IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Wat kost het boeken van verschillende bands? (Ook non metal ter vergelijking) Vorige pagina | Volgende pagina
FOL
Usericon van FOL
Posted 17-07-2002 1:40 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2002 6:42 schreef Valorian666 het volgende:
- Metallica was, naar het schijnt (geruchten) om precies te zijn 1 miljoen gulden om te boeken op DOA '99




dat vind ik toch wel lame


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 19-07-2002 17:02 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Wij, hills dan, spelen voor iig de onkosten maar soms is dat al niet eens te doen...laatst bijvoorbeeld op flatrock (campus,Enschede) gespeeld voor 20 muntjes de man, maar daar konden we dan ook op de fiets naartoe. Een optreden voor Gothcore tijdje terug bracht +- 160 euro op.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2002 17:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2002 8:01 schreef Shredhead het volgende:
psies, hoewel de reiskosten (benzine, huur busje) er ook wel gecompenseerd mee mogen worden, anders wordt het op een gegeven moment erg oninteressant als je er steeds op toe moet leggen

Natuurlijk
Men kan roepen, je moet het niet om het geld doen, maar er constant geld bijleggen gaat ook vervelen


Jade
Usericon van Jade
Posted 20-07-2002 19:14 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Ik kan hier een heel lang verhaal op gaan steken over alle aspecten bla bla maar waar het eigenlijk gewoon op neer komt is dat het afhankelijk is van het gage + kosten rider, daarbovenop komt het percentage van het boekingskantoor (meestal tussen de 10 en 15 %) en dat wordt uiteindelijk als een totaalprijs aangeboden bij de organisator/zaalhouder/programmeur.

Andre Hazes vraagt makkelijk f25.000,-, After Forever kostte laatst nog tussen de f3500,- en f4000,-.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 22-07-2002 0:13 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 20 juli 2002 19:14 schreef Jade het volgende:

Andre Hazes vraagt makkelijk f25.000,-, After Forever kostte laatst nog tussen de f3500,- en f4000,-.


andré wil er wel 2 kratjes bier bij


Oud Vuil.


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-03-2011 19:08 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Schop. Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Wat vraagt een grote Nederlandse band voor een optreden? En wat vragen de buren(Duitse bands bijv.)?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 22-03-2011 19:14 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Prijzen weet ik niet precies, maar ik denk dat Rammstein flink wat duurder is dan Blof.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 22-03-2011 19:17 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Urfaust legt zo 1.300 kilometer af voor een show in ruil voor 50 eurootjes aan benzinegeld, heb ik uit betrouwbare bron vernomen.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-03-2011 19:19 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Das niet veel.

Ik merk namelijk dat er ook bij beginnende bands enorm veel verschil tussen zit. Omdat MFT financieel nog niet goed loopt (lees: de schulden nog niet afbetaald zijn) moeten we altijd low-budget zoeken. Sommige bands willen graag spelen, en vinden een krat bier genoeg.

Laatst werd ik door een bandje benadert. "Best meneer/mevrouw, graag zouden wij eens bij jullie optreden. We hebben dat nog niet eerder gedaan, maar het lijkt ons leuk bij jullie te spelen." Vervolgens vroegen ze 200 euro.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 22-03-2011 19:20 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2011 19:17 schreef Sonic Titan het volgende:
Urfaust legt zo 1.300 kilometer af voor een show in ruil voor 50 eurootjes aan benzinegeld, heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
Die zijn duits toch?


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 22-03-2011 19:23 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Aratron, Sepiroth en Funeral Whore komen tesamen voor 300 Euro (incl. backline)


5 Euro's? Op je muil!!


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-03-2011 19:25 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

En wat vragen jullie normaal gesproken alleen?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-03-2011 19:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2011 19:23 schreef Sgeiterdt het volgende:
Aratron, Sepiroth en Funeral Whore komen tesamen voor 300 Euro (incl. backline)

300 euro + een backline vind ik toch een behoorlijke prijs voor 3 bands hoor...


I wish I was a butterfly


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-03-2011 19:27 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Zeker voor 3 (nog) niet veel zeggende namen. Daarom vroeg ik het me ook af. Wat vragen jullie dan, Olav?


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 22-03-2011 19:28 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Een schaaltje M&M's waar de rode uit zijn gehaald, 10 flessen Evian per bandlid en een handvol persoonlijke assistentes.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 22-03-2011 19:28 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Bij Olav mag je betalen in natura.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-03-2011 19:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2011 19:27 schreef Silence het volgende:
Zeker voor 3 (nog) niet veel zeggende namen. Daarom vroeg ik het me ook af. Wat vragen jullie dan, Olav?

Haha, nee, ik bedoelde dat ze blijkbaar als beloning de backline van de venue gaan meenemen Flauwe grap-faal!

Wij hoeren ons nog behoorlijk uit. Uit de rijkosten komen is het doel, wat dus vaak betekent dat we niet al teveel backline mee kunnen nemen. Denk dat we voor ongeveer 100 euro overal in NL wel willen staan. Naargelang het belang en een beperkte reis voor ons kan dat zakken

edit: dus meestal spelen we ook wel voor 50 ofzo, en een enkele keer ook voor niks
edit2: oh, en het kan inderdaad ook de prijs drukken als we bvb. vanuit Enschede met een paar andere bands ergens naartoe gaan.
quote:
Op 22 maart 2011 19:28 schreef bokaj het volgende:
Bij Olav mag je betalen in natura.

Dat verandert wel veel, ja!
quote:
Op 22 maart 2011 19:28 schreef Sonic Titan het volgende:
Een schaaltje M&M's waar de rode uit zijn gehaald, 10 flessen Evian per bandlid en een handvol persoonlijke assistentes.



[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-03-2011 19:36]


I wish I was a butterfly


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-03-2011 19:36 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Mhm, precies. En eigenlijk is het ook begrijpelijk, dat bands minstens de onkosten er uit willen en het liefst nog ietsje meer. Ik voel me nu ergens altijd wat schuldig als een band een super leuke show neerzet(Grown Cold bijvoorbeeld, afgelopen zaterdag) terwijl ze voor nop(bier&vreten) komen spelen. Maken we wel een keertje goed zodra die schuld is weggewerkt.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 22-03-2011 19:39 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2011 19:32 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Wij hoeren ons nog behoorlijk uit.


Maar jullie zijn dan ook niet commercieel.


Subtiel kamerolifantje


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-03-2011 19:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2011 19:36 schreef Silence het volgende:
Mhm, precies. En eigenlijk is het ook begrijpelijk, dat bands minstens de onkosten er uit willen en het liefst nog ietsje meer. Ik voel me nu ergens altijd wat schuldig als een band een super leuke show neerzet(Grown Cold bijvoorbeeld, afgelopen zaterdag) terwijl ze voor nop(bier&vreten) komen spelen. Maken we wel een keertje goed zodra die schuld is weggewerkt.

Niet teveel zorgen over maken, bands kunnen ook nee zeggen als ze niet voor nop willen spelen Uiteindelijk is het belangrijk dat de band het naar z'n zin heeft. Voor mij speelt dat ook echt mee, als ik ergens al geweest ben en weet dat het om een aantal redenen niet bevalt wil ik er ook gewoon meer geld voor om het de moeite waard te maken


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-03-2011 19:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2011 19:39 schreef stigma het volgende:
Maar jullie zijn dan ook niet commercieel.

Zeker wel, maar we zetten onze commerciële principes graag opzij voor AANDACHT

En dat met drie lui die in marketing opgeleid zijn, waardeloos.


I wish I was a butterfly


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 22-03-2011 19:41 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2002 0:23 schreef humanator het volgende:
control human delete heeft voor 40 euro en 2 kratten bier gespeelt in Lucky Rijssen
Is dit iets, Silence?


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-03-2011 19:42 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Graag, maar dat is wel 9 jaar geleden.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 22-03-2011 19:44 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

quote:
Op 22 maart 2011 19:32 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Haha, nee, ik bedoelde dat ze blijkbaar als beloning de backline van de venue gaan meenemen Flauwe grap-faal!

Wij hoeren ons nog behoorlijk uit. Uit de rijkosten komen is het doel, wat dus vaak betekent dat we niet al teveel backline mee kunnen nemen. Denk dat we voor ongeveer 100 euro overal in NL wel willen staan. Naargelang het belang en een beperkte reis voor ons kan dat zakken

edit: dus meestal spelen we ook wel voor 50 ofzo, en een enkele keer ook voor niks

Dat verandert wel veel, ja!




Haha ja we pikken onze eigen backline terug als we gespeeld hebben!

Die 300 euro is een richtprijs hoor, nee heb je en ja ken je krijgen. Kunnen ze ons 50 euro per band en gratis bier geven dan komen we ook wel hoor. Met Aratron spelen we in oktober op Boarnsterhell Metal Night in Grou (Frl), daar zijn we qua gage puur afhankelijk van de opkomst. We zijn dus niet perse uit op veel geld, maar we proberen het wel te krijgen waar het kan hahahaha!

www.aratron.net
www.myspace.com/sepirothnl
www.myspace.com/funeralwhore


5 Euro's? Op je muil!!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-03-2011 19:46 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2011 19:44 schreef Sgeiterdt het volgende:
Kunnen ze ons 50 euro per band en gratis bier geven dan komen we ook wel hoor.


Harde onderhandelaar!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen