IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Klassieke talen Vorige pagina | Volgende pagina
WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 21-11-2002 23:51 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 23:44 schreef altx het volgende:
Hehe, maar ze hadden toen zo weinig voornamen dat ze de kinderen op een gegeven moment maar gingen nummeren, bijvoorbeeld Quintius of Octavius...


jaja

Quintius Flavius Flamininus


I spy with my little and verrry evil eye.....


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 22-11-2002 9:29 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

2 Jaar Grieks, en 5 jaar Latijn. Vond het eigenlijk niet echt geweldig. Ik was zwaar geïnteresseerd in de verhalen uit de klassieke oudheid (ik vond Geschiedenis ook altijd een gaaf vak), maar het grootste gedeelte van de tijd was je dus bezig met grammatica en vertalen. En ik was dus echt SLECHT in grammatica. *brr* naamvallen *brr*.

Opmerking van mijn lerares na schoolonderzoek: "het is ongeloofelijk dat iemand een 7,5 voor z'n schoolonderzoek kan halen die geen ruk van de grammatica afweet". Waar het over ging (de achterliggende verhalen enzo) wist ik dus wel allemaal, maar dat vond ik dus ook interessant.

Verder weet ik nu dus geen fuck meer van zowel Latijn als Grieks (ik kan denk ik niet eens meer het griekse alfabet opnoemen).


Drink met matuh............., nooit alleen.


Einzelgänger
Usericon van Einzelgänger
Posted 22-11-2002 9:59 by Einzelgänger Wijzig reactieProfiel van EinzelgängerQuote dit bericht

Ik heb twee jaar Grieks en vier jaar Latijn gehad. Grieks heb ik er toendertijd uitgegooid, ik weet niet meer waarom. Latijn heb ik nog een jaartje gehouden, toen ben ik in 4 Gymnasium blijven zitten en overgestapt naar het Atheneum.

Latijn heb ik altijd machtig gevonden, helaas was ik soms wel te lui om de leerstof bij te houden. Ik wou toen ik naar de tweede fase ging Latijn behouden, maar dat werd mij afgeraden. Dit in combinatie met een voor het Gymnasium te lage motivatie van mijn zijde, heb ik het daarom maar gelaten.

Nu zit ik in 6VWO wat ik volg via het volwassenonderwijs, weer het oude systeem dus. Aanvankelijk had ik 7 vakken, nu 5. Dit betekent dat ik volgend jaar nog 1 certificaat nodig heb voor mijn diploma; dat wordt dus alsnog Latijn.

Spreken/schrijven kan ik het overigens niet meer [ja, pater in atrium sedet], maar ik heb nog het fameuze boekje van 'Wellink' weer van zolder gehaald, om de woordenschat alvast weer wat op te krikken.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 22-11-2002 11:24 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik heb 5 jaar Latijn gedaan, en 2 jaar Grieks. We hadden voor Latijn al heel erg veel grammatica gehad, en voor Grieks nog bijna niks, dus uit luiheid heb ik Latijn gepakt .

Achteraf gezien vind ik dat zelfs wel een goede keuze. Ik vind/vond vooral de mythologie interessant, en die bracht Ovidius (Metamorphosen) en Vergilius (Aeneis) bij Latijn ook nog wel. Politiek (Cicero over Catalina ) en filosofie (examenjaar) dat kon mij niet echt boeien, en het constante vertalen ging mij ook vervelen. Ik had het iig geen jaar langer willen doen denk ik.

Ik heb zelf nog welgeteld 3 gedichten in het Latijn geschreven. Ik wilde het er wel proberen in te houden, maar mijn woordenschat is nu compleet weg en de grammatica vertoont ook flinke hiaten inmiddels.


Hieronimus
Usericon van Hieronimus
Posted 22-11-2002 11:31 by Hieronimus Wijzig reactieProfiel van HieronimusQuote dit berichthttp://likeantennas.com

Jazekers... Ik heb in de 2e en de 3e Grieks & Latijn gehad, maar ik heb Latijn laten vallen. Grieks is veel vetter!! Ik zit nou in de 4e en nou krijgen we allemaal van die aoristus-vormen enzo.. Maja, is nie moeilijk
*Ik heb natuurlijk ook Grieks gekozen omdat mijn naam uit het Grieks komt: Jeroen=>Hieronimus=>Hieros Numos=>De heilige naam )


Ad Astra...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 22-11-2002 11:37 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ik heb 3 jaar Grieks en 6 jaar Latijn gehad, maar om nou te zeggen dat ik er echt goed in was Ik ben niet zo'n held met talen, maar als je op een Gymnasium zit moet je wel.

Probleem was ook een beetje dat ik in de 2e een enorm goede docent voor Latijn had, toen ging alles geweldig en erg vlot. Daarna kregen we een andere docent en dan ben je toch niet gewend om er hard aan te trekken. Dus heb ik eigenlijk de 4 jaar daarna constant een klein beetje achter gelopen op de rest...

Maar ik vond het wel heel erg boeiend (Grieks ook trouwens) vanwege de cultuurgeschiedenis, de godsdienst en de mythen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 23-11-2002 15:18 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

latijn heerscht
Ik heb nog altijd spijt dat ik er niet aan was begonnen op het eersta middelbaar

maar ik ken wel enkele latijnse woorden nl.

detrahere=aftrekken
improba=verderfelijke slet

oh ja Lesbia was echt wel een slet , deed zij niet vieze dingen met mannen in donkere steegjes?

ik weet dit alles omdat mijn overbuur latijn doet

ik heb er echt spijt van


true disco chick


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-11-2002 15:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik heb al 5 jaar latijn en 2 jaar grieks gehad. Het vertalen van latijnse teksten vind ik makkelijk, maar alle functies en de bedoelingen van woorden bij de gedichten van bv. Catullus of Martialis uit mijn hoofd kennen vind ik moeilijker omdat je dat moet leren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 23-11-2002 15:53 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang




karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-11-2002 18:09 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

heb 1,5 jaar latijn en grieks gehad, maar aangezien ik vrij slecht ben in talen, ben ik naar atheneum gegaan (om te voorkomen dat ik bleef zitten, wat helaas het daar opvolgende jaar gebeurde... mijn werkhouding zuigt)

quote:
Op 22 november 2002 11:37 schreef helmet het volgende:

Maar ik vond het wel heel erg boeiend (Grieks ook trouwens) vanwege de cultuurgeschiedenis, de godsdienst en de mythen.


indeed

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 23-11-2002 18:11]


Je moeder.


FolkWang
Usericon van FolkWang
Posted 23-11-2002 18:17 by FolkWang Wijzig reactieProfiel van FolkWangQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2002 9:59 schreef Spreken/schrijven kan ik het overigens niet meer [ja, pater in atrium sedet], maar ik heb nog het fameuze boekje van 'Wellink' weer van zolder gehaald, om de woordenschat alvast weer wat op te krikken.


Wellink . Fijnste leraar iemand zich maar kan wensen voor Latijn. Ik heb hem, dit jaar voor Latijn!

Latijn is wel leuk ja, de constructies zijn soms wel wat moeilijk, en zelf Latijn schrijven kan ik ook niet..


FolkWang
Usericon van FolkWang
Posted 23-11-2002 18:21 by FolkWang Wijzig reactieProfiel van FolkWangQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2002 15:18 schreef pale enchantress het volgende:
latijn heerscht
Ik heb nog altijd spijt dat ik er niet aan was begonnen op het eersta middelbaar

maar ik ken wel enkele latijnse woorden nl.

detrahere=aftrekken
improba=verderfelijke slet

oh ja Lesbia was echt wel een slet , deed zij niet vieze dingen met mannen in donkere steegjes?

ik weet dit alles omdat mijn overbuur latijn doet

ik heb er echt spijt van


Lesbia:

Zij trekt nu in steegjes en op kruissprongen de nakomeling van de fiere stichters van Rome af..

(iets in die richting) Ik heb hier volgende week schoolexamen over :-)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-11-2002 19:06 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2002 18:17 schreef FolkWang het volgende:
Wellink . Fijnste leraar iemand zich maar kan wensen voor Latijn. Ik heb hem, dit jaar voor Latijn!

Latijn is wel leuk ja, de constructies zijn soms wel wat moeilijk, en zelf Latijn schrijven kan ik ook niet..
Tja, ik heb hem dus ook. Vaak ongeveer de hele les over onzin praten en 'wijze' tips van Heer Wellink aanhoren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 23-11-2002 20:25 by Nemesis Wijzig reactieProfiel van NemesisQuote dit bericht

2 jaar Latijn, en toen weer laten vallen. Vooral omdat we een eikel van een leraar hadden. Ik vond de grammatica echt helemaal niks, maar de cultuur en verhalen waren wel leuk.


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 25-11-2002 22:23 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik ben bezig met m'n 5e jaar Latijn..

Ik heb ook een jaar Grieks gehad, maar daar ben ik mee gestopt, omdat ik toch liever filosofie in mijn pakket wou en ook omdat ik niet zulke superhoge cijfers haalde voor Grieks.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 26-11-2002 14:52 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

In de eerste van de middelbare school (zo'n 6 jaar terug) heb ik een half jaartje Latijn gehad, maar bij mij werkte de combi Frans met Latijn gewoon totaal niet: met Franse proefwerken zat ik aan de Latijnse grammatica te denken en vice versa, kbegreep die taal gewoon niet. Het enige wat ik nog weet is het rijtje met de vervoegingen: video, vides, videt, videmus enz.

Kheb nu wel wat medisch Latijn (doe opleiding apothekers-assistente), maar da's heel anders, geen grammatica oid.

(kben overigens van 't gymnasium naar de mavo teruggezakt)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


joeri
Usericon van joeri
Posted 26-11-2002 15:04 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

ik heb het gehad, maar ik vond het niet boeiend. als ik door was gegaan was dat met grieks geweest. maar latijn en grieks ismeer dan een taal, de helft van wat wij leere was cultuur. (bijv hoe een huis in elkaar zat, leuk als je ervan houd, maar niet voor mij)


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-04-2008 11:37 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik heb een spreuk van Nederlands naar Latijn vertaald voor het insigne van een nieuw bataljon bij de Marine voor een prijsvraag waar m'n nicht aan meedeed (die bij de Marine werkt). Deze spreuk plus bijbehorende afbeelding hebben de prijsvraag gewonnen, supervet

"Dentes Ex Mari Litus Icent"

Voor de geïnteresseerden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 10-04-2008 11:40 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Ik heb nu 6 jaar Latijn gehad. Het vertalen ervan gaat me best goed af, mits ik rijtjes erbij heb, want daar word ik nog steeds horendol van...

Ik heb geen flauw idee hoe ik door mijn 2 jaar Grieks heen ben gekomen.



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-04-2008 11:41 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ooit in lang vervlogen tijden Grieks-Latijn gevolgde op school. Sindsdien heb ik het niet meer onderhouden en foetsie... weg is de kennis. Vond er ook maar weinig aan. Ik was altijd meer geïnteresseerd in het historische aspect van de klassieke literatuur (vandaar mijn latere studies geschiedenis en Germaanse talen).


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Plokmaestro
jewetug a mattie
Usericon van Plokmaestro
Posted 10-04-2008 14:14 by Plokmaestro Wijzig reactieProfiel van PlokmaestroQuote dit bericht

Ik vond de lesjes Grieks en Latijn in de brugklas niet zo geweldig (ik vond niks interessant toen ) en heb heb toen atheneum gekozen. Daar heb ik nu toch wel een beetje spijt van nu ik best geïnteresseerd ben in de oudheid en het toch blijkt dat ik vrij goed in talen ben.

Ach ja.

Pecunia non olet.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-04-2008 14:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

2 jaar Latijn gevolgd en toen laten vallen (beta beta beta!!). Achteraf best spijt van maar ja..


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 10-04-2008 15:38 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Ook een flinke beta hier maar toch ook 3 of 4 jaar latijn en een jaar of 3 grieks.
Gvd nog eens een 10 voor die laatste op mijn raport gehad... hoe dat kan is mij ook nooit helemaal duidelijk geworden


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-04-2008 15:43 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 april 2008 11:37 schreef ZelThoR het volgende:
Ik heb een spreuk van Nederlands naar Latijn vertaald voor het insigne van een nieuw bataljon bij de Marine voor een prijsvraag waar m'n nicht aan meedeed (die bij de Marine werkt). Deze spreuk plus bijbehorende afbeelding hebben de prijsvraag gewonnen, supervet

"Dentes Ex Mari Litus Icent"

Voor de geïnteresseerden


Een nieuw bataljon? Mariniers dan zeker, want het zegt mij niets (ex-marineman).

Heb je een linkje oid?

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 10-04-2008 15:43]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-04-2008 16:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2008 15:43 schreef De Tegenpartij het volgende:
Een nieuw bataljon? Mariniers dan zeker, want het zegt mij niets (ex-marineman).

Heb je een linkje oid?

Ik heb helaas geen linkje.

Ik vergisde me inderdaad, zij zit bij het Korps (al gaat ze wel weer een schip op, daarom zei ik denk ik Marine...). Het gaat om een nieuw "amfibisch gevechtssteun bataljon", ter vervanging van haar oude bataljon. Dat is alles wat ik weet, ik zou wel kunnen navragen voor specifiekere dingen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen