IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Zwarte wijken, jouw mening Vorige pagina | Volgende pagina
sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 16:37 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 16:34 schreef the wounded immortal het volgende:
het is jouw tekst niet, niet jou manier van kleden, en de mensen in de zaal weten dat het toneel is. En toneel pelen is gemakkelijk en leuk.
Zo bedoel ik het niet. Ik wil zeggen: een rol spelen zoals je totaal niet bent, ik moeilijker dan een rol spelen zoals jij bent. Je moet je kunnen inleven in een totaal ander persoon, misschien wel helemaal tegen je principes in. Dit is moeilijker en dus knapper. En zo vind ik het precies bij een stelling verdedigen, maarja, dit is weer een discussie totaal offtopic


zo, dat was mijn beurt dan weer


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-12-2002 16:38 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

och in hartje brussel heb je de meest vervuilde wijk. En daar wonen de echte brusselaars. Die mens kunnen hun huizen verkopen voor vele miljoenen (koper genoeg, ligt vlak achter de beurs enzo) maar ze willen er sterven in een krot in plaats van wat ze ook willen met het geld dat ze krijgen.



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-12-2002 16:40 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 16:38 schreef the wounded immortal het volgende:
och in hartje brussel heb je de meest vervuilde wijk. En daar wonen de echte brusselaars. Die mens kunnen hun huizen verkopen voor vele miljoenen (koper genoeg, ligt vlak achter de beurs enzo) maar ze willen er sterven in een krot in plaats van wat ze ook willen met het geld dat ze krijgen.
Brussel is ook de ranzigste stad die ik ooit gezien heb


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-12-2002 16:41 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 1 december 2002 16:37 schreef sickheaddread het volgende:
Zo bedoel ik het niet. Ik wil zeggen: een rol spelen zoals je totaal niet bent, ik moeilijker dan een rol spelen zoals jij bent.
dat vind ik niet toneel = toneel, en het is inderdaad een andere discusie



B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 01-12-2002 16:41 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 16:35 schreef sickheaddread het volgende:
het probleem is dat mensen met veel geld deze huizen niet willen kopen. Alleen de armere, achtergestelde groepen, vandaar slopen en er betere wijken of andere gebouwen bouwen.


Maar dan gaan de achtergestelde groepen toch gewoon weer ergens anders wonen? Dan is er nog steeds niets opgelost.


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 16:43 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

wel een beetje, dan komt er namelijk sneller de integratie op gang. Atochtone en Allochtone wonen meer door elkaar, er ontstaan minder zwarte scholen en dus gemengde scholen(ook heel belangrijk voor goede intergratie), dus een heel klein beetje is opgelost. Nu nog beter werk voor de allochtonen, en meer inzet van de allochtonen zelf.


zo, dat was mijn beurt dan weer


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-12-2002 16:46 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

of kijk eens naar de chicagogebouwen in antwerpen, gebouwd in de jaren 70 en enorm modern. In de tijd had je en papier van goed gedrag en zeden nodig om er te mogen wonen, het was ultramodern. Nu wonen er bijna geen blanke mensen meer. De politie komt er niet meer. Ze willen er een reportage van maken, willen de lift nemen, ligt ie wel niet vol met uitwerpeselen zeker. Het huisvuil word gewoon door het venster gesmeten. De ratten zitten al op het 20ste van de 25 verdiepen.



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-12-2002 16:53 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Hier in de buurt was er ook een winkelcentrum ("berberhof"), schijnt het crimineelste stukje van Utrecht te zijn geweest (en daar woon ik dus 150 meter vandaan, leuk he). Bijna alle winkels waren er verlaten (er zaten nog 3 winkels, waarvan 1 louche mobiele telefoon winkel), dat gaan ze nu ook plat gooien en een nieuw winkelcentrum bouwen. Maar de hangjongeren hebben zich verplaatst nu dichter naar de flat toe (ze zitten nu op de parkeer plaats voor de flat in plaats van in het winkelcentrum). Dus of het nu een oplossing is...


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 01-12-2002 16:57 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Hmmz moeilijk onderwerp slopen vind ik al helemaal een stom plan want daar schiet je niks mee op het gaat om de spreiding.

Waardoor komt deze concentratie? zoals aangegeven vooral door inkomensverschillen.

Dus als men meer spreiding wil moet hier dus iets aan gedaan worden (of je moet geforceerd gaan spreiding maar daar ben ik zelf op tegen). Er moeten dus meer faciliteiten komen voor mensen onderaan de ladder zodat die sneller in andere wijken kunnen wonen.

Weet iemand of het het huidige woonsysteem/verhuursysteem invloed heeft op de concentratie? Ik bedoel dat ze allochtonen eerder in bepaalde wijken zetten bij de woningvereningingen?

Ook vindt ik dat de scholendifferentatie afgeschaft moet worden dus geen christelijke/islamitische scholen meer e.d.(wel ingedeeld op niveau natuurlijk). Alleen maar openbare scholen. Op die scholen zou
dan een heel ander les programma moeten komen naar mijn mening veel vrijer naar keuze ingedeeld maar daar gaat het hier niet om.



You will never have, what i never had.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 01-12-2002 17:04 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 16:43 schreef sickheaddread het volgende:
wel een beetje, dan komt er namelijk sneller de integratie op gang. Atochtone en Allochtone wonen meer door elkaar, er ontstaan minder zwarte scholen en dus gemengde scholen(ook heel belangrijk voor goede intergratie), dus een heel klein beetje is opgelost. Nu nog beter werk voor de allochtonen, en meer inzet van de allochtonen zelf.


Dan vind ik dat het niet meer toegelaten zou moeten worden in een wijk meer dan 30% allochtonen te laten wonen, maar waar dat nu al wel het geval is zouden ze die allochtonen er gewoon moeten laten wonen, want als het voorheen geen probleem was en nu opeens wel hoeven ze nog niet meteen hun huizen te slopen.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 01-12-2002 17:53 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Hmmm...als 'zwarte wijken' gesloopt worden, kunnen ze bijna heel Rotterdam slopen.

Slopen is geen goed idee, vind ik, omdat ze beter allochtonen kunnen spreiden voor zover dat mogelijk is.

Zwarte wijken zijn meestal verpauperde wijken.
Door deze op te knappen, dus panden renoveren, speelpleintjes voor kinderen, buurthuizen ect heeft in veel wijken in Rotterdam zeker zijn vruchten afgeworpen.
De vaak oude buurten worden weer aantrekkelijk voor anderen om zich hier te vestigen.

Op die manier onstaat een natuurlijke mengeling van verschillende mensen.



Don't blush when I rip you open


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-12-2002 17:54 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

inderdaad, dat slopen werkt alleen maar negatief...


Je moeder.


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 18:04 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 17:54 schreef karnivoor het volgende:
inderdaad, dat slopen werkt alleen maar negatief...
oeh...daar zit ik dan met me stelling. Dat zal de tegenpartij idd zeggen...


zo, dat was mijn beurt dan weer


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-12-2002 18:05 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ah voor school? dan zeg je dat het je allemaal niks meer scheelt, snij je polsen open en ga misantropie verkondigen met een uzi



Je moeder.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-12-2002 18:07 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

slopen is positief, maar ze moeten dan wel allemaal in hun huis blijven zitten



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-12-2002 18:39 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 18:05 schreef karnivoor het volgende:
ah voor school? dan zeg je dat het je allemaal niks meer scheelt, snij je polsen open en ga misantropie verkondigen met een uzi


Misantropie heerscht!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 01-12-2002 20:55 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Het is onmogelijk om die mensen hun huis uit te schoppen en te verspreiden over het land.

Je moet het probleem bij de wortels aanpakken. Laat de mensen een lange integratiecursus volgen en verplicht ze om een opleiding te doen. Er zijn te veel allochtonen in de lagere inkomensklasses, dat moet gewoon snel veranderen.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-12-2002 21:18 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

zwarte wijken: wijken met veel evil: veel metal heads!!!! daar drinken we op


btw ik ben het met sjaan eens, taal leren en integreren!!!!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-12-2002 21:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tja, je wil argumenten vòòr het slopen van die wijken... Speel het dan maar op het tegengaan van ghettovorming, zoiets. Zegt de stelling nog iets over wat er met de mensen zelf moet gebeuren? Zo niet, dan hou je verder het verhaal van spreiding van allochtonen.

(of bedoelen ze met 'slopen' 'allochtonen --> ovens'?).


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 01-12-2002 22:16 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

Mijn mening past niet de post...



why would you listen to me?


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 01-12-2002 22:22 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 21:53 schreef Dwaallicht het volgende:
Tja, je wil argumenten vòòr het slopen van die wijken... Speel het dan maar op het tegengaan van ghettovorming, zoiets. Zegt de stelling nog iets over wat er met de mensen zelf moet gebeuren? Zo niet, dan hou je verder het verhaal van spreiding van allochtonen.

(of bedoelen ze met 'slopen' 'allochtonen --> ovens'?).
hehe, nee dat bedoelen ze niet. En nee er staat verder helemaal niets bij de stelling.
Ik denk dat het enige wat ik echt kan gebruiken dus spreiding is, de bron van venlo e.a en zwarte scholen.


zo, dat was mijn beurt dan weer


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-12-2002 12:14 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Tegen! Er wonen ook nog 70% Nederlanders in die wijken. Typisch Nederlands beleid, het zaakje slopen en het probleem verplaatsen. Er is maar 1 oplossing, grenzen dicht en remigratie van buitenlanders. Het is gewoon vol. Ik heb 7 jaar in een wijk gewoond met meer als 50% buitenlanders, de wijk werd door de gemeente officieel tot ghetto gebombardeerd...


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Agamidion
Gayheid
Usericon van Agamidion
Posted 02-12-2002 12:42 by Agamidion Wijzig reactieProfiel van AgamidionQuote dit bericht

tegen - mjn wijk heeft ook meer dan 30% zwarte en ik wil nie verhuizen


Nagels krabten bloedend, een teken van kracht door pijn.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 02-12-2002 14:37 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Als men een wijk wil gaan slopen omdat 30% allochtonen zogenaamd teveel is, heeft men weer eens niet door waar het probleem ligt (wat Heiden zegt, "verplaats het probleem maar weer"). Huizen slopen lost het integratieprobleem niet op. Geen woning hebben, moedigt niet aan te gaan spreiden.

Bovendien, voor de laagste inkomens (niet alleen allochtonen, dus) is er sowieso al een woningtekort (de overheid noemt dat "krapte op de woningmarkt"), dus door slopen creëert men eigenlijk een extra probleem. Slimme zet. Wie bedenkt zo'n stelling?


Touché, pussycat!


G.
Usericon van G.
Posted 02-12-2002 15:55 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 17:53 schreef JaneDoe het volgende:
Hmmm...als 'zwarte wijken' gesloopt worden, kunnen ze bijna heel Rotterdam slopen.

Slopen is geen goed idee, vind ik, omdat ze beter allochtonen kunnen spreiden voor zover dat mogelijk is.

Zwarte wijken zijn meestal verpauperde wijken.
Door deze op te knappen, dus panden renoveren, speelpleintjes voor kinderen, buurthuizen ect heeft in veel wijken in Rotterdam zeker zijn vruchten afgeworpen.
De vaak oude buurten worden weer aantrekkelijk voor anderen om zich hier te vestigen.

Op die manier onstaat een natuurlijke mengeling van verschillende mensen.





daar ben ik het nou helemaal mee eens.
Ik woon zelf in Amsterdam in een buurt die helemaal wordt opgeknapt. Het werkt echt!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen