IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Vage films Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-12-2015 10:59 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Gisteravond Inherent Vice gezien. Enorme bazenfilm . PTA stelt niet teleur, hoewel ik The Master nog net even beter vond. Ik ben ontzettend benieuwd waar hij na IV mee op de proppen komt.



White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 12-12-2015 15:19 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 11 december 2015 19:39 schreef powertieke het volgende:


Best leuk deze.


Ja!
Ik was de titel kwijt!
Om een of andere reden was ik het middelste woord uit de titel "Den brysomme mannen" vergeten.

Prachtfilm!



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 15-12-2015 8:37 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hausu! Geweldig

Alsof een stel kinderen met een sugarhigh hadden besloten om een horrorfilm te maken. Totaal niet spannend, maar wel ontzettend leuk, campy en toch ook trippy als een malle. Van kwaadaardige matrassen tot een vleesetende piano. Mooi spul!



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-12-2015 19:42 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dead Man gisteren gezien. Jarmusch. Met een soundtrack ingepield door Neil Young. De film beviel me zeer goed



Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 22-12-2015 18:13 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Brazil


Zardoz


Deze vage films de afgelopen dagen gezien.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-12-2015 8:34 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Videodrome



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-12-2015 11:02 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

die old skool Cronenberg, met z'n bevreemdende body horror, vind ik altijd een feest.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-12-2015 11:36 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Zeer gaaf ja!



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-01-2016 21:46 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Edit wat n depressieve arty farty kut film.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 02-01-2016 17:41]


When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-01-2016 13:08 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Welke?



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 04-01-2016 15:08 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb gisteren Delicatessen gezien. Het debut van Jeunet & Caro. Prachtig duister sprookje. Genoeg surrealisme en vaagheid om in dit topic te kunnen. Kortom. Mooie film. Binnenkort The City of Lost Children maar weer eens kijken. Vage film van hetzelfde team.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-01-2016 9:41 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Deze is een beetje in dezelfde stijl, maar echt vaag is het niet, eerder een verrassende plotwending.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-01-2016 11:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ah die wilde ik ook graag nog zien inderdaad. thx!



White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 06-01-2016 12:15 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 22 december 2015 18:13 schreef Verval het volgende:
Brazil

......


Eén van mijn favoriete films!
Zelfs de titel is op een absurde manier in de film verwerkt :p



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-01-2016 11:06 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Zardoz. Zoveel beter dan het begin me deed vermoeden. Heerlijke blend tussen clumsy/goofy, pretentieus filosofisch en cool. Ik heb veel zitten glimlachen en heb me geen seconde verveeld.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 11-01-2016 11:29]



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-01-2016 22:49 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html



If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-01-2016 9:17 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Zeker wel! Bedankt voor el tippa



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 12-01-2016 9:21 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Die Paprika zou ik nu niet echt vaag noemen. Wel een goeie film.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-01-2016 11:40 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hmm hij staat wel op 366 weird movies met de volgende argumeten:

INDELIBLE IMAGE: The dream parade, which features marching refrigerators, a Dixieland frog band, porcelain dolls, the Statue of Liberty, confetti falling from nowhere, and more. This toylike promenade tramps through the film, through forests and movie theaters and the streets of Tokyo, growing larger and larger as it absorbs more and more dreams—and it’s as intense an accumulation of imagination as you’re ever likely to behold.

WHAT MAKES IT WEIRD: Near the end of Paprika, two characters turn to each other and stare in stunned, silent disbelief. They’ve just seen a giant naked girl grow to womanhood by inhaling an anthropomorphic smog monster. Watching Paprika‘s nonstop cavalcade of technicolor fever dreams should fix your expression into the same mask of bewildered disbelief long before that point.

Zegt natuurlijk niet alles, maar tot nu toe zijn ze best kritisch op wat er op de lijst verschijnt. Zelf staat hij op mijn lijstje om nog te zien. Goed te horen dat het een toffe film is in ieder geval



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 12-01-2016 12:03 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Misschien omdat het animatie is dat het effect minder bevreemdend is. Die parade scene vind ik eerder hilarisch dan vaag. Het is ook een beetje overkill bij momenten. Maar zoals reeds gezegd wel een aanrader. Er zijn wat mij betreft alleszins veel betere anime releases die veel meer bevreemdend werken zoals Mōryō no Hako en Mushishi (van beide series trouwens ook live action films gemaakt, maar die heb ik beiden nog niet gezien) en die eerste Ghost in the shell film is bij momenten ook trance opwekkend qua sfeer. Ik hou mijn hart al vast voor hoe ze die legacy naar de klote gaan helpen in de live action versie: blijkbaar is Scarlett Johansson als hoofdrol gecast en het voorgaand werk van de regisseur (Snow white and the huntsman) is ook al niet veel belovend.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-01-2016 12:17 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ojee, da's inderdaad geen goed vooruitzicht.

Ik heb 't laatst voor het eerst in zo'n 12 jaar Akira gezien. Die stond namelijk ook op de 366 lijst. Nu met nieuwe ogen bekeken: it fits the bill. En wát een film. Ik begrijp waarom ik er geen snars van begreep op m'n zestiende.



White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 12-01-2016 20:45 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Akira



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-01-2016 10:34 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb met open mond gekeken naar alle details in HD. Prachtfilm



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-01-2016 9:06 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Eergisteren bedacht ik me: even geen moeilijke kost. Even geen vage films. Even geet metafysica. Geen gelul aan mijn kop. Tijd voor een domme comedy. Ik kijken op de lijst best-rated comedies op IMDB. Een filmpie boven de 6 rating gekozen op lengte: onder de 100 minuten. Mooi.

Bleek het een geanimeerde Charlie Kaufman. Anomalisa. Past prima in dit topic, hoewel rechtlijniger dan de gemiddelde Kaufman. Hele mooie film. Erg ... menselijk. Veel discussie over 'rape' op imdb. Heeft me wel doen lachen. Als je de film hebt gezien, begrijp je om welke scene het gaat.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-01-2016 11:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Gisteren voor het eerst Martyrs gezien

fuckin hell...


signature


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen