IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Godflesh Vorige pagina | Volgende pagina
WMP
Usericon van WMP
Posted 29-09-2014 18:44 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Wat eem album! Kan zich met gemak meten met het beste werk van Godflesh. Jaarlijsttoptienmateriaal.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-09-2014 19:09 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Wat is het beste van Godflesh dan? Morgen ga ik de nieuwe een kans geven na de forse teleurstelling van vandaag, toen ik voor het allereerst een Godflesh album afdraaide. Ik kwam niet heel erg ver met Pure, wat een ellende


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-09-2014 19:29 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ik heb ze rijkelijk laat leren kennen, toen ik ze live zag op wat eigenlijk een fantastische avond was, samen met Strapping Young Lad en Fear Factory.
Dat was ten tijde van



Heel sterk album. Dan heb je nog de klassiekers 'Streetcleaner' en hun debuut, en een handige verzamelaar



Die 'Pure' vind ik zelf ook hun minste. Maar al bij al een klasseband. Zie er kei hard naar uit ze nog eens live te zien, zeker nu ik het repertoire ken.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


WMP
Usericon van WMP
Posted 29-09-2014 20:13 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Ik vind Streetcleaner, Selfless, en Slavestate erg prettig.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-09-2014 22:32 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Streetcleaner.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 30-09-2014 18:15 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Fock, wat is die nieuwe vet!



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 30-09-2014 20:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Klinkt idd echt fantastisch die nieuwe. Genadeloos en fuckin'pissig


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 01-10-2014 15:28 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Van de Godfleshplaten die ik ken, is dit de eerste die me tot het einde kan boeien. Blij dat er af en toe wat Jesu-vocalen voorbij komen, past goed.


You have time. You are doing fine.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-10-2014 17:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

lekker geluid die nieuwe


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 07-01-2015 14:53 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2014 19:09 schreef spectre het volgende:
Wat is het beste van Godflesh dan? Morgen ga ik de nieuwe een kans geven na de forse teleurstelling van vandaag, toen ik voor het allereerst een Godflesh album afdraaide. Ik kwam niet heel erg ver met Pure, wat een ellende


Hoe is het ondertussen met je Godflesh-ervaring?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-01-2015 15:55 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik snap het denk ik niet Absoluut niet mijn ding.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-01-2015 3:30 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2015 15:55 schreef spectre het volgende:
Ik snap het denk ik niet Absoluut niet mijn ding.


Ik kende die band omdat die van Gorefest en Bolt Thrower er shirts van droegen.

Onlangs met klamme handen dan toch een cd'tje van 3€ aangeschaft in een tweedehandsbak. Ik weet al nie meer waar hij nu ligt.


En nu gaan we vegen


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 09-01-2015 10:10 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Toen de debuut uitkwam (1988) met een maat een vette afghaan joint roken en dan headbangen.
Heerlijke downer...toen in ieder geval.

Destijds ook nog live gezien in Leeuwarden 1990, Streetcleaner tour. Geweldig.

Affijn 27 jaar later en gelukkig rookvrij, maar het debuut en Streetcleaner zijn nog steeds erg gaaf en eigenlijk de enige industrial (naast wat Strapping Young Lad)die ik kan waarderen.
Moet ik er wel bij zeggen dat voor mij de charme van Godflesh in de loodzware deprimerende / repetitieve doom klanken zitten en niet specifiek de industrial geluiden.
Welke dus voornamelijk door de drumcomputer komt.

Wat Godflesh daarna had uitgebracht heb ik eerlijk gezegd niet meer zo gevolgd maar recentelijk dus de 3 cd boxset: Godflesh, Selfless, Us And Them in zitten.
Selfless bevalt mij prima. Us And Them moet ik nog luisteren.

De reunie EP, Decline And Fall en de volwaardige elpee A World Lit Only By Fire zijn ook weer uitstekend te doen.

Heerlijke band!


bub


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 09-01-2015 10:58 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2015 10:10 schreef Bub het volgende:
Moet ik er wel bij zeggen dat voor mij de charme van Godflesh in de loodzware deprimerende / repetitieve doom klanken zitten en niet specifiek de industrial geluiden.

Yep, dat is ook wat mij er zo enorm in aanspreekt. Die self-titled heb ik nog niet gehoord, maar staat hier wel digitaal klaar. Is dat wat?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-01-2015 13:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Vast al bekend met oude Swans?




uit '83

en:



uit '84.

Moest ik aan denken ivm loodzware deprimerende riffs meets industrial. En het zou me natuurlijk niet verbazen als Godflesh hier de mosterd haalde.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 09-01-2015 14:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Sowieso, oude Swans heerst heel hard. Filth is briljant.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 09-01-2015 15:06 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 9 januari 2015 14:44 schreef BenKnuckles het volgende:
Sowieso, oude Swans heerst heel hard. Filth is briljant.


+1

Sowieso moet Einstürzende Neubauten ook een grote inspiratie voor Godflesh zijn geweest.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-01-2015 15:25 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2015 14:44 schreef BenKnuckles het volgende:
Sowieso, oude Swans heerst heel hard. Filth is briljant.


Zeker weten! Hoewel ik al hun fases keihard waardeer. Verkeerde topic, maar Mike, nog tips waar ik kan beginnen met Einsturzende?



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 09-01-2015 15:26 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 9 januari 2015 15:25 schreef Dirge for november het volgende:
Zeker weten! Hoewel ik al hun fases keihard waardeer. Verkeerde topic, maar Mike, nog tips waar ik kan beginnen met Einsturzende?



Bij Einstürzende Neubauten zou ik beginnen met Kollaps (het debuut) en Halber Mensch.

De muziek heeft niet zo veel gelijkenissen, maar ze hebben allebei een industriële aanpak qua muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 09-01-2015 15:29]



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 09-01-2015 15:36 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2015 10:58 schreef BenKnuckles het volgende:
Yep, dat is ook wat mij er zo enorm in aanspreekt. Die self-titled heb ik nog niet gehoord, maar staat hier wel digitaal klaar. Is dat wat?


Prima debuut en lekker ruw wat wel vaker met een debuutplaat is.
Streetcleaner is wel beter.


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-01-2015 15:39 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2015 15:26 schreef HierIsMike het volgende:
Bij Einstürzende Neubauten zou ik beginnen met Kollaps (het debuut) en Halber Mensch.

De muziek heeft niet zo veel gelijkenissen, maar ze hebben allebei een industriële aanpak qua muziek.


Heb het weleens gehoord hoor, gewoon nog niet de discografie ingedoken. Thanks!



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 09-01-2015 15:40 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2015 13:41 schreef Dirge for november het volgende:
Vast al bekend met oude Swans?




uit '83

en:



uit '84.

Moest ik aan denken ivm loodzware deprimerende riffs meets industrial. En het zou me natuurlijk niet verbazen als Godflesh hier de mosterd haalde.


Ik zou Swans eerder in de noise wave hoek willen gaan plaatsten...maar wat voor verstand heb ik ervan?
Ik ben ook maar hard rocker.
Maar Swans is wel erg gaaf. En vind ik dus in eerste instantie om dezelfde reden als Godflesh lekker.
Zwaar, depri en repetitief....en dus lekker.


bub


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-01-2015 15:53 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2015 14:44 schreef BenKnuckles het volgende:
Sowieso, oude Swans heerst heel hard. Filth is briljant.


Ik heb bij Filth altijd het gevoel alsof ik neer een gedeprimeerde beatdown-band aan het luisteren ben.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 09-01-2015 16:46 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Swans is No Wave......

En geniaal...


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-01-2015 11:07 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht



No wave indeed, maar op mij komt het meer industrial over (kwa sfeer etc.) dan menig industrial band. Anyway, nieuwe Godflesh vind ik nog steeds erg gaaf.



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen