IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : amerikaanse "The Hague Invasion Act" Vorige pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-06-2002 23:12 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 11 juni 2002 17:53 schreef winters rage het volgende:
(en why the fuck is bush nog niet doodgeschoten... )

Niet weer een nieuwe martelaar alsjeblief..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-06-2002 23:17 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 10 juni 2002 21:18 schreef Oebe het volgende:
Door in te zetten op het gezond verstand van de gewone Amerikaanse burgers.


Geloof jij daarin? De gewone Amerikaanse burger consumeert zich kapot. Het patriottisme wordt hen met de paplepel meegegeven. Deze mensen groeten elke dag hun vlag.

Vroeg of laat zal het Amerikaanse denken zichzelf vernietigen. Dit is niet een systeem dat door externe invloeden zal instorten. Maar of het door gezond Amerikaans boerenverstand zal komen, betwijfel ik toch...


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-06-2002 12:00 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Het is inderdaad wel weer typisch hoe de VS (zoals hierboven al werd beschreven) alle regels alleen steunen als het om het zogenaamde nationale belang gaat.
Overigens, Oebe, dat we dit al eerder hadden kunnen zien aankomen (ik doel op het artikel dat je citeerde), betekent natuurlijk niet dat we hierover niet verontwaardigd 'mogen' zijn. Rijkelijk laat, dat is het inderdaad wel.
Ik help je overigens hopen dat we het Amerikaanse boerenverstand kunnen aanspreken, want (net als enkele anderen die hier hebben gepost) heb ik daar vooralsnog een erg hard hoofd in (heeft trouwens niets met metal te maken).
Ik denk meteen aan het "angst inboezemen tegen een duivelse vijand" waar je het al over had. Een ander (ik geloof Atilla) wees nog er op hoe nationalistisch ze ineens kunnen worden als het om hun land gaat. Dit is natuurlijk een eeuwenoude techniek die bijvoorbeeld door de Russen erg frequent en succesvol werd toegepast: is het land verdeeld? Dan kies/creëer je een collectieve vijand en begin daar een oorlog tegen. Ineens heb je weer één natie.
Het is dan ook in dit licht dat ik mijn twijfelos heb over een ommezwaai in het Amerikaanse bewustzijn. Een alternatieve informatiebron/nieuwsvoorziening als het Internet heeft in principe grote potentie. Echter, de censuur die nu al p dit medium plaatsvindt, mag niet worden onderschat. Voorbeeld: Vlak na de WTC-aanslagen lieten enkele lieden (o.a. bandleden) zich kritisch uit over terrorisme en de eigen regering op de message-boards van bandjes als Rage Against the Machine. Even later waren die niet meer on-line. The land of the free, ten voeten uit.
Natuurlijk zijn dit heel erg voor de hand liggende sites/bronnen/bla als het om het toepassen van censuur gaat. Een beetje slimme persoon kan haar/zijn nieuws ongetwijfeld redelijk vrijwaren van censuur, maar bereikt zij/hij dan nog wel de gemiddelde computeranalfabeet?
Het is om deze redenen dat ik betwijfel in hoeverre het Amerikaanse boerenverstand aangesproken kan worden. Mijn hoop was sowieso al tot een nulpunt gekelderd door de reacties van bepaalde (Amerikaanse of Amerikagezinde) mensen die ik toch niet als onintelligent wil bestempelen, die domweg hun president napraatten en aan de aanslagen simpelweg refereerden als "these terrible acts of war against our country"
Ik ga nu naar de Formido om een stuk plastic te kopen. Dat ga ik over mijn tafel spannen en rondom vastplakken aan de vloer met een rol gaffa-tape die ik nog heb liggen (muzikant, hè?). Ik verstop mij daaronder met de paar sneetjes brood die ik nog heb, en daarmee red ik het dan nog wel tot de eerste paddestoel verschijnt en de schokgolven daarvan mijn voorgevel omverwaaien.


Touché, pussycat!


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 22-06-2002 10:15 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 24-06-2002 13:36 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Fraai is dat. Maar het rechtvaardigt het plan van de VS natuurlijk niet.


Touché, pussycat!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-07-2002 13:48 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Zo, we hoeven niet bang meer te zijn dat Den Haag bestormd gaat worden, want de VN heeft net besloten dat geen enkele Amerikaanse militair mag worden gearresteerd door het Internationaal Gerechtshof.

Bron: http://news.bbc.co.uk/hi/english/world/americas/newsid_2126000/2126403.stm


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 13-07-2002 14:50 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Gadverdamme
De grootste oorlogsmisdadigers zijn weer uitgesloten van vervolging. De VN -> joden-pact.
Ik kan me hier super-kwaad om maken. Het is allemaal zo krom en verwrongen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-07-2002 15:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2002 13:48 schreef mislyd het volgende:
Zo, we hoeven niet bang meer te zijn dat Den Haag bestormd gaat worden, want de VN heeft net besloten dat geen enkele Amerikaanse militair mag worden gearresteerd door het Internationaal Gerechtshof.

Bron: http://news.bbc.co.uk/hi/english/world/americas/newsid_2126000/2126403.stm


Godver, wat zijn het toch ook een stel lafaards. die amerikanen kunnen doen wat ze willen. 1000 maal


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 14-07-2002 17:02 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2002 14:50 schreef Heiden het volgende:
Gadverdamme
De grootste oorlogsmisdadigers zijn weer uitgesloten van vervolging. De VN -> joden-pact.
Ik kan me hier super-kwaad om maken. Het is allemaal zo krom en verwrongen.


heb je ooit een nederlander in de rechtbank zien staan voor oorlogsmisdaden dan?
nedelands indie hebben we er ook genoeg vermoord,verkracht en gemarteld.
Sebrenica is ook een best schandaal zonder gevolgen.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-07-2002 17:32 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Lekker hypocriet ook die Amerikanen.. als wij hetzelfde zouden flikken bij een Amerikaanse internationaal strafhof dan zouden we meteen tot vijand en alles wat daarbij hoord worden benoemd.


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 14-07-2002 17:35 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

"de vervolging van amerikaanse soldaten voor misdaden tegen de menselijkheid en volkerenmoord kan een jaar worden uitgesteld"
waarom moet dit nu precies? ik snap het niet... omdat ze zogezegd dan nu hun acties als blauwhelmen kunnen afwerken? en dan? is er een garantie daar ze tijdens deze acties dan niet precies hetzelfde gaan doen?

ik snap echt niet waarom de US vetorecht heeft in de VN... ze dwarsbomen gewoon álles zodat het beter voor hen en voor hun economie zou uitkomen... :/


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-07-2002 17:47 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2002 17:02 schreef linknl het volgende:
heb je ooit een nederlander in de rechtbank zien staan voor oorlogsmisdaden dan?
nedelands indie hebben we er ook genoeg vermoord,verkracht en gemarteld.
Sebrenica is ook een best schandaal zonder gevolgen.


In het verleden is zoveel onrecht gedaan, maar we hadden het over Amerika.
On-topic!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen