IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : You are standing in an open field west of a white house [Games Topique] Vorige pagina | Volgende pagina
Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 05-08-2015 17:55 by Morridin Wijzig reactieProfiel van MorridinQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 5 augustus 2015 7:59 schreef Ralph het volgende:
Enslaved is gaaf, mits je van een mix van actie en platformen houdt. Jaren geleden heb ik die op de PS3 gespeeld, en het verhaal zoog me er zo in dat ik 'm in één ruk uitgespeeld heb op een zaterdag (de game is dan ook maar een uur of zes, zeven lang). Puike graphics, geloofwaardige characters en een toffe, post-apocalyptische wereld.

Los gebaseerd op het Chinese verhaal Monkey: Journey to the West van Wu Ch'eng-En, trouwens. Aanrader.


Erg toffe game, wist de restrictiviteit qua movement ook goed te verhullen met schitterende omgevingen (behalve dan wanneer je tussen de machines komt). Toffe chemie tussen de hoofdpersonen.
Ik was alleen niet zo weg van het einde. Het liep met een sisser af terwijl ik na alle pracht toch had gehoopt op iets wat je echt bij bleef.
De laatste keer dat ik echt stilletjes 'wow' zei was met Bioshock Infinite.



Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 05-08-2015 17:59 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Myst heb ik op de Ipad staan nu, vond die vroeger ook al erg gaaf gedaan, vooral geluid en graphics. Op de Ipad versie heb je iig bewegende overgangen ipv die plaatjes van het origineel, vind dat zeker een verbetering.

Alleen jammer dat ik na 20 jaar nog steeds geen idee heb van het doel en het verhaal, snap het gewoon niet.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 05-08-2015 19:11 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Endless Space is best leuk. Masters of Orion 8.0


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-08-2015 21:50 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ok, ik heb nu zo'n 1,5 a 2 uur in Riven zitten. De eerste puzzel is me gelukt, nadat ik zelfs een schaar, pen en papier had gepakt. Het schijnt vele malen ingewikkelder te zijn dan Myst, maar ik ben vooral een puzzelleek. Dat wordt nog wat. Verder kan ik me voorstellen dat ik in Riven net zo min een idee heb van het doel als jij in Myst. Maar ik denk dat, als ik het idee van een doel loslaat, me erg kan vermaken met de prachtige omgeving en de desolate sfeer.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 06-08-2015 10:03 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 5 augustus 2015 17:55 schreef Morridin het volgende:
De laatste keer dat ik echt stilletjes 'wow' zei was met Bioshock Infinite.


Met Bioshock Infinite had ik dat ook, ja. Op diverse plekken. De grootste wow voor mij was het moment dat je op dat strand terecht komt en je Elizabeth kwijt bent. Dat maakte een licht paniekerige reactie in me los die ik niet verwacht had.

De meest recente wow die ik had was in The Witcher 3, de eerste keer dat ik in Novigrad kwam. Grootste, meest realistische stad die ik ooit in een RPG gezien heb.

quote:
Op 5 augustus 2015 21:50 schreef Dirge for november het volgende:

Ok, ik heb nu zo'n 1,5 a 2 uur in Riven zitten. De eerste puzzel is me gelukt, nadat ik zelfs een schaar, pen en papier had gepakt. Het schijnt vele malen ingewikkelder te zijn dan Myst, maar ik ben vooral een puzzelleek. Dat wordt nog wat. Verder kan ik me voorstellen dat ik in Riven net zo min een idee heb van het doel als jij in Myst. Maar ik denk dat, als ik het idee van een doel loslaat, me erg kan vermaken met de prachtige omgeving en de desolate sfeer.


Ineens besef ik me wat het grootste probleem is wat ik heb met Myst en co.: het soort puzzles in dat soort games. Van die schijnbaar nergens aan gerelateerde blok- en schijfpuzzles. Rondbanjeren en zonder duidelijk doel de radertjes van een klok in elkaar zitten boetseren zodat ze allemaal draaien, gewoon omdat het kan en zonder (duidelijk) verhaal. “Je bent hier, los maar dingen op for the sake of it.”

Monkey Island is een mooi schoolvoorbeeld van hoe ik mijn games wil hebben. Je wilt piraat worden, moet drie beproevingen doorstaan en door dialogen en kleptomanie heb je de middelen om dat doel te bereiken, veel plezier. Deze deur zit op slot, er is duidelijk gemaakt dat er aan de andere kant iets is wat je moet hebben of doen, los het maar op, en zonder willekeurige tangram-puzzels.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 06-08-2015 12:24 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Even hier in een reactie op je post in het old school games topic:

Wat vond je van Heavy rain? Die vonden wij hier thuis wel erg leuk voor met zn 2en op de bank. Af en toe steggelen over welke knop/actie je ging doen. Was inderdaad net of we een film keken en zelf bepaalden hoe die verder ging, dat wel.

Verhaal sprak me ook wel aan, heb hier ook nog Beyond: Two souls aan, maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd, mijn wederhelft wel, die vind m erg leuk, maar verhaal spreekt me niet zo aan.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 06-08-2015 13:28 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Heavy Rain heb ik hele gemengde gevoelens bij. De sfeer die ze in eerste instantie neer weten te zetten is heel naargeestig, heel gaaf gedaan. Zodra je de idiote gaten in de plot doorhebt, is de lol er echter compleet vanaf.

Voorbeeldje, en ik probeer het zonder (erge) spoilers: vanaf het begin weet je niet wie de Origami Killer is. Is Ethan het zelf, is het één van de andere hoofdpersonen? Is het misschien die gast die zijn hele huis vol met origami-vogels heeft hangen (nee, natuurlijk is die het niet, want dan heb je in de slotfase geen twist meer)? Niemand weet wie het is, wat extra wordt onderstreept doordat je op ieder moment de gedachten van alle speelbare karakters kunt lezen.

Uiteindelijk blijkt het, uiteraard, wél één van de hoofdpersonages te zijn. Eén van de personages waar jij dus, als speler, bij in het hoofd zit. In het hoofd van een seriemoordenaar die dus niet aan zijn eigen slachtoffers denkt, niet aan de moorden, en die zich met regelmaat hardop afvraagt wie nou toch die Origami Killer is.

De plot is zo lek als een verhaal van M. Night Shyamalan, inclusief twist die je van ver ziet aankomen. Tel daarbij op dat het helemáál niet leuk is om vierkantje en een analoge knop te gebruiken om sinaasappelsap te drinken en dat alle knoppencombinaties die je tijdens stressvolle momenten moet indrukken constant over het scherm roteren, vibreren en dansen, en je hebt een game te pakken waar ik me ab-so-luut niet mee vermaatk heb.

David Cage denkt dat ‘ie een auteur is, maar zijn games gaan gebukt onder onlogische verhaallijnen en onhandige keuzes, waardoor zowel het cinematografische aspect en de gameplay niet optimaal zijn. Het is te videogame voor een film, en het is te filmisch voor een game. Fahrenheit had dat ook. Beyond waag ik me niet aan, niet in het minst omdat ik gruwelijk de pest heb aan Ellen Page. Cage is een pretentieuze zak die het te hoog in de bol heeft en niet weet wat hij wil. Heavy Rain illustreert dat heel goed. Is een game of is het een film? Uiteindelijk is het van beide een slap aftreksel.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 06-08-2015 14:30 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Haha, wij hebben duidelijk een heel andere smaak

Ik snap en herken je punten wel, en een heavy rain heeft voor mij 0,0 herspeel waarde en kans. Alleen voor die zeldzame momenten per jaar dat ik een spelletje wil doen (ik kan goed een half jaar niks doen qua gamen) vind ik dit soort games wel ideaal. Net als bv een COD. Geen leercurve, vrij duidelijk, en lekker veel cutscenes, hersenloze ontspanning. Pluspunten als er een goed verhaal inzit uiteraard.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-08-2015 21:32 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Nog even over Myst, die puzzelproblemen schijnen flink opgelost in Riven. 'In plaats van een game om de puzzels heen, zijn de game en de puzzels een organisch geheel'. Nuja, dat kan dan wel weer doelen op rondzoeken op niets af.

Riven spelen met een jointje achter de kiezen blijkt helemaal een vak apart. Een compleet ontheemd gevoel door het slideshow effect en de dode wereld, versus de prachtige omgeving en ambient geluid. Gek genoeg levert die combi een vrij unieke sfeer op.

Ach, ik weet het ook nog niet. Omdat jij (niet jij persoonlijk) ontzettend anti bent, krijg ik de neiging om het gaaf te vinden . Zo werk ik haha. Ik zie nog wel. Hoe dan ook is het een uniek concept (was, gezien idd. clones te over).



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-08-2015 21:34 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Heavy Rain vond ik gaaf, maar totaal geen replay waarde. Het sinaasappelsap/tandenpoets gedoe gaf me wel meer gevoel van connectie met de hoofdrolspeler. Maar irritant was het ook wel inderdaad. Het gatenverhaal herken ik ook wel. Ach, ik heb me prima vermaakt. Fahrenheit ligt nog op de stapel.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-08-2015 7:26 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 6 augustus 2015 14:30 schreef Sjaakie het volgende:
Haha, wij hebben duidelijk een heel andere smaak


Duidelijk ja.

quote:
Ik snap en herken je punten wel, en een heavy rain heeft voor mij 0,0 herspeel waarde en kans. Alleen voor die zeldzame momenten per jaar dat ik een spelletje wil doen (ik kan goed een half jaar niks doen qua gamen) vind ik dit soort games wel ideaal. Net als bv een COD. Geen leercurve, vrij duidelijk, en lekker veel cutscenes, hersenloze ontspanning. Pluspunten als er een goed verhaal inzit uiteraard.


Ik wil, en dat klinkt vast heel wijsneuzerig of elitair, een beetje uitgedaagd worden als gamer. QTE's doen tijdens actiescenes terwijl het verhaal toch wel doorgaat, vind ik te passief. Geef mij maar iets waar ik mijn tanden in kan zetten, juist mét leercurve. Bloodborne en Demon's Souls bijvoorbeeld, dat soort games zijn in het begin een slachting, totdat je de fijne kneepjes van het vechtsysteem en de tactieken van je vijanden leert kennen. Ik vind dat heerlijk. Bij hersenloze ontspanning en cookie-cutter shooters haak ik over het algemeen juist af. Daar zit geen uitdaging meer in.

En bij een verhaal zoals Heavy Rain probeert te vertellen wil ik geen gaten in de plot zien zo groot als een weiland. Dat je toch stiekem zelf de Origami Killer blijkt te zijn is gewoon kut, omdat je door de schrijver vanaf punt A glashard en aantoonbaar voorgelogen wordt. Het is niet eens het achterhouden van informatie, maar gewoon A zeggen en B doen. Trek ik bij boeken of films ook niet.

quote:
Op 6 augustus 2015 21:34 schreef Dirge for november het volgende:
Heavy Rain vond ik gaaf, maar totaal geen replay waarde.


Wat ik ook nog een probleem vind bij een game met een nieuwwaarde van 60 euro. Ik wil dat geld best neerleggen, maar dan voor games waar ik mijn tanden echt in kan zetten. Een Witcher waar je 200+ uur in kunt zetten is dat geld wat mij betreft dubbel en dwars waard. Een grote RPG idem. Een lineair verhaal van een kleine tien uur daarentegen niet, vind ik.

Fahrenheit is beter (althans, vond ik), maar slecht verouderd.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Fusion
Chuck plays technical deathmetal while he sleeps
Usericon van Fusion
Posted 07-08-2015 7:59 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 augustus 2015 21:32 schreef Dirge for november het volgende:
Omdat jij (niet jij persoonlijk) ontzettend anti bent, krijg ik de neiging om het gaaf te vinden . Zo werk ik haha.
Hoe herkenbaar!



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-08-2015 8:08 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com



[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 07-08-2015 8:08]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-08-2015 10:01 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

@Ralph,
Wat betreft de prijs van Heavy Rain. Helemaal eens. Zelfs de 20 euro die ik ervoor heb neergeteld was nog aan de hoge kant. De lengte van games vs. prijs is in sommige gevallen tegenwoordig echt niet meer te doen. Hoewel een Uncharted nog wel leuk is hoor.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-08-2015 10:17 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Uncharted vind ik tof genoeg om twee of drie keer te spelen. Alle collectables vinden, platinum trophy halen, etc. Daar haal ik mijn uren wel uit.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 07-08-2015 13:00 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

quote:
Op 6 augustus 2015 21:32 schreef Dirge for november het volgende:
Riven spelen met een jointje achter de kiezen blijkt helemaal een vak apart. Een compleet ontheemd gevoel door het slideshow effect en de dode wereld, versus de prachtige omgeving en ambient geluid. Gek genoeg levert die combi een vrij unieke sfeer op.


Dit heb ik ook geprobeerd, ik snapte er al niks van, toen al helemaal niet meer Het geluid en de omgeving/wereld en puzzles blijf ik supertof vinden, maar ik volg de rode draad gewoon echt niet, en dan wordt het toch minder voor me.

@Ralph, vroeger had ik dat ook wel, maar voor die enkele momenten dat ik gewoon wil spelen moet het me allemaal niet te moeilijk zijn.

Fallout 3 vond ik supervet, maar het duurde me gewoon te lang, ik heb gewoon niet zo'n lange aandachtsspanne. Dat heb ik laatst (januari...) nog 2 dagen gedaan, en dan ben ik er weer even helemaal klaar mee, met gamen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-08-2015 13:56 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 7 augustus 2015 13:00 schreef Sjaakie het volgende:
@Ralph, vroeger had ik dat ook wel, maar voor die enkele momenten dat ik gewoon wil spelen moet het me allemaal niet te moeilijk zijn.


Ik heb geen vrouw of kinderen, en behalve muziek, lezen en schrijven geen heel actieve hobby's. Dat scheelt een heel stuk qua tijd denk ik.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 07-08-2015 14:56 by Morridin Wijzig reactieProfiel van MorridinQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 7 augustus 2015 10:01 schreef Dirge for november het volgende:
@Ralph,
Wat betreft de prijs van Heavy Rain. Helemaal eens. Zelfs de 20 euro die ik ervoor heb neergeteld was nog aan de hoge kant. De lengte van games vs. prijs is in sommige gevallen tegenwoordig echt niet meer te doen. Hoewel een Uncharted nog wel leuk is hoor.


Als ik heel eerlijk ben valt dat eigenlijk best mee, het hangt vooral af van het genre.

Pak platformers van de jaren 90 en die speel je bijvoorbeeld al eerder uit dan platformers van nu. Het enige wat daar echt de speelduur oprekte was het levens-systeem en game-over gaan.
Bij FPS daarentegen is het dan weer wel omgedraaid. Vaak wordt tegenwoordig de levensduur verlengd door het vaak dood gaan

Edit: Adventures en point&click laat ik achterwege omdat mijn kennis te beperkt is

[Dit bericht is gewijzigd door Morridin op 07-08-2015 14:57]



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-08-2015 16:07 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/altx1978

Ik zit momenteel middenin wat games die je de illusie geven dat je wat te kiezen hebt:

* Dreamfall Chapters (moeten 2 van de 5 episodes nog van uit komen).
* Life Is Strange (moet 1 van de 5 episodes nog van uit komen).
* Blues And Bullets (moeten 4 van de 5 episodes nog van uit komen).
* The Walking Dead.


Zeker in dat laatste geval is keuze een enorme (des)illusie. Alleen de dialogen veranderen een beetje. Maar om te zeggen dat je invloed hebt op het verhaal... nou, nee, niet echt...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-08-2015 16:24 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Dat is precies het soort game waar Telltale naar is overgestapt. Die interactieve verhalen inderdaad. Eens op een knop rammen en een dialoogoptie aanklikken en daar houdt de interactiviteit wel op. Verklaart ook het succes van dit soort games; zelfs al houd je totaal niet van games, kan dit nog steeds best aantrekkelijk zijn.

Niet dat daar iets mis mee is, maar mijn ding is het niet.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 07-08-2015 16:29 by Morridin Wijzig reactieProfiel van MorridinQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

De volgende stap is dat Japanse visual novels populair worden



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-08-2015 16:43 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/altx1978

quote:
Op 7 augustus 2015 16:29 schreef Morridin het volgende:
De volgende stap is dat Japanse visual novels populair worden


Dat zijn ze op Steam al best wel.

De eerste drie titels die ik noemde, vind ik overigens wel vrij sterk. Het varieert een beetje in hoeverre je invloed hebt op het verhaal, maar bijv. in Life is Strange zijn er minimaal 2 personen die kunnen blijven leven of dood kunnen gaan afhankelijk van welke keuzes je maakt. En van die drie is het verhaal ook een stuk sterker.

Walking Dead is oneerbiedig gezegd alleen maar de hele tijd wegrennen voor zombies en in de loop van het verhaal sneuvelt de ene na de andere NPC. De andere drie zijn een stuk minder voorspelbaar. Van Life Is Strange ben ik met name heel benieuwd hoe die nu precies af gaat lopen. Dat spel heeft op zich wel een gave mechanic in combinatie met het maken van keuzes. Je kan daarbij namelijk ook terug in de tijd. In eerste instantie lijkt dat leuk, je kiest gewoon de "beste" optie... Totdat je geconfronteerd wordt met het welbekende "butterfly effect".


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 07-08-2015 17:10 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Life is Strange is van die paar ook de enige die ik wel wil spelen. Dontnod Games heeft me destijds met Remember Me ook enorm verrast namelijk.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-08-2015 19:08 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/altx1978

quote:
Op 7 augustus 2015 17:10 schreef Ralph het volgende:
Life is Strange is van die paar ook de enige die ik wel wil spelen. Dontnod Games heeft me destijds met Remember Me ook enorm verrast namelijk.


Oh ja, daar was ik aan begonnen. Vervolgens had ik even geen tijd om te gamen en toen is die blijven liggen. Moet ik ook maar eens mee verder gaan.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-08-2015 13:06 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Sorry Ralph, ik ben om. Riven is vet.



Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2017 Stichting ZwareMetalen