IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het gaat denk ik om je algehele wereldvreemdheid en verzuring plus de daaruit voortkomende one-liners. (politiek) Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-08-2022 10:14 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 27 augustus 2022 18:08 schreef Natural Disaster het volgende:
Is die BBQ al op temperatuur?




Ik was te druk met checken of er hier geen vrachtwagens op het dijkje rijden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-08-2022 10:15 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Zolang ze op het dijkje rijden...



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-08-2022 10:18 by XXL Profiel van XXL

Dat willen we dus juist voorkomen aangezien het dijkje hier hoger ligt dan de weg.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-08-2022 14:46 by XXL Profiel van XXL

https://www.nu.nl/binnenland/6220305/doetinchem-opent-crisisnoodopvang-voor-225-asielzoekers-uit-ter-apel.html



In de noodopvang is ook plaats voor gezinnen die nu nog in het Overijsselse Heeten verblijven. De noodopvang in Heeten gaat dicht.



Ik heb er natuurlijk geen verstand van maar dat klinkt in mijn oren bijna als het verplaatsen van het probleem.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-08-2022 14:55 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

In Delft schijnt nog een AZC-kamp leeg te staan.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-08-2022 15:02 by XXL Profiel van XXL

En dan ga je kamperen bij de boer en leer je nog niet eens hoe de nederlandse vlag eruitziet. Dat wordt lekker inburgeren op die manier.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 31-08-2022 17:25 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-08-2022 18:34 by XXL Profiel van XXL

Misschien weten we het er wel door te drukken dat zijn veilige thuisland Klaver terug wil nemen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-09-2022 7:05 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-09-2022 8:20 by Dypfrys Profiel van Dypfrys



"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-09-2022 8:27 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Oh, daar ging het artikel niet over. Anyway, interessant weetje.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-09-2022 9:10 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 1 september 2022 8:27 schreef Dypfrys het volgende:
Oh, daar ging het artikel niet over. Anyway, interessant weetje.


Njah, ik kan er weinig mee eerlijk gezegd.

Ik denk dat wanneer je PVV, FvD of BBB stemt je momenteel inderdaad weinig vertrouwen hebt in de huidige regerende partijen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-09-2022 9:49 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Hor minder je het begrijpt hoe minder je het vertrouwt. Denk ik


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-09-2022 10:29 by XXL Profiel van XXL

Als je als nederlander bijvoorbeeld al niet snapt dat een energiemaatschappij gewoon een bedrijf is en winst moet maken en je vervolgens druk gaat maken over die winst gaat het al snel mis natuurlijk.

Voor het gemak vergeten we dan maar dat het verdienen van geld noodzakelijk is om te kunnen investeren (in groene energie bijvoorbeeld).

Maargoed. Ik ben laaggeschoold dus wat weet ik nou van economie?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-09-2022 11:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 september 2022 9:49 schreef Dypfrys het volgende:
Hor minder je het begrijpt hoe minder je het vertrouwt. Denk ik


Imho is het niet alleen begrijpen. Veel anti's begrijpen het wel, maar aanvaarden de realiteit niet. En denken dat ze impact kunnen hebben op de realiteit door mensen te volgen die ook tegen de realiteit zijn. Hoe absurd of wacko die gasten ook mogen zijn.

Het "voelt" gewoon beter, omdat ze op die manier niet de confrontatie moeten aangaan met hun verdriet, boosheid en angsten.

Mensen die wel vertrouwen hebben in realistische politici en het feit dat de realiteit gewoon niet fijn is zijn gewoon beter ontwikkeld. Niet dat je daarom beter bent, je staat gewoon verder.
Het is best om op de ene of andere manier die groep onderontwikkelden niet te groot te laten worden. Als je daar niet als slaagt als regering of bevolking, dan mag je nog zo ontwikkeld en geëvolueerd zijn, dan heb je gefaald.


signature


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-09-2022 13:14 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Ja, jij internaliseert het meer, dat speelt ook mee denk ik. Het is alleen wel de vraag waarom die mensen dan dat verdriet/die boosheid hebben. Ik vond Michael Sandel wel interessant die het zoekt in het meritocratische ideaal, en dat juist zij die de boot missen daar proberen steun in te vinden. In theorie dan, echt goede onderbouwing buiten de n=1 van de amerikaanse sameleving in 2022 ontbreekt bij hem imo.

Gelinkt aan jouw punt: mensen die zelf boos zijn op hun situatie volgen anderen die vanuit die boosheid een nieuw machtsevenwicht proberen te bewerken.

Toch denk ik dat macrofactoren wellicht bijdragen aan het ervaren van dat verdriet/boosheid. Simpelgezegd: arme mensen zijn eerder ontevreden over het algemeen omdat hun leven van minder kwaliteit is. Beetje kip of het ei dan.

Het vertrouwen alleen in het begrijpen leggen was wellicht wat te kort door de bocht inderdaad.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-09-2022 14:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Mij gaat het er over hoe mensen omgaan met boosheid en verdriet. En ok, als je in een onderlaag zit, dan krijg je meer te maken met gevoelens van boosheid en verdriet en word je meer gechallenged. Dat is waar.
Maar toch zie je dat niet iedereen uit de "onderste" lagen vervalt in complottheorieën en antigedrag.

Voor mij gaat het dus minder over of je met verdriet en boosheid te maken krijgt op een individueel niveau, maar hoe je er mee omgaat. Je coping skills.

Je ziet bijvoorbeeld ook dat bepaalde hooggeschoolde mensen helemaal beginnen flippen en radicaal worden, dus het heeft niet enkel met je socio-economische positie te maken. Wel met je veerkracht, emotionele volwassenheid, gebruik van externe attributie, of je veilig gehecht bent, je Big Five profiel, de plaats die je in de dramadriehoek inneemt ... hoe ontwikkeld je bent (imho) in combinatie met je persoonlijkheid(svoorkeuren).

En het algemene ontwikkelingsniveau van de bevolking is iets waar je verantwoordelijk voor bent als overheid, als maatschappij. en dat loopt er imho fout. Democrats in USA en centrumpartijen in EU vertrouwen te veel op gezond verstand en het zichzelf in stand houden van een bepaald ontwikkelingsniveau. Fout. En wanneer het uit de hand loopt dan gaan ze die groter wordende groep ridiculiseren en proberen te verbieden op basis van academische normen en intellect. Moet je niet doen, dat werkt averechts.





signature


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 01-09-2022 14:29 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Sommige mensen zijn nu eenmaal vatbaarder voor excentrieke ideëen of zijn minder weerbaar. Vooral dat laatste kan afnemen als men een betere positie heeft in de samenleving. Maar het blijft wel opvallend dat het vertrouwen onder minder opgeleide mensen significant lager is.

Zoals ik jou begrijp pak jij het mensbeeld wat holistischer op en zegt dat juist daar de achteruitgang zit. En het klopt mijns inziens met het hudige onderwijs waar veel meer nadruk ligt op skills en persoonlijke reflectie en ontwikkeling ipv alleen kennis.

Dat denk ik ook, hoewel ik ook denk dat onbekend onbemind maakt. Als je gewoon niet snapt dat een politicus zijn baan is om consensus te vinden en diplomatiek te zijn dan noem je ze leugenaars. Als je daar vervolgens frustratie, excentriek denken en gebrek aan coping bijvoegt heb je kassa.



[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 01-09-2022 14:30]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-09-2022 15:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 september 2022 14:29 schreef Dypfrys het volgende:
Sommige mensen zijn nu eenmaal vatbaarder voor excentrieke ideëen of zijn minder weerbaar.





Die vatbaarheid heeft imho te maken met een nood aan vermindering van stress en spanning die ze (net zoals ieder mens) voelen, maar niet vanaf raken.
Als ik stress of spanning heb door boosheid of verdriet, dan kan ik die uiten. Ik kan het op een accurate manier in woorden omzetten en mijzelf vergrepen laten voelen. Ik heb ook het vertrouwen dat ik dat mag doen, dat ik dat kan doen, dat ik dat moet doen zelfs. In lagere schijven van de maatschappij hebben mensen vaak die tools niet, die ervaring niet, en zitten ze mogelijk zelfs in een omgeving die dat niet apprecieert (niet stoer genoeg, al genoeg verdriet en miserie op andere vlakken, geen mentale ruimte, vermijdingsdrang, slachtoffermodel, ...)

Als je met je verdriet of boosheid geen kant uit kan, dan ga je grijpen naar middelen of mensen die er voor zorgen dat je die minder voelt. Profeten die hoop geven, mensen die iets beloven, mensen die zorgen voor zondebokken waar je je heel ongenuanceerd kan op afreageren. Dat doet natuurlijk deugd! Fok ja, ik doe dat ook - ik volg ontladingssessies waar ik de wereld dood wens - maar dan wel in een gedoseerde omgeving waar niemand er last van heeft, tot dat ik het ook altijd en overal kan op een volwassen manier.

Dus ik snap die mensen wel, ze zijn zo geworden. Niemand wordt als anti geboren. Gebrek aan vertrouwen en gebrek aan mogelijkheden om je emotioneel te ontplooien en jezelf te mogen zijn en gewaardeerd te worden doen je zo worden. En een gebrek aan veerkracht en zelfliefde maakt dat je zo blijft.


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 01-09-2022 15:36 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Gelukkig is er nog metal als catharsis.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-09-2022 15:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Blijkbaar werkt die toch niet hard genoeg.

Pimmetje was nog halfhalf, maar nu zijn er vleesgeworden pammetjes voor de geblokkeerde angsthazen onder ons die het stukken beter doen dan metal, zo lijkt het in ieder geval.

Alex Jones bvb, is big pharma reincarnated voor die masses, en hij is niet de enige.

Neemt religieuze vormen aan tegenwoordig.

En het meest cynische aan gans die dynamiek is dat alle gebrek aan creativiteit in het leren uiten van emoties, nu alle kansen krijgen in de angstbreinen van die mensen. Niet te geloven hoe creatief zijn in het zoeken van rationele argumenten waarlangs ze hun angst en boosheid te kunnen kanaliseren ... Wow, echt. Vermijdende geesten kunnen bijzonder creatief worden om maar niet met hun eigen pijn geconfronteerd te moeten worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-09-2022 15:48]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-09-2022 16:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



Heel veel mensen uit het antikamp kennen helaas Hanlon's Law niet


Schrijf nooit aan kwade opzet toe wat afdoende verklaard kan worden door domheid.

en domheid is universeel, nog het meest aanwezig bij mensen die denken dat ze slimmer zijn dan een dommerik.


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-09-2022 17:24 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Knap staaltje psychologisch gelul.

Als je geen wantrouwen hebt over het huidige kabinet ben je niet lekker in je bovenkamer.

De crisissen stapelen zich op en ze zijn totaal niet bereid om er iets aan te doen. Alle moties van de oppositie worden vakkundig weggestemd want meerderheid. Maar een geweldig kabinet, echt.

En dan de boel even afdoen met, ik zou het haast een dooddoener noemen, "Hoe minder je het begrijpt hoe minder je het vertrouwt."



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-09-2022 17:36 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 1 september 2022 17:24 schreef Natural Disaster het volgende:
Alle moties van de oppositie worden vakkundig weggestemd want meerderheid. Maar een geweldig kabinet, echt.



Je vraagt er toch niet toevallig om dat iemand zo even het begrip democratie uit komt leggen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-09-2022 17:43 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Nee. En ik ga ook niks uitleggen.






Ah, volgend jaar kan er vanalles. Er zijn zeker verkiezingen? Kan geen toeval zijn.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen