IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : The Doors gaan weer toeren Vorige pagina
Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 30-07-2002 20:17 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Toeren? OK! maar niet onder diezelfde naam! een beetje respect voor Jim hé.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 20-09-2002 21:35 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ff iets rechtzetten : ze gaan NIET toeren met (oorspronkelijk lid)John Densmore,maar met ex-The Police-drummer Stewart Copeland-

Toen waren ze nog met twee...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-09-2002 21:38 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

zo leeft ie weer dan. necro's on tour


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 16-02-2006 19:23 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

http://www.heinekenmusichall.nl/evenement.php?id=273

Jugh. Echt flink zuur. "Weer geld tekort" is het eerste wat in me op komt.
Ik blijf lekker waar ik op dat moment ben. Op het strand met een cocktailtje in m'n klauwen.

quote:
ORIGINELE LEDEN VAN THE DOORS & IAN ASTBURY BEZORGEN AMSTERDAM STORMACHTIGE AVOND OP 14 APRIL 2006

Op 14 april 2006 is de Heineken Music Hall het toneel voor Riders On The Storm. Raymond Daniel ('Ray') Manzarek en Robert Alan ('Robby') Krieger, vergezeld door Ian Astbury (lead singer en inspiratiebron van The Cult) geven het publiek deze avond precies wat het wil: passie, spanning en energie. Originele hitsongs van The Doors (1967-1973), als L.A. Woman, Light My Fire, Backdoor Man, When The Music's Over en natuurlijk Riders on the Storm, worden op 14 april nieuw leven ingeblazen.

Het laatste nummer wat ooit door The Doors is opgenomen is 'Riders on the Storm'. Jim Morrison verzorgde de zang en vertrok hierna naar Parijs. Voor Ray Manzarek (toetsenist) en Robert Alan (gitarist en liedjesschrijver) was deze opname het laatste moment dat ze Jim levend zagen. The Doors kon nooit meer worden wat het was zonder Jim Morrison, maar tóch zijn Ray en Robby doorgegaan, mét succes. Samen met Ian Astbury, geboren op 14 mei 1962 te Merseyride (UK) en frontman van rockband The Cult, geven ze sinds 2002 nieuwe impuls aan de originele songs van The Doors. Voorheen als 'Doors of the 21st Century', maar sinds november 2005 onder de naam Riders On The Storm. Jim Morrison is uiteraard onvervangbaar, maar de performance van Ian Astbury is betoverend! Ian is een superster op zijn eigen manier, aangevuld met de virtuositeit en briljantie van Ray en Robby. In de Heineken Music wordt Riders on the Storm bijgestaan door Ty Dennis op drums en de legendarische Phil Chen (Rod Stewart, Jeff Beck) op de bas.

Ray Krieger verklaart het succes van Riders On The Storm: "This is what we do, we play music, and we wrote this music with Jim. The fans deserve a place to go, we owe it to them, and we'll continue doing this as long as they keep coming out. We give the Doors fans a place to get together, one more time!" Veel mensen zien The Doors als belangrijke vertegenwoordigers van de tegenbewegingen van de jaren '60. Ook de muziek en teksten zijn van blijvende waarde, zoals blijkt uit het grote aantal covers, de blijvende airplay en verkoop van albums. Het concert van Riders On The Storm op 14 april in Amsterdam mag je gewoonweg niet missen!



[Dit bericht is gewijzigd door IJsregen op 16-02-2006 19:25]


Disko Disko Partizani


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 16-02-2006 20:19 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Haha, ik dacht bij mezelf, waarom heeft niemand het in dat bericht over de drummer?

Maar:

Drummer John Densmore weigert tot op heden deel te nemen aan een reünie, wat tot een rechtszaak leidde die in juli 2005 door Densmore werd gewonnen. Gevolg hiervan is dat de band vanaf november 2005 toert onder de naam Riders on The Storm.



Maar beter ook.




IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 16-02-2006 20:34 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Dies slim.


Disko Disko Partizani


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 16-02-2006 20:58 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ja, maar dat zijn er dus maar 2 van de 4.

Ik heb dat probleem ook al met the Who. Die gaan ook weer touren, maar er zijn er ook nog naar 2 over. Die anderen zijn dan wel allebei dood, maar toch. Om dan nog te gaan.



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 16-02-2006 23:49 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Wat ik jammer vind in dit geval is dat die Ian Astbury 'gewoon' Jim staat te imiteren; zowel diens manier van zingen als zijn... kenmerkende podiumpresentatie. De vergelijking met Queen die ik hierboven zag staan vind ik daarom niet helemaal op gaan: Paul Rogers was zichzelf en voegde zo iets nieuws toe aan (het repertoire van) Queen. Dit is stomweg misleiding.

Is alles trouwens ineens weer koek en ei tussen Manzarek/Krieger en Densmore? Omdat ik in de eerste post lees dat de DRIE overlevende Doors weer gaan touren. Een paar jaar terug hadden ze ineens Stewart Copeland achter de drums en lieten ze Densmore thuis (met voor- en achteraf het nodige juridische gekloot), vandaar...


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 16-02-2006 23:51 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 februari 2006 23:49 schreef Hexegot het volgende:
Wat ik jammer vind in dit geval is dat die Ian Astbury 'gewoon' Jim staat te imiteren; zowel diens manier van zingen als zijn... kenmerkende podiumpresentatie. De vergelijking met Queen die ik hierboven zag staan vind ik daarom niet helemaal op gaan: Paul Rogers was zichzelf en voegde zo iets nieuws toe aan (het repertoire van) Queen. Dit is stomweg misleiding.

Is alles trouwens ineens weer koek en ei tussen Manzarek/Krieger en Densmore? Omdat ik in de eerste post lees dat de DRIE overlevende Doors weer gaan touren. Een paar jaar terug hadden ze ineens Stewart Copeland achter de drums en lieten ze Densmore thuis (met voor- en achteraf het nodige juridische gekloot), vandaar...


Lees maar een paar posts terug.



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 16-02-2006 23:56 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2006 23:51 schreef Oud Vuil het volgende:

Lees maar een paar posts terug.

Oh ja. Ik ben moe, zullen we maar zeggen...

De eerste helft van m'n post blijft desondanks van kracht.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen