IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : VLTIMAS (Cryptopsy/ ex-Morbid Angel, ex-Mayhem) Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-10-2018 20:09 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

"This is a supergroup if we’ve ever seen one. Season of Mist have announced the signing and released a teaser for the first song from death metal beast VLTIMAS, featuring David Vincent (ex-Morbid Angel) on vocals, Flo Mounier (Cryptopsy) on drums and Rune “Blasphemer” Eriksen (ex-Mayhem) on guitars.

“Feels like aeons ago since I last ventured into these musical shores, but alas, here we are,” Eriksen said in a statement. “It’s been an intense year and a half with lots of planning, hard work, personal sacrifice and yeah, traveling.

I believe I speak for all 3 of us on this matter. Nevertheless, the beast has been summoned and recorded and I am overly confident about the outcome. Having had the opportunity to work with some of the finest of craftsmen in the genre, the level of experience speaks volumes.

The mutual understanding, vision and drive, everything as if for a greater purpose. That’s how the end result sounds like to me. A special thank you goes out to longtime partner in crime Michael Berberian and Season Of Mist for the immense belief in this entity, as well as my companion Jaime Gomez Arellano over at Orgone Studio (UK) for a job superbly done!

“We are VLTIMAS”



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 17-10-2018 21:31 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl



Vox Clamatis in Deserto


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-10-2018 23:01 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Oeh


... hoe de hazen lopen ...


Sater
Usericon van Sater
Posted 19-10-2018 9:41 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Dus een soort Nader Sadek, waar nu Dave Vincent de plaats van Steve Trucker overneemt in plaats van andersom?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


WMP
Usericon van WMP
Posted 19-10-2018 11:31 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

De term 'supergroup' is er al eentje om met een flinke korrel zout te nemen, maar nu helemaal. De laatste keer dat Vincent iets van kwaliteit heeft afgeleverd is alweer een paar decennia geleden.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 19-10-2018 11:35 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Nou, dat fragment hierboven vind ik anders aardig goed klinken. Maar ik heb ook weinig verstand van die dingen.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-10-2018 12:29 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2018 11:31 schreef WMP het volgende:
De laatste keer dat Vincent iets van kwaliteit heeft afgeleverd is alweer een paar decennia geleden.


Klopt. Maar afgaande op bovenstaand fragment zou daar nu wel eens verandering in kunnen komen.


... hoe de hazen lopen ...


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 21-10-2018 22:02 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

ik vond het niet heel bijzonder maar ik moet zeggen dat ik van die lineup alleen vertrouwen heb in blasphemer.



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 21-10-2018 22:55 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Nou, kom maar op ! Ik ben benieuwd



lampje


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-12-2018 16:55 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Hatseflats!



sjeezzz, wat goed!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-12-2018 17:02 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Not bad at all. En de soms rollende R doet me wat denken aan Peter Steele live.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-12-2018 17:11 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Wat klinkt dit heerlijk bruut en zoveel beter dan huidige Morbid Angel.

Had ik niet meer verwacht van heer Vincent eigenlijk..


... hoe de hazen lopen ...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-12-2018 18:36 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Klinkt goed.

Die pak ik op Wacken zeker even mee.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ed
Usericon van Ed
Posted 16-12-2018 19:47 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2018 17:11 schreef faalhaas het volgende:
Wat klinkt dit heerlijk bruut en zoveel beter dan huidige Morbid Angel.

Had ik niet meer verwacht van heer Vincent eigenlijk..


had meer vertrouwen in Vincent dat hij geeft waar de fans op zitten te wachten dan Trey.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 17-12-2018 16:13 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Die gast schreef bij morbid angel zo goed als geen muziek dus hoezo zou je dat zo vergelijken?


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 17-12-2018 18:12 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Mike Portnoy schreef ook niks bij DT en nu die weg is, lijkt het nergens meer op. Iets met visie en zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 17-12-2018 18:14]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-12-2018 18:37 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2018 16:13 schreef Sjon het volgende:
Die gast schreef bij morbid angel zo goed als geen muziek dus hoezo zou je dat zo vergelijken?


Onzin. Ok, Azagthoth schrijft over het algemeen dan wel de meeste riffs, maar qua arrangementen en idd visie zou ik de rol van Vincent niet onderschatten. En voor Illud Divinum Insanus schreven ze beide ongeveer evenveel muziek trouwens:

1. "Omni Potens" David Vincent
2. "Too Extreme!" Azagthoth, Vincent
3. "Existo Vulgoré" Azagthoth, Vincent
4. "Blades for Baal" Destructhor
5. "I Am Morbid" Vincent
6. "10 More Dead" Destructhor
7. "Destructos vs. the Earth / Attack" Azagthoth, Vincent
8. "Nevermore" Azagthoth, Vincent
9. "Beauty Meets Beast" Azagthoth, Vincent
10. "Radikult" Vincent
11. "Profundis - Mea Culpa" Azagthoth, Vincent


En er staat op youtube materiaal dat ze in een garagebox bezig zijn met het uitwerken van songs, daar zie je ook heel duidelijk de dominantie van Vincent.



[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 17-12-2018 19:51]


... hoe de hazen lopen ...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 17-12-2018 19:15 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Vincent is de man die de lijnen kan uitzetten. Trey zijn gang laten gaan, levert op Formulas na weinig plezants op.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-12-2018 19:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik hoop dat die garagebox niet dezelfde is als waar hij met Genitorurers repeteerde. Zal geen beste lucht hangen anders.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 17-12-2018 20:00 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Daar staat Vincent om bekend: een sterke zelfverzekerde persoonlijkheid.
Wat betreft zijn platenlabel uit 1987, waar hij materiaal van Massacre zou op gaan uitbrengen heeft hij de boel laten zitten.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 17-12-2018 20:17 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

Klinkt wederom weer veelbelovend in mijn optiek..... eeeh, 'oortiek'.
Erg benieuwd naar een compleet album !


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 18-12-2018 0:46 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2018 18:37 schreef faalhaas het volgende:
Onzin. Ok, Azagthoth schrijft over het algemeen dan wel de meeste riffs, maar qua arrangementen en idd visie zou ik de rol van Vincent niet onderschatten. En voor Illud Divinum Insanus schreven ze beide ongeveer evenveel muziek trouwens:

1. "Omni Potens" David Vincent
2. "Too Extreme!" Azagthoth, Vincent
3. "Existo Vulgoré" Azagthoth, Vincent
4. "Blades for Baal" Destructhor
5. "I Am Morbid" Vincent
6. "10 More Dead" Destructhor
7. "Destructos vs. the Earth / Attack" Azagthoth, Vincent
8. "Nevermore" Azagthoth, Vincent
9. "Beauty Meets Beast" Azagthoth, Vincent
10. "Radikult" Vincent
11. "Profundis - Mea Culpa" Azagthoth, Vincent




Beetje jammer om dit album als voorbeeld te nemen, kutter kan niet. Blades for Baal is het vetste nummer en die is van Destructhor.
Maar hij zal ongetwijfeld invloed op de sound van MA gehad hebben.

Persoonlijk denk ik dat dat Vltimas nummer vet is omdat Blasphemer supervette riffs schrijft icm met Flo Mounier op drums, niet per definitie omdat Vincent erbij zit. Ik vind zijn zang hier vet hoor, begrijp me niet helemaal verkeerd.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-12-2018 12:38 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2018 0:46 schreef Sjon het volgende:
Beetje jammer om dit album als voorbeeld te nemen, kutter kan niet.


Ik persoonlijk vind het wel een intrigerend album. Het is alleen geen klassieker als bijv. Blessed. Maar goed dat is weer een andere discussie. Het is iig wel een plaat die ik af en toe nog eens opzet, dit in tegenstelling tot de Tucker periode.
quote:
Op 18 december 2018 0:46 schreef Sjon het volgende:
Blades for Baal is het vetste nummer en die is van Destructhor.


Mee eens.
quote:
Op 18 december 2018 0:46 schreef Sjon het volgende:
Maar hij zal ongetwijfeld invloed op de sound van MA gehad hebben.


En juist daarom mag de vergelijking ook best gemaakt worden.
quote:
Op 18 december 2018 0:46 schreef Sjon het volgende:
Persoonlijk denk ik dat dat Vltimas nummer vet is omdat Blasphemer supervette riffs schrijft icm met Flo Mounier op drums, niet per definitie omdat Vincent erbij zit. Ik vind zijn zang hier vet hoor, begrijp me niet helemaal verkeerd.


Ik zie dat dus anders. Een goed voorbeeld zijn de MA platen met Tucker. Er komen genoeg gave riffs en drumpartijen voorbij maar toch zijn die platen geen doorkomen aan. Alles verzandt in een dodelijk saaie brei met die Tucker.

Vincent weet de boel naar een hoger plan te tillen. En dat komt niet alleen door zijn vette stem, hij weet wat een nummer nodig heeft, komt met hele gave zanglijnen en overziet het grotere plaatje.


[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 18-12-2018 12:46]


... hoe de hazen lopen ...


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 18-12-2018 14:04 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Ik ben juist meer een voorstander van Gateways en Formulas


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-12-2018 14:09 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Jammer van de zang die ook nog eens veel te hard staat.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 18-12-2018 14:31 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2018 12:38 schreef faalhaas het volgende:
Ik zie dat dus anders. Een goed voorbeeld zijn de MA platen met Tucker. Er komen genoeg gave riffs en drumpartijen voorbij maar toch zijn die platen geen doorkomen aan. Alles verzandt in een dodelijk saaie brei met die Tucker.

Vincent weet de boel naar een hoger plan te tillen. En dat komt niet alleen door zijn vette stem, hij weet wat een nummer nodig heeft, komt met hele gave zanglijnen en overziet het grotere plaatje.



Hoezo komt Blasphemer in jouw verhaal niet een keer aan bod? Als ik die riffs hoor lijkt me het overduidelijk waarom dit vet is. En aangezien de heer Vincent hier alleen zang doet en geen bas vraag ik me ook direct af hoeveel invloed hij op de arrangementen gehad heeft. Iets wat niemand met zekerheid kan zeggen lijkt me.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen