IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : C-187 - 187 to the world : de voortzetting na Pestilence!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
REelax187
Usericon van REelax187
Posted 10-07-2002 19:24 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

...aan de ene kant snap ik het ook weer niet. mameli vond metal toch zo minderwaardig? fushion jazz was toch alles?? waarom dan toch weer metal? zat hij toen gewoon te zwetsen of hoe zit de vork in de steel. maar goed, het nieuwe materiaal klinkt wel goed.[/quote]

Ik hoef mij voor niemand te verantwoorden! Wat nou zwetsen! Ken je feitjes of zeg nix!
Wat kan jou nu schelen wat er in het verleden is gebeurd/gezegd, moet daar dan nog steeds over gesproken worden??

Ik heb metal nooit minderwaardig gevonden, de stijl opzich had mij alleen weinig nieuws als muzikant te bieden vandaar dat we andere stijlen gingen verweven met de "pest"stijl.
Ik componeer ook jazz stukken maar die zijn voor vele metalheads niet interessant! Dan wordt er gezegd: goh, wat is die Mameli soft geworden.......

Nu ben ik een heavy project begonnen, wordt daar weer over gezeikt. Ik begrijp dat je het in een hokje wilt of moet plaatsen, maar zo gauw het woordje jazz of gangstarap valt,schijnt het weer moeilijker te plaatsen, en vindt men het nix!
Ook al heeft men alleen een promo gehoord zonder zang of wat dan ook.....
Kijk dit zijn nu de dingen waarom ik met Pest ben gestopt, maar het schijnt nog steeds hetzelfde te zijn met sommige mensen. Ik ben nog niet begonnen of de negatieve reakties hangen alweer in de lucht...NIET RELAXED MAN!!!!

Wacht toch af, niemand dwingt je ergens naar te luisteren ,maar verwacht niet dat aan elk verwachtingspatroon voldaan kan worden!!!

Voor die mensen die wel openstaan voor mijn nieuwe project C-187, A BIG CHEERS!!!

PATRICK MAMELI.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-07-2002 19:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Zo blijkt maar weer dat je als muzikant nooit moet letten op reacties op bulletin boards want dan word je gek. Vindt men je werk ruk? Tja, pech gehad he, ik zou me er niet aan storen (zeker niet omdat er ook genoeg positieve reacties zijn).


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 10-07-2002 19:34 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2002 0:30 schreef Jenje het volgende:
Het kunnen dan wel mensen van Pestilence zijn, maar metal & rap gaat niet samen


Jammer dat je er zo over denkt, dan luister je er toch lekker niet naar!
Ik snap niet wat je bedoelt met: het kunnen dan wel mensen van Pest zijn....we vinden onszelf echt niet meer of beter dan een ander mens hoor dus.........whatever.
Het gaat om de muziek man!


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 10-07-2002 19:35 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 10 juli 2002 19:34 schreef REelax187 het volgende:
Jammer dat je er zo over denkt, dan luister je er toch lekker niet naar!
Ik snap niet wat je bedoelt met: het kunnen dan wel mensen van Pest zijn....we vinden onszelf echt niet meer of beter dan een ander mens hoor dus.........whatever.
Het gaat om de muziek man!


Well said.


the only pleasure is pain


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 10-07-2002 19:37 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2002 19:30 schreef Dwaallicht het volgende:
Zo blijkt maar weer dat je als muzikant nooit moet letten op reacties op bulletin boards want dan word je gek. Vindt men je werk ruk? Tja, pech gehad he, ik zou me er niet aan storen (zeker niet omdat er ook genoeg positieve reacties zijn).


Ja bedankt voor het me helpen herinneren voor dit feit, want je hebt helemaal gelijk!!
Maar goed ik ben ook maar een mens en het is niet tof om reakties te lezen die naar mijn inziens niet goed gefundeerd kunnen zijn.
Maar nogmaals: You're Right! En dus ook een Cheers aan jou!!!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-07-2002 20:53 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Met Mameli aan het roer van dat orkest zal het ongetwijfeld goed zijn, maar of het ook mijn smaak is, is een 2e...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-07-2002 2:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

die angst voor verandering; rap ligt dichter bij een grunt dan mensen denken; allebei vrij monotoon meer op ritmiek ge-ent...

Patrick: Ik snap de reden dat je toendertijd met Pestilence uit elkaar ging; om eenzelfde soort reden is Cynic uit elkaar gegaan; metals konden niet meer in de maat bangen om het maar ff plat te zeggen dus wezen ze het af; een soort conserverende houding die creativiteit in de weg staat.

Dat conservatisme heeft de metalwereld dus 2 geweldige bands gekost.

Echter, jaren later is er een enorme herwaardering voor Pestilence gekomen; de muziek was z'n tijd gewoon vooruit; ook ikzelf heb er een tijd over gedaan om 'Spheres' te kunnen bevatten, simpelweg omdat er zoveel inzit! Ik denk dat o.a. door die herwaardering ook steeds de link met Pestilence wordt gelegd; er is nl. zonder Pestilence een gat gevallen dat geen enkele andere band heeft opgevuld!

Toen ik het interview met je las over Pestilence 2000 werd ik gek van blijheid, maar iets later kwam de vuurwerkramp en ik vreesde het ergste omdat ik er verder niets meer over hoorde.

Gisteren trouwens aardig wat emailtjes binnengekregen met hetzelfde bericht en mp3 link; sommige mensen hebben er jarenlang op gewacht; ook namens hen: Welcome back Patrick!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 11-07-2002 4:51]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 11-07-2002 7:59 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Precies welcome back


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-07-2002 9:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2002 19:24 schreef REelax187 het volgende:

Ik hoef mij voor niemand te verantwoorden! Wat nou zwetsen! Ken je feitjes of zeg nix!
Wat kan jou nu schelen wat er in het verleden is gebeurd/gezegd, moet daar dan nog steeds over gesproken worden??




Hahaha, mijn eerste reactie van een muzikant. relax man, ik vroeg het me meer af en wat ik schreef is volledig gebaseerd op wat jezelf hebt gezegd in intervieuws. maar die kunnen uiteraard volledig verkeerd zijn begrepen etc.
sterker nog, ik en zeer blij dat je weer actief ben in de metalhoek. Ik draai ALLE pestilence cd's zeer regelmatig, ook "spheres". En ik heb ook nog zeer goede herinneringen aan jullie optreden in 't veerke in Oud gastel (ik vraag me overigens af of jij dat ook hebt aangezien er maar 40 man was). en aangezien ik veel muziek luister zal ik een gefundeerde of in ieder gevaql een duidelijke mening geven over je nieuw materiaal. het klinkt veelbelovend en lekker modern!
Ik zal je nieuwste release zeker kopen (ook al ben je eventueel nog boos op me).
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is en ik wilde je zeker niet aanvallen. communiceren op het internet is soms toch lastiger dan een echt gesprek.

Maar nu je toch hier bent. volg je de huidige metal releases nog een beetje?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 11-07-2002 9:15]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-07-2002 9:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Cool gitaarwerk en toffe riffjes inderdaad. Ik word nu toch ook wel benieuwd naar het eindresultaat.


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 11-07-2002 9:41 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Dat wordt dus nog gewoon heel even afachten


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 11-07-2002 19:02 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

[quote]Op 11 juli 2002 2:22 schreef Mutilator het volgende:
die angst voor verandering; rap ligt dichter bij een grunt dan mensen denken; allebei vrij monotoon meer op ritmiek ge-ent...

Patrick: Ik snap de reden dat je toendertijd met Pestilence uit elkaar ging; om eenzelfde soort reden is Cynic uit elkaar gegaan; metals konden niet meer in de maat bangen om het maar ff plat te zeggen dus wezen ze het af; een soort conserverende houding die creativiteit in de weg staat.

Je had het niet beter kunnen uitleggen!!! Wat je zegt is helemaal waar, en de frustratie dat je achteruit gehouden word door je eigen muziekstijl is zenuwslopend.
Ook je referentie van grunt met rap klopt!!
Die liggen niet ver uit elkaar. Ritme binnen een ritme is een krachtig element! Goed opgemerkt!!!
A big 'ol Cheers Patrick M.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 11-07-2002 19:07 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

[quote]Op 11 juli 2002 9:06 schreef attila_de_hun het volgende:
Hahaha, mijn eerste reactie van een muzikant. relax man, ik vroeg het me meer af en wat ik schreef is volledig gebaseerd op wat jezelf hebt gezegd in intervieuws. maar die kunnen uiteraard volledig verkeerd zijn begrepen etc.

Cool man,

Deze reaktie is toppie !!
Het is mijn muzikale kindje en daarom kan ik zelf soms ook scherp uit de hoek komen (of laat me soms verbaal uit de hoek lokken) Cheers! Patrick M.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-07-2002 19:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2002 19:07 schreef REelax187 het volgende:
Op 11 juli 2002 9:06 schreef attila_de_hun het volgende:
Hahaha, mijn eerste reactie van een muzikant. relax man, ik vroeg het me meer af en wat ik schreef is volledig gebaseerd op wat jezelf hebt gezegd in intervieuws. maar die kunnen uiteraard volledig verkeerd zijn begrepen etc.

Cool man,

Deze reaktie is toppie !!
Het is mijn muzikale kindje en daarom kan ik zelf soms ook scherp uit de hoek komen (of laat me soms verbaal uit de hoek lokken) Cheers! Patrick M.


geweldig! nogmaals, ik vind het echt te gek dat je weer terug bent en ik weet zeker dat we nog veel goeds van je gaan horen. en laat je niet gek maken door alle figuren die dingen over je nieuwe band gaan zeggen. de muziek, en jou liefde hiervoor, zegt voor mij genoeg. wat heb je trouwens in de tussentijd gedaan. heb je nog dingen uitgebracht, in de jazz stijl bijv.? zoja, zou ik zeker willen horen want goede gitaarmuziek blijft te gek, ongeacht de stijl (en ik ken helaas te weinig gitaarhelden buiten de metal).


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 11-07-2002 23:34 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

[. wat heb je trouwens in de tussentijd gedaan. heb je nog dingen uitgebracht, in de jazz stijl bijv.? zoja, zou ik zeker willen horen want goede gitaarmuziek blijft te gek, ongeacht de stijl (en ik ken helaas te weinig gitaarhelden buiten de metal).[/quote]

Muzikaal weinig tot ongeveer 2 jaar geleden heb ik mn gitaarspel weer opgepakt.

Ik ben bezig met het project GESTALT ,enkel gitaar ,bas en drums. Qua stijl lijkt het wel op Allan Holdsworth maar ietsie minder rock-based. Melodie speelt een grote rol in dit Fusion trio.

Enkele gitaarhelden buiten de metal?? Daarbuiten begint het pas!!! Met b.v.: Allan Holdsworth(God!!!), Scott Henderson, Wolfgang Muthspiel, Frank Gambale, Joe Diorio, Ritchie Kotzen (iets meer bekend)en da list goes on and on........

Cheers and have a good one


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-07-2002 10:51 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik zou zeggen, houdt de meute op de hoogte als van je respectievelijke projecten geluidsdragers te verkrijgen zijn!

Verder nog een wat late reactie op wat eerder geschreven werd (zal proberen niet alles te herkauwen):

Conservatieve houding t.o.v. bands/genres (voor zover je daarvan kan spreken, natuurlijk) is er altijd geweest, en in alle denkbare stijlen van muziek. Een goed niet-metal voorbeeld daarvan is Joe Jackson die altijd lekker deed (en doet) waar ie zin in heeft. Daarmee verliest ie elke keer een zootje fans, maar hij wint er ook altijd weer veel!

Maar ja, zoals Greycloak al aangaf, hangt voor de luisteraar veel af van smaak (logisch, natuurlijk). Je kunt ze niet allemaal winnen. Dat betekent automatisch dat als je totale artistieke vrijheid wil, dat je kans op jarenlang (commercieel) succes (zeg maar: leven van musiceren) vrij klein is (nihil). Veel bands gaan ten onder aan het uitblijven van succes, en dat is jammer, want muziek moet je toch eigenlijk maken omdat je daar lol aan hebt; omdat je erachter staat. Wat dat betreft nog een keer (voor de zoveelste keer, ik weet 't) hulde aan Polluted Inheritance dat ze nog steeds bestaan.

Angst voor verandering is ook een belangrijke factor als het om waardering van muziek gaat. Een ander hardnekkig probleem in deze context is dat het publiek van bepaalde muzikanten iets in een bepaalde stijl verwachten. Als het gebodene niet voldoet aan de verwachting, wordt het afgedaan met "het is niet wat het was" of iets anders onzinnigs. Het is belangrijk om bepaalde dingen los van elkaar te kunnen zien; niet alleen verschillende projecten van één muzikant, maar bijvoorbeeld ook een nieuwe plaat van die ene band die je tot nu toe te gek vond.

Blabla, dus. Het gaat mij in 't kort erom dat de muzikant tevreden moet zijn met wat ie doet en als ie daarmee nog een aantal luisteraars blij kan maken, is dat mooi meegenomen (daar deed ik alleen wel een beetje lang over).


Touché, pussycat!


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 12-07-2002 11:16 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Hee Patrick! Cool dat je terug bent!!!

Als GROTE fan fusion en metal ben ik ZEER benieuwd wat het eindproduct dit keer zal zijn!!!! Ben ook erg benieuwd naar je andere project (Holdsworth!!!!)

Heb je trouwens een email adres waar ik je kan bereiken?

ps. Luister ook eens naar mijn eigen "fusionmetal" band Exivious! www.exivious.com

Cheers!
Tymon



Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 12-07-2002 11:18 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Zo te zien heeft Tymon ook ZM ontdekt
Welcome hahhaahaha


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 12-07-2002 12:27 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Haha hee Dan!

Ja klopt, ik heb hier net voor 't eerst gepost ja. Trouwens, ken je Night Scream?

Cheers,
Tymon



Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 12-07-2002 12:28 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Yup net geluisterd heb ook een reactie staan.......alleen vind ik de zang niet echt geweldig.........hehe heb jij het al geluisterd ?


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 12-07-2002 12:57 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Nou Dan,

Ik denk dat ik het die muziek het meest heb gehoord van iedereen

-Tymon



Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 12-07-2002 13:34 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Heb je er zelf wat mee te maken dan ?


Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 12-07-2002 13:57 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

Hehe, heb je bij de lineup gekeken? En daarna na mijn email adres?

Je moet de grap ff zien van die band. Elk nummer is geschreven in maximaal 1 dag en het is de meest corny metal die er is.

Dit is trouwens niet echt de goeie thread om 't hier over te hebben.

Cheers,
Tymon



Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 12-07-2002 14:18 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

ik zal eens voor de grap gaan kijken hahaha

dit is idd niet de beste plaats om erover te lullen ja je kunt ervoor beter naar de thread gaan die ervoor bestemd is hahahahaha


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 12-07-2002 14:20 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Guitars Xiograph

bu is me het een en ander duidelijk geworden ja


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen