IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : gaan wetenschappers te ver? gen. manipulatie Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-07-2002 21:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

http://detnews.com/2002/technology/0206/01/technology-503906.htm

gaan wetenschappers te ver door spinnegenen in geiten in te brengen? ik vind van wel.

naast zulke monsterlijke, nutteloze mixen ben ik vooral bang wat ze allemaal met bacterien en virussen gaan doen. de arrogante idioten!



DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 08-07-2002 21:59 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Pffff, steek je geld eens in wat nuttigs.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 08-07-2002 22:07 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

tuurlijk gaan ze te ver. de mens gaat altijd te ver .

de ellende is, dit is het topje van de ijsberg. dit is wat je te horen krijgt!!!

ik ga ervan uit dat er over de wereld verspreid tientallen "frankensteiners" bezig zijn met bruut foute kombinaties.

argh, ik word ff nie goe :-(


Oud Vuil.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-07-2002 22:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

ja en nee.

Ja omdat de consequenties van gentech nog niet te overzien zijn. En nee omdat ik principiëel tegen gesol met dieren ben, ookal kan het somz niet anders

Nee omdat via GenTech ook hele nobele dingen bereikt kunnen worden, bijv. het voorkomen van genetische afwijkingen, het laten groeien van organen uit de eigen stamcellen e.d.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 08-07-2002 22:10 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

opzich in gen manipulatie wel goed, bv beter voedsel en in de geneeskunde maar zulk soort dingen zijn nutteloss, geld verspilling en er zijn vast wel vervelende bij effecten.
ontstaan nieuw soort ziektes enzo


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 08-07-2002 22:11 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 juli 2002 22:08 schreef Snaack het volgende:
ja en nee.

Ja omdat de consequenties van gentech nog niet te overzien zijn. En nee omdat ik principiëel tegen gesol met dieren ben, ookal kan het somz niet anders

Nee omdat via GenTech ook hele nobele dingen bereikt kunnen worden, bijv. het voorkomen van genetische afwijkingen, het laten groeien van organen uit de eigen stamcellen e.d.


ja goed, er zullen heus idd ook wel goede dingen mee bereikt worden, maar op de een of andere manier krijgt de mens het toch voor elkaar, om er iets slechts voor te verzinnen. kijk naar de atoomsplitsing, de ontdekking van het buskruit etc. dat ga je hier toch wel mee krijgen,


Oud Vuil.


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 08-07-2002 22:11 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Genetische manipulatie met als doel ziektes te bestrijden, okee, dat valt te tolereren. (Eigenlijk ook weer niet, want dat helpt dat de mensheid zich weer kan uitbreiden zonder obstakels en dat kan niet de bedoeling zijn.) Dierengenen met elkaar kruisen en weet ik al niet meer is gewoon ridicuul, wetenschappertjes die onderling en aan de rest willen laten zien wat ze allemaal al niet kunnen, loze pocherij.

Die hele genetische troep, bah. Dingen zijn nou eenmaal niet perfect, en met reden. De mens moet dat gewoon maar eens accepteren en niet steeds voor God willen spelen.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 08-07-2002 22:14 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ik denk op een gegeven moment ook foute boel. Kijk maar eens naar de amerikaanse killers bees (bijen dus, duh!), deze genetisch gemanipuleerde beesten zijn uit een lab ontsnapt en zorgen nu vaak voor grote overlast in amerika (als ze daar maar blijven, Brrrrrrrrrrr!).

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 08-07-2002 22:14]


Bazzio Attacks!!!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 08-07-2002 22:19 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 juli 2002 22:14 schreef bazzio het volgende:
Ik denk op een gegeven moment ook foute boel. Kijk maar eens naar de amerikaanse killers bees (bijen dus, duh!), deze genetisch gemanipuleerde beesten zijn uit een lab ontsnapt en zorgen nu vaak voor grote overlast in amerika (als ze daar maar blijven, Brrrrrrrrrrr!).


echt waar, joh

en wat als die nou weer kruisen met normale bees. argh


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-07-2002 22:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 22:14 schreef bazzio het volgende:
Ik denk op een gegeven moment ook foute boel. Kijk maar eens naar de amerikaanse killers bees (bijen dus, duh!), deze genetisch gemanipuleerde beesten zijn uit een lab ontsnapt en zorgen nu vaak voor grote overlast in amerika (als ze daar maar blijven, Brrrrrrrrrrr!).


die hoor/zie je in principe nog aankomen. maar denk eens aan een gemanipuleerde bacterie/virus/schimmel?? ik vind zo een gedachte honderd keer zo eng als een atoombom!


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 08-07-2002 22:21 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 22:19 schreef attila_de_hun het volgende:
die hoor/zie je in principe nog aankomen. maar denk eens aan een gemanipuleerde bacterie/virus/schimmel?? ik vind zo een gedachte honderd keer zo eng als een atoombom!


Idd, er zullen wel een hoop moderne Dr. Mengele's in de rij staan voor deze nieuwe -voor destructieve doeleinden toepasbare- technieken.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-07-2002 22:23 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 22:11 schreef webblaster wim het volgende:
ja goed, er zullen heus idd ook wel goede dingen mee bereikt worden, maar op de een of andere manier krijgt de mens het toch voor elkaar, om er iets slechts voor te verzinnen. kijk naar de atoomsplitsing, de ontdekking van het buskruit etc. dat ga je hier toch wel mee krijgen,

absoluut, brrr....

wat vinden jullie trouwens van de huidige ontwikkelingen in de biotech?? Dat het bijvoorbeeld gelukt is om chips op zenuwen aan te sluiten Zo hebben ze al camera's op het visuele deel van de hersenstam van blinden aan kunnen sluiten, die mensen konden weer licht zien (niet zoals wij dus)

Dat is positief natuurlijk, net als de mogelijkheid om 'intelligente' prothesen te maken, dus bijvoorbeeld een kunsthand die aangesloten kan worden op de spieren en zenuwen zodat iemand zonder hand weer een hand heeft..

Dit is nog maar het begin van dergelijke ontwikkelingen, maar zeker gezien de razendsnelle ontwikkelingen in de IT-wereld (snellere processoren, sneller en groter geheugen, de miniturialisering van hardware) komt de Cyborg steeds dichterbij


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 08-07-2002 22:29 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

een echte robocop, brrr.


Oud Vuil.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-07-2002 22:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

dat maken wij nog mee ja..
ik denk binnen 10 jaar, de ontwikkelingen verlopen niet lineair maar eerder logaritmisch.. steeds sneller dus, ook doordat CPU's steeds sneller worden --> daardoor gaan de ontwikkelingen in andere vakgebieden ook sneller..

het zou me niets verbazen als den Amerikanen hier reeds met experimenteren, 99% van alles dat er gebeurd weten wij niet..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-07-2002 22:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 22:23 schreef Snaack het volgende:
absoluut, brrr....

wat vinden jullie trouwens van de huidige ontwikkelingen in de biotech?? Dat het bijvoorbeeld gelukt is om chips op zenuwen aan te sluiten Zo hebben ze al camera's op het visuele deel van de hersenstam van blinden aan kunnen sluiten, die mensen konden weer licht zien (niet zoals wij dus)

Dat is positief natuurlijk, net als de mogelijkheid om 'intelligente' prothesen te maken, dus bijvoorbeeld een kunsthand die aangesloten kan worden op de spieren en zenuwen zodat iemand zonder hand weer een hand heeft..

Dit is nog maar het begin van dergelijke ontwikkelingen, maar zeker gezien de razendsnelle ontwikkelingen in de IT-wereld (snellere processoren, sneller en groter geheugen, de miniturialisering van hardware) komt de Cyborg steeds dichterbij


ik vind dat dus gruwelijk. als blinden (weer) zouden kunnen zien is dat natuurlijk prachtig maar het idee dat men in de buurt van de hersenen komt (waar je echte "ik" toch zit) vind ik erg eng. het mens zijn wordt dan toch aangetast vrees ik. ba!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 08-07-2002 22:38 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 juli 2002 22:32 schreef Snaack het volgende:
dat maken wij nog mee ja..
ik denk binnen 10 jaar, de ontwikkelingen verlopen niet lineair maar eerder logaritmisch.. steeds sneller dus, ook doordat CPU's steeds sneller worden --> daardoor gaan de ontwikkelingen in andere vakgebieden ook sneller..

het zou me niets verbazen als den Amerikanen hier reeds met experimenteren, 99% van alles dat er gebeurd weten wij niet..


precies, het topje van de ijsberg. de massa word domgehouden met tv en gadgets terwijl enge hoge mensen ....


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-07-2002 22:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 22:38 schreef webblaster wim het volgende:
precies, het topje van de ijsberg. de massa word domgehouden met tv ....


en internet


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-07-2002 22:41 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2002 22:38 schreef webblaster wim het volgende:
precies, het topje van de ijsberg. de massa word domgehouden met tv en gadgets terwijl enge hoge mensen ....


Psies.. Bbrrrrr!!

Wie zegt mij dat de media de absolute, totale waarheid brengen?? Ik vind het naïef te denken dat dat zo is.. Berichtgeving over oorlogen, politiek, rampen en andere ellende leidt de aandacht af van wat er achter de schermen gebeurt..

Paranoïde?? Ik vind 'kritisch' een treffender omschrijving


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-07-2002 0:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

COOL! Ik ben met deze materie bezig geweest in m'n afstudeervak filosofie, leuk om het hier te zien.

De meeste van de bezwaren lijken toch een beetje voort te komen uit onderbuikgevoelens, een soort diffuus besef van 'we moeten niet klooien met de natuur en met levende wezens'.

Maar daarvoor is het alLANG te laat. Trouwens, het menselijk lichaam en zijn capaciteiten is al eeuwen een diffuus geheel. Moet je voorstellen, je zit hier via een kabeltje en een rare beeldbuis + vreemd invoerapparaat een beetje te communiceren. Sterker nog, sommige mensen doen dat enorm veel! Zou je dezelfde mens geweest zijn zonder die hulpmiddelen? Die hulpmiddelen (en ook telefoons of zelfs pen & papier) dragen bij aan je menselijkheid en maken een fundamenteel verschil in je ontwikkeling als je ze wel of niet zou hebben. Het antwoord op de vraag 'waaruit bestaat het menselijk lichaam' oid is voor mij dus al eeuwen niet meer duidelijk.
Ik vind het dan ook te gek dat zaken als chips op zenuwen aansluiten of zo mogelijk zijn. Ook zaken als spinrag-eiwit in geitemelk is stoer; denk eens aan de toepassingen en mogelijkheden!

En toch zou ik pleiten voor terughoudendheid bij dit soort zaken. Niet vanwege de zaken zelf (de 'natuur' is toch een onduidelijk geheel en trouwens allang 'aangetast', mocht je het zo willen omschrijven) maar vanwege de staat van onze mensheid. Het onderzoek wordt nl. gedaan zonder over de lange termijn na te denken en in onze kapitalistische samenleving spelen andere motieven mee dan het verkennen van nieuwe mogelijkheden voor de mens... vaak is ordinair winstbejag het belangrijkst en worden uit budgettaire overwegingen onderzoekswegen ingeslagen. Dat moet niet.

Tegen wetenschap zeg ik een volmondig JA, tegen deze maatschappij een keihard NEE. Maar ik ben een groot voorstander van dit soort vooruitgangen, mits in een gezond klimaat voor de mens waarin de wetenschap gewaarborgd is van kapitalistische marktoverwegingen EN waarin men zich bewust is van de lange termijn-effecten van dit soort zaken. Geen 'mad scientist'-achtige taferelen graag!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-07-2002 2:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Je zou dus kunnen zeggen dat de mensheid de verantwoordelijkheid van haar eigen uitvindingen niet kan dragen.. In plaats van idd lange termijn denken dus bijv. stomweg soldaatjes gaan bouwen oid.

Net zoals dus met kernsplitsing- en later fusie gebeurd is: we snappen niet hoe we het kunnen bedwingen, maar je kan er geweldige bommen mee maken

Maar nogmaals, vindingen als kunstledematen die écht met zenuwen kunnen communiceren lijken mij zeer cool; de volgende stap in de evolutie zal imho dan ook zijn dat de mens zichzelf gaat 'verbeteren' met techniek..


PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 09-07-2002 2:22 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

mmmm dan wil ik mijn vingers nog meer en beter onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-07-2002 2:23 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2002 2:22 schreef PsYcHo het volgende:
mmmm dan wil ik mijn vingers nog meer en beter onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen


Dan is er geen kunst meer aan heh Chip erin --> gitaartechniek tot in absolute perfectie beheersen


PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 09-07-2002 2:25 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

dus????



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 09-07-2002 2:25 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

De mens zich zelf verbeteren met techniek?
Nee, ik geloof er niet in. Weet je hoeveel mensen een hersenaandoening krijgen na een open-hart operatie? Alleen omdat hun bloed met een lichaamsvreemde stof in aanraking komt(super steriel plastic), namelijk het pompje waarin hun bloed wordt rongepompt.
De mens is helemaal niet in staat om met de natuur te fucken. Laat het achterwege! Als je ziek bent ga je maar dood.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-07-2002 2:26 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Sure, maar dan zijn er andere dingen mogelijk, en kan je je creativiteit gaan aanspreken om ECHT onmenselijk moeilijke stukken te gaan spelen. De vraag is natuurlijk of dat voor de luisteraar even prettig is als voor jou, maar jij als speler bent dan in ieder geval tevreden .

Ik zou zelf wel een insectoïde zenuwstelsel willen hebben. Dus als er bv. iets op me afvliegt en ik wil een afwerende beweging maken, dat dat door mijn arm geregeld wordt ipv eerst een signaal van ogen naar hersens en dan van hersens via ruggemerg (centrale zenuwstelsel) naar arm... dat moet gewoon meteen gebeuren, een soort objectgeorienteerd zenuwstelsel zeg maar .


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-07-2002 2:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Heiden, het is mij nog steeds niet duidelijk wat natuur is.

Jij lijkt bijna religieus... "als je niet opzij kunt springen voor die expres op jou inrijdende vrachtauto, ga je maar dood".... weet je dat zeker?


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen