IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : NASA Space Shuttle Columbia vermist [en dus weldegelijk gecrashed] Vorige pagina | Volgende pagina
Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 02-02-2003 2:27 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 2 februari 2003 1:45 schreef Slechtheid het volgende:
Uh, de shuttle is gecrashed in zee?
6 Yanks en 1 Israelier dood.

[topik niet doorgelezen so eat me!

neen, is gedesintegreerd boven Texas aan een snelheid van 20.000 km/h (=5555.555...5m/sec, voor de avionici onder ons ) en op een hoogte van 60km (=180.000ft, voor de avionici onder ons )

Kort voor het uitvallen van het radiocontact tussen de Collumbia en het controle-center melde de bemanning dat er een probleem was met de sensoren van de linkervleugel. Dit probleem kan temaken hebben met het brokstuk dat tegen de vleugel geslagen was tijdens de lancering van de shuttle.

Ik kan daar maar één persoonlijk ding over zeggen over die crash, spijtig, heel erg spijtig dat zoiets moet gebeuren


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-02-2003 2:31 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ja


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 02-02-2003 3:15 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 1 februari 2003 23:33 schreef Misanthrope het volgende:
Weet jij dat de dichtsbijzijnde ster op ontploffen staat en als dat gebeurd wij er ook aangaan als we onszelf niet ergens anders gevestigd hebben?



Ik neem aan dat je het over de Betelgeuze hebt.. Die is inderdaad niet ver meer verwijderd van de overgang naar supernova.. Echter, het enige wat we daar van merken is een zeer heldere stip aan de sterrenhemel..

quote:

Dat niet alleen de ontploffing van onze zon een reden is om ons ergens anders te gaan vestigen?


Waar wou je dat gaan doen? Waar zouden we heen moeten? De technologie en de locatie daarvoor hebben we nog LANG niet (gevonden)..

quote:

Bovendien, wat een toekomstvisie heb jij toch, we kunnen beter helemaal niets doen, want we gaan toch dood.




All things end..


[Dit bericht is gewijzigd door Styhn op 02-02-2003 3:16]


11.45: restate my assumptions


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 02-02-2003 10:34 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2003 23:49 schreef H-K het volgende:
Stel je niet aan, er gaan dagelijks mensen dood en daar wordt ook niet rouwig om gedaan.
Dat is nou eenmaal het risico van het vak.
Kut voor de familie, maar ik slaap er niet minder om.


Jazeker wisten deze mensen het risico. Maar deze mensen zijn gestorven voor onze vooruitgang. Als niemand dat doet zouden we nu nog in de middeleeuwen leven. Daarom vond ik die -smiley erg ongepast


I can't shoot straight unless I've had a pint!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-02-2003 11:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik ben benieuwd wat de reactie is van de militante moslims. Een aantaal amerikanen en een israeli dood. Dat moet toch wel een natte droom voor hun zijn die uitkomt.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-02-2003 12:08 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

[quote]Op 2 februari 2003 3:15 schreef Styhn het volgende:
Ik neem aan dat je het over de Betelgeuze hebt.. Die is inderdaad niet ver meer verwijderd van de overgang naar supernova.. Echter, het enige wat we daar van merken is een zeer heldere stip aan de sterrenhemel..
[quote]

Ja, daar heb ik het over. We zullen niet alleen een heldere stip aan de sterrenhemel zien, want zoals jij al zegt wordt dat een supernova en de ontploffing zal dus zo groot zijn dat zelfs de aarde in korte tijd enorm opgewarmd zal worden.


[quote]
Waar wou je dat gaan doen? Waar zouden we heen moeten? De technologie en de locatie daarvoor hebben we nog LANG niet (gevonden)..[quote]

Nee, daarom zijn we ermee bezig die techniek te ontwikkelen.


[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 02-02-2003 12:09]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 02-02-2003 14:56 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Een paar weken geleden zag op op televisie een uitermate interessant programma over ruimtevaart en de ontwikkelingen mbt lanceringen. Met name ging het over het Europees ruimtevaartprogramma. Dit is vele malen goedkoper dan wat de NASA doet.

Ook was er toen iemand van NASA aan het woord. Uiteraard werd er gerefereerd naar het eerste ongeval met die eerste ramp met de spaceshuttle toentertijd.

NASA - en alle astronauten - vinden de kans aanvaardbaar dat er dus weer iets ergs gebeurt. Er werd zo ongeveer gezegd: " je weet dat er gewoon ooit weer iets ernstigs zal gebeuren, waar doden bij vallen, maar dat weegt niet op tegen alles wat we leren en te weten komen van het heelal".

Ik vind dat echt gaaf hoor... Ik kan me dat ook gewoon 100% voorstellen. Mocht ik ooit de kans krijgen mee te gaan in zo'n spaceshuttle (of andere raket), dan hoef ik er ook niet over na te denken: dat doe ik gelijk. Ook al is er de kans dat ik het er niet levend vanaf breng.

[Dit bericht is gewijzigd door Sarjenka op 02-02-2003 14:57]


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 02-02-2003 20:46 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 2 februari 2003 12:08 schreef Misanthrope het volgende:
Ja, daar heb ik het over. We zullen niet alleen een heldere stip aan de sterrenhemel zien, want zoals jij al zegt wordt dat een supernova en de ontploffing zal dus zo groot zijn dat zelfs de aarde in korte tijd enorm opgewarmd zal worden.



"Neem bijvoorbeeld de ster Betelgeuze in het sterrenbeeld Orion (half oktober komt het sterrenbeeld rond middernacht op in het oosten). Betelgeuze staat op een afstand van 428 lichtjaar. Dat betekent dat een lichtstraal (met een snelheid van driehonderdduizend kilometer per seconde) er 428 jaar over doet om de afstand van Betelgeuze naar de aarde af te leggen."

http://www.govertschilling.nl/artikelen/archief/2001/0110/011001_gd.htm

No way dat de energie die die supernova uit zal zetten de aarde zal beinvloeden op de manier die jij beschrijft..

quote:


Nee, daarom zijn we ermee bezig die techniek te ontwikkelen.



Ok.. Heb je deels gelijk in. Ze zijn inderdaad bezig om het bewonen van de maan mogelijk te maken. Maar dan heb je het over de MAAN.. De maan gaat er net zo goed aan, net als de Aarde. Dat betekend dat we dus een andere locatie moeten vinden. In ons zonnestelsel zullen we in ieder geval niks vinden, want alles tot en met Mars wordt vernietigd en Jupiter t/m Neptunus zijn gasplaneten.. Pluto wordt helemaal niks want die is simpelweg te klein (aangenomen dat het bevolkingsaantal niet ineens zodanig is gekrimpt dat hij nog minder oppervlakte nodig heeft dan de maan heeft). Dus zullen we uit ons zonnestelsel moeten (aangenomen dat we uberhaupt een planeet vinden). Ik vraag me alleen af hoelang het wel niet mag duren voordat dat mogelijk is... We zullen op z'n minst met snelheden gelijk aan of groter dan het licht moeten reizen, en zelfs dan duurt het nog onnoemelijk lang voordat we het zonnestelsel uit zijn. En verder zullen de schepen ook groot genoeg moeten zijn om al die mensen te vervoeren.

My point: het is nutteloos. Eraan ontkomen zal misschien lukken, maar dan denken we maar even niet aan de mogelijkheid dat de mens tegen die tijd zichzelf van kant heeft gemaakt.


11.45: restate my assumptions


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 02-02-2003 21:02 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Hmz, het maakt me allemaal maar weinig uit. Snap ook niet waarom het zo belangrijk nieuws is, maargoed. Ik leef hier, en als de zon explodeert ben ik toch al dood.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 03-02-2003 0:32 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Als je, jezelf dan druk wil maken doe dat dan niet over betelgeuze...

ga je zelf dan maar druk maken over gamma-bursts...


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 03-02-2003 1:19 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Heh ik vind dat je nogal positief bent ingesteld als je denkt dat de aarde uiteindig vernietigd zal worden door een supernova van onze zon. Ik denk dat de mensheid toch al ruim voordat dat gebeurt het zelf voor elkaar krijgt de aarde compleet te vernielen. Dan zou t wel fijn zijn als er nog wat scheepjes de ruimte ingeschoten worden zodat de mensheid niet compleet uitsterft.
(en ja, misschien kijk ik wel teveel SF hehe)


Zenial


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 03-02-2003 8:27 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 3 februari 2003 1:19 schreef Zenial het volgende:
Heh ik vind dat je nogal positief bent ingesteld als je denkt dat de aarde uiteindig vernietigd zal worden door een supernova van onze zon. Ik denk dat de mensheid toch al ruim voordat dat gebeurt het zelf voor elkaar krijgt de aarde compleet te vernielen. Dan zou t wel fijn zijn als er nog wat scheepjes de ruimte ingeschoten worden zodat de mensheid niet compleet uitsterft.
(en ja, misschien kijk ik wel teveel SF hehe)


dat zei ik dus ook


11.45: restate my assumptions


Fire
Usericon van Fire
Posted 03-02-2003 11:25 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

NASA = Need Another Seven Astronauts



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-02-2003 11:26 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

al die aandachtm, komt de natie lekker samen, en dan zijn ze allemaal nog veel meer klaargestoomd voor de oorlog op Irak.

CNN is propaganda


Fire
Usericon van Fire
Posted 03-02-2003 11:28 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Wat een onzin.... Dat ding is gewoon neergestort, mag het dan ff op het nieuws Het geeft mooie beelden iig.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-02-2003 11:30 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 11:28 schreef Fire het volgende:
Wat een onzin.... Dat ding is gewoon neergestort, mag het dan ff op het nieuws Het geeft mooie beelden iig.
zet voor de gein eens CNN aan, echt ik wordt er niet goed van.

het is toch echt niet zo bijzonder dat dat ding neerstort, het is ruimtevaart, het zit ol met gevaren dat weet je. en natuurlijk is het erg. maar dat hoort erbij.

bovendien gheeft amerika het mooi aan zichzelf te danken door erg te bezuinigen op nasa.

en al die aandacht voor die israelier, daar zit echt een luchtje aan hoor (als in stuen relatie tussen dwe twee landen versterken voor mocht er een oorlog komen)

ja complot theorien genoeg


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 03-02-2003 11:53 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 11:25 schreef Fire het volgende:
NASA = Need Another Seven Astronauts


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-02-2003 13:13 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2003 19:09 schreef Shadow_Smile het volgende:
Eerder zou ik zeggen help de arme landen, en zorg er voor dat alle mensen te eten hebben. Aangezien "het geloof" dat tegen houd,.... tja............
Geef het dan maar uit aan de ruimtevaart
Geloof? Welnee, gezond verstand, net als wat hier al eerder genoemd wordt, overbevolking gaat echt een groot probleem worden. Stel je eens voor dat je de levensstandaard van elk mens op een redelijk niveau zou willen zetten. Redelijk, dus niet westers. Dan nog zouden er zóveel grondstoffen voor nodig zijn, dat de aarde dat niet gaat overleven. Ontbossingen, grotere woestijnen, versneld broeikas effect... Niet dat wij dat nog allemaal gaan meemaken, maar van mij hoeft dat niet zo nodig. Om grof te zijn: laat ze maar allemaal eerst zichzelf eens helpen. Er schijnen nu al hoeren in bepaalde (...) landen te zijn die immuun voor Aids aan het worden zijn, dus die mensen zijn ook nog eens ontzettend nuttig bezig. Ze weten ook best zelf wel dat honger niet overgaat als je je buurman met een AK47 overhoop blaast, zijn vrouw verkracht en zijn huis in de fik steekt, en daarna mijnen neerlegt op zijn akkers. Ze maken zelf de problemen, en wie mag de shit weer opruimen...? Laat ze eerst eens hersenen kweken daar, laten zien dat ze beschaafd met het leven om kunnen gaan, tot die tijd acht ik het nuttiger geld te steken in iets als ruimtevaart (hee, waar komt de teflon laag op mijn pannen ook alweer vandaan?) dan aan een stel stumpers die met meer geld meer problemen gaan maken.

On-topic: tragisch allemaal, ik hoop alleen dat Bush geen spoken gaat zien door dit voorval.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 03-02-2003 13:26 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 3 februari 2003 11:30 schreef ghoulliette het volgende:
*rampzalig slecht geschreven tekstje*


Ghoullie, het zou heel wat beter zijn voor de discussie als je eens wat meer tijd nam om een post te schrijven. Het is soms gewoon niet te lezen, door alle spelfouten, onsamenhangende uitspraken en walgelijke layout. Uit je spelfouten kan ik afleiden dat je zo snel mogelijk je verhaaltje kwijt wil, alsof t een drol is. Erg irritant. Als aankomende politicoloog kan dat niet hoor. Controleer je verhalen eens op spelfouten, samenhang en layout. Je hoeft nou ook weer niet te doen alsof je een scriptie aan het schrijven bent, als je er maar een beetje oplet. Het getuigt van weinig inlevingsvermogen in de lezer door dit soort letterpoep te posten.

[Dit bericht is gewijzigd door Shun Sacer op 03-02-2003 13:26]


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-02-2003 13:38 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

hehe... "letterpoep"...


(Ja, ik ben me ervan bewust dat ik mij hier ook af en toe schuldig aan maak. Maar ik vind het nog steeds grappig.)



B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 03-02-2003 16:08 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Amerika wil wel Irak plat gooien, maar als er een paar Amerikanen sterven zijn ze toch wel heel zielig.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-02-2003 16:12 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

inderdaad, er gaan wel meer mensen dood in de wereld...


Je moeder.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-02-2003 16:22 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 16:08 schreef B6R6A6M het volgende:
Amerika wil wel Irak plat gooien, maar als er een paar Amerikanen sterven zijn ze toch wel heel zielig.


Die dooien is ook niet het ergste van het ongeluk. Het gaat om de klap die de huidige ruimteprogramma's krijgen (wat mij betreft). Hopelijk lopen de programma's voor bemande ruimtevaart op de lange termijn niet teveel schade op door dit ongeluk .

Het is trouwens mogelijk geweest, dat de astronauten nog enige tijd tijdens het ongeluk bij bewustzijn waren, daar de lichamen niet volledig zijn gecarboniseerd/verdampt:

"What a ride!"


Dear dirty delightful old drunken old days


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 03-02-2003 16:55 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

quote:
Op 3 februari 2003 16:08 schreef B6R6A6M het volgende:
Amerika wil wel Irak plat gooien, maar als er een paar Amerikanen sterven zijn ze toch wel heel zielig.

voor iedere amerikaan zou er een stuk space-shuttle moeten zijn

of toch tenminste heel dat klote apparaat op bush z'n dikke kop


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-02-2003 20:02 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2003 20:46 schreef Styhn het volgende:
"Neem bijvoorbeeld de ster Betelgeuze in het sterrenbeeld Orion (half oktober komt het sterrenbeeld rond middernacht op in het oosten). Betelgeuze staat op een afstand van 428 lichtjaar. Dat betekent dat een lichtstraal (met een snelheid van driehonderdduizend kilometer per seconde) er 428 jaar over doet om de afstand van Betelgeuze naar de aarde af te leggen."

http://www.govertschilling.nl/artikelen/archief/2001/0110/011001_gd.htm

No way dat de energie die die supernova uit zal zetten de aarde zal beinvloeden op de manier die jij beschrijft..

Yes way dat de energie van die supernova zo groot zal zijn dat het de omstandigheden op aarde zal beinvloeden. Die afstand lijkt heel groot, maar als een supernova ontploft, dan legt die ontploffing heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel lichtjaren af en komen er ook grote hoeveelheden gas bij die ontploffing vrij die ook van invloed kunnen zijn. Het erge is, dat betelgeuze misschien al ontploft is, maar dat we het niet eens kunnen zien.

quote:

Ok.. Heb je deels gelijk in. Ze zijn inderdaad bezig om het bewonen van de maan mogelijk te maken. Maar dan heb je het over de MAAN.. De maan gaat er net zo goed aan, net als de Aarde. Dat betekend dat we dus een andere locatie moeten vinden. In ons zonnestelsel zullen we in ieder geval niks vinden, want alles tot en met Mars wordt vernietigd en Jupiter t/m Neptunus zijn gasplaneten.. Pluto wordt helemaal niks want die is simpelweg te klein (aangenomen dat het bevolkingsaantal niet ineens zodanig is gekrimpt dat hij nog minder oppervlakte nodig heeft dan de maan heeft). Dus zullen we uit ons zonnestelsel moeten (aangenomen dat we uberhaupt een planeet vinden). Ik vraag me alleen af hoelang het wel niet mag duren voordat dat mogelijk is... We zullen op z'n minst met snelheden gelijk aan of groter dan het licht moeten reizen, en zelfs dan duurt het nog onnoemelijk lang voordat we het zonnestelsel uit zijn. En verder zullen de schepen ook groot genoeg moeten zijn om al die mensen te vervoeren.

My point: het is nutteloos. Eraan ontkomen zal misschien lukken, maar dan denken we maar even niet aan de mogelijkheid dat de mens tegen die tijd zichzelf van kant heeft gemaakt.
Misschien is er al geen mensheid tegen die tijd, maar stel dat de mensheid dan nog bestaat, dan lijkt het me wel handig om onze technologie zover ontwikkeld te hebben dat wel onszelf van deze ondergang kunnen redden. Ik bedoel, je kunt net zo goed geen voedsel meer gaan produceren om te overleven, omdat 'de mensheid er over een paar jaar misschien niet meer is'.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen