IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Hoe knoopt de ZM'er de eindjes aan elkaar? [energiekosten topic] Vorige pagina | Volgende pagina
OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 08-10-2022 18:01 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2022 19:36 schreef Natural Disaster het volgende:
Ik heb geen dubbelaccount nodig hoor om jou of wie dan ook hier als ik het nodig vind een zak hooi te noemen.

Als ik mijn geld er op in moest zetten zou die aarsdinges maar 3 figuren kunnen zijn: Snaack, sTommie of faal.



Ik doe niet aan dubbelaccounts, tenzij het echt niet anders kan. Als bijv. iPim niet meer weet hoeveel dagen er in een week zitten.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-10-2022 18:05 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-10-2022 11:04 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2022 1:20 schreef XXL het volgende:
Weet iemand trouwens of de vaste leveringskosten van de leverancier en de netbeheerder bij de prijs in zitten of komen die nog bij de kosten op?

Da's alles bij elkaar toch iets van rond 5 tientjes per maand.

Edit:

Die komen er dus nog bij. Hier valt te lezen dat het plafond geldt voor variabele leveringskosten inclusief belastingen.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2022/10/04/vanaf-1-januari-lagere-energierekening-door-verruimd-prijsplafond

Dat houdt dus in dat je bij het standaard verbruik op ongeveer 290 euro uitkomt en niet op het bedrag van 240 wat in de media genoemd wordt.


Ach, in het komt dus buiten het plafond om een verlaging van de energiebelasting van 597 euro in 2023.

Die kun je dus bijna 1 op 1 verrekenen met de vaste leveringskosten.

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2022/10/04/nadere-uitwerking-tijdelijk-prijsplafond-energie

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 09-10-2022 11:05]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 09-10-2022 12:10 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Ik ben vorig jaar naar Spanje verhuisd, dat blijkt een goede keuze te zijn geweest. Geen gasaansluiting, wel een warmtepomp en nog altijd een zeer acceptabele energierekening, ondanks de hoge prijzen (je compenseert hier als klant de energieleverancier voor de hoge gasprijzen, pure waanzin). Volgend jaar zonnepanelen op het gebouw, dan zijn we volledig zelfvoorzienend.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 13-10-2022 16:18 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht



Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-10-2022 17:15 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

dus mijn 850 kuub gas voor een jaren 60 tussenwoning kan nog een stuk lager?



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 13-10-2022 17:25 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Ja maar heb je dit ook al meegenomen in je berekening?

https://twitter.com/PieterOmtzigt/status/1579488085712470018

Toch weer een soort sigaar uit eigen doos dus.



Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-10-2022 17:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Bronnen bij een netbeheerder hebben mij laten weten dat die verhalen van verkeerde verbruiken van 1 persoon af komen die een afkeer heeft tegen slimme meters.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-10-2022 17:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

En dat de BTW slechts tijdelijk lager zou zijn was al bij de invoering bekend toch?

Ik snap je punt dus niet helemaal .


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 13-10-2022 17:56 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2022 17:49 schreef XXL het volgende:
Bronnen bij een netbeheerder hebben mij laten weten dat die verhalen van verkeerde verbruiken van 1 persoon af komen die een afkeer heeft tegen slimme meters.


Dat is niet wat ik heb opgemaakt uit het AD stuk.

[Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 13-10-2022 17:57]


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-10-2022 18:04 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2022 17:56 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Dat is niet wat ik heb opgemaakt uit het AD stuk.


Is dat het Ad wat wist te melden dat asielzoekers die nu in utrecht een huis hebben massaal hun baan opzeggen om gebruik te maken van uitkeringen en toeslagen terwijl er in werkelijkheid 6 ontslag hebben genomen bij de fastfoodketen waar ze werkten?

Of hebben we het nu over een andere AD?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-10-2022 18:14 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Nee, dat was het FD.

Misschien dat het AD volgde, maar dat terzijde.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 13-10-2022 18:14 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2022 17:52 schreef XXL het volgende:
En dat de BTW slechts tijdelijk lager zou zijn was al bij de invoering bekend toch?

Ik snap je punt dus niet helemaal .


O. Even los van de tijdelijke btw verlaging, wat Omztigt stelt:

het gaat om de energiebelasting op gas (de verlaging van 6,31 gaat niet door) en elektriciteit (de verlaging met 7,06 cent/kWh gaat niet door).
En de verhoging van de belastingvermindering (284 euro/jaar) gaat niet door.

Ik vind het gewoon onnodig rondpompen van geld. Eerst de burger het idee geven dat ze worden gesteund door 2x 190,00 euro en een prijsplafond. En dan weer dit soort energiebelasting grappen.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-10-2022 18:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Je krijgt de sigaar uit eigen doos dus nog niet eens.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 13-10-2022 18:17 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2022 18:04 schreef XXL het volgende:
Is dat het Ad wat wist te melden dat asielzoekers die nu in utrecht een huis hebben massaal hun baan opzeggen om gebruik te maken van uitkeringen en toeslagen terwijl er in werkelijkheid 6 ontslag hebben genomen bij de fastfoodketen waar ze werkten?

Of hebben we het nu over een andere AD?

Geen idee, niet gelezen dat stuk. Maar goed dat je zo kritisch bent op wat kranten schrijven


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 13-10-2022 18:56 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2022 18:16 schreef Natural Disaster het volgende:
Je krijgt de sigaar uit eigen doos dus nog niet eens.




Uh.. ja de burger gaat meer naar de schatkist brengen en dat wordt vervolgens doorgezet naar de energiebedrijven om de kunstmatig verhoogde prijzen te dekken.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-10-2022 18:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik zou bijna geneigd zijn te denken dat geld wat we krijgen eerst ergens vandaan moet komen.

Ja, ik weet het. Ik ben raar.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-10-2022 19:17 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Dan kunnen ze je dus net zo goed niet uitknijpen dan hoeven ze het ook niet 'terug te geven'.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-10-2022 19:27 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Het systeem is gewoon verrot.

Als alles wat we nodig hebben gratis zou zijn zou niemand geldproblemen hebben.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-10-2022 19:40 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Tjah, er zullen zich wel weer andere problemen de kop op steken maar als Elon Musk iedere mens op deze aardkloot 1 miljard geeft van zijn door Forbes geschatte 219 miljard dan heeft ie nog steeds 212 miljard in de kontzak (aanname dat er nu 7 miljard mensen op d'n aardkloot zijn).

Als de top 10 der rijksten die 'last' nog delen is het voor ze ongeveer hetzelfde als voor jou als je de Transporter een keertje voltankt.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-10-2022 19:50 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2022 19:40 schreef Natural Disaster het volgende:
Tjah, er zullen zich wel weer andere problemen de kop op steken maar als Elon Musk iedere mens op deze aardkloot 1 miljard geeft van zijn door Forbes geschatte 219 miljard dan heeft ie nog steeds 212 miljard in de kontzak (aanname dat er nu 7 miljard mensen op d'n aardkloot zijn).



Mijn God. Rekenen we eventjes mee? Zeven miljard gedeeld door ongeveer acht miljard is een miljard!



[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 13-10-2022 19:56]



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-10-2022 19:57 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Mijn God, hij reageert een keer direct.

Maar je hebt gelijk, er zit ergens een rekenvaudtje in.

Iets te snel met het copy/pasten van een Tweet.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 13-10-2022 19:59]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-10-2022 20:01 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

En laat je het juiste rekensommetje er op los dan kan XXL z'n Transporter nog niet eens afvullen aan de pomp.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-10-2022 20:06 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 13 oktober 2022 19:27 schreef XXL het volgende:
Het systeem is gewoon verrot.

Als alles wat we nodig hebben gratis zou zijn zou niemand geldproblemen hebben.


Kijk! Geen gezeik, iedereen rijk!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-10-2022 20:08 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 13 oktober 2022 20:06 schreef F.Jacobse het volgende:
Kijk! Geen gezeik, iedereen rijk!





Stemp de Tegenpartij
samen voor ons eigen





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen