IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : AI / kunstmatige intelligentie (l337 71p0c) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-07-2017 18:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

En ook dat bepaalde instinctieve informatie generaties lang door mensen wordt doorgegeven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-07-2017 20:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

#hoedan


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-07-2017 20:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Wat voor informatie eigenlijk? Voetbaluitslagen?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-07-2017 20:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 24-07-2017 20:56 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dat je bijvoorbeeld onbedoeld uitstraalt dat je dom bent. Of links schrijft, of zo. Zoiets?

edit. Zoiets, lol.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 24-07-2017 20:57]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-07-2017 21:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2017 20:53 schreef bastianus het volgende:
Dit soort info:
https://newscientist.nl/nieuws/aangeleerde-eigenschappen-ook-erfelijk/




Nou. Dat lijkt me gezien de context een uitzonderlijk slecht voorbeeld, want genetica, zoals in het artikel te lezen is. Wat heeft dat met intuïtie te maken? Dat zijn normale biologische processen.

quote:
Ressler en Dias vermoeden dat de overerving plaatsvindt door middel van een proces dat DNA-methylatie heet. Tijdens dit proces wordt een chemische verbinding aan een DNA-molecuul toegevoegd, waardoor de structuur van het DNA verandert en een gedeelte van het DNA niet langer kan worden afgelezen om eiwitten aan te maken. In het sperma van angstige mannetjesmuizen vertoonde het gen dat codeert voor eiwitten die betrokken zijn bij de detectie van acetofenon, minder sporen van methylatie. Dat zou kunnen wijzen op een toegenomen productie van de betreffende eiwitten. Op welke manier aangeleerde angst DNA-methylatie in het sperma beïnvloedt, is echter een raadsel.




[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-07-2017 21:13]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-07-2017 21:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2017 21:11 schreef Snaack het volgende:
Nou. Dat lijkt me gezien de context een uitzonderlijk slecht voorbeeld, want genetica, zoals in het artikel te lezen is. Wat heeft dat met intuïtie te maken?




Ik denk dat intuïtieve zaken op een soortgelijke manier worden doorgegeven. Zo ben ik b.v. best goed in het kalmeren van dieren die als lastig bekend staan, en ook bij mensen kan ik dat als ik wil. Mijn opa had dat ook, en zijn opa ook. Zo had ik vroeger ook een vast kinderpostzegeladres waar niemand durfde te komen, omdat er een "valse" wolfshond rondliep. Maar dat beest liet mij met rust. Terwijl ik toen Cesar Millan niet kende.

Hoe dan ook: sommige intuïtieve eigenschappen krijg je m.i. via overerving. En dat zijn geen eigenschappen die vergelijkbaar zijn met intellectuele prestaties die bij een computer kunnen worden geprogrammeerd.
Toegegeven: ik kom vooral met anekdotisch bewijs. Maar een paar maanden geleden stond er ook een artikel in Psychologie Magazine waarin ze met een vergelijkbare theorie kwamen. En dat vond ik wel overeenkomen met mijn eigen beleving, vandaar.
Wat ik vooral zeggen wil: er zijn volgens mij nog onderdelen van het brein (b.v. ons door evolutie geërfde "reptielenbrein") waar we nog maar weinig kijk op hebben. En dan heb ik het nog niet eens over een vage abstractie als "de ziel". Maar ik denk echt dat AI nog niet snel op het niveau van een mensenbrein staat, alleen al vanwege de langdurige ontwikkeling. Maar goed, het is een hypothese hè. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik het bij het verkeerde eind heb.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 24-07-2017 21:34]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-07-2017 22:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2017 21:33 schreef bastianus het volgende:
Ik denk dat intuïtieve zaken op een soortgelijke manier worden doorgegeven.


Onzin. De intuïtie komt voort uit het onderbewustzijn. Het brein "weet" bepaalde dingen dus al voordat jij er over na heb gedacht zodat jij snel beslissingen kunt nemen. Een overduidelijk overblijfsel van de evolutie. Daar is niets esoterisch aan.

quote:
Zo ben ik b.v. best goed in het kalmeren van dieren die als lastig bekend staan, en ook bij mensen kan ik dat als ik wil. Mijn opa had dat ook, en zijn opa ook. Zo had ik vroeger ook een vast kinderpostzegeladres waar niemand durfde te komen, omdat er een "valse" wolfshond rondliep. Maar dat beest liet mij met rust. Terwijl ik toen Cesar Millan niet kende.


Begin een nieuw programma, de kinderpostzegelfluisteraar

Zonder dollen: ik denk dat je de psychologie in dezen niet moet onderschatten. Dieren voelen angst haarfijn aan, dat is immers een evolutionair mechanisme in de jacht. Als er verhalen zijn over "gevaarlijke" dieren zullen veel mensen bang zijn, met het verwachte gedrag van het dier tot gevolg als het die angst oppikt. Wellicht dat het dier dan instinctief dominant jachtgedrag gaat vertonen.

Als het je geen fuck interesseert en je gewoon kalm bent voelt een dier dat ook en laat het zich kalmeren, of benaderen of wat dan ook. Daar is niets zweverigs aan.

quote:
Hoe dan ook: sommige intuïtieve eigenschappen krijg je m.i. via overerving. En dat zijn geen eigenschappen die vergelijkbaar zijn met intellectuele prestaties die bij een computer kunnen worden geprogrammeerd.


Maar wat houdt die overerving dan in? Wellicht zijn dat bepaalde genetisch bepaalde onbewuste capaciteiten die gewoon genetisch overdraagbaar zijn.

De onbewuste verwerking van zintuiglijke input kan (uiteindelijk) prima softwarematig gemodelleerd worden.

Een zelfrijdende auto die uitwijkt voor een spelend kind dat achter een auto vandaag schiet doet dat in zekere zin ook intuïtief; er komt geen bewuste gedachte aan te pas, de software analyseert input en volgt geprogrammeerde regels om tot een "beslissing" te komen.

quote:
Toegegeven: ik kom vooral met anekdotisch bewijs. Maar een paar maanden geleden stond er ook een artikel in Psychologie Magazine waarin ze met een vergelijkbare theorie kwamen. En dat vond ik wel overeenkomen met mijn eigen beleving, vandaar.


En dat populair wetenschappelijke magazine staat immers bekend om haar zuiver wetenschappelijke verslaggeving.

Dit is een gevalletje conformation bias, Bastianus. Sorry.

quote:
Wat ik vooral zeggen wil: er zijn volgens mij nog onderdelen van het brein (b.v. ons door evolutie geërfde "reptielenbrein") waar we nog maar weinig kijk op hebben. En dan heb ik het nog niet eens over een vage abstractie als "de ziel". Maar ik denk echt dat AI nog niet snel op het niveau van een mensenbrein staat, alleen al vanwege de langdurige ontwikkeling. Maar goed, het is een hypothese hè. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik het bij het verkeerde eind heb.


Via een geheel andere route zijn wij min of meer tot dezelfde conclusie gekomen


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-07-2017 23:32 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Wel machtig interessant, AI. Science-fiction-achtige scenario's komen steeds dichterbij.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-07-2017 23:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Researchers have started developing artificial intelligence with imagination – AI that can reason through decisions and make plans for the future, without being bound by human instructions.

Another way to put it would be imagining the consequences of actions before taking them, something we take for granted but which is much harder for robots to do.

The team working at Google-owned lab DeepMind says this ability is going to be crucial in developing AI algorithms for the future, allowing systems to better adapt to changing conditions that they haven’t been specifically programmed for. Insert your usual fears of a robot uprising here.



https://futurism.com/google-has-started-adding-imagination-to-its-deepmind-ai/

Holy wowzers Batman!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 31-07-2017 23:52]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-07-2017 23:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2017 19:50 schreef Snaack het volgende:

En wat te denken van de nieuwste venture van Elon: https://www.neuralink.com/



quote:

Reality 2.0

Neuroreality refers to a reality that is driven by technologies that interface directly with the human brain. While traditional VR depends on a user physically reacting to external stimuli (for example, swinging a controller to wield a virtual sword on a screen) a neuroreality system interfaces directly with the user’s biology through a brain-computer interface (BCI).

Notably, this technology isn’t some far-flung sci-fi vision. It’s very real.

To rehash the basics: BCIs are a means of connecting our brains to machines, and they can be either invasive (requiring an implant of some sort) or non-invasive (relying on electrodes or other external tech to detect and direct brain signals). Experts have predicted that advances in BCIs will lead to a new era in human evolution, as these devices have the potential to revolutionize how we treat diseases, learn, communicate…in short, they are set to utterly transform how we see and interact with the world around us.

In fact, some companies are already innovating in the newly emerging field of neuroreality.


https://futurism.com/neuroreality-the-new-reality-is-coming-and-its-a-brain-computer-interface/

The Matrix is here.. Almost!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 31-07-2017 23:51]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-07-2017 23:49 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ook mooi:

quote:
After Facebook researchers discovered their artificially intelligent chatbots created a new language to more efficiently negotiate, they decided to tweak the systems to require that they use English. This raises the question of whether the "new language" should be allowed it it means the systems would be better equipped to meet their goals.

A SECRET LANGUAGE

While developing negotiating chatbot agents, researchers at the Facebook Artificial Intelligence Research (FAIR) lab noticed back in June that the artificially intelligent (AI) bots had spontaneously developed their own non-human language.

In a report explaining their research, they noted that this development spawned from the systems’ goal of improving their negotiation strategies — the system of code words they started to use were clearly designed to maximize the efficiency of their communication.

Although the bots started out speaking English, the researchers realized they failed to provide a reward for speaking English. In other words, the systems had no reason to stick to English as it didn’t contribute to their end goal of becoming more efficient negotiators. In fact, the systems had multiple incentives to veer away from the language, the same way communities of humans with expertise or niche knowledge create and use shorthand to discuss complex ideas more quickly or efficiently.

In that sense, the behavior should have been predictable. It was, in some sense, a very human adaptation as it was designed to enhance performance and minimize effort — something the human brain excels at.


https://futurism.com/facebooks-language-creating-ai-bots-are-now-required-to-negotiate-in-english/

Disclaimer: dit is écht en geen sci-fi.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2017 14:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-10-2017 13:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Op het moment dit boek aan het lezen. Waanzinnig goed geschreven. Grondig, intelligent, leest als een spannend boek. Dikke aanrader!

https://www.bol.com/nl/p/superintelligence/9200000008986776


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-12-2017 21:20 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik deel de mening van Musk en Hawking en vele andere mannen bijna net zo slim en succesvol als ik: AI is potentieel gevaarlijk. Heel gevaarlijk.

/FUSIONBOT


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-12-2017 22:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Vandaag bij een presentatie door de CEO van Cisco geweest. Hij kon het mooi brengen, maar ik schrok van hoe ver AI al is, evenals het internet of things. Deze man belichtte heel goed de mooie kanten. Maar ik ben wel benieuwd naar wat er gebeurt met alle big data die hij verzamelt. En hoe het moet met mensen die niet de luxe hebben om van al die tools en data gebruik te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 07-12-2017 22:42]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-12-2017 10:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Nou. Die l0s3rs worden allemaal keihard geb1tchr4p3d en uitgebuit natuurlijk. En terecht.

Ergo.. ik kan helemaal naks met je post.

PS: rot op uit mijn topic met je emoties, hier regeert de logica

PS2: mag ik de groeten aan mijn moeder doen?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2017 10:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2017 10:04 schreef Snaack het volgende:
PS: rot op uit mijn topic met je emoties, hier regeert de logica


Je laat je wel erg kennen altijd, anders, voor iemand die logisch redeneert. Met je ad-hominems en op-de-pik-getraptheid als iemand je snoeverij bekritiseert.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-12-2017 10:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

JE MOEDER IS DOOD


btw


signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-12-2017 11:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2017 10:11 schreef bastianus het volgende:

Je laat je wel erg kennen altijd, anders, voor iemand die logisch redeneert. Met je ad-hominems en op-de-pik-getraptheid als iemand je snoeverij bekritiseert.


FAKE NEWS.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 08-12-2017 11:30 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Wat een compleet onlogische reactie.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-12-2017 12:20 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Wacht maar op Snaack2.1, die is nog onlogischer. Fuzzy logic is weer hot


When your people matter, menstrual health matters


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 08-12-2017 12:23 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2017 11:30 schreef PandroidJack het volgende:
Wat een compleet onlogische reactie.
https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4267566


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 08-12-2017 12:38 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Wat een onlogische link die niet werkt.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2017 12:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

"Miscommunicatie". In het gesloten gedeelte.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen