IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : The Matrix 2, 2003 Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-05-2003 14:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2003 14:21 schreef Zenial het volgende:

Jezus christus dat kijkt wel Mission Impossible en niet The Matrix...


hehehe... kijken is een groot woord... het was meer dat mijn huisgenoot met zijn vrienden beide M.I. delen ging bekijken in onze gezamelijke slaapkamer... ... voor mij was het meer achtergrond ruis bij een biertje..

Het was overigens een van de meest belabberde films die ik ooit heb gezien (MI 1),, hij was saai en te lang... zelfs de actiescenes waarvan ik altijd gehoord had dat deze de film sierde vond ik totale bagger.... MI 2 ben ik maar niet meer aan begonnen,, al vind ik John Woo wel een goede regisseur..



Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 21-05-2003 14:39 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

quote:
Op 21 mei 2003 11:52 schreef Snaack het volgende:
De architect van The Matrix zegt zelf tegen Neo dat de hele "One" mythe inclusief Zion slechts een controlemechanisme is om de standaardafwijkingen in de hand te kunnen houden.

Hoe verklaar jij anders dat Smith, een programma/ virus, ook in de echte wereld in iemands huid kan kruipen?

En hoe verklaar jij dan dan Neo in de "echte" wereld ook op een Superman-manier de Sentinels kan stoppen?

Dat kan alleen als ze in nog een Matrix zitten.. Ik twijfel er niet eens aan..


Hmm ja heb je gelijk in, maar bedenk wel, het is en blijft SF hè, dus alles is mogelijk.
Dus het kan best dat er een stuk van Smith in Neo zn brein is gekomen(het menselijk brein is gemanipuleerd door een programma?), dat Neo daarom de sentinels kan voelen
OOK is het niet duidelijk of neo wel die sentinels uitschakelde, aangezien vlak daarna The Hammer verscheen

quote:

Als ze in een 2e level Matrix zitten kan heel het "de machines hebben de wereld overgenomen"-verhaal geënsceneerd/ gefingeerd zijn. In deel 1 worden de volgende dingen gezegd:
-"People define their reality by their suffering"

Dus hoe meer ze lijden, hoe "echter" de wereld lijkt. Het lijden in de 2e level Matrix is vele malen heftiger dan in de 1e level Matrix. Bijna niemand twijfelt er dan ook aan dat de 2e Matrix de echte wereld is.


Goed punt, dit wist ik niet meer, versterkt wel jouw punt over een 2e matrix.
Toch vind ik het nog steeds voor de hand liggend, de Wachowski's zijn hopelijk slim genoeg om in te zien dat dit scenario te voorspelbaar is
quote:

Aangezien de architect van de Matrix rekening heeft gehouden met standaardafwijkingen (Neo is de 6e 'One' al) kan er zelfs rekening zijn gehouden met de über-One in de vorm van een 3e Matrix.


Hmm, maar was de architect er wel op voorbereid op een mischien onvoorspelbare keuze van Neo? door Liefde had hij de andere deur gekozen.
Zodoende is het reboot scenario van The Architect in duigen gevallen aangezien de taak van Neo was om de mainframe in te stappen zodat alles gereboot kon worden en zion kon tegelijkertijd weer vernietigd worden

En the Oracle, is ze nu wel of niet een onderdeel van het Systeem?
Ik denk van wel, haar taak was denk ik gewoon om the One te vinden en hem de goede richting sturen naar the architect


[Dit bericht is gewijzigd door Aragorn op 21-05-2003 14:42]


I love the smell of painted miniatures in the morning


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 21-05-2003 14:56 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Hier wat The architect zei over Zion alsof het een echte wereld is, tenminste zo vat ik het op : 'You are here because Zion is about to be destroyed. Its every living inhabitant terminated, its entire existence eradicated'


Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 21-05-2003 15:04 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

Ok na wat speurwerk heb ik hele conversatie met The Architect en Neo gevonden

quote:

Arc: Hello, Neo.

Neo: Who are you?

Arc: I am the Architect. I created the Matrix. I've been waiting for you. You have many questions and though the process has altered your conciseness, you remain irrevocably human. Ergo, some of my answers you will understand and some of them you will not. Concurrently, while your first question may be the most pertinent, you may or may not realize it is also the most irrelevant.

Neo: Why am I here?

Arc: Your life is the sum of a remainder of an unbalanced equation inherent to the programming of the matrix. You are the eventuality of an anomaly, which despite my sincerest efforts I have been unable to eliminate from what is otherwise a harmony of mathematical precision. While it remains a burden assiduously avoided, it is not unexpected and thus not beyond a measure of control. Which has led you inexorably here.

Neo: You haven't answered my question.

Arc: Quite right. Interesting. That was quicker than the others.

(screens burst out into questions mostly about "what others")

Arc: The matrix is older than you know. I prefer counting from the emergence of one integral anomaly to the emergence of the next in which case this is the 6th version.

(screens pretty much all start calling him a liar and or attempting to figure his words out, except one?E

Neo (in one of the screens): There are only two possible explanations: either no one told me, or no one knows. (inside this screen becomes the new scene)

Arc: Precisely. As you are undoubtedly gathering the anomaly is systemic. Creating fluctuations in even the most simplistic equations.

(screens all pretty much start cussing out and flipping off the architect. Again, except one which becomes the new scene)

Neo: Choice. The problem is choice.

(scene changes to the struggle between Trinity and an agent and then back again)

Arc: The first matrix I designed was quite naturally perfect. It was a work of art. Flawless, Sublime. A Triumph equaled only by it's monumental failure. The inevitability of its doom is apparent to me now as a consequence of the imperfection inherent in every human being. Thus I redesigned it based on your history. To more accurately reflect the varying grotesqueries of your nature. However, I was again frustrated by failure. I have since come to understand that the answer eluded me because it required a lesser mind or perhaps a mind less bound by the parameters of perfection. Thus the answer was stumbled upon by another. An intuitive program initially created to investigate certain aspects of human psyche. If I am the father of the matrix, she would undoubtedly be its mother.

Neo: The oracle.

Arc: Please. As I was saying, she stumbled upon a solutions whereby nearly 99% of all test subjects accepted the program as long as they were given a choice. Even if they were only aware of the choice at a near unconscious level. While this answer functioned it was obviously fundamentally flawed, thus creating the otherwise contradictory systemic anomaly. That if left unchecked might threaten the system itself. Ergo, those that refuse the program, while a minority, if unchecked would constitute an escalating probability of disaster.

Neo: This is about Zion.

Arc: You are here because Zion is about to be destroyed. Its every living inhabitant terminated. Its entire existence eradicated.

Neo: Bullshit! (screens echo this sentiment)

Arc: Denial is the most predictable of all human responses. But rest assured, this will be the sixth time we have destroyed it. And we have become exceedingly efficient at it.

(another jump to the Trinity/agent struggle and back)

Arc: The function of "The One" is now to return to the source allowing a temporary dissemination of the code you carry, reinserting the prime program. After which you will be required to select from the matrix 23 individuals, 16 female 7 male, to rebuild Zion. Failure to comply with this process will result in a cataclysmic system crash killing everyone connected to the matrix. Which coupled with the extermination of Zion will ultimately result in the extinction of the entire human race.

Neo: You won't let it happen. You can't. You need human beings to survive.

Arc: There are levels of survival we are prepared to except. However, the relevant issue is whether or not you are ready to except the responsibility for the death of every human being in this world.

(Shows a bunch of random humans on the screens)

Arc: It is interesting reading your reactions. Your five predecessors were by design based on a similar predication. A contingent affirmation that was meant to create a profound attachment to the rest of your species, facilitating the function of "The One". While the others experienced this in a very general way, your experience is far more specific. Vis-a-vis, love.

Neo: Trinity.

Arc: Apropos, she entered the matrix to save your life at the cost of her own.

Neo: No!

Arc: Which brings us, at last, to the moment of truth. Wherein the fundamental flaw is ultimately expressed and the anomaly revealed as both beginning and end. There are two doors: The door to your right leads to the source and the salvation of Zion. The door to your left leads back to the matrix to her and to the end of your species. As you adequately put, the problem is choice. But we already know what you are going to do, don't we. Already I can see the chain reaction. The chemical precursors that signal the onset of an emotion designed specifically to overwhelm logic and reason. An emotion that is already blinding you from the simple and obvious truth: She is going to die and there is nothing you can do to stop it.

(Neo walks toward the left door)

Arc: Humph. Hope. It is the quintessential human delusion. Simultaneously the source of your greatest strength and your greatest weakness.

Neo: If I were you, I would hope that we don't meet again.

Arc: We won't.

(Neo takes his exit



I love the smell of painted miniatures in the morning


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-05-2003 17:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht



wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 21-05-2003 19:50 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

Ik heb nu al gezegd tegen mijn vriendje dat hij volgende keer maar iemand anders moet zoeken voor hem te vergezellen.. De eerste film vond ik niet geweldig maar toch stukken beter dan de tweede, wat gaat dat over de derde zeggen. Maar ok dat is mijn mening, kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die het wel leuk vinden. Kwestie van smaak!


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 21-05-2003 19:54 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2003 20:26 schreef Argentumfeles het volgende:
Correctie: het is een zeer interessant concept dat ze aangeboord hebben. Maar ze gebruiken het concept _niet goed_. Net of iemand een kunstwerk zit te vernielen
Ok op zich is het een heel goed concept ja! helemaal mee eens! maar als ik naar de film ga wil ik liever naar een iets minder diepzinnigs gaan kijken.


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 22-05-2003 17:07 by chrishetmetaalhoofd Wijzig reactieProfiel van chrishetmetaalhoofdQuote dit berichthttp://www.error-band.tk

mja sinds ik dat gesprek tussen neo en de architect zag volgde ik het verhaal niet helemaal meer.. wel vond ik de gevechten dit keer zeker beter dan in deel I.


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 22-05-2003 17:12 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

zwaar vette film.




Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 22-05-2003 17:15 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik heb 'm dus ook gezien , en de scenes met het vechten enzo vond ik erg koel , maar...die R&B clip erin was zo stom!!
Toen ze allemaal gingen dansen, en je die vieze ranzige bezwete lichamen tegen elkaar aan zag schuren, en dat die Trinity en die andere knakker laggen te krikken, zo overbodig...maar los van dat vind ik het dus wel een goeie film.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-05-2003 17:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht



metalfreaky
Usericon van metalfreaky
Posted 22-05-2003 18:48 by metalfreaky Wijzig reactieProfiel van metalfreakyQuote dit bericht

Ik heb hem dus ook in het weekend gezien; Ik vond hem een beetje tegenvallen tov de vorige maar echt teleurgesteld ben ik niet. Ik vond het al bij al een stoere film!!

[Dit bericht is gewijzigd door metalfreaky op 22-05-2003 18:50]


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 23-05-2003 15:00 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

Ja ik heb gister ook de matrix 2 gezien.

blablabla Spoiler alert blablabla

Sommige zeiden dat een tweede matrix te voor de hand zou liggen en dat de blablaba brothers dit niet zouden, maar met het hele neo wordt christus-achtig persoon hebben de blablabla brother al een zeer voor de hand liggend iets gedaan (hoor ik daar iemand dune zeggen? ) Ook zijn er zoals gezegd redelijk veel aanwijzingen voor een 2e matrix: smith in 'echte' wereld, neo doe onmogelijke dingen in 'echte' wereld, de hints van de Arc. Het Neo-wordt-christus gebeuren blijkt gelukkig onzin, aangezien het maar een controle maatregel van de matrix is (godsdienst is controle ).
Een van de meest grote aanwijzingen vind ik die Snaack heeft gegeven met "People define their reality by their suffering".
Ik ben benieuwd wat het derde deel voor wending aan het verhaal geeft. Hopelijk blijkt in deel 3 ook dat ze eens echt iets zinnigs kunnen zeggen en dat het erge pseudo-filosofische geblaat gewoon de matrix aan het werk is die een rookgordijn probeert te creeren
Maar de vechtscenes waren wonderschoon, af en toe leek het wel ballet Ik noem het vechten in de hal van het huis in de bergen, de achtervolgingsscenes op de snelweg


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 23-05-2003 20:56 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik weet niet of ik onbewust verwachtingen had, maar deze film heeft me niet kunnen raken. Ik voel ook totaal geen neiging om erover na te gaan denken of zo.

Maar ja, SciFi en ik gaan gewoon niet samen.

Pluspuntje was wel die achtervolging op de snelweg .


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 23-05-2003 21:53 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

Zion deed me van de eerste aanblik aan Star Wars denken; en dat werd dan nog versterkt doordat er daar ook zo een grijze "chancellor" de macht in handen heeft. Zoals jullie wellicht weten is de chancellor uit Star Wars stiekem ook de leider van the dark side. Ik kan maar hopen dat dat in the matrix 3 niet zo zal zijn (chancellor als controlemechanisme; in de theorie van 2nd level matrix dan) anders ga ik die Wachowski broers persoonlijk op hun gezicht gaan slaan


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 23-05-2003 23:22 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2003 17:15 schreef Leviathanica het volgende:
Ik heb 'm dus ook gezien , en de scenes met het vechten enzo vond ik erg koel , maar...die R&B clip erin was zo stom!!
Toen ze allemaal gingen dansen, en je die vieze ranzige bezwete lichamen tegen elkaar aan zag schuren, en dat die Trinity en die andere knakker laggen te krikken, zo overbodig...maar los van dat vind ik het dus wel een goeie film.


Juistem! Tijdens die scene heb ik de nooduitgang goed onderzocht en waar dat gekraak vandaan kwam... Linkerbox pathe (Eindhoven)


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 25-05-2003 1:11 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

net gezien....gave effecten maar t is niet de geweldigste film die ik ooit heb gezien


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 25-05-2003 1:15 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

ja, same here. Dat apenholgedans en dat gekrik van trinity en neo was echt overbodig. Maar die vechtscenes waren echt mooi zoals ik al zei


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


Alfred Stucki
Spuit my de bek fol sperma!
Usericon van Alfred Stucki
Posted 25-05-2003 5:52 by Alfred Stucki Wijzig reactieProfiel van Alfred StuckiQuote dit bericht

Ook ik ben met mijn maat Marc Kooij naar 'The Matrix 2 - Reloaded' geweest.

Een zeer goede, spannende, boeiende film!

Smaarbekfol


Eh juh, gean fuort juh, oars spuitsje ik dy de bilch fol!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 25-05-2003 21:01 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik vond het een goede film, maar zeker niet geniaal, de dialoog met De Bron was interressant maar een beetje moeilijk te volgen af en toe... De vechtscenes waren zeker spectaculair, helaas voor sommige dingen die te duidelijk volledig computergeanimeerd waren (dus ook de hoofdpersoon). Sommige aspecten van the matrix 1 zijn wel uitgewerkt maar over het algemeen een ietwat teleurstellend gevoel ondanks de goede "entertainmentvalue"


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 25-05-2003 22:28 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

Ik heb de film gister gezien. En ik was onder de indruk. Eindelijk eens een film met een goeie actie én een fantastische verhaal lijn. Eindelijk een film waar je zelf gedwongen wordt na te denken en linken te leggen tussen bepaalde elementen. Ik vond het een ontzettend goeie film. Ik wil hem zeker nog een aantal keer zien.
Het valt me zowiezo op dat er heel veel voorgekouwde pulp films gemaakt worden waar je alleen maar naar hoeft te kijken, en zodra je de zaal uit loopt het je eigenlijk geen reet kan boeien wat er nou in die film gebeurd is. Dat had ik met deze film helemaal niet, ik zit er nog steeds over na te denken hoe het hele verhaal in elkaar zit en wat er in deel 3 kan gaan gebeuren.
Klasse film



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 25-05-2003 23:08 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Beetje jammer dat het gross van de negatieve reacties in de vorm is van "Slecht hoor, die Jurassic Park 2, alweer met dinosaurussen"

Spoilers voor degene die X-Men 2 en LotR 3 nog niet gezien hebben. In de eerste spelen er weer Marvel superhelden (die wolverine vecht nog steeds met zn klauwen) en naar het schijnt speelt Frodo weer met diezelfde ring in LotR 3


Ik vond The Matrix Reloaded juist een zeer sterk vervolg van deel 1. Er wordt veel aangestipt, maar nog niet uitgelegd, wat in deel 3 of het spel duidelijk zal worden. Die vechtscene's waren juist gaaf, maar de filosofische stukjes waren idd nogal langdradig.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 26-05-2003 10:00 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Ik kan er lang en kort over lullen, maar het feit blijft dat de Matrix Reloaded een uiterst vermakelijke film was PUNT.

(voor de rest sluit ik mij geheel bij Bint aan)...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 26-05-2003 10:57 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Wat een geweldige film! Ik ben zaterdag dan toch eindelijk geweest. Die scene in Zion met dat feest en de beelden van Trinity en Neo ertussendoor...met die muziek eronder...heel erg mooi gedaan!!!

Verder waren de fight scenes natuurlijk weer heerschend...en de fouten...ik wil het niet weten!


Wat een film!


I spy with my little and verrry evil eye.....


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 26-05-2003 11:34 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

ik ga hem vanavond kijken...ben wel benieuwd


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen