IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "There is always time for a last minute" [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 24-12-2021 14:20 by spectre Profiel van spectre

o echt? YouTube is echt genadeloos. En dat is terecht, als je delen 2 en 3 niet echt kon waarderen. Unieke film, deze reboot. Ik hoop op meer delen maar andere kant schijnt in de film zelf enorm door hoe Lana Wachowski denkt over de franchise dat het misschien maar beter is dat het nu stopt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-12-2021 15:02 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Redelijk geslaagde film, met een meer dan overduidelijke bashing voor de Trumps, Musks en Bezos' van deze wereld. Het sarcasme had er, wat mij betreft, een stuk dikker mogen opliggen. De toon van de film verspringt ook nogal veel van ronduit absurd naar bijna pathetisch en het is me ook niet echt duidelijk wat ze er nu eigenlijk mee willen zeggen (als ze er al iets mee willen zeggen natuurlijk). Wel een schare van fijne acteurs die de revue passeren.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 29-12-2021 21:07 by MetalJan Profiel van MetalJan

Ook gekeken. Eerst denk je naar een best serieuze film te kijken, maar al snel gaat het een andere kant op. Niet al te geloofwaardig haha en misschien ook wat aan de lange kant, maar ach, tis weer wat anders.

Ik herkende Cate Blanchett helemaal niet, die zag er toch wel erg milf uit

[Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 29-12-2021 21:08]


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 30-12-2021 19:22 by Steel Jaw Profiel van Steel Jaw

Paar dagen geleden gekeken naar 'Les Aventures de Rabbi Jacob'. Slapstick film uit 1973 met de geniale Louis De Funès in de hoofdrol. Zo maken ze ze tegenwoordig toch niet meer.



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 31-12-2021 1:47 by Steel Jaw Profiel van Steel Jaw

Daarnet nog eens naar een ware horror classic gekeken, namelijk Dawn of the Dead uit 1978. Wat blijft dit toch een krachtige film.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 31-12-2021 8:40 by Bub Profiel van Bub

quote:
Op 31 december 2021 1:47 schreef Steel Jaw het volgende:
Daarnet nog eens naar een ware horror classic gekeken, namelijk Dawn of the Dead uit 1978. Wat blijft dit toch een krachtige film.



Topfilm.

Staat hier op vhs, dvd (gesigneerd) en een limited Edition blu ray in kast!



bub


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 31-12-2021 21:08 by Steel Jaw Profiel van Steel Jaw

quote:
Op 31 december 2021 8:40 schreef Bub het volgende:
Topfilm.

Staat hier op vhs, dvd (gesigneerd) en een limited Edition blu ray in kast!



Wow :O Precies wel heel uitgebreide versie. Sweet!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 01-01-2022 10:33 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

[quote]Op 30 december 2021 19:22 schreef Steel Jaw het volgende:
Paar dagen geleden gekeken naar 'Les Aventures de Rabbi Jacob'. Slapstick film uit 1973 met de geniale Louis De Funès in de hoofdrol. Zo maken ze ze tegenwoordig toch niet meer.

Heerlijke film en ook heerlijk fout. Ze kunnen zo'n film tegenwoordig niet meer maken, want dan heb je gegarandeerd een meute woedende Woke'ers die je een proces aansmeren.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 03-01-2022 10:51 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Een kopstoot van een film, deze "Promising young woman" (ik heb hem op Amazon Prime gezien). Intrigerend vanaf de eerste tot de laatste minuut, met een erg knap langzaam ontrafelend verhaal en een zéér straf einde.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-01-2022 10:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 december 2021 12:16 schreef spectre het volgende:


ik gok dat niemand hier positief over is, maar ik heb hem al 2 keer gezien, vanavond nog een keer.
Beetje mixed feelings. Mijn ordeel over mijn eigen oordeel is dat ik geen eerlijke en realistische verwachtingen had. Kan niet meer zo impactvol knallen als deel I. Ik vond m iig beter dan deel III, en da's al best knap. Maar ik hou t bij 1x kijken ben uk bang


When your people matter, menstrual health matters


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 03-01-2022 11:08 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 29 december 2021 21:07 schreef MetalJan het volgende:
Eerst denk je naar een best serieuze film te kijken9~
Arianna Grande staat op de voorkant he.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 03-01-2022 21:31 by MetalJan Profiel van MetalJan



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-01-2022 9:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@PandroidJack: dank voor de 2 tips op deze pagina, lijken me allebei wat, vooral die Promising. Is dit forun toch niet alleen maar goed voor de continue stroom commentaartjes vanaf de zijlijn van twee bekvechtende, bijna identieke symbioten


When your people matter, menstrual health matters


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-01-2022 11:15 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Graag gedaan .

Met de jongste zoon naar de nieuwste Spiderman gaan zien. Alhoewel ik een hater ben van Marvel-films (alleen al de duur van die films ), vond ik deze nog wel best OK, redelijk psychedelisch bij momenten en Willem Dafoe bezig zien, zeker als hij zich lekker mag laten gaan als slechterik, is altijd een feest.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-01-2022 12:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik snap ook die hele superheldenfilrommel niet. Vind er bijna geen een leuk. Batman gaan 2 stuks wel van.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-01-2022 14:08 by spectre Profiel van spectre

ik ben het gaan waarderen, ik vind vooral de series erg tof.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-01-2022 14:12 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ik blijf zweren bij de serie "The Boys" als het op superheldengedoe aankomt.

En "Brightburn" en "Joker" qua films.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-01-2022 14:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vond Joker wat overgewaardeerd. Ja, mooie beelden, goed geacteerd, maar het voelde echt als een proloog voor t echte werk (is het verhaallijntechnisch gezien natuurlijk ook), maar daarmee helaas ook niet voldoening gevende. Vond t als scipt te veel proloog en te weinig verhaal.

Anyway.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-01-2022 14:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 6 januari 2022 14:12 schreef PandroidJack het volgende:
Ik blijf zweren bij de serie "The Boys" als het op superheldengedoe aankomt.

En "Brightburn" en "Joker" qua films.

Chronicle weleens gezien? Deelt wat thematiek met Brightburn. Beide goede films, Chronicle wat mij betreft wel duidelijk de beste van de twee.

Schrijver/regisseur heeft daarna Fantastic Four (2015) gedaan, heb ik niet gezien maar dat schijnt een behoorlijk val qua kwaliteit te zijn :v


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-01-2022 15:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Verder is de allerbeste 'superheldenfilm' Birdman; over een voormalige superheldacteur die in een soort eind-van-carrière-crisis een theatershow opzet, en waar we getuige zijn van z'n mentale strijd. Top acteerprestaties, verwarrend, psychologisch en intrigerend verhaal. Achteraf geen idee wat er waar is of niet. Waanzinnige soundtrack ook. OS is allemaal solo jazz-drums, aangevuld met klassieke stukken.

En nu Michael Keaton terugkomt als Batman heeft het er nóg een metalaagje bijgekregen.

edit: film wordt zo gepresenteerd alsof het single shot is (feitelijk zoals in het theater), wat niet zo is, maar die sfeer weten ze wel te pakken door hoe het geëdit en ook hoe het geschoten is. Bepaalde (lange) stukken zijn wel echt single shot. Regisseur van Amores perros, 21 Grams, Biutiful, dus daar mag je ook wel wat van verwachten.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 06-01-2022 15:17]


I wish I was a butterfly


Sater
Usericon van Sater
Posted 06-01-2022 16:51 by Sater Profiel van Sater

Ik heb Birdman pas onlangs gezien en vond het een vrij vervelende film. Wel mooi geschoten en goede soundtrack. En ook thematiek vond ik niet slecht, maar het pakte me totaal niet.

En de beste superheldenfilm is natuurlijk Unbreakable van M. Night Shyamalan. Een deconstructie van het genre en een mooie ode aan comics. En dat vóór de grote hausse aan superheldenfilms.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-01-2022 17:30 by spectre Profiel van spectre

Kijk, allemaal meningen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-01-2022 18:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 6 januari 2022 16:51 schreef Sater het volgende:
Ik heb Birdman pas onlangs gezien en vond het een vrij vervelende film. Wel mooi geschoten en goede soundtrack. En ook thematiek vond ik niet slecht, maar het pakte me totaal niet.

En de beste superheldenfilm is natuurlijk Unbreakable van M. Night Shyamalan. Een deconstructie van het genre en een mooie ode aan comics. En dat vóór de grote hausse aan superheldenfilms.

Unbreakable vind ik ook een hele goede! In het rijtje met Chronicle wat mij betreft, qua films die echt superheldenfilms zijn (wat bij Birdman afhankelijk van de interpretatie niet het geval is) en spelen met de conventies of ze inderdaad deconstrueren.


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-01-2022 18:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 6 januari 2022 17:30 schreef spectre het volgende:
Kijk, allemaal meningen

Ik verkondig slechts waarheden


I wish I was a butterfly


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-01-2022 9:56 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Ik heb het een aantal jaar geprobeerd (halfjes) met de superheldenfilms, maar tenzij ze afwijken in uiterlijk (Into the Spider-verse), of inhoud (Joker)roepen ze bij mij steevast het idee op dat ze aan de grondslag liggen van de homogenisering van de media-industrie. Gezien superheldenfilms over het algemeen 'voor iedereen leuk moeten zijn' worden serieuze scenes constant doorbroken met '(meme)humor', vaak gewoon onrealistische banter tussen characters op momenten dat een normaal mens of stress, of focus zou vertonen. Einde van de wereld? Tjoh, stelt toch niets voor en fiksen we wel even! Millenial grapje hier, millenial grapje daar.

Op zich allemaal geen probleem, ik hoef geen fan te zijn. En het is het genre, een typisch Amerikaans fenomeen, het hoort erbij. Het lastige is dat die manier van scriptschrijven werkelijk overal in doorgedrongen lijkt te zijn. (denk ongeveer alle triple-A games bijvoorbeeld).

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 07-01-2022 10:01]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen