IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : amerikaanse "The Hague Invasion Act" Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2002 13:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 13:07 schreef linknl het volgende:
ja die heb ik ook wel.
Ik vindt dat je het niet te serieus moet nemen, ten eerste omdat de regeling er nog niet helemaal door is in de states en ten tweede omdat ze het echt niet gauw zullen doen, het heeft nogal al gevolgen voor de economie en de relatie met europese landen. zelf zeg ik komt u maar dan gebeurt er hier ook nog een keer wat.



hoe is de kwaliteit van het nederlandse leger in vergelijking met het amerikaanse leger? en los van het verschil in grootte(dit is als serieuse vraag bedoeld)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 09-06-2002 13:11]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-06-2002 13:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

haha saboteren die jsf!!!! geheime constructies inbouwen, mochten ze aanvallen die gebruiken


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-06-2002 13:11 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 13:07 schreef linknl het volgende:
ja die heb ik ook wel.
Ik vindt dat je het niet te serieus moet nemen, ten eerste omdat de regeling er nog niet helemaal door is in de states en ten tweede omdat ze het echt niet gauw zullen doen, het heeft nogal al gevolgen voor de economie en de relatie met europese landen. zelf zeg ik komt u maar dan gebeurt er hier ook nog een keer wat.



Balance of power!!! waar de internationale politiek (en betrekkingen)om draait.

ha een aanvulling dan maar maar mijn user icon is zo mooi. ik zal er wat vaker aan proberen te denken (het is nog vroeg)

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 09-06-2002 13:14]


Vampire_girl
rabiƫs
Usericon van Vampire_girl
Posted 09-06-2002 13:13 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Ghoulliette je kunt ook de 'bericht wijzigen' knop gebruiken om meerdere berichten te posten.


the only pleasure is pain


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 09-06-2002 13:16 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 13:09 schreef attila_de_hun het volgende:
hoe is de kwaliteit van het nederlandse leger in vergelijking met het amerikaanse leger? en los van het verschil in grootte(dit is als serieuse vraag bedoeld)


Heel simpel die gasten zijn niet te stoppen omdat hun oorlogsindustrie zo verdomde groot is.
Kwaliteit ja de gewone amerikaanse militair is een doetje, ik zeg dat omdat ik verschillende keren met die gasten heb gewerkt en er nooit echt vrolijk van ben geworden. ze hebben er alleen een beetje veel van en tja daar kunnnen wij niet tegen op. maar je moet een infasie bedoeld in het pogramma ook niet zien als de normany landing, zo'n acitie komt maar met iets van 2 tot 6 duizenden man een quick in and out.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2002 13:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 13:16 schreef linknl het volgende:
Heel simpel die gasten zijn niet te stoppen omdat hun oorlogsindustrie zo verdomde groot is.
Kwaliteit ja de gewone amerikaanse militair is een doetje, ik zeg dat omdat ik verschillende keren met die gasten heb gewerkt en er nooit echt vrolijk van ben geworden. ze hebben er alleen een beetje veel van en tja daar kunnnen wij niet tegen op. maar je moet een infasie bedoeld in het pogramma ook niet zien als de normany landing, zo'n acitie komt maar met iets van 2 tot 6 duizenden man een quick in and out.


oke, ze hebben natuurlijk ok een geweldige technologie en in geval van nood kernwapens. ik zou als nederlands bevelhebber niet weten wat te doen mochten ze echt iets tegen den haag ondernemen. je kunt zoiets niet over je kant laten gaan maar klappen krijg je wel.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 09-06-2002 13:29 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Geachte linknl, heeft iemand je al gezegd dat je eigenlijk best een angstaanjagend mannetje bent met je vreemdsoortige, bijna obsessieve fascinatie voor geinstitutionaliseerde moordenaarsvereniginkjes?

Ach, vast wel...


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 09-06-2002 13:32 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

die amerikanen denken ook dat ze alles mogen doen..

kill em all


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-06-2002 13:35 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

sinds wanneer denken amerikanen


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 09-06-2002 15:45 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 13:25 schreef attila_de_hun het volgende:
oke, ze hebben natuurlijk ok een geweldige technologie en in geval van nood kernwapens. ik zou als nederlands bevelhebber niet weten wat te doen mochten ze echt iets tegen den haag ondernemen. je kunt zoiets niet over je kant laten gaan maar klappen krijg je wel.


conventioneel kunnen we wel met ze mee onze apparatuur is wel goed, we komen alleen wat mannetjes tekort.

verder is het zoals je zegt je kan niet over je heen laten lopen ook al weet je dat het pijn gaat doen.

Ook leuk zal zijn als nederland de olie verkoop naar de VS toe stopt, net zolang als tot met de nieuwe regeling schrapt.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 09-06-2002 15:51 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 13:29 schreef Oebe het volgende:
Geachte linknl, heeft iemand je al gezegd dat je eigenlijk best een angstaanjagend mannetje bent met je vreemdsoortige, bijna obsessieve fascinatie voor geinstitutionaliseerde moordenaarsvereniginkjes?

Ach, vast wel...



ja zo heeft iedereen toch wel een vakgebied, En dit is het mijne.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 09-06-2002 16:17 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Akkoord


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 09-06-2002 16:56 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 13:07 schreef linknl het volgende:
ja die heb ik ook wel.
Ik vindt dat je het niet te serieus moet nemen, ten eerste omdat de regeling er nog niet helemaal door is in de states en ten tweede omdat ze het echt niet gauw zullen doen, het heeft nogal al gevolgen voor de economie en de relatie met europese landen.



Dat kan wel zijn, maar wij hebben zo nodig Harry Potter moeten kiezen als premier. En die mietjes van LPF zijn te druk bezig om Bolkestein en andere lieden op te jagen omdat ze ooit kwade zaken over ome Pim hebben verteld. Dus als het er door komt geloof ik niet dat onze regering ze ook maar 1 strobreed in de weg zullen staan. Maar je hebt wel gelijk: laat ze maar komen. Dan gebeurt er weer eens wat! Hebben we meteen een goed excuus om die kut yanks af te slachen.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-06-2002 19:39 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2002 15:51 schreef linknl het volgende:
ja zo heeft iedereen toch wel een vakgebied, En dit is het mijne.



ehm wel jammer dat je je vak erg slecht verstaat, olie toevoer naar vs dtoppen, nou dat zou ze leren. De VS is geen open-economie nederland wel. als er nu niet een belletje gaat rinkelen en een kwartje valt dan weet zelfs ik het niet meer


Unknown
Onbekend
Usericon van Unknown
Posted 10-06-2002 12:57 by Unknown Wijzig reactieProfiel van UnknownQuote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com

Eigenlijk is het te hopen dat ze die wet in Amerika aannemen en een kleine inval in Nederland doen om die militairen te 'bevrijden'. Wie weet dat dan de ogen van de politici in Europa opengaan en dat ze inzien met wat voor een schoften ze samenwerken. Europa moet alle economische banden met Amerika verbreken en de economische banden met Azie en het midden-oosten aanhalen. We hebben dan Amerika voor grondstoffen en producten niet meer nodig omdat we alles uit Europa en Azie kunnen halen. DOOD AAN AMERIKA


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 10-06-2002 14:34 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

het is geen olie geproduceerd door nederland, maar import olie en omdat de states nogal moeite moeten doen om voldoende olie te krijgen kopen ze het ook in rotterdam.

En quoten uit 2 berichtjes is leuk als je dan ook het verband weet te leggen.
mijn vakgebied is defensie.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 10-06-2002 14:48 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Laat Amerika de wet maar aannemen en laten ze hier maar troepen landen om die militairen te 'bevrijden' dan openen de politici in Europa hun ogen misschien en dan zien ze met wat voor een schoften ze samenwerken. Europa zou eigenlijk alle economische banden met de VS moeten verbreken en de economische banden met Azie en het Midden-Oosten moeten aanhalen. We hoeven dan geen grondstoffen en producten uit Amerika meer te halen omdat we ze zelf kunnen maken/verbouwen.... DOOD AAN AMERIKA


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 10-06-2002 17:43 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Nee, in het anti-amerikanisme ligt geen heil verscholen. Dat is gewoon een gevaarlijk en verwerpelijk sentiment. Het zorgt voor tweespalt daar waar samenwerking noodzakelijk is.
Amerika moet worden gedwongen in te zien dat uiteindelijk het internationaal belang moet prevaleren boven het nationaal belang op gebieden waar het draait om 'softe' issues als bijvoorbeeld mensenrechten, ethische kwesties e.d.
Ieder land is ertoe geneigd zijn nationaal belang boven het gemeenschappelijk belang te laten prevaleren. Kijk hiervoor maar naar de gedragingen van de Europese natiestaten ten opzichte van regelgeving vanuit het Europees centraal gezag. De bevolkingen van de verschillende landen zijn evenmin vaak te porren voor regels die goed voor het geheel, maar minder goed voor het belang van een deel zijn. Allemaal volstrekt begrijpelijk op een bepaald niveau. Regeringen echter dienen zich rekenschap te geven van een groter belang en voor de zekerstelling van een veilige toekomst voor deze en komende generaties te zorgen. En daar zit hem nou net de crux bij staatskapitalistische landen als Amerika in welke de regeringen slechts dienen als belangenbehartiger van grote bedrijven en zakelijke instellingen, die veel meer belang hebben bij een realistische machtspolitiek en korte termijn strategieen.
Ook in deze wet getuigt van een onnadenkendheid dat typisch is voor de rucksichtlosigkeit waarmee men het nationaal belang voorop stelt.

De enige supermacht is in werkelijkheid een rijk in verval. Amerika is een schizofreen land (in meerdere opzichten) met een kleine elite dat puissant, nee schofterig rijk is en een grote sociale onderklasse dat inmiddels zo is uitgezogen door de machtige elite dat het de karakteristieken van een derde wereld land vertoont. Zo ver zelfs dat de bedrijven in toenemende mate beginnen in te zien dat de mensen die zij in de toekomst in zullen willen huren de skills niet meer hebben voor de steeds strengere eisen die aan het werk en personeel in moderne industrieen worden gesteld. Die leert men immers niet op straat en niet in de gevangenis en niet in de abominabele oorden des verderfs dat voor scholen moet doorgaan. En de defensiebegroting wordt verder vergroot tot er niets meer is om te verdedigen.

Bush kiest er nog voor de aandacht van deze fundamentele problemen af te leiden door het volk te mobiliseren in een stemming van oorlogszucht door hen angst in te boezemen voor een duivelse vijand, een beetje een belegen maar nog steeds erg effectieve strategie. Momenteel is de fragiele oppositie uiterst voorzichtig om hier tegen in te gaan, want ook zij kunnen niet de garantie hebben dat er niets gebeurt; een of andere gek en ze zetten zichzelf buitenspel. Toch zal Amerika sociale hervormingen moeten doorvoeren of een wereldoorlog aangaan om te overleven. Alles lijkt erop te wijzen dat deze administratie kiest voor het laatste. Het is dus een zaak van diplomatie en niet van agressieve Amerikahaat om deze gevaarlijke lieden van gedachten te doen veranderen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-06-2002 20:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2002 17:43 schreef Oebe het volgende:

Amerika moet worden gedwongen... .


dit is het zwakke punt in jou betoog. amerika laat zich niet dwingen. ik schijt echt op dat land maar wat dat betreft moet ik toegeven dat ze ijzersterk zijn. als er iets gebeurt worden ze zo supernationalistisch als het maar zijn kan, vormen een front, steunen de president en de regering in alles en kunnen ze alles aan. dus ik vraag me af hoe jij denkt om de VS te dwingen.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 10-06-2002 21:18 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Door in te zetten op het gezond verstand van de gewone Amerikaanse burgers.
Het grote probleem hierbij is de rol van de main stream media die zich te gewillig schaart achter de regeringsstandpunten en het legioen 'intellectuelen' die zich geroepen voelen de propaganda diepgang te verschaffen in plaats van hun kennis en kunnen te gebruiken om een en ander te verifieren en te toetsen aan overige beschikbare informatie. De alternatieve nieuwsvoorzieningen via internet is al een stap in de juiste richting en de waarheid die voor iedereen niet beter zichtbaar, maar wel meer herkenbaar is zal zich uiteindelijk als een olievlek verspreiden.
Het is gewoon een kwestie van volhouden en koppig roeien tegen de aanhoudende stroom van leugens en propaganda (krant, tv en films) en het laten horen van een ander geluid.
Maar dat ander geluid kan natuurlijk nooit stomweg anti-amerikanisme inhouden, scheldpartijen en verwensingen, waarmee je mensen begrijpelijkerwijs slechts tegen je in het harnas jaagt - goed voor je gemoedsrust misschien maar slecht voor het bereiken van het beoogde doel - maar gewoon kritiek, verifieerbare feiten opsommen en zo mogelijk alternatieven aandragen. De dialoog moet vanzelfsprekend op ieder niveau worden aangegaan en voortduren tot de victorie van het boerenverstand.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-06-2002 23:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik hoop daar ook op maar het blijft een feit dat je op moet botsen tegen ongelooflijke sterke conservatieve machten (alle industrielen, gelovigen etc). kijk maar naar de amerikaanse verkiezingen waar Gore gewonne heeft maaar toch weer niet. De veranderingen in de VS moeten vanuit het volk komen en als dat bereikt kan worden via de manier waarop jij het schrijft zou dat mooi zijn. maar die conservatieve macht he???


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 11-06-2002 16:55 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Alvast even aanroeren zodat niemand hier het over het hoofd kan zien. Let speciaal op de rugdekking van de NAVO diplomaten, totale baarlijke nonsens wat die mensen uitkramen en gij gelooft het omdat het gedrukt staat.

http://www.nrc.nl/nieuws/buitenland/1023774129736.html

Ik heb nu geen tijd maar een aanval volgt.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 11-06-2002 17:53 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

je moet amerika niet dwingen...
gewoon een of andere russische(zullen die amerikanen helemaal van flippen) terrorist beetje gaan helpen is al genoeg

(en why the fuck is bush nog niet doodgeschoten... hebben die amerikanen nog niet door wat voor een randdebiel die gozer is???)


My madness, my sadness


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 11-06-2002 18:01 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Laat die yanken toch mooi alle rotzooi opruimen, scheelt ons een hoop werk en gezeik.
De nerderlandse regering is toch te slap om in benarde situaties de juiste beslisingen tenemen.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 11-06-2002 22:36 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Laat de waarheid nou zijn dat VS zelf de meeste rotzooi trapt linknl. De bewijzen hiervoor zijn overweldigend. Alhoewel de NL regering ook een mooie hypocriete bende is wat dat betreft en er in NL lang niet genoeg gedegen dissidentie is t.o.v. de buitenland politiek (hoe weinig gewicht het dan ook in de internationale schaal legt.) De NL buitenland politiek dient vooral voor het bevorderen van de verkoop van producten van de NL wapen en aanverwante industrie. Ook voor NL geldt dat mensenrechten en bevorderen van de voorwaarden voor democratie bijkomstige zaken zijn die qua belang in het niet vallen bij defensiecontracten. NL is wat dat betreft verre van slap, bestudeer het gedrag van de NL overheid maar eens inzake de Irak-Iran oorlog, waarbij Nederland druk was wapens te leveren aan beide partijen.
NL wordt pas slap en besluiteloos als het werkelijk fysiek moet opkomen voor mensenrechten en er geen directe beloning uit voortvloeit voor de zakelijke elite.

Anyway het maakt wederom steeds duidelijker ook aan het gewone volk en mogelijk zelfs aan legergeile milifreaks dat Amerika een ordinaire terreurstaat is dat zich niet verplicht voelt enige rekenschap af te leggen t.o.v. VN of internationaal gerechtshof voor hun agressie tegen willekeurig welk land. Resoluties deerden hen sowieso al niet, maar was desalniettemin wel lastig.
Maar zo willekeurig zijn die landen overigens niet. Het zijn landen in wiens bodem zich veel olie en gas bevindt en landen waardoor olie en gaspijpleidingen dienen te lopen, landen met andere bodemschatten, want Amerika en de eerste wereldlanden vinden dat alhoewel deze bodemschatten zich veelal in tweede en derde wereld landen bevinden dat dit geografische detail niet in de weg mag staan van de rechtmatige eigenaarschap van resp. Amerika, Europa en Japan, de trilaterale terreur dus.

In het artikel van het NRC heeft een of andere mentaal gestoorde NAVO diplomaat het over het nationaal belang van Amerika inzake deze doctrine. Het is de conceptuele betekenis die je de woorden geeft die soms zorg kan dragen voor een geheel andere beeld op hetgeen er gezegd wordt. Nationaal belang van Amerika is zorgen voor volledige controle over buitenlandse grondstoffen. Stabiliteiten veiligheid zijn andere woorden voor dat het Amerikaans (trilateraal) belang geen gevaar loopt. Helaas moet men rekening houden met dit soort dubbele bodems bij het lezen van berichten e.d. naast natuurlijk flagrante leugens die achter elkaar worden herhaald tot het aannemelijk en tenslotte tot dogma is gemaakt.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen