IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Lucid Cream (drone/ambient/psych) Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-11-2016 16:53 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-11-2016 17:07 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2016 15:03 schreef Dirge for november het volgende:
Inmiddels een paar weken verder. Het wazigste van alles: het album is meer dan honderd keer gedownload via een bij jullie ongetwijfeld welbekende Russische torrentsite. Ongeveer het dubbele ten opzichte van de legitieme gratis download op Bandcamp. En dan hebben we het nog niet over alle Russische en Chinese sites die het album aanbieden via hosting sites als Uploaded en dergelijke. En dan hebben we het ook niet eens over de blogspots die ik zelf ook weleens bezoek. Voor de duidelijkheid: hier heb ik niets mee te maken gehad, maar ik ben wel rete-syked. Maar wie zou ooit de moeite doen om die shit te downloaden en via andere sites te verspreiden, terwijl het al gratis beschikbaar is? Alleen maar mooi .

Bizar om mijn eigen album te 'seeden' ook.

Update: Inmiddels alweer twee nummers verder in de richting van een nieuwe release. Maar dat zegt niets over de ETA. Goin' with the flow.


Die bekende Russiche torrentsite is ook altijd mijn go-to station voor downloads. Ik heb ook al meerdere keren meegemaakt dat ik iets wilde downloaden van een onbekend voorprogje van een aankomend concert en dat ik na een 'no result' op betreffende site verder ging zoeken en uitkwam bij een free download op bandcamp van de band zelf.

Als betreffende site overigens ooit nog eens gesloten wordt op last van de anti-copyrightpiracy maffia dan ga ik wel een paar traantjes laten trouwens aangezien het aanbod daar een veelvoud is van elke andere bron en het tevens zo is dat 99,99% van alle torrents gewoon seeders hebben.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-11-2016 18:39 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Een bizar fijne bron inderdaad. Samen met B*n*lti (waar 't album ook op verschenen blijkt).



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-11-2016 18:43 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Oeh, dat ken ik niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 28-11-2016 18:45 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Kan iemand een hint geven qua dat russische iets. Ik heb natuurlijk weer geen idee.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-11-2016 19:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

rutracker.org

Wel even google translate erbij houden als je een account wilt aanmaken (anders kun je niet downloaden, het systeem is forum-based met .torrent files als post attachments die je alleen kunt zien als je bent ingelogd), tenzij je Russisch spreekt natuurlijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 28-11-2016 19:53 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ok, thanks, man!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-11-2016 22:16 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Er is een andere optie ook. Maar volgens mij is die optie ook te fixen via een vlaggetje. Het adres voor de site in 't Engels is in ieder geval anders. Mag zuks gepost worden hier?



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-01-2017 9:02 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Flink aan het opnemen de laatste tijd! Nieuw materiaal is weer volledig anders. Meer melancholie. Meer vocals. Meer postrock. Maarja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus heb ik ook nog even een tweetal nummers opgenomen die precies het tegenovergestelde uitdragen. Drone/dub.

Deze twee nummers, gezamenlijk 26 min aan nieuw materiaal, komen binnenkort uit de lucht vallen in de vorm van een EP. De tweede full-length groeit ook gestaag, maar ik heb geen haast.

PS: Liken die facebook!

facebook.com/lucidcreamology


[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 19-01-2017 9:05]



Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 19-01-2017 19:19 by Vonn.Esch Wijzig reactieProfiel van Vonn.EschQuote dit bericht

good busy Willem!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-02-2017 13:09 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht


Nieuwe Single! Gratis!

Apex Farmer: Easy Kraut.

https://lucidcream.bandcamp.com/album/apex-farmer-easy-kraut-single

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 19-02-2017 13:10]



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 19-02-2017 15:55 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Mooie Napalm Death-verwijzing.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-02-2017 17:37 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-03-2017 10:32 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Nu ook op El Tube!




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-06-2017 14:04 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

De eerste track van aankomende full-length Orbiting Infinity! En de eerste samenwerking. Na Orbiting Infinity komen er een aantal samenwerkingen uit, allereerst: Wouter Schaatsbergen vs. The Lucid Cream. Dat is echter meer ambient/noise.




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-02-2018 12:42 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Het album Orbiting Infinity komt 24 februari uit op Bandcamp! De aanstaande samenwerking gaat overigens Lucid Extinction heten. En van psychedelische fuzzrock is er weinig over.... Het betreft inmiddels toch echt wel full-on drone/ambient. Zin in zaterdag



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-02-2018 13:02 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht



De nieuwe single! En de afsluiter van aanstaande plaat.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-02-2018 13:03 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Daar istie dan!

https://lucidcream.bandcamp.com/album/orbiting-infinity

Mods! Als jullie er zijn, zouden jullie de kop aan willen passen? Psych fuzzrock kan weg en daar mag drone/ambient staan. Thanks alvast



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-07-2018 18:36 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Live uitstapje met house-maat.




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-07-2018 19:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-07-2018 13:09 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht



Meer! :D



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-07-2018 10:18 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

En de derde, waarbij Teder het elektronische voortouw neemt. Leuk om buiten mijn comfortzone te spelen.





Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-10-2018 10:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Voor een ander soloproject, waarbij ik me volledig focus op ambient, heb ik voor het eerst mijn eindmix naar een professionele masteraar gestuurd. Ik heb gisteren het eindresultaat teruggekregen en ben er enorm mee in mijn nopjes. Linksom of rechtsom ga ik het ding (van 50 minuten) uitbrengen binnenkort. De naam: Solipsistic Mystic - The Cubist Spires of Golden Heaven.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-11-2018 8:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hier ook nog maar even enthousiast doen. Ik ben met Wouter Schaatsbergen een heuse studio ingedoken (White Noise in Winterswijk) om live-improvisaties op te nemen. Resultaat:twee albums. Elke keer als ik met hem speel (dit was slechts de derde keer, want hij woont aan de andere kant van het land) persen we er twee albums uit (die andere vier hebben het licht nog niet gezien). Gigantisch in mijn nopjes met het resultaat. Setup:

Twee mics per gitaarverterker. Ik twee gitaarversterkers om tussen te switchen. Wouter 1 versterker. Room-mic en een zangmicrofoon voor mij voor als ik de neiging zou krijgen... en die kreeg ik. We speelden beiden abstract inclusief subtiele inzet van loopers, dus ook als is het live met z'n tweeen klinkt het op de opname als zes man in harmonie

Het resultaat loopt van noise zoals Swans dat live doet met hun 40 minuten durende intro's (albums op zich al) tot aan strijkstokdrones en Pink Floyd-melancholie met lichte hintjes van blues. Soms industrieel/machinaal. Soms organisch. Zacht. Hard. En inclusief geïmproviseerde zang dus.

Goed, enthousiast, dus moest het even hier droppen



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-11-2018 8:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

benieuwd^2


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen