IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Het nieuws verstrekt foute informatie Vorige pagina | Volgende pagina
Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-01-2003 16:31 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

"Het nieuws verstrekt foute informatie"

M.A.W.

"open deuren intrappen"



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 27-01-2003 16:38 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 18 januari 2003 21:51 schreef Hitokiri Battousai het volgende:
Wat mij de laatste tijd steeds meer opvalt is dat "het nieuws" hele foute informatie verstrekt.
Voorbeeld:
Laatst hoorde ik een stukje over autodiefstal, dat autodieven tegenwoordig beter te werk gaan. Er wordt dan gvd helemaal uitgelegt HOE men dat dan doet!?!?!
"Gewoon bij het huis inbreken en de sleutels pakken"
Ze geven dus doodgewoon hints aan het volk.

Hetzelfde verhaal met het van Gogh Museum. Staat stap voor stap uitgelegt in de kranten.

Gekkenwerk!!!!!


Twee woorden... "Discovery Channel"

Oh ja, en dan heb je nog films. Als je ooit een moord wilt begaan, raad ik "Murder By Numbers" aan. Okay... je moet wel Sandra Bullock toleren als een extreem irritante politie-agente die erg slecht in rol is gezet, maar toch...

We leven in het informatie-tijdperk. Als iemand overreden wordt, wil ik ook precies weten wat voor type banden het waren, en welke ribben die auto overheen gereden heeft.. jullie niet dan?

Edit: Titel is nog steeds niet echt optimaal. Nu lijkt het alsof het 'nieuws' onjuiste informatie verstrekt. Een betere titel is zoiets als 'nieuws verstrekt gevaarlijke informatie'. Nog steeds niet optimaal, maar wel duidelijker.

[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 27-01-2003 16:39]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 27-01-2003 17:07 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 27 januari 2003 16:38 schreef Astaroth het volgende:
Oh ja, en dan heb je nog films. Als je ooit een moord wilt begaan, raad ik "Murder By Numbers" aan. Okay... je moet wel Sandra Bullock toleren als een extreem irritante politie-agente die erg slecht in rol is gezet, maar toch...

EY!
Sandy is lekker!


Zenial


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-01-2003 18:22 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2003 17:44 schreef JaneDoe het volgende:
Zou je je bron even willen vermelden? Waar maak je dit uit op?

ik doelde niet op het "niveau" van mensen zoals jullie daar nu op doelen.

ik bedoelde gewoon dat die om 20 uur s'avonds met hele andere dingen bezig zijn, namelijk stelen. het was daar naar toe gelinkt maar ga maar verder zeiken en woorden in monden leggen stelletje politiek correcte zeurkouzen.

volgende keer zou ik zeggen dat doorsnee divene niet allemaal hart van nederland ijken of het rtl4 nieus, of het jeugdjournaal wat dan ook.

bovendien denk ik dat zoiets op het jeugd journaal veel meer schade aan zou brengen omdat jonge mensen nog niet gevormd zijn. snappen jullie dat?? of is dit weer discriminatie van ongevormde normale mensen.

naar het NOs journaal kijken nu eenmaal meer volwassenen en die zijn over het algemeen "gevormder" en zulllen niet zo snel meer veranderen.

en waar basseer ik dat op., nou op de zelfde denkwijze dat er meer JEUGD naar het JEUGDjournaal kijkt.


sjezus is dit nu zo moeilijk


PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 27-01-2003 18:26 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

je gaf zelf aan en dan citeer ik je letterlijk: mensen die naar het NOS journaal kijken zijn nou niet bepaald de doorsnee dieven.
maar waar ik op doel is dat je in princiepe geen doorsnee dief bestaat



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 27-01-2003 18:26 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 januari 2003 21:51 schreef Hitokiri Battousai het volgende:
Laatst hoorde ik een stukje over autodiefstal, dat autodieven tegenwoordig beter te werk gaan. Er wordt dan gvd helemaal uitgelegt HOE men dat dan doet!?!?!
Nou, ik ben er eerlijk gezegd blij om dat dat gebeurt. Dan weet tenminste iedereen wat er aan de hand is en dan weet iedereen wat ze kunnen verwachten in een bepaalde situatie.

Die informatie is toch wel bekend bij de mensen die er vaak misbruik van maken. Dus is het een kwestie van afwegen van de mogelijke schade die 'nieuwe' mensen berokkenen t.o.v. de schadebeperking door bekendheid. Dan is dat laatste een stuk groter.

Dit is dus de parallel die ook altijd getrokken wordt als het gaat om vrijgeven van 'gaten' in softwarepakketten. Gewoon openbaren die hap, dan weet Jan Modaal tenminste wat voor een lek er in z'n pakket zit en anders wordt 't alleen maar in de doofpot gestopt.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 27-01-2003 18:26 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Je klinkt een beetje geirriteerd..

en hoe het ook zij met het jeugdjournaal of wat dan ook.. de media verstrekken toch allemaal verkeerd nieuws, om de mensen angst in te boezemen en lekker mak te houden...
Dat mensen zich juist andersom laten manipuleren en dus "uit stelen" zouden gaan, lijkt we wat ver geen. Ik zou juist eerder denken dat men nu nog banger is voor mogelijke dieven omdat het allemaal zo makkelijk kan gaan..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-01-2003 18:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2003 18:26 schreef PsYcHo het volgende:
je gaf zelf aan en dan citeer ik je letterlijk: mensen die naar het NOS journaal kijken zijn nou niet bepaald de doorsnee dieven.
maar waar ik op doel is dat je in princiepe geen doorsnee dief bestaat

de doorsnee dieven bij mij in de buurt zijn iig de heroine junkies die ook niet erg slim te werk gaan. en waarom weet ik dat, nou gewoon op heterdaad betrppen nadat ze al een ahlf uur een raam proberen te forceren met een schroevedraaier, en volgens de politie meneer kwamen dit soort diefstallen veel voor.

dus nu voor jou, hoeveel dakloze heroine junkies ken jij die altijd het NOS journaal kijken.

bovendien die extra reportages worden niet s'ochtends uitgezonden maar alleen bij de langere journaal, die van 20 en 22 uur bijvoorbeeld.

en de niet prutser dief de prof dus, die weet al die info dus al. maar misschien schat ik de prof dief wel weer te intelligent in


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 27-01-2003 18:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 27 januari 2003 18:26 schreef Phaestus het volgende:
Je klinkt een beetje geirriteerd..
Eh ja, dat komt omdat je als klokkenluider wel eens verkeerd aangekeken wordt als je met bepaalde feiten de publiciteit zoekt. Maar dat had meer te maken met de variant van de bugs in software dan autodieven

quote:
Ik zou juist eerder denken dat men nu nog banger is voor mogelijke dieven omdat het allemaal zo makkelijk kan gaan..
Nou ja, banger lijkt mij dan weer ver gezocht. Maar het lijkt me wel okay dat mensen er eens op geattendeerd worden dat sommige dingen wel heel doorzichtig zijn.

Ik weet zeker dat er gigantisch veel huishoudens zijn waar de sleutel van de achterdeur onder een steen of bloempot in de achtertuin ligt. Als ik dat kan bedenken, dan kan iedere willekeurige inbreker dat ook. Mensen denken dat die sleutel daar goed en veilig ligt, maar is dat wel zo?


I'm not being rude. You're just insignificant.


PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 27-01-2003 18:45 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

quote:
Op 27 januari 2003 18:43 schreef ghoulliette het volgende:
de doorsnee dieven bij mij in de buurt zijn iig de heroine junkies die ook niet erg slim te werk gaan. en waarom weet ik dat, nou gewoon op heterdaad betrppen nadat ze al een ahlf uur een raam proberen te forceren met een schroevedraaier, en volgens de politie meneer kwamen dit soort diefstallen veel voor.

dus nu voor jou, hoeveel dakloze heroine junkies ken jij die altijd het NOS journaal kijken.

bovendien die extra reportages worden niet s'ochtends uitgezonden maar alleen bij de langere journaal, die van 20 en 22 uur bijvoorbeeld.

en de niet prutser dief de prof dus, die weet al die info dus al. maar misschien schat ik de prof dief wel weer te intelligent in


jij had het over auto dieven die eerst sleutels jatten hoeveel junks zijn daar slim genoeg voor????? nul komma nul



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-01-2003 18:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2003 18:26 schreef Phaestus het volgende:
Je klinkt een beetje geirriteerd..

en hoe het ook zij met het jeugdjournaal of wat dan ook.. de media verstrekken toch allemaal verkeerd nieuws, om de mensen angst in te boezemen en lekker mak te houden...
Dat mensen zich juist andersom laten manipuleren en dus "uit stelen" zouden gaan, lijkt we wat ver geen. Ik zou juist eerder denken dat men nu nog banger is voor mogelijke dieven omdat het allemaal zo makkelijk kan gaan..

ik reageerde alleen op het gedeelte dat NOS een dieven curses zou geven.

dat gevoelens van onveiligheid toenemen als er meer aandacht aan besteed wordt in de media staat wel vast lijkt me. (bron: het lijkt me so eat it. dit alleen voor brongeile mensen btw)


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-01-2003 18:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2003 18:45 schreef PsYcHo het volgende:
jij had het over auto dieven die eerst sleutels jatten hoeveel junks zijn daar slim genoeg voor????? nul komma nul

om op Helmet verder te gaan

wanneer een junk zijn kans schoon ziet om tot een sleutel te komen die open en bloot pp tafel ligt zal hij deze kans nemen.

het NOS kan zo ook iets betekenen voor mensen die hier niet bij stilstaan.

Bovendien zijn junks niet altijd erg stoned en hebben ook hun vindingrijke momenten.
of stom geluk


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-01-2003 18:57 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Het weerbericht zit er wel erg vaak naast!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 27-01-2003 19:09 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 27 januari 2003 18:22 schreef ghoulliette het volgende:
ik doelde niet op het "niveau" van mensen zoals jullie daar nu op doelen.

ik bedoelde gewoon dat die om 20 uur s'avonds met hele andere dingen bezig zijn, namelijk stelen. het was daar naar toe gelinkt maar ga maar verder zeiken en woorden in monden leggen stelletje politiek correcte zeurkouzen.



Dit is echt geen manier van discussie voeren, je voelt je gelijk aangevallen, wat niet nodig is.

Zo erg is het toch niet om je standpunt te verhelderen?



Don't blush when I rip you open


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-01-2003 19:21 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2003 19:09 schreef JaneDoe het volgende:

Zo erg is het toch niet om je standpunt te verhelderen?



het is even min erg om minder aanvallend te reageren. actie is reactie.

maar kern van het dieven verhaal, probleem ligt niet bij het NOS maar bij redenen die ervoor zorgen dat "dieven" onstaan. zoals slechte begeleiding op school ed.
imho
NOS is in mijn manier van denken (wat dat ook mage zijn) geen oorzaak, maar gevolg (van een situatie die al bestaat)


Mrtn
Usericon van Mrtn
Posted 28-01-2003 13:23 by Mrtn Wijzig reactieProfiel van MrtnQuote dit bericht

Is het niet gewoon zo dat 'het nieuws' steeds minder objectief is?
En dat die Willibrord bijvoorbeeld nog op TV is, is ook geen compliment voor nederland want dan heeft die vent blijkbaar kijkers ..die vent is volgens mij zó dom..
Ik bedoel, pleur op met die sensatie-verhalen. Hoe meer ellende er wordt verteld, hoe beter het verkoopt.. tis toch te gek dat er bij een file 'kijkers' bestaan en dat er zoiets als ramptourisme bestaat!?
..en als SBS6 nog een keer 'hart van nederland' door mijn film heengooit, ga ik bommen leggen


Bill Watterson (Calvin & Hobbes): I hope some historian will confirm that I was the first cartoonist to use the word "booger" in a newspaper comic strip.


Warlock
Usericon van Warlock
Posted 28-01-2003 19:14 by Warlock Wijzig reactieProfiel van WarlockQuote dit bericht

Het is dat er nog zenders als Discovery bestaan, anders had ik dat blok electronica al lang over de heg gegooid


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 28-01-2003 19:23 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

quote:
Op 18 januari 2003 21:51 schreef Hitokiri Battousai het volgende:
(...) Er wordt dan gvd helemaal uitgelegt HOE men dat dan doet!?!?!
(...)


Dus als ik tegen een turk zeg "Een dief heeft laatst met een schroeven draaier een auto open gebroken en contact gemaakt door twee draadjes tegen elkaar aan te houden" dan gaat hij meteen een auto stelen!? Sorry dit vind ik wel erg ver gaan (Ok, ok het ras is misschien beetje fout gekozen maar OK)



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 28-01-2003 19:27 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Het nieuws verstrekt ook valse informatie (echt, je hebt absoluut geen idee hoe vaak dit gebeurd), aan jou de taak omdat eruit te filteren... niet te doen dus, tenzij je alles tot de bodem toe uit wilt zoeken.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-01-2003 19:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2003 19:27 schreef Azagthoth het volgende:
Het nieuws verstrekt ook valse informatie (echt, je hebt absoluut geen idee hoe vaak dit gebeurd), aan jou de taak omdat eruit te filteren... niet te doen dus, tenzij je alles tot de bodem toe uit wilt zoeken.

kritisch kijken moet je zowiezo, naar alles


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 28-01-2003 19:33 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

maar het is nog altijd nog niet zo erg als het huisjeboompjebeestje nieuws in australie, en het vreselijke rechtsconservatieve nieuws van CNN (zogenaamd ofhankelijk) met op het eind die vreselijke persoonlijke mening van de presentator


And my marlboro light


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 28-01-2003 19:33 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

of je moet niet alle details willen weten.
Als er iemand vermoord is boeit t toch niet of hij door 1 of 3 kogels is neer geschoten, en of hij opslag dood was of na 30 min. Hij is vermoord klaar



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-01-2003 19:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2003 19:33 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
rechtsconservatieve nieuws van CNN (zogenaamd ofhankelijk) met op het eind die vreselijke persoonlijke mening van de presentator

cnn is echt zo erg, pure propaganda, er zijn ook zeker veel verschillen met de nederlandse berichtgeving te ontdekken.

ik kijk de laatste tijd veel cnn omdat het engles is (mijn vriend kan alleen engles) dus wordt er echt mee gebombadeerd


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 28-01-2003 20:06 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 28 januari 2003 19:31 schreef ghoulliette het volgende:
kritisch kijken moet je zowiezo, naar alles


In dat geval.... sowieso schrijf je met een 's'...




ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-01-2003 20:12 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2003 20:06 schreef Azagthoth het volgende:
In dat geval.... sowieso schrijf je met een 's'...




zelfs mijn tentamens worden verbeterd op spelfouten dus ben wel aan kritiek gewend

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 28-01-2003 20:12]


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen