IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : De Amerikaanse Nachtmerrie Vorige pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-07-2002 12:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Met of zonder ponskaarten -- kan je überhaupt nog van een effectieve wilsuitoefening spreken als het enige waar die amerikanen het op baseren de propaganda-uitingen van de diverse TV-zenders en campagnes zijn? De meeste Amerikanen weten *niets* van buitenlandse politiek. Die denken dat er in Europa een stel lastige zeikerds zitten en in de rest van de wereld terroristen (of doodgaande negertjes waartegen Bono Vox wat kan brabbelen zodat men in collectieve schuldbelijdenissen wat centen kan storten).

Als ik trouwens kijk naar hoe het gaat in de Nederlandse politiek word ik ook al sceptisch van uitspraken als 'onze regering is een uiting van de wil van het volk'.

Zalm: 'aan de oppositie heb ik niet echt een boodschap'
LPF-fractie: 'de partij is irrelevant'

Wil van het volk?? Welke wil? Niet de mijne!! Welk volk?


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-07-2002 12:23 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 12:14 schreef Dwaallicht het volgende:
Welk volk?

Dat vooral, inderdaad.


Touché, pussycat!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-07-2002 12:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 juli 2002 12:23 schreef Sporty Voleg het volgende:
Dat vooral, inderdaad.


Wat bedoel je daarmee?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 09-07-2002 12:27 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Poppenkast democratie, al is het (hoop ik) hier in Nederland nog niet zo erg. Maar dat komt misschien wel wanneer Europa een collectief politiek beleid doorvoert. Dat is een logische stap in het "opbouwen" van Europa. Misschien wel vergelijkbaar met de Staten en verschillende wetten die Amerika heeft.



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-07-2002 20:37 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Dat ook, maar vooral dat er volgens mij niet echt sprake is van één volk. Er zijn zoveel verschillen (niks mis mee, hoor) en tegenstellingen en toch heeft men het over bijvoorbeeld het Nederlandse of Amerikaanse volk.

Dat bestaat alleen in tijden van oorlog of het WK voetbal. Ik geloof dat Dwaallicht het er ook al over had; tijdens de verkiezingen staan de Conservatives en de Democrats lijnrecht tegenover elkaar. Na de verkiezingen is het nog steeds niet best. Gooi er een paar vliegtuigen op, en iedereen houdt van 'em. Dat is in mijn ogen geen volk.

Toch hebben mensen kennelijk de behoefte tot een volk te behoren, een bepaalde identiteit te hebben. En dan wordt er iets gesuggereerd dat (mijns inziens) niet bestaat. Voorbeeld? Regeltje uit "At your service" (of hoe dat gedrocht ook maar mag heten): "As one country we'll go on." Ja, daaag.


Touché, pussycat!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 12-07-2002 12:31 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik heb vanmorgen op de radio gehoord dat Amerika plutonium wil laten verwerken in België en Frankrijk. (Kent er iemand een goeie nieuwssite die niet alleen 'feestnieuws' meedeelt? Ik vind er niks van op het net..)


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-07-2002 12:32 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

De meeste die ik vroeger las moet je nu voor betalen ofzo...
Over dat plutionium weet ik verder alleen nog dat er nu ministerraad over is ofzo. Bizarre situatie...

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 12-07-2002 12:33]


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 12-07-2002 12:34 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Hmm ja, zoals De Standaard.
Grr..Betalen voor kennis


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-07-2002 13:12 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2002 12:34 schreef mislyd het volgende:
Grr..Betalen voor kennis
Je betaalt toch ook voor de krant die op je mat valt en je betaalt toch ook schoolgeld of collegegeld?


Touché, pussycat!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-07-2002 13:18 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 13 juli 2002 13:12 schreef Sporty Voleg het volgende:
Je betaalt toch ook voor de krant die op je mat valt en je betaalt toch ook schoolgeld of collegegeld?

Precies, maar het is niet omdat het nu zo is, dat ik het ook goed moet vinden.
School is volgens de Belgische grondwet trouwens gratis.(Hoewel dat in praktijk helaas het geval niet is)


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 13-07-2002 13:21 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 11:55 schreef Azagthoth het volgende:
(Wanneer wordt het "Nachtmerrie" ipv Nachmerrie) ?


sinds 2 min geleden is het NACHTMERRIE


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 13-07-2002 13:31 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

OK, even 'n ander geluid, er is NIKS mis met amerika of met amerikanen, er misschien wat mis met het rechts systeem en de senaat, en ja amerikanen zijn christelijk (85% van de bevolking tenminste). Maar ik ken nogal wat amerikanen (heb er gewoond) en dat zijn hele normale mensen, geen enkel verschil (op wat cultuur na) met nederlanders, er zitten slimmere en dommere tussen net als overal te wereld.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-07-2002 14:42 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Fokzine en Nu.nl zijn goede nieuwssites en delen ook serieus nieuws mee..

fokzine.nl
nu.nl


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-07-2002 21:58 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 19-05-2014 13:00]


Touché, pussycat!


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 10-05-2024 3:54 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Een halve fles Rioja en daarna 3 grolsch wegtikken lijkt me een goede bodem om eens wat over de Amerikaanse verkiezingen te gaan emmeren. Allicht geholpen door het voorgaande ben ik er verbaasd over dat hier nog geen topic over is. De mogelijkheid dat het topic wel bestaat maar ik het niet kan vinden is ook wel aanwezig maar dat maakt nu al niet meer uit: hier type ik blijkbaar wat.

Ik zat zo net weer even naar een ondertussen op pauze staande documentaire te kijken over de koude oorlog en men kon het daarin toch weer niet nalaten te mijmeren over de inmenging van de RU intelligentie, die we de FSB noemen, bij de verkiezingen van Trump in 2016.

Ik ben van nature nogal wantrouwend tegenover kwatsverhalen, en vergeef me dat mijn bewoordingen nogal simpel zijn mogelijk als gevolg van de postopening, maar als we er zo zeker van zijn dat die dekselse RU wodkaslurpers de halve wereld gemold hebben door Trump in het zadel te helpen back in 2016, hoe kan het dan hij nu weer nek-aan-nek gaat met Sleepy Joe?

Hebben we nog steeds geen macht over onze eigen stemmachines? Of zijn we die weer kwijtgeraakt nadat Joe Biden maar net ontsnappend aan een eikenhouten relaxomgeving in 2020 het oval office mocht aandoen?

Hoe kan het dat de Russen zo bikkelhard terugkomen en Donald Trump nu WEER op de troon zetten? En hoe erbarmelijk is het dat we dit niet kunnen voorkomen?

Of was het simpelweg gewoon nooit waar?


Follow the freezing moon...


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 10-05-2024 18:26 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Ik weet niet wat er slechter is.

Die sjacheraar Trump of die demente Biden.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen