IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Toekomst van de Nederlandse boer Vorige pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-12-2002 10:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik denk dat de regering de grootste fout maakt door de agrarische sector als een industrie tak te zien, zo werkt het niet daar.

Dit is veel meer emotioneel werk dan het droge geld verdienen wat in de industrie gebeurt, waarom denk je dat het aantal zelfmoorden in de agrarische sector zo hoog is? De (meestal) mannen kunnen het niet verkroppen dat hun levenswerk (wat vaak al jaren in de familie zit) door de regering aan stront geholpen wordt en dat ze hun gezin niet meer kunnen voeden.

Het is geen werk voor het koppie, maar voor de hand en het hart, maar dat zien ze niet in Den Haag en de sukkels van VVD, LPF en LN weten al helemaal niet waar ze het over hebben, die zijn nog nooit buiten hun kantoor geweest


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 10-12-2002 12:00 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2002 10:57 schreef Jenje het volgende:
Het is geen werk voor het koppie, maar voor de hand en het hart...
Precies. Veel mensen hebben geen idee hoe het er aan toe gaat op een boerenbedrijf!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 10-12-2002 12:04 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Euh... dit is vast een hele foute opmerking, maar het valt me op dat er hier de laatste tijd steeds meer gediscuseerd worden over nieuwsfeitjes enzo, terwijl Zwaremetalen bij mijn weten nog altijd een metalforum is waar een een actualiteitenstukje inzit.
Over metal hoor je hier verrekte weinig meer maar over het "nieuws" des te meer.

ZM verandert in FOK


bla...bla...bla...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-12-2002 12:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Beetje interesse in de wereld om je heen is ook niet verkeerd hoor.

Begin dan een interessante metaldiscussie die nog niet gevoerd is.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 10-12-2002 12:32 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

En hier nu graag weer on topic


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 10-12-2002 15:36 by Nemesis Wijzig reactieProfiel van NemesisQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2002 10:57 schreef Jenje het volgende:

Het is geen werk voor het koppie, maar voor de hand en het hart




Het is niet zo dat de boeren niet willen veranderen. Zij zien heus wel in dat sommige dingen niet goed zijn, de bio-industrie, de problemen met het vervoer. Maar het wordt onmogelijk gemaakt door de regering.

Iemand zei dat hij/zij hoopte dat de EU de wetgeving harmoniseert. Voor een groot gedeelte is dat al zo, maar de Nederlandse regering houdt zich daar helemaal niet aan. Een insectenwerend middel bijvoorbeeld (ben de naam kwijt), toegestaan in heel Europa, goedgekeurd door de EU, maar hier in Nederland niet verkrijgbaar.

Ik denk dat nu vooral de melk het enige is wat nog in Nederland blijft, de rest gaat of naar het buitenland of wordt uit het buitenland gehaald. En dat zou niet hoeven vind ik.
Ik vind ook dat alles minder intensief moet, en voor een groot gedeelte ook meer biologisch, maar dat kan niet van de boeren alleen komen.


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


princess of darkness
Usericon van princess of darkness
Posted 21-12-2002 14:52 by princess of darkness Wijzig reactieProfiel van princess of darknessQuote dit bericht

ik vind het zo vreemd dat iedereen altijd zo zeurt over die subsidies voor boeren, die zijn heus niet alleen in het belang van de boeren zelf maar ook in het belang van de consument. als er subsidies zijn zal de kwaliteit van de producten verbeteren (meer geld voor betere kwaliteit) de prijzen zullen voor de consument ook lager zijn omdat door de subsidies meer boerenbedrijven blijven bestaan, en er dus een groter aanbod is.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen