IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : The Matrix 2, 2003 Vorige pagina | Volgende pagina
mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 18-05-2003 23:55 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 18 mei 2003 23:52 schreef attila_de_hun het volgende:
en... zijn er nog mensen met theorien over het vervolg van op deze film?

Ja!!!! Ik heb 4 mogelijke verklaringen bedacht, maar eigenlijk moet iedereen het eerst gezien hebben hmm..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ilyc
Usericon van ilyc
Posted 18-05-2003 23:56 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

Sebastiaan, een gozer die ik ken, had een mooie theorie. Pas op voor spoilers:

quote:
Enkele van de belangrijkste vragen die resteren, betreffende het plot zijn, IMO:


-Was het de bedoeling dat er ooit een "the One" zou komen die de andere deur koos?

Met andere woorden, diende het het proces van perpetuele cycli van opkomst en verval van gecontroleerd verzet een bepaald uiteindelijk doel? Is de huidige Neo de berekende bedoeling? Zijn de machines/AI nog in volledge controle?

Of is dankzij de, voor de AI/machines, onverwachte keuze van Neo de situatie nu al rijp voor een "revolution"?

Zelf vermoed ik het laatste. De derde film, Revolutions, behandelt duidelijk de revolutie. Dat betekent waarschijnlijk dat de meeste voorbereidingen tot deze al in Reloaded zijn vertoond. Ook op basis van uitspraken van de Architect lijkt het erop dat Zion verder geen doel diende dan het zijn van een noodzakelijke "anomaly" om het systeem werkende te houden (zonder Zion zou alles crashen), al kon het militaire apparaat zich via de gecontroleerde resistance zich verbeteren.

Het feit dat Neo geen nieuw Zion opbouwt, maar de strijd in de Matrix voortzet betekent dus een probleem situatie voor de AI...the required ingredient for a revolution?


-Is er meer dan 1 Matrix?

Smith, een programma, kon het bewustzijn van een mens overnemen in de "echte"wereld.
Neo, een mens, kon in de "echte" wereld krachten gebruiken die enkel toepasbaar zijn in de Matrix.

De "echte" wereld is ook een Matrix?
Zijn er twee Matrices? Is het allemaal een simulatie? Is er nog een werkelijk werkelijke wereld?

Kun je je de eindscene al voorstellen? De AI crasht, wat leidt tot de vernietiging van ALLES dat verbonden is met de Matrix. Trinity en Neo realiseren zich pas op het laatste moment dat ze nog in een 2e Matrix zitten....ze moeten der snel uit!
En uiteindelijk lukt het...alle andere mensen zijn echter dood...de machines kapot...en geheel in al de bijbelse symboliek...Neo/Trinity = Adam/Eva.

Heh..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-05-2003 23:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 23:55 schreef mislyd het volgende:
Ja!!!! Ik heb 4 mogelijke verklaringen bedacht, maar eigenlijk moet iedereen het eerst gezien hebben hmm..


ja,dat is waar. maar ik ben zeer benieuwd. ik heb ook zo mijn ideeen. daar gaan we binnenkort gezellig met zijn allen over discusieren dan!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 19-05-2003 0:09 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 18 mei 2003 23:56 schreef ilyc het volgende:
Sebastiaan, een gozer die ik ken, had een mooie theorie. Pas op voor spoilers:



Jah, ik heb me ongeveer dezelfde vragen gesteld.. Maar ik denk dat het duidelijk is dat Zion tot de 2de level van de matrix behoort (is er nog een 3de level? => think yellow).
Een Adam & Eva einde zou ik jammer vinden.. Ik dacht eerder in termen van een experiment (bestuurd door wie? Wijzelf, nu? Agent Smith?)
De keuze tussen de 2 deuren, ging over onbestaande vrije wil (misschien maakte het niet uit wat hij koos, of misschien doen alle Neo's altijd hetzelfde?)..
etc..
Het einde kan iig nog alle kanten op..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


ilyc
Usericon van ilyc
Posted 19-05-2003 0:30 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

Idd, alhoewel ik dat Adam en Eva wel zie gebeuren, zeker als je een beetje de lijn van de rest van het verhaal volgt+de ontmoeting met de schepper .. maar goed, ik ben niet zo sterk in theorien bedenken, ik lees ze liever


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 19-05-2003 0:42 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Maw, ik ben hier de hele tijd enthousiast aan't doen over een simpel bijbelverhaaltje?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 19-05-2003 17:43 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

K'ga volgende week weer...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-05-2003 9:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb hem gister gezien, vond hem erg tof.

!!!!!!SPOILER ALERT!!!!!
Er werden in de film inderdaad meerdere hints gegeven dat ze in een 2e level Matrix zitten
(-de "leider" van Zion die Neo meeneemt naar de machinekamer en benadrukt dat ze niet zonder de machines kunnen)
-agent Smith die 1ste level Matrix uit kan via een "exit"
-Neo die de Sentinels kan stoppen met zijn hand
-de architect van de Matrix zegt zelfs dat "the one"-legende een controlemechanisme is

Lijkt me vrij duidelijk dus

Het doel van agent Smith is me nog niet helemaal duidelijk, ookal lijkt hij in ieder geval een symbool te zijn voor de Nietschziaanse "wil tot macht".



Ik ben ook nog niet helemaal wakker.. Voordat ik verder ga met ontleden eerst nog maar een bak koffie drinken



Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 20-05-2003 9:44 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Oh nee spoilers ...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 20-05-2003 20:22 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

Die film is toch wel zo belachelijk slecht in vergelijking met deel 1!!! Waardeloos! Die vechtscenes zijn geeneens interessant. In deel 1 alhoewel de vechtscenes korter waren, was naar mijn gevoel de 'impact' van zo'n klap veel groter. Of in ieder geval beter opgezet. Nu is het gewoon 1 janboel met slechte vechtscenes die nergens op slaan. Als je dan ook nog eens bedenkt dat het verhaal geen steek is verder gekomen. Het is godverdomme binnen 2 zinnen op te sommen!

Kut film.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 20-05-2003 20:24 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Ik snap er echt geen hout van sommige mensen vinden het allemaal heel erg diepzinnig met allemaal uitkomsten waar je over na kan denken en andere vinden het op te sommen in 2 zinnen hmmz..

(ik heb de film overigens nog niet gezien)


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 20-05-2003 20:26 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 20:24 schreef NolthuarII het volgende:
Ik snap er echt geen hout van sommige mensen vinden het allemaal heel erg diepzinnig met allemaal uitkomsten waar je over na kan denken en andere vinden het op te sommen in 2 zinnen hmmz..

(ik heb de film overigens nog niet gezien)


Correctie: het is een zeer interessant concept dat ze aangeboord hebben. Maar ze gebruiken het concept _niet goed_. Net of iemand een kunstwerk zit te vernielen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-05-2003 21:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 20:26 schreef Argentumfeles het volgende:
Correctie: het is een zeer interessant concept dat ze aangeboord hebben. Maar ze gebruiken het concept _niet goed_. Net of iemand een kunstwerk zit te vernielen


Dat is jouw mening

Ik heb van vrienden die hem gezien hebben ook wisselende reacties gehoord.. Ik vond hem zelf precies goed eigenlijk, mooie aanloop naar de finale die in oktober () uitkomt.

Ik zie net iets leuks op FOK! trouwens, easter eggs op de site van the Matrix:

Ik ben nu de tool om een eigen versie van de Nebuchadnezzar te kunnen bouwen aan het downloaden

quote:

De makers van The Matrix blijken in de officiële site verborgen filmpjes, tekeningen en 360 graden panorama's te hebben verstopt. Ze zijn op de volgende manier te vinden:

- Ga naar http://www.matrixmovie.com/
- Klik op 'Enter High Bandwidth'
- Klik op het gele rondje rechtsboven
- Klik 2 keer op het vierkantje naast 'Low bandwidth'
- Klik op de schuif naast 'Access panel 3'

Vervolgens verschijnt dan de binaire modus waarmee allerlei verborgen dingen gevonden kunnen worden. Een paar voorbeelden:

11011011 3d view nebuchadnezzar
10110110 Bonus clip Stunt coordinator
00011000 Bonus clip Concept Illustrator
10000001 Previous matrix website
11101001 Trinity concept art
11010100 Animatrix Desktop Art
01101111 Hexadecimal menu.



Het hexadecimale menu is helemaal te vet!! Als je daar "A3B1A428" invoert kan je de tool downloaden.

Er zijn vast nog tig andere dingen te ontdekken!


Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 20-05-2003 22:29 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

quote:
Op 20 mei 2003 9:33 schreef Snaack het volgende:
Ik heb hem gister gezien, vond hem erg tof.

!!!!!!SPOILER ALERT!!!!!
Er werden in de film inderdaad meerdere hints gegeven dat ze in een 2e level Matrix zitten
(-de "leider" van Zion die Neo meeneemt naar de machinekamer en benadrukt dat ze niet zonder de machines kunnen)
-agent Smith die 1ste level Matrix uit kan via een "exit"
-Neo die de Sentinels kan stoppen met zijn hand
-de architect van de Matrix zegt zelfs dat "the one"-legende een controlemechanisme is

Lijkt me vrij duidelijk dus

Het doel van agent Smith is me nog niet helemaal duidelijk, ookal lijkt hij in ieder geval een symbool te zijn voor de Nietschziaanse "wil tot macht".



Ik ben ook nog niet helemaal wakker.. Voordat ik verder ga met ontleden eerst nog maar een bak koffie drinken



Een 2e matrix, dat denk ik niet, dat is TE voor de hand liggend en waarom hadden de machines dan niet gelijk de plug uit hun getrokken, en waarom moeten de machines dan alsnog moeite doen om Zion te bereiken?

Agent smith heeft geen echt specifiek doel meer, een nadere uitleg:
In deel 1 werd Smith 'verslagen' door Neo, en kwam zodoende in dat gedeelte terecht voor "exile programs" (defecte programma's, waar dus ook het orakel zat)
Smith werd dus onafhankelijk van de Matrix (you've set me free Neo) maar kreeg waarschijnlijk een flinke dorst naar macht
Smith vertelde ook dat er een stuk Neo in zich terecht is gekomen, dus zo zou je ook kunnen stellen dat er een stuk Smith in Neo is gekomen
Dit zou een verklaring kunnen zijn dat Smith een 'mind' heeft overgenomen en nu in de Real world zit, en Neo die sentinels kon stoppen

Tot zover mijn bijdrage


I love the smell of painted miniatures in the morning


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 20-05-2003 22:50 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

quote:
Op 20 mei 2003 22:29 schreef Aragorn het volgende:
Een 2e matrix, dat denk ik niet, dat is TE voor de hand liggend en waarom hadden de machines dan niet gelijk de plug uit hun getrokken, en waarom moeten de machines dan alsnog moeite doen om Zion te bereiken?

Agent smith heeft geen echt specifiek doel meer, een nadere uitleg:
In deel 1 werd Smith 'verslagen' door Neo, en kwam zodoende in dat gedeelte terecht voor "exile programs" (defecte programma's, waar dus ook het orakel zat)
Smith werd dus onafhankelijk van de Matrix (you've set me free Neo) maar kreeg waarschijnlijk een flinke dorst naar macht
Smith vertelde ook dat er een stuk Neo in zich terecht is gekomen, dus zo zou je ook kunnen stellen dat er een stuk Smith in Neo is gekomen
Dit zou een verklaring kunnen zijn dat Smith een 'mind' heeft overgenomen en nu in de Real world zit, en Neo die sentinels kon stoppen

Tot zover mijn bijdrage


hmm zit wat in


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-05-2003 22:55 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik vond de Matrix geen fukk aan. Overdreven heisa om een goed geproduceerde actiefilm met een waardeloos plot.


BrederLord
Life is hard, and so am I
Usericon van BrederLord
Posted 21-05-2003 9:51 by BrederLord Wijzig reactieProfiel van BrederLordQuote dit berichthttp://users.pandora.be/brederlord/

mmmm, neo in Smith, kan ik inkomen, maar Smith in Neo? Niet echt, en als er een tweede matrix is, dan kunnen de machines de plugs niet uittrekken. Vergeet niet dat wat in de code zit, daar ook gevangen zit.
Alleen de personen die unplugged zijn kunnen tussen de werelden wisselen, en die kunnen ook niet zomaar wisselen.

een matrix in een matrix is voor mij net te veel van het goede, ik vond de film niet slecht, maar idd, het eerste deel was veel beter.
In het eerste deel kon je zien dat er gevochten werd om te slagen, in het tweede deel werd er gevochten om truukskes te laten zien.
Spijtig dat ze dat zo moeten doen.

Den theorie wat betreft Smith, wel hij is geevolueerd tot een virus, een virus dat zichzelf meer computerrechten heeft gegeven waardoor hij code kan veranderen in het "computerisch DNA" van mensen. Hij kopieerd gewoon zijn eigenschappen over die van zijn slachtoffers.
Net hetzelfde dat een simpele worm doet, en zo creeert hij een gemeenschappelijk gedeeld bewustzijn.


We Are BrederLord


Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 21-05-2003 10:06 by Visor Wijzig reactieProfiel van VisorQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2003 9:51 schreef BrederLord het volgende:

Den theorie wat betreft Smith, wel hij is geevolueerd tot een virus, een virus dat zichzelf meer computerrechten heeft gegeven waardoor hij code kan veranderen in het "computerisch DNA" van mensen. Hij kopieerd gewoon zijn eigenschappen over die van zijn slachtoffers.
Net hetzelfde dat een simpele worm doet, en zo creeert hij een gemeenschappelijk gedeeld bewustzijn.


Dat hij in deel 1 ook al, hij kon controle krijgen over elk mens in de buurt. Maar dan niet 100 tegelijk


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


BrederLord
Life is hard, and so am I
Usericon van BrederLord
Posted 21-05-2003 10:12 by BrederLord Wijzig reactieProfiel van BrederLordQuote dit berichthttp://users.pandora.be/brederlord/

quote:
Op 21 mei 2003 10:06 schreef Visor het volgende:
Dat hij in deel 1 ook al, hij kon controle krijgen over elk mens in de buurt. Maar dan niet 100 tegelijk


nee smith was een goed werkend programma, totdat zijn bits en bytes ver;engt geraakte met die van hem. de code is verspreid geraakt, em niet meer goed ineen gezet, zoals een slechte defragmentatie. Zijn ondergeschikten zijn gebrainwashed, en hebben "mmmm upgrades" gekregen, waardoor ze "sneller" zijn.

Hij had gefaald, en werkte niet goed meer, dus moest hij verdwijnen, wat hij niet deed.

Ik verwacht dat Smith neo nog eens gaat redden...


We Are BrederLord


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 21-05-2003 10:15 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Hij was echt wel gaaf !!!!

Volgende week maar met motor-rijles eens kijken of ik het zelfde kan doen


Wiegen Meister !


BrederLord
Life is hard, and so am I
Usericon van BrederLord
Posted 21-05-2003 10:18 by BrederLord Wijzig reactieProfiel van BrederLordQuote dit berichthttp://users.pandora.be/brederlord/

euhm, ik zou het afraden, naar het schijnt hebben ze daar nogal wat haken en koorden aan dat spel gehangen om de stunt te kunnen doen. Ik veronderstel trouwens dat de verzekering zoiets niet ge dekken, moest je "per ongeluk" vallen


We Are BrederLord


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-05-2003 11:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 22:29 schreef Aragorn het volgende:
Een 2e matrix, dat denk ik niet, dat is TE voor de hand liggend en waarom hadden de machines dan niet gelijk de plug uit hun getrokken, en waarom moeten de machines dan alsnog moeite doen om Zion te bereiken?



De architect van The Matrix zegt zelf tegen Neo dat de hele "One" mythe inclusief Zion slechts een controlemechanisme is om de standaardafwijkingen in de hand te kunnen houden.

Hoe verklaar jij anders dat Smith, een programma/ virus, ook in de echte wereld in iemands huid kan kruipen?

En hoe verklaar jij dan dan Neo in de "echte" wereld ook op een Superman-manier de Sentinels kan stoppen?

Dat kan alleen als ze in nog een Matrix zitten.. Ik twijfel er niet eens aan..

Als ze in een 2e level Matrix zitten kan heel het "de machines hebben de wereld overgenomen"-verhaal geënsceneerd/ gefingeerd zijn. In deel 1 worden de volgende dingen gezegd:
-"People define their reality by their suffering"

Dus hoe meer ze lijden, hoe "echter" de wereld lijkt. Het lijden in de 2e level Matrix is vele malen heftiger dan in de 1e level Matrix. Bijna niemand twijfelt er dan ook aan dat de 2e Matrix de echte wereld is.

Er zijn imho meerdere verklaringen mogelijk als er inderdaad een 2e level matrix is:
-Dit 2e level is inderdaad een controlemechanisme van de machines.

Aangezien de architect van de Matrix rekening heeft gehouden met standaardafwijkingen (Neo is de 6e 'One' al) kan er zelfs rekening zijn gehouden met de über-One in de vorm van een 3e Matrix.

-Het machineverhaal is een smoes, maar wat zit er dan achter?

Een evolutie-simulatie van wezens met behulp van kunstmatige intelligentie/ een kunstmatig bewustzijn?

De film heeft mij iig genoeg stof tot nadenken gegeven


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 21-05-2003 14:08 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Ik vond de film geweldig en heeft me genoeg aan denkstof gegeven.

Zelf denk ik dat er geen matrix in de matrix ziet dat is te voor de hand liggend ( wat Aragorn al zei ) en de Waschowski broers lijken met niet types om voor de hand liggende dingen te gaan doen.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-05-2003 14:19 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

ik ben nog steeds niet echt enthousiast genoeg om naar deze film te gaan.. . zelfs niet genoeg om de dvd straks te huren... zelfs niet genoeg om hem te rippen via kazaa....

dus aangezien het bijna 4 jaar duurde voor het eerste deel van The Matrix (die ik overigens wel in de bios zag) voor het eerst op tv verscheen, zal dat dit keer ook wel zo zijn en zal ik de film dus rond 2007 gaan bekijken ,, tegen die tijd laat ik wel een review achter

(gisteren voor het eerst Mission Impossible I gezien en een stukje van 2)


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 21-05-2003 14:21 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 21 mei 2003 14:19 schreef Valorian666 het volgende:
ik ben nog steeds niet echt enthousiast genoeg om naar deze film te gaan.. . zelfs niet genoeg om de dvd straks te huren... zelfs niet genoeg om hem te rippen via kazaa....

(gisteren voor het eerst Mission Impossible I gezien en een stukje van 2)


Jezus christus dat kijkt wel Mission Impossible en niet The Matrix...


Zenial


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen