IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Daar waar deugfascist Mediaplayer met d'r lelijke incel rotkop het nieuws eenzijdig predikt. [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-04-2024 23:47 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-04-2024 8:00 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-04-2024 8:09 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 13 april 2024 23:47 schreef XXL het volgende:
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6308987/iran-vuurt-tientallen-drones-en-kruisraketten-af-richting-israel.html


Maar goed dat Hanke vooraf even met Iran gebeld heeft.
Wie weet wat het anders was geworden. :')

https://twitter.com/HankeBruinsSlot/status/1779168057673314482
https://twitter.com/HankeBruinsSlot/status/1779168059321704497

quote:
Vandaag heb ik met de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Amir-Abdollahian gebeld om mijn grote zorgen te uiten over Iraanse dreigementen aan Israël. Ik heb mijn Iraanse collega duidelijk gemaakt dat Iran Israël niet moet aanvallen en acties moet nemen om te de-escaleren. 1/2

Ook heb ik in het gesprek mijn grote zorgen geuit over het schip dat gekaapt is in de Straat van Hormuz en dat dit soort acties moeten stoppen. 2/2


Israel mag haar wel bedanken dat ze niet volledig van de kaart zijn geveegd.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-04-2024 13:23 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Zou het gezegd kunnen worden dat die Iraanse aanval vooral politiek gedreven was?

Het zou ook een testcase kunnen zijn, dat je raketten allemaal met een transpondertjes uitrust en zo indirect meer te weten komt over het verdedigingssysteem aldaar.

Dat is dan de complotdenker in me, want sec lijkt me dat voor de Iraanse technologische stand van zaken een paar bruggen te ver.

Als je echt wat kans op wat schade wil krijgen, moet je minimaal alles tegelijk aan laten komen, dat verdedigingssysteem verzadigen met al die kleine bromfietsdrones zodat er ook wat SCUDS doorkomen.

Maar dat deden ze niet.


Follow the freezing moon...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-04-2024 13:26 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Kun je je dan niet beter afvragen wat er achter die oorlogszucht van Westerse regeringen zit?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-04-2024 13:41 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Oorlogszucht is een wat groot woord. Er is wel degelijk expansiedrift, wat tot de huidige oorlog in Oekraïne heeft geleid.
Toch is dat niet het juiste woord.


Follow the freezing moon...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-04-2024 14:36 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Eerder waanzin die tijdens covid in een stroomversnelling is geraakt. En in plaats van dat ze iets op gaan lossen maken ze het alleen maar erger en stapelt de ellende zich in hoog tempo op.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 14-04-2024 17:58 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht



Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


ArsedNaturalist
The OG
Usericon van ArsedNaturalist
Posted 14-04-2024 20:22 by ArsedNaturalist Wijzig reactieProfiel van ArsedNaturalistQuote dit bericht

Lekker websitje weer pik, het hoort alleen in dat complot topic thuis. Opgepikt via Facebook neem ik aan? Goed bezig!


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-04-2024 20:40 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ha Facebook!
Daar komen alleen nog pensionado's tegenwoordig toch?

Of gaat het nog wel heel goed met dat websiteje? Hoor er vrij weinig van iig.


Follow the freezing moon...


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 14-04-2024 20:47 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2024 20:22 schreef ArsedNaturalist het volgende:
Lekker websitje weer pik, het hoort alleen in dat complot topic thuis. Opgepikt via Facebook neem ik aan? Goed bezig!

Hoi Snaack.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-04-2024 11:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 april 2024 13:23 schreef Freduk het volgende:
Zou het gezegd kunnen worden dat die Iraanse aanval vooral politiek gedreven was?

Het zou ook een testcase kunnen zijn, dat je raketten allemaal met een transpondertjes uitrust en zo indirect meer te weten komt over het verdedigingssysteem aldaar.

Dat is dan de complotdenker in me, want sec lijkt me dat voor de Iraanse technologische stand van zaken een paar bruggen te ver.

Als je echt wat kans op wat schade wil krijgen, moet je minimaal alles tegelijk aan laten komen, dat verdedigingssysteem verzadigen met al die kleine bromfietsdrones zodat er ook wat SCUDS doorkomen.

Maar dat deden ze niet.


Natuurlijk is het een testcase, dit is simpelweg een krachtmeting. Maar waarom zou je een meterje erin moeten verstoppen, Het nieuws(en radar) verteld je waar je brokstukken neerkomen. maar je ziet ook waar en hoe de luchtmacht je rakketen uit de lucht halen.

De opzet van de aanval is sterk vergelijkbaar met de Russische aanvallen met Iraanse Shaheed drones, en vervolgens een hoop kruis en ballistische raketten. Een mix van goedkope drones en een aantal dure snelle rakketen zorgt ervoor dat je echt wel goed op moet letten en je middelen juist moet inzetten.


Overigens houd Iran zich nog in, en reageert tamelijk voorspelbaar en ingetogen. Er was ook de optie met hun proxies zoals Hezbollah nog veel meer af te schieten.

Iran heeft echt geen ultra geavanceerde apparatuur, maar het is absoluut goed genoeg om keihard toe te slaan. Het trucje om de Iraanse rakketten uit de lucht te halen heeft wel een miljard dollar gekost, voor Iran was het een stuk goedkoper. Dit kun je niet vol blijven houden, zeker niet nu ook Oekraine die luchtafweer goed kan gebruiken.


Toch echt wel linke soep, als het verder escaleert. En escaleren doet het al maanden, en ook Oekraine staat er heel erg slecht voor.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 15-04-2024 14:28 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2024 11:43 schreef ElitE het volgende:
Maar waarom zou je een meterje erin moeten verstoppen, Het nieuws(en radar) verteld je waar je brokstukken neerkomen. maar je ziet ook waar en hoe de luchtmacht je rakketen uit de lucht halen.



De wereld ziet wat Israël wilt wat de wereld ziet in dit geval. De Iraanse radar zal niet zo ver reiken, voor zover ik weet, uit oorlogsboekjes die ik op de lagere school las, reikt radar maar een kilometer of 600. Laat het tegenwoordig dubbel zijn, dan is dat nog te weinig.

Met wat slimme transpondertjes kan je afleiden uit welke richting, op welke hoogte, en ongeveer met welk wapen je raketjes uit de lucht worden geschoten.
Dit kan iets vertellen over samenstelling van het luchtverdedigingsmechanisme en waar het ongeveer staat.

Dit kan opties bieden in de toekomst, of nieuwe overwegingen.


Follow the freezing moon...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-04-2024 17:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 april 2024 14:28 schreef Freduk het volgende:
De wereld ziet wat Israël wilt wat de wereld ziet in dit geval. De Iraanse radar zal niet zo ver reiken, voor zover ik weet, uit oorlogsboekjes die ik op de lagere school las, reikt radar maar een kilometer of 600. Laat het tegenwoordig dubbel zijn, dan is dat nog te weinig.

Met wat slimme transpondertjes kan je afleiden uit welke richting, op welke hoogte, en ongeveer met welk wapen je raketjes uit de lucht worden geschoten.
Dit kan iets vertellen over samenstelling van het luchtverdedigingsmechanisme en waar het ongeveer staat.

Dit kan opties bieden in de toekomst, of nieuwe overwegingen.


Iran heeft nog bondgenoten genoeg in Irak, Syrie en Libanon. Allen met radar.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-04-2024 18:03 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 16-04-2024 18:48 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Twee miljard. Hoorde het al. Mooi bedragje. Dat is een paar honderd euro per belastingbetaler? Valt weer mee dan. En is de begroting niet tegen de 400 miljard sowieso? Ja, ik heb even gegoogled.
Valt wel mee dan, toch? Of nog niet? Voor 2 miljard kan je 10000 woningen bouwen. De betuwelijn koste 'maar' 4,7 miljard euro. Toch meer waar voor je geld. Prins Bernhard kon van dit geld wel 666666 olifanten gaan schieten en nog een Gulden Draak wisselgeld overhouden. Nog meer waar voor je geld.

Lekker warrige verhalen online typen. Maar ik vind het dus sec veel geld, ook al maakt het in het totaal ook weer niet zoveel uit.
Het is zoiets als een openbare plee van 100000 euro. Soms komt zo'n projectje erdoor. Shit happens.


Follow the freezing moon...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-04-2024 19:25 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Voor een schijntje van die 2 miljard gooi je het tegen de vlakte.

Tradities en historie moet je tegenwoordig toch loslaten. Dan kan zo'n oud krot ook wel weg.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-04-2024 19:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2024 18:48 schreef Freduk het volgende:
Twee miljard. Hoorde het al. Mooi bedragje. Dat is een paar honderd euro per belastingbetaler? Valt weer mee dan. En is de begroting niet tegen de 400 miljard sowieso? Ja, ik heb even gegoogled.
Valt wel mee dan, toch? Of nog niet? Voor 2 miljard kan je 10000 woningen bouwen. De betuwelijn koste 'maar' 4,7 miljard euro. Toch meer waar voor je geld. Prins Bernhard kon van dit geld wel 666666 olifanten gaan schieten en nog een Gulden Draak wisselgeld overhouden. Nog meer waar voor je geld.

Lekker warrige verhalen online typen. Maar ik vind het dus sec veel geld, ook al maakt het in het totaal ook weer niet zoveel uit.
Het is zoiets als een openbare plee van 100000 euro. Soms komt zo'n projectje erdoor. Shit happens.

Denk dat ik het wel met je eens ben, maar ik ga er toch allerlei woorden tegenaan gooien!

Twee miljard teveel of niet, dat is een vraag in het grote geheel inderdaad. Wat kost het, wat levert het op, hoe lang gaat het mee, wat geven 'we' (jij indirect alleen, als ogenschijnlijke Belg ) ervoor op etc. etc. Heb ik nu geen mening over.

Het ernstige vind ik vooral dat het alsmaar duurder wordt gedurende de looptijd van zo'n project / de bouw. Verantwoorlijkheden/oorzaken zijn erg obscuur ook nog, dus lastig om in te schatten wat er nu echt aan de hand is.

Nu, in deze specifieke casus, lijkt me dat enigszins redelijk omdat er oprecht onverwachte meerkosten zijn door gestegen bouwkosten an sich. Maar ook hier speelt vermoedelijk mee dat 1) de overheid van tevoren niet goed genoeg wist wat ze wilden, 2) de bouwers bewust te laag aanbesteed hebben / zelf niet goed genoeg onderzoek gedaan hebben omdat ze punt 1 weten en sowieso zakelijk handiger zijn dan de overheid, 3) het een zooitje wordt zodra met de werkelijke bouw begonnen wordt, en de bouwers onder het mom van voorgaande: 'ja, jullie wisten ook niet wat jullie wilden' onredelijk veel extra geld vragen.

Ik weet het niet, ik zie wel dat de NL-overheid stappen heeft gezet om grip te krijgen op de kosten van grote projecten (met name ICT en bouw). En soms is het gewoon onvermijdelijk, en is het ook niet onredelijk dat de overheid in zo'n project meer risico draagt dan de markt.

Dit riekt toch naar dat het vooral het probleem is dat de overheid zich andermaal heeft laten knechten door de markt. Is complotterig ;-) Maar valt toch moeilijk te ontkennen dat de overheid zich makkelijk laat piepelen door de markt. Kwestie van meer gedegen voorbereiding aan de kant van de overheid, en afdwingen van betere voorstellen van hun opdrachtnemers.

Of de onzekerheid in hoe dingen gaan op een andere manier met elkaar instellen, dat je niet meteen vastzit aan een project wat van een half naar 2 miljard gaat, maar ook eerder al kan bijsturen naar bijv. 750 miljoen en dat je dan ook nog iets goeds krijgt.

(344 enigszins relevante woorden, wel verdergaand in de traditie van warrige verhalen online)


I wish I was a butterfly


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-04-2024 20:13 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Heb je de zak gehad ofzo? Of gescheiden?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-04-2024 21:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2024 20:13 schreef Natural Disaster het volgende:
Heb je de zak gehad ofzo? Of gescheiden?

De zak gehad? Sorry, die uitdrukking ken ik oprecht niet

Wettelijk gezien ben ik niet gescheiden, recent al helemaal niet. Snap de vermoedens wel, hoor


I wish I was a butterfly


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-04-2024 21:13 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ga je schamen, vlerk.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-04-2024 21:29 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Zo'n ouwe opmerking is het nou ook weer niet.

Zeg ik...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-04-2024 21:30 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Opmerking? Uitdrukking bedoelde ik.

sjeezzzzz.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-04-2024 11:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ah, Amsterdams.


I wish I was a butterfly


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 17-04-2024 11:25 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Helemaal geen Amsterdams, Oostblokker. En het bestaat zelfs in het Engels.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 17-04-2024 11:26]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen