IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Linux Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 18:32 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 16:57 schreef Negatyfus het volgende:
Tegenwoordig heb je live-CD's als Knoppix. Fucking ideaal! Je hebt zelfs FreeBSD live-CD's. Da's echt onmisbaar in het beheer van computers.
Ja, weer een nieuwe generatie aan ontwikkelingen die echt geniaal zijn!

quote:
maar mijn vertrouwen in Debian en apt-get is wedergekeert nadat ik 100% op unstable ben overgegaan. Om de een of andere reden had apt-get toch was problemen met mijn mixed stable/testing/unstable installatie...
Eh ja, ik heb zowieso hele vervelende ervaringen met testing, dus daar waag ik me echt niet meer aan.

quote:
Platte tekst is daar natuurlijk niet zo geschikt voor, dus altijd om het UID vragen in plaats van de username lijkt me een uitstekend idee.
Ja, dat zou alles een stuk universeler maken... maar goed, een van de keerzijden van zo ongelooflijk veel ontwikkelaars is dat dit soort dingen wel eens uit het oog verloren worden.

quote:
Dat dat in Nederland ook mogelijk is... doet me denken aan de oude Phrack verhalen.
Ja, het verbaasde mij ook enorm.. toen nog wel. Ondertussen wel meer van die vreemde dingen gezien wat dat betreft... maar ja, het gebeurt dus echt nog wel dat er serieuze hackers tussen zitten en die zullen echt niet aarzelen om jouw systeem te misbruiken als ze daar de kans voor hebben. Kleine kans indeed, maar je wil het gewoon niet.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 19-03-2004 18:59 by Negatyfus Wijzig reactieProfiel van NegatyfusQuote dit berichthttp://www.mentation.nl

quote:
Eh ja, ik heb zowieso hele vervelende ervaringen met testing, dus daar waag ik me echt niet meer aan.


Ik heb tot nu toe geen vervelende ervaring met unstable en dat zou toch een stukje onstabieler moeten zijn dan testing...

quote:
Ja, dat zou alles een stuk universeler maken... maar goed, een van de keerzijden van zo ongelooflijk veel ontwikkelaars is dat dit soort dingen wel eens uit het oog verloren worden.


Ik bedenk me dat je toch problemen gaat krijgen met dingen als mail aliasen etc. tenzij je ALLES zelf met UID's wilt doen... en da's toch weer een stuk minder makkelijk onderhouden.


Mentation - www.mentation.nl


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 19-03-2004 19:40 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Draai sind 3 dagen op Xandros Desktop 2.0 Debian Sarge voor mensen die nog lui-er en gemakzuchtiger dan de standaard Debian gebruiker zijn


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-03-2004 19:41 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Ik draai sinds een half dagje Mandrake 10.0, voor mensen die luier zijn dan Debian Sarge gebruikers (beat me )


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-03-2004 19:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 maart 2004 18:59 schreef Negatyfus het volgende:
Ik heb tot nu toe geen vervelende ervaring met unstable en dat zou toch een stukje onstabieler moeten zijn dan testing...
Ik heb het toendertijd gedraaid toen ze het net bedacht hadden, toen was het echt een ramp. Ik hoor al dat het tegenwoordig beter is en inderdaad stabieler zou moeten zijn dan unstable... maar ik heb ook nooit problemen met unstable, dus ik doe niet moeilijk.

quote:
Ik bedenk me dat je toch problemen gaat krijgen met dingen als mail aliasen etc. tenzij je ALLES zelf met UID's wilt doen... en da's toch weer een stuk minder makkelijk onderhouden.
Mwoah, dat is een kwestie van je /etc/aliases aanpassen, dat is nog te overzien.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 19-03-2004 19:44 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

@elfensteen

Pfff automatische update van 2.4.24 kernel naar de 2.6 met 2 muisklikken... nou beat that...

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 19-03-2004 19:44]


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-03-2004 19:45 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 19:44 schreef Dargull het volgende:
@elfensteen

Pfff automatische update van 2.4.24 kernel naar de 2.6 met 2 muisklikken... nou beat that...
*slingert auto-update aan*

BEAT THAT!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 19-03-2004 19:46 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 19:45 schreef Elfensteen het volgende:
*slingert auto-update aan*

BEAT THAT!


die heb ik ook


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-03-2004 19:46 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 19:46 schreef Dargull het volgende:
die heb ik ook
Daar ben ik me van bewust (idioot he..dat mensen nog bestanden gaan downloaden en handmatig gaan installeren...ZO 2003!)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-03-2004 20:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 18:28 schreef helmet het volgende:
Tom || Let me tell you that I love you and that I think about you all the time! zegt:
jeuj! Elfensteen aan de Gaim!
Lord Helmet -> Ceteram censeo Camarillam esse delendam zegt:
Gaim!

Het volgende bericht kan niet worden bezorgd aan alle geadresseerden:
Gaim!


Werkt goed zeg, dat Linux


Ik ken een andere mod die ooit eens een stuk van een MSN conversatie postte....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 19-03-2004 20:08 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Kopete!

Twan en Elfje! Niet Gaim, Gaim BAH!

@chelman

Ja msn conversatie werkt ook prima onder linux idd maar dan zonder een brak stuk software van M$


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 19-03-2004 20:08 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 19:44 schreef Dargull het volgende:
@elfensteen

Pfff automatische update van 2.4.24 kernel naar de 2.6 met 2 muisklikken... nou beat that...


standaard kernelletjes zijn i.d.d wel makkelijk ja, jammer alleen dat je wat snelheid inlevert enzo, al die shit die meecompiled is waar je nix aan hebt.

nb. die 2.6.x kernel branch bevalt mij ook ZEER goed, eindelijk geintegreerde ALSA support


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-03-2004 20:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 20:08 schreef Dargull het volgende:
@chelman

Ja msn conversatie werkt ook prima onder linux idd maar dan zonder een brak stuk software van M$


Ik doelde op iets anders....


De befaamde Elfensteen Posts Secret MSN conversations Voorval die hem zijn Mod kopje kostte.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 19-03-2004 20:25 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

ZwareMetalen draait op Gentoo ... en dat heerscht dus nog steeds


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-03-2004 20:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 20:25 schreef Paul het volgende:
ZwareMetalen draait op Gentoo ... en dat heerscht dus nog steeds


Vandaar dat het regelmatig traag is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 21-03-2004 6:15 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 19 maart 2004 20:25 schreef Paul het volgende:
ZwareMetalen draait op Gentoo ... en dat heerscht dus nog steeds


Zelf compilen van je OS is uiteraard een pre
Maar draaide ZM vroeger niet op RedHat 7.2 of ben ik nou abuis?


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 22-03-2004 3:40 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

je eigen linux compilen in de context dat we eve nniet aan het mierenneuken zijn over dat linux enkel de kernel is vind ik zeker geen pre.
voor somige applicaties geeft het zeker een snelheids winst. maar met de standaard optimalisatie die gentoo je mee geeft levre je daar ook weer stabiliteit voor in, en dat lijkt mij voor een server toch zeker niet de bedoeling.

en het is al helemaal onzin voor thuisgebruik.
ik installeer mijn computer liever in 20 minuten dan 20 uur voor een minime snelheids winst.

ook heb ik een persoonlijke afkeer voor gentoo wegens het enorme noob aanhang dat het heeft.
van die mensen die het liefst zo vaak mogelijk opmerken dat ze linux runnen. en de complete zooi zelf gecompiled hebben.
maar uiteraard geen flauw idee hebben wat gcc is of hoe ie MakeFile nou zo magies in all die source directories komt.
(laat niemand zich vooral aangesproken voelen, behalve uiteraard als je aan dit scenario voldoet)

en over dat xandros vs. mandrake 10.

draai tegenwoordig ook gargnome 2.5.92 (gnome 2.5 unstable) en de xserver van freedesktop.org (die dus zulk soort eye-candy mogelijk maakt)

doe dat maar eens in 2 clicken op je mandrake 10 of xandros


en gaim 0wnt.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-03-2004 6:12 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Oh, oh, erikje wat fijn zeg die transparacey alleen wel jammer dat je hier ff vergeet te melden dat ie daarvoor 'n buffer gebruikt en dat het dus semi-transperecey is


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 22-03-2004 11:10 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

Dan heb je roy verkeerd begrepen bart
het was volgenst roy half transparant omdat de letterlijke vertaling van transparency in het nederlands voledig transparant betekent. en dus onzichtbaar.
terwijl transparancy in de volksmond als engelse term ook half transparant betekent.

en ook op het punt van buffers heb je de klok en de klepel ergenst gezien, maar er voor de rest de foute conclussie uit getrokken.

transparancie zoals het b.v. in kde word toegepast onder de oude XFree86 word gedaan door middel van 2 buffers.
1 waarin de layer opbouw van schermen word neergezet door de Xserver en 1 waar de transparency overlapping word berekend door het programma zelf (en niet de Xserver).
het mooie aan de nieuwe xserver is dat er nu niet zo'n hack voor gebruikt hoeft te worden, en dat transparancy en dropshadows nu rechtstreeks in de layer buffer toe gepast kunnen worden omdat de xserver dit support. (en dus stukken sneller)
(dat is iig wat ik er van begrijp, en ik heb me er nu ook neit compleet in verdiept)

nice try but no cigar



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-03-2004 11:18 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

who gives a fuck, transparancy is sowiezo al gay. Kost alleen maar cpu die onzin


"This one is older than shit, heavier than time!"


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 22-03-2004 11:32 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

quote:
Op 22 maart 2004 11:18 schreef 0Tolerence het volgende:
who gives a fuck, transparancy is sowiezo al gay. Kost alleen maar cpu die onzin


bedoel je dan dat transparancy een bepaalde sexueele geaardheid zou hebben, of dat transparancy jollig is.

eitherway, transparanty schopt kont.
kun je teminste in een terminaltje typen terwijl je onder het terminaltje kan lezen wat er op een site staat. (voor als je iets overtypt b.v.)
en het ziet er gewoon geil uit.

en het kost amper CPU. er word immers maar 1 kleure kanaal toegevoegd aan het kleurenpallet op de buffer
enkel wanneer je het gaat hebben over grote elementen die transparant zijn gaat het echt wat kracht kosten. want dan moet hij immers het scherm constant updaten als je b.v. een venstertje beweegd.
maar in de realiteit valt dit enorm mee.
op mijn 500Mhz laptop kan ik prima met transparante windows werken. enkel wanneer ik alles transparant maak begint hij te stoteren. (en dan bedoel ik ook alles transparant )



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 24-03-2004 5:20 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 11:32 schreef StratoS het volgende:
eitherway, transparanty schopt kont.
kun je teminste in een terminaltje typen terwijl je onder het terminaltje kan lezen wat er op een site staat. (voor als je iets overtypt b.v.)
en het ziet er gewoon geil uit.



Daar heb ik dan weer niks tegen in te brengen, maar voorlopig houd ik het fijn op m'n xandros desktoppie


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 24-03-2004 9:44 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 3:40 schreef StratoS het volgende:
je eigen linux compilen in de context dat we eve nniet aan het mierenneuken zijn over dat linux enkel de kernel is vind ik zeker geen pre.
voor somige applicaties geeft het zeker een snelheids winst. maar met de standaard optimalisatie die gentoo je mee geeft levre je daar ook weer stabiliteit voor in, en dat lijkt mij voor een server toch zeker niet de bedoeling.

en het is al helemaal onzin voor thuisgebruik.
ik installeer mijn computer liever in 20 minuten dan 20 uur voor een minime snelheids winst.

ook heb ik een persoonlijke afkeer voor gentoo wegens het enorme noob aanhang dat het heeft.
van die mensen die het liefst zo vaak mogelijk opmerken dat ze linux runnen. en de complete zooi zelf gecompiled hebben.
maar uiteraard geen flauw idee hebben wat gcc is of hoe ie MakeFile nou zo magies in all die source directories komt.
(laat niemand zich vooral aangesproken voelen, behalve uiteraard als je aan dit scenario voldoet)

en over dat xandros vs. mandrake 10.

draai tegenwoordig ook gargnome 2.5.92 (gnome 2.5 unstable) en de xserver van freedesktop.org (die dus zulk soort eye-candy mogelijk maakt)

doe dat maar eens in 2 clicken op je mandrake 10 of xandros


en gaim 0wnt.


Zelf gebruik ik al een tijdje gentoo, en het maakt me dus echt geen fuck uit of gentoo nou een 1337 hax0r tweak0rs of een n00b aanhang heeft, lekker belangerijk. Ik erger me suf aan dit soort `elitisten gedrag` , n00b dit, n00b dat... komt nogal kinderachtig over als je het mij vraagt. Linux users unite!

Wat ik weet is dat Gentoo uitmuntende documentatie heeft, een levendig support forum, een zeer fijne packagemanager (nb. binnenkort zal het mogenlijk zijn om via PORTAGE dus ook gewoon binaries te downloaden i.p.v source -> compile )

Qua stabiliteit... het draait hier supers, ik gebruik dan wel alleen stable zooi en geen unstable / testing / CVS rommel. Als kernel gebruik ik die vanilla 2.6.3 kernel geloof ik met gentoo patches (supermount , preemtive e.d ) , deze is nog niet stable maar ik heb geen problemen ondervonden qua stabiliteit.

Wat betreft programmas zelf compilen met use flags; gewoon ff opletten , dan heb je een sneller systeem en lever je niets in qua stabiliteit.

oh trouwens, die xserver van freedesktop.org, hoe zit dat met 3d ondersteuning, laatste keer dat ik een blik geworpen had op deze Xserver was dit nog niet mogenlijk. Enerzijds vind ik het wel een goeie ontwikkeling; Xfree86 is gewoon lomp groot, met veel te veel legacy troep en weinig vernieuwingen. Aan de andere kant; nog meer versnippering op het desktopfront zal linux misschien meer kwaad dan goed doen.

Time will tell

[Dit bericht is gewijzigd door SiQDiZ op 24-03-2004 9:48]


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 24-03-2004 11:35 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 22 maart 2004 3:40 schreef StratoS het volgende:
je eigen linux compilen in de context dat we eve nniet aan het mierenneuken zijn over dat linux enkel de kernel is vind ik zeker geen pre.
voor somige applicaties geeft het zeker een snelheids winst. maar met de standaard optimalisatie die gentoo je mee geeft levre je daar ook weer stabiliteit voor in, en dat lijkt mij voor een server toch zeker niet de bedoeling.


Gentoo heeft gewoon een handige packagemanager waarbij ik niet voor eeuwig vast zit aan een release waarbij ik alleen nog maar security fixes krijg. Dat is de voornaamste reden waarom ik gentoo gebruik. Debian heeft dat opzich ook maar die zijn wat mij echt paranoia wat stabiliteit betreft. Dat ze daar nu nog steeds officieel op de 2.2 kernel hangen vind ik dus echt ongelooflijk.

quote:
Op 21 maart 2004 6:15 schreef Dargull het volgende:
Zelf compilen van je OS is uiteraard een pre
Maar draaide ZM vroeger niet op RedHat 7.2 of ben ik nou abuis?
Klopt ZM draaide hiervoor op RH7.2 ... opzich ging dat prima maar die package manager sucks bigtime. Bovendien is er nu geen ondersteuning meer voor RH7.2.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 24-03-2004 11:39 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 24 maart 2004 11:35 schreef Paul het volgende:
Debian heeft dat opzich ook maar die zijn wat mij echt paranoia wat stabiliteit betreft. Dat ze daar nu nog steeds officieel op de 2.2 kernel hangen vind ik dus echt ongelooflijk.
Daarom draaien de meeste mensen die ik ken bij Debian ook gewoon unstable, die loopt veel beter mee met de ontwikkelingen en is voor de meeste practische doeleinden ook gewoon stable.

Het feit dat Debian's stable ook echt enorm stable is heeft ze wel een aantal plekjes bij organisaties als NASA opgelevert... een stable installatie van Debian is ook niet omver te krijgen. Maar wat mij betreft zouden ze stable wel wat sneller mogen updaten en voor de extremisten een 'paranoid' mogen inrichten inderdaad


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen