IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het grote Corona topic. Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-03-2020 8:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

De jongste gestorven in NL is volgens mij 63, maar onderstaand is toch wel verontrustend



Maar wat mij zo verbaast is dat de cijfers niet beschikbaar zijn, athans voor Nederland. Waarom publiceren we niet t geslacht, de leeftijd, t verloop in dagen, klachten etc online bij RIVM? En, wat ingewikkelder wellicht, voorgeschiedenis enzo. Of kijk ik erover heeb?


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-03-2020 9:09 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Want wij op ZM weten waarom de RIVM dergelijke info niet heeft/beschikbaar stelt.


Jij vraagt de bakker ook waarom de slager het vlees niet afgedekt in z'n koeling heeft liggen?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-03-2020 9:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik stel de vraag hier omdat er een aantal intelligente en/of afgestudeerde mensen zitten, en zelfs iemand die volgens mij biologie in een van haar vele vertakking heeft gestudeerd. Wat dacht je dan? Omdat de meesten hier van metal houden? Of omdat t thema van t forum zo mooi zwart is?


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-03-2020 9:51 by spectre Profiel van spectre

interessant filmpje hoor Fusion, zo met de uitleg en scans. Ik zit nu na 1 dag wat te kuchen. Ik hou het in de gaten


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-03-2020 9:52 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Want die weten wel waarom de RIVM niet dergelijke info presenteerd. Check.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-03-2020 9:55 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 18-03-2020 10:29 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 17 maart 2020 21:45 schreef El Chulo het volgende:
Verplicht thuiswerken, met ook de kinderen thuis van school is vooralsnog geen hele makkelijke opgave..

Zeg dat. Thuiswerken met een peuter en een kleuter is echt geen doen.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-03-2020 10:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 maart 2020 9:55 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.nu.nl/coronavirus/6038365/twee-ziekenhuizen-starten-proef-met-tbc-vaccin-als-bescherming-tegen-corona.html


Ik wacht even de mening van de ZM experts af.


www.rivm.nl


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-03-2020 10:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 maart 2020 9:52 schreef Natural Disaster het volgende:
Want die weten wel waarom de RIVM niet dergelijke info presenteerd. Check.


Ik weet niet of zij dat weten. Stel jij alleen maar vragen als je zeker weet of de bevraagde een 100% dekkend antwoord weet Lijkt me gezien jouw enorm aantal posts hier waarvan een zeker percentage in vraagvorm een "nee". Sommigen noemen dat soort vragen ook wel 'van gedachten wisselen' een heel gek fenomeen is dat.

Ga door ND, zet je tanden erin


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-03-2020 10:46 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 maart 2020 9:51 schreef spectre het volgende:
interessant filmpje hoor Fusion, zo met de uitleg en scans. Ik zit nu na 1 dag wat te kuchen. Ik hou het in de gaten
Blij dat je interressant vindt Spectre.


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-03-2020 11:06 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ach gut, meneer is weer eens op zijn pik getrapt. :')

Er zegt niemand dat de vragen waarom die info er (nog) niet is niet relevant zijn. Er wordt enkel gesteld dat je er hier geen antwoord op gaat krijgen en dat je het antwoord bij de RIVM moet zoeken.

Maar net zoals met bepaalde users heb je zo'n afkeer van die club dat je ze systematisch 'negeerd' buiten het roepen dat ze slechte info geven.

Zuurpruim.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 18-03-2020 11:15 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Het heeft geen zin, ND. Het heeft geen zin.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Heyoka
Usericon van Heyoka
Posted 18-03-2020 11:25 by Heyoka Profiel van Heyoka

quote:
Op 18 maart 2020 11:15 schreef Zwelglichaam het volgende:
Het heeft geen zin, ND. Het heeft geen zin.


Maar dat is met alles zo.


I represent man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours, who, because of his “divine spiritual and intellectual development,” has become the most vicious animal of all!


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 18-03-2020 11:27 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

quote:
Op 18 maart 2020 11:25 schreef Heyoka het volgende:
Maar dat is met alles zo.
Dat klopt helemaal


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-03-2020 11:31 by M. Profiel van M.

Ik vind het vooralsnog een hele rationele en weloverwogen aanpak in Nederland. Het is super moeilijk om "het juiste" te kiezen omdat het allemaal ongelooflijk onzeker is. En volgens mij zijn de meeste experts in grote lijnen het met elkaar eens maar op bepaalde nuances in de marges niet. Daarom kan het idee ontstaan dat wij er "totaal naast" zouden zitten o.i.d. maar dat vind ik overtrokken.
Onze regering maakt denk ik een goede afweging tussen volksgezondheid en economie.

Ik vind de sociale afstand in Nederland en het sluiten van openbare gelegenheden + afgelasten van evenementen heel logisch. Maar het is ook goed dat mensen nog wel naar buiten mogen. Als je een lockdown doet à la Frankrijk of Italië valt de bedrijvigheid en de economie helemaal compleet stil. Ook zullen problemen van vereenzaming en depressie enorm toenemen, naast een verslechterende volksgezondheid als gevolg van het niet buiten kunnen sporten / bewegen.
Economie en volksgezondheid zijn ook communicerende vaten. Als de eerste door het putje gaat, krijg je veel meer faillissementen, hoog oplopende werkloosheid, heel veel psychische stress, burn-outs, depressies, en erger. Dat heb ik werkgerelateerd ook gezien na de krediet- en eurocrisis. Dus als het niet hoeft zo'n lockdown, dan liever niet doen. Bovendien loop je bij een lockdown een levensgroot risico op herbesmetting als de maatregelen (deels) weer opgeheven worden. Het voelt toch een beetje als een doodlopende straat.

De kern is vooral dat je de gezondheidszorg niet wil overbelasten. Als dat bij ons ook gaat gebeuren, zal een lockdown wellicht alsnog ingaan. Dan verandert de situatie en dus ook de prioriteiten. Ook zal van week tot week en van dag tot dag er meer kennis komen over verloop van de ziekte, verloop van infecties en effectiviteit van bepaalde maatregelen. En ja... dat er een hoop doden zullen vallen, dat is onvermijdelijk ben ik bang. Dat krijg je met ziektes waar (nog) geen geneesmiddel/vaccin voor is.

Wat wel goed zou zijn, maar daar wordt volgens mij aan gewerkt, is als een veel groter deel van de bevolking getest kan worden.

Onze regering moet kiezen tussen een hoop kwaden. Ik (als leek / semi geïnformeerd burger maar ook risicomanager) heb de indruk dat die keuzes op een goede manier, met goede argumenten gemaakt worden.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 18-03-2020 11:31]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Heyoka
Usericon van Heyoka
Posted 18-03-2020 11:32 by Heyoka Profiel van Heyoka

quote:
Op 18 maart 2020 11:27 schreef Zwelglichaam het volgende:
Dat klopt helemaal


Als je het echt zou begrijpen had je geweten dat dat ook geen zin heeft.


I represent man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours, who, because of his “divine spiritual and intellectual development,” has become the most vicious animal of all!


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 18-03-2020 11:44 by El Chulo Profiel van El Chulo

Grappig om de eerste pagina van dit topic door te lezen.



Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-03-2020 11:48 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 18 maart 2020 11:31 schreef M. het volgende:
Ik vind het vooralsnog een hele rationele en weloverwogen aanpak in Nederland. Het is super moeilijk om "het juiste" te kiezen omdat het allemaal ongelooflijk onzeker is. En volgens mij zijn de meeste experts in grote lijnen het met elkaar eens maar op bepaalde nuances in de marges niet. Daarom kan het idee ontstaan dat wij er "totaal naast" zouden zitten o.i.d. maar dat vind ik overtrokken.
Onze regering maakt denk ik een goede afweging tussen volksgezondheid en economie.

Ik vind de sociale afstand in Nederland en het sluiten van openbare gelegenheden + afgelasten van evenementen heel logisch. Maar het is ook goed dat mensen nog wel naar buiten mogen. Als je een lockdown doet à la Frankrijk of Italië valt de bedrijvigheid en de economie helemaal compleet stil. Ook zullen problemen van vereenzaming en depressie enorm toenemen, naast een verslechterende volksgezondheid als gevolg van het niet buiten kunnen sporten / bewegen.
Economie en volksgezondheid zijn ook communicerende vaten. Als de eerste door het putje gaat, krijg je veel meer faillissementen, hoog oplopende werkloosheid, heel veel psychische stress, burn-outs, depressies, en erger. Dat heb ik werkgerelateerd ook gezien na de krediet- en eurocrisis. Dus als het niet hoeft zo'n lockdown, dan liever niet doen. Bovendien loop je bij een lockdown een levensgroot risico op herbesmetting als de maatregelen (deels) weer opgeheven worden. Het voelt toch een beetje als een doodlopende straat.

De kern is vooral dat je de gezondheidszorg niet wil overbelasten. Als dat bij ons ook gaat gebeuren, zal een lockdown wellicht alsnog ingaan. Dan verandert de situatie en dus ook de prioriteiten. Ook zal van week tot week en van dag tot dag er meer kennis komen over verloop van de ziekte, verloop van infecties en effectiviteit van bepaalde maatregelen. En ja... dat er een hoop doden zullen vallen, dat is onvermijdelijk ben ik bang. Dat krijg je met ziektes waar (nog) geen geneesmiddel/vaccin voor is.

Wat wel goed zou zijn, maar daar wordt volgens mij aan gewerkt, is als een veel groter deel van de bevolking getest kan worden.

Onze regering moet kiezen tussen een hoop kwaden. Ik (als leek / semi geïnformeerd burger maar ook risicomanager) heb de indruk dat die keuzes op een goede manier, met goede argumenten gemaakt worden.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 18-03-2020 11:53 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

quote:
Op 18 maart 2020 11:44 schreef El Chulo het volgende:
Grappig om de eerste pagina van dit topic door te lezen.


Ga anders Duitsers vertellen dat hun grootouders niet op Hitler hadden moeten stemmen.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-03-2020 12:00 by spectre Profiel van spectre

Nu de mods weer wat meer gedwongen tijd hebben is preventief ruimen van accounts hier misschien wel een goed plan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 18-03-2020 12:06 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 18 maart 2020 12:00 schreef spectre het volgende:
Nu de mods weer wat meer gedwongen tijd hebben is preventief ruimen van accounts hier misschien wel een goed plan


Van preventie is inmiddels al lang geen sprake meer, helaas. Een soort van met terugwerkende kracht aborteren dan maar.



Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 18-03-2020 12:08 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Als je lang genoeg wacht is iedereen immuun voor Spectre's gezeik en is dat allemaal niet meer nodig.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-03-2020 12:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 maart 2020 11:06 schreef Natural Disaster het volgende:
Ach gut, meneer is weer eens op zijn pik getrapt. :')

Er zegt niemand dat de vragen waarom die info er (nog) niet is niet relevant zijn. Er wordt enkel gesteld dat je er hier geen antwoord op gaat krijgen en dat je het antwoord bij de RIVM moet zoeken.

Maar net zoals met bepaalde users heb je zo'n afkeer van die club dat je ze systematisch 'negeerd' buiten het roepen dat ze slechte info geven.

Zuurpruim.
Ik ben heemaal niet op mijn pik getrap, jouw :') smiley ten spijt. En nogmaals, je lijkt t niet te snappen, ik verwacht geen concrete antwoorden hier, ik wissel van gedachten. En ik heb geen afkeer van t RIVM, ik negeer ze niet, juist niet,ik stip gewoon aan wanneer ze achter de feiten aan lopen en blijkbaar klopt dat steeds op de paar vlakken waar ik wat over roep.

Zuurpruim? Jij niet dan?


When your people matter, menstrual health matters


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 18-03-2020 12:19 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 18 maart 2020 11:53 schreef Zwelglichaam het volgende:
Ga anders Duitsers vertellen dat hun grootouders niet op Hitler hadden moeten stemmen.

Niet zo streng voor jezelf, iedereen maakt weleens een inschattingsfout..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 18-03-2020 12:24 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

quote:
Op 18 maart 2020 12:19 schreef El Chulo het volgende:
Niet zo streng voor jezelf, iedereen maakt weleens een inschattingsfout..
"Ga niet mee in mediagekte" staat nog steeds hoor.

24/7 F5-en op nieuwssite's schept een angstig, paniekerig beeld. Loop je vervolgens de deur uit, dan zie je gewoon mensen die wat extra voorzorgsmaatregelen nemen.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen