang weg, of geef keuzes met consequenties.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 25-06-2016 15:34]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-06-2016 16:51 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Goed leesvoer. Misschien hebben deze zaken er onbewust aan bijgedragen dat ik de game niet heb uitgespeeld. Ik moet nog eens opnieuw beginnen, want een vervelende game is het zeker niet.

Bioshock 1 was geweldig, maar voor mij (net als Dead Space) al een ietwat versimpelde interpretatie van System Shock 2. Hoewel de sfeer en de art direction echt geweldig zijn. 2 raad ik je af, hoewel geen slechte game.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-07-2016 20:29 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-07-2016 11:53 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ziet er erg tof uit, maar echt nieuw lijkt het idee me niet, ik denk nu aan Dante's inferno.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-07-2016 9:29 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Inmiddels door het dooie punt heen met Dark Souls II. Al dualwieldend ben ik inmiddels bij Earthen Peak beland. Het gaat nu echt als een tierelier.

Ik had ongelooflijk veel moeite met de Ruin Sentinels. Zonder schild zijn die amper te doen. De Belfry Gargoyles nog meer zo, maar die heb ik toch na een keer of vijf/zes gepopt. Nog steeds heb ik geen seconde lang een shield gebruikt. Ik word er bijna arrogant van . En... is die Covetous Demon nu echt zo easy, of lijkt het maar zo? Ik heb 'm zonder estusgebruik in de eerste poging neergehaald.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 11-07-2016 11:46 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Ik begin eindelijk eens wat verder te komen in Bloodborne. Heeft een hele tijd stilgelegen, en nu grijpt het me allemaal toch weer.

En nog steeds met Fallout 4 bezig. Zoals het een Bethesda-game betaamt is het allemaal zo brak als de donder, maar ik vermaak me er goed mee. Is de eerste game van hun sinds Morrowind waar ik echt plezier uit haal.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 11-07-2016 11:50 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Momenteel geen cash om een PS 4 te kopen ivm aanschaf nieuwe woning. Maar zodra de nieuwe woning er is kan er weer gespaard worden, en wordt dat ding de eerste aanschaf. Samen met Fallout 4 en een maand vakantie, hehe


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-07-2016 13:33 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Voor mij met Bloodborne, DS3 en Witcher 3. Fallout 4 ongetwijfeld ook wel op den duur. Oja. En een jáár vrij.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 11-07-2016 13:58 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Alleen voor The Witcher 3, inclusief beide uitbreidingen, heb je al een jaar nodig. Wat een enorm, monsterlijk groot spel is dat zeg. En alle content, van de main quest tot aan de kleinste zijmissies, is van hetzelfde torenhoge niveau.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 11-07-2016 18:02]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-07-2016 14:14 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Jaja, ik ga al een ps4 halen. Rustig maar.



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 13-07-2016 9:59 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 11 juli 2016 13:58 schreef Ralph het volgende:
Alleen voor The Witcher 3, inclusief beide uitbreidingen, heb je al een jaar nodig. Wat een enorm, monsterlijk groot spel is dat zeg. En alle content, van de main quest tot aan de kleinste zijmissies, is van hetzelfde torenhoge niveau.


Echt? Ik heb die in vrij korte tijd uitgespeeld anders. Toegegeven, heb niet alle uitbreidingen erbij.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-07-2016 11:28 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Als je alleen het hoofdverhaal volgt ben je redelijk snel klaar, ja. Maar dan mis je zo enorm veel.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Klaaz
Internet Geneesheer
Usericon van Klaaz
Posted 13-07-2016 12:47 by Klaaz Profiel van Klaaz

Ik ben juist zo iemand die echt alle sidequests gedaan wil hebben alvorens de majn quest te vervolgen. Is in het geval van W3 ook niet zo'n goed idee omdat je dan halverwege opgebrand bent zoveel zijn er en bovendien overpowered waardoor de main quest zelfs op hogere difficulties een makkie is.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-07-2016 13:12 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Ik heb een heel groot gedeelte ervan voordat ik het hoofdverhaal uitgespeeld heb. De rest heb ik verspreid over beide uitbreidingen.

Maat van me heeft er 30 uur ingestoken en was toen door de main quest heen. Binnen een weekend. Vind ik dus gewoon doodzonde. Zonder uitbreidingen heb ik er ruim 200 uur over gedaan, verspreid over een aantal maanden. Gewoon lekker de tijd nemen, beetje rondrijden en meer zien van zo'n grote wereld dan alleen de gebaande paden.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 13-07-2016 16:16 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik heb toch echt het idee dat ik ook heel veel side quests al heb gedaan. Misschien heb ik ook wel meer uur gespeeld dan ik denk, voelt het alleen als heel kort. Vond het wel een tof spel namelijk! Net ook één van de uitbreidingen binnengehaald, dit weekend eens aanzwengelen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-07-2016 8:35 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Die idiote 200 uur ligt ook wel aan mijn speelstijl hoor. Alle Monster Nests opblazen, schatten zoeken, en geen fast travel gebruiken. Vooral dat laatste zou bakken met tijd hebben gescheeld.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 14-07-2016 9:15 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 14 juli 2016 8:35 schreef Ralph het volgende:
Die idiote 200 uur ligt ook wel aan mijn speelstijl hoor. Alle Monster Nests opblazen, schatten zoeken, en geen fast travel gebruiken. Vooral dat laatste zou bakken met tijd hebben gescheeld.


Geen fast travel? Ja, nee, dan haal je die uren wel ja. Pannekoek.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-07-2016 11:28 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Fast travel vind ik echt heel kut en ga ik waar mogelijk uit de weg, zeker als een spelwereld goed uitgewerkt is. En er zijn tig quests waar ik anders niet op gestuit zou zijn. Lui die je onderweg aanhalen voor weet ik veel wat. Kan ik wel prima van stad naar dorp teleporten, maar als er in het tussenliggende gebied legitieme content ligt (hidden treasures, monster nests, random NPC's met fetch quests, etc.), pak ik die graag mee. Helpt ook met het inleven in zo'n wereld.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-07-2016 11:42 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Ik snap het volledig. Mijn geduld raakt op den duur wel op en het weerhoudt me bij games als Skyrim volledig van de main-quest af. (en de side-quests zijn zo suf dat ik dus uberhaubt nooit echt goed aan de main-quest werk voordat de game weer voor onbepaalde tijd in de kast belandt) Maar fast travel haalt het hele concept van een grote, uitgedachte wereld onderuit. Dan is de wereld slechts een soort menu'tje.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-07-2016 12:09 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Oh, uiteindelijk is bij mij het geduld ook wel een keer op. Zodra het verzandt in lange ritten of wandelingen om van A naar B te komen, puur om de quests daar af te handelen, stap ik ook vaker over op fast travel, maar dat duurt wel heel lang, en ondertussen heb ik heel die spelwereld ook wel gezien. Je laatste twee zinnen slaan wel precies de spijker op de kop, trouwens.

Bij Fallout 4 begin ik het inmiddels te merken dat ik het beu begin te worden, omdat ik door alle vijanden onderweg en bijbehorende, verkoopbare of omsmeedbare loot nergens meer aan toekom. Bij The Witcher had ik dat niet, als daar onderweg iets gebeurde was het ook boeiend en doorgaans goed geschreven, en enemy mobs kon je makkelijker ontlopen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 14-07-2016 12:10]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 16-07-2016 12:21 by Dentz Profiel van Dentz

Zijn er hier mensen die World of Tanks spelen?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-07-2016 12:04 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Doom uitgespeeld. De gameplay is dus wel beter dan de vorige Doom, maar over het algemeen vind ik het zeker geen topgame. De omgevingen (zeker in de hel) zijn mooi uitgewerkt, desondanks blijft de sfeer achterwege, naar het einde toe is de afwisseling zoek (hoeveel demonen kan je per level op je afkrijgen) en zeker de grote finale is een grote anti-climax (wat een slechte eindbaas! zo banaal en saai). Af en toe zit er wel een elementje van omgevingspuzzel in (erg miniem) wat ik dan weer wel een leuke toevoeging vind (ook de mogelijkheid om wapens en uitrusting te upgraden). Ze hadden er meer mee kunnen aanvangen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 23-07-2016 16:38 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Ach, de finale haal ik toch nooit.

De demo (pc) zag er bruut uit, ik kon alles op ultra zetten en hij liep als een zonnetje. Ik ga er vast een hele hoop lol aan beleven.




VIESPEUK!!!


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 24-07-2016 21:47 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

RENNEN RENNEN SCHIETEN RENNEN RENNEN SCHIETEN SCHIETEN AAARGHHH RENNEN.

Gaaf!




VIESPEUK!!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen