IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : 13 jarige jongen neergeschoten Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-02-2003 14:38 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:32 schreef Snagger het volgende:
Tjah, het slaat gewoon nergens op.

En wat Greycloak zegt; vernieling van een auto ? Denk je nou werkelijk dat die kinderen met het gooien van die sneeuwbal het vernielen van die auto als doel hadden ?

Nee, dat denk ik niet. 't is gewoon idioot. Is er overigens al iets bekend over de afkomst van de automobilist ?
Nee, maar denk je dat als paps en mams even hadden verteld wat een sneeuwbal met de lak van een auto kan doen, er al een hoop ellende had kunnen worden voorkomen. Weet je wat het kost om een deur over te spuiten?
Intentie is niet hetzelfde als uitwerking. Natuurlijk is het leuk om op bewegende doelen te gooien, maar als je even doordenkt en beseft wat de resultaten kunnen zijn... Verkeersveiligheid, ook al eerder genoemd. Stel dat het niet dit heethoofd was geweest maar een oud vrouwtje dat zich de tering had geschrokken van een sneeuwbal op haar ruit, de stoep opgeknald was en vervolgens iemand plat had gereden. Geen denkbeeldig scenario. Denk jij dan werkelijk dat het laten verongelukken van een ouwe oma het doel van die koters was? Hun ouders hebben gefaald als opvoeders.

Wel geinig dat je vraagt om de afkomst van dat gewapende heethoofd. Met een bak chips en prik wacht ik op de uitslag.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ilyc
Usericon van ilyc
Posted 03-02-2003 14:38 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:33 schreef EvilPietje het volgende:
Bang dat het een buitenlander is zeker ??


Bang allang niet meer. Het zou alleen weer wat bevestigen.

Ik had het afgelopen zaterdag inderdaad al gehoord toen ik uit de Baroeg kwam, echt erg, dat meen ik absoluut.

EDIT: Verder ben ik het eens met Greycloak.

[Dit bericht is gewijzigd door ilyc op 03-02-2003 14:39]


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-02-2003 14:39 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 3 februari 2003 14:32 schreef Snagger het volgende:
Tjah, het slaat gewoon nergens op.

En wat greycloack zegt; vernieling van een auto ? Denk je nou werkelijk dat die kinderen met het gooien van die sneeuwbal het vernielen van die auto als doel hadden ?

Nee, dat denk ik niet. 't is gewoon idiot. Is er overigens al iets bekend over de afkomst van de automobilist ?


Wil ik even opmerken dat dat jochie zelf ook van buitenlandse afkomst was.
Dus voor hetzelfde geldt was het gewoon een nederlander (ik ken er wel een paar die ik tot zo'n kankerstreek in staat acht)


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Orion
Usericon van Orion
Posted 03-02-2003 14:39 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

waar gaat het heen met de wereld .....


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 03-02-2003 14:40 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 3 februari 2003 14:38 schreef ilyc het volgende:
Bang allang niet meer. Het zou alleen weer wat bevestigen.

Ik had het afgelopen zaterdag inderdaad al gehoord toen ik uit de Baroeg kwam, echt erg, dat meen ik absoluut.


Wat zou het bevestigen dan....


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 03-02-2003 14:41 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

tjah .. een beetje banale voorbeelden hoor. Iedere automobilist weet dat 'ie met sneeuw een sneeuwbal tegen z'n auto kan verwachten. Ik 1 op de 1000 gevallen raakt de auto misschien ietswat beschadigd ... maarja, het is ook niet al te slim om op een auto te gooien inderdaad.

Maarja, een reden om iemand dood te schieten wil ik het niet noemen nee.

[reactie op greycloak]

Tjah, het slaat gewoon nergens op.

[Dit bericht is gewijzigd door Snagger op 03-02-2003 14:42]


Ik, Wil Schuurman


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 03-02-2003 14:41 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

welkom op de wereld, jebes


ilyc
Usericon van ilyc
Posted 03-02-2003 14:42 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:40 schreef Jebes het volgende:
Wat zou het bevestigen dan....


Dat lijkt me een retorische vraag, indien je echt geen idee hebt raad ik aan eens goed na te gaan denken.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 03-02-2003 14:43 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 3 februari 2003 14:42 schreef ilyc het volgende:
Dat lijkt me een retorische vraag, indien je echt geen idee hebt raad ik aan eens goed na te gaan denken.


*denkt na*



*denkt langer na*



ik denk dat het niks bevestigd.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 03-02-2003 14:44 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:40 schreef Jebes het volgende:
Wat zou het bevestigen dan....


net wakker ofzo?


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 03-02-2003 14:44 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht



Ik, Wil Schuurman


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-02-2003 14:45 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:40 schreef Jebes het volgende:
Wat zou het bevestigen dan....
Dat andere culturen er andere normen, waarden (...), gebruiken en rituelen op nahouden die door anderen als schokkend ervaren zouden kunnen worden, ja, zelfs als minderwaardig! Misschien is het in het land van herkomst van die schutter wel heel normaal en geaccepteerd dat je iemand die iets doet wat jij niet leuk vind een gaatje of 5 rijker maakt. Tsja, wie ben ik om met mijn decadente Westerse normen en waarden daar een oordeel over te vellen?
Als het wél een originele Nederlander is, een zgn. "autochtoon" dan is het gebruikelijk dit soort types na verhoor met 3 week voorwaardelijk weer heen te zenden. Iets waar ze natuurlijk in andere culturen weer heel anders over denken.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-02-2003 14:46 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 3 februari 2003 14:38 schreef Greycloak het volgende:
Natuurlijk is het leuk om op bewegende doelen te gooien, maar als je even doordenkt en beseft wat de resultaten kunnen zijn... Hun ouders hebben gefaald als opvoeders.
Jij wil zeggen dat jij als kind nooit sneeuwballen hebt gegooid? Belletje getrokken? Pijltjes afgeschoten?

Je kunt ook te ver gaan in het doorvoeren van verantwoordelijkheidsgevoel (3 keer woordwaarde). Natuurlijk moet er een algemeen besef worden bijgebracht, maar een beetje ongein moet kunnen.. de term 'kwajongensstreek' is niet voor niets uitgevonden.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-02-2003 14:47 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 3 februari 2003 14:45 schreef Greycloak het volgende:
Dat andere culturen er andere normen, waarden (...), gebruiken en rituelen op nahouden die door anderen als schokkend ervaren zouden kunnen worden, ja, zelfs als minderwaardig! Misschien is het in het land van herkomst van die schutter wel heel normaal en geaccepteerd dat je iemand die iets doet wat jij niet leuk vind een gaatje of 5 rijker maakt. Tsja, wie ben ik om met mijn decadente Westerse normen en waarden daar een oordeel over te vellen?
Als het wél een originele Nederlander is, een zgn. "autochtoon" dan is het gebruikelijk dit soort types na verhoor met 3 week voorwaardelijk weer heen te zenden. Iets waar ze natuurlijk in andere culturen weer heel anders over denken.


Overdrijven gaat je makkelijk af he??

(doel ik ook op je tirade over beschadigde lak)


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 03-02-2003 14:48 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 3 februari 2003 14:45 schreef Greycloak het volgende:
Dat andere culturen er andere normen, waarden (...), gebruiken en rituelen op nahouden die door anderen als schokkend ervaren zouden kunnen worden, ja, zelfs als minderwaardig! Misschien is het in het land van herkomst van die schutter wel heel normaal en geaccepteerd dat je iemand die iets doet wat jij niet leuk vind een gaatje of 5 rijker maakt. Tsja, wie ben ik om met mijn decadente Westerse normen en waarden daar een oordeel over te vellen?
Als het wél een originele Nederlander is, een zgn. "autochtoon" dan is het gebruikelijk dit soort types na verhoor met 3 week voorwaardelijk weer heen te zenden. Iets waar ze natuurlijk in andere culturen weer heel anders over denken.


hmm, ben nog nooit tegen zo'n cultuur aangelopen waar het normaal is om iemand neer te schieten.... moet toch eens wat meer gaan reizen...


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-02-2003 14:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:46 schreef helmet het volgende:
Jij wil zeggen dat jij als kind nooit sneeuwballen hebt gegooid? Belletje getrokken? Pijltjes afgeschoten?

Je kunt ook te ver gaan in het doorvoeren van verantwoordelijkheidsgevoel (3 keer woordwaarde). Natuurlijk moet er een algemeen besef worden bijgebracht, maar een beetje ongein moet kunnen.. de term 'kwajongensstreek' is niet voor niets uitgevonden.
Leuk goed praten.
Die kinderen moeten leren dat ze niet anderen moeten benadelen met hun acties!
Als ik voreger zoiets deed, kreeg ik echt fiks op mijn lazer van m'n ouders.

Tegenwoordig wordt er maar erg losjes gedaan over de verantwoordelijkheden van de opvoeding.
Gevolg: er loopt nu een generatie rond die het verschil niet weet tussen goed en fout.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-02-2003 14:51 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 3 februari 2003 14:49 schreef Jenje het volgende:
Leuk goed praten.
Die kinderen moeten leren dat ze niet anderen moeten benadelen met hun acties!
Als ik voreger zoiets deed, kreeg ik echt fiks op mijn lazer van m'n ouders.

Tegenwoordig wordt er maar erg losjes gedaan over de verantwoordelijkheden van de opvoeding.
Gevolg: er loopt nu een generatie rond die het verschil niet weet tussen goed en fout.


Wat ik ervan gehoord heb (van zijn zus en vrienden dat is) is dat ze gewoon op de parkeerplaats boven de metro sneeuw naar elkaar gooiden, dus dat er niet met opzet naar auto's gegooid is.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-02-2003 14:52 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:46 schreef helmet het volgende:
Jij wil zeggen dat jij als kind nooit sneeuwballen hebt gegooid? Belletje getrokken? Pijltjes afgeschoten?

Je kunt ook te ver gaan in het doorvoeren van verantwoordelijkheidsgevoel (3 keer woordwaarde). Natuurlijk moet er een algemeen besef worden bijgebracht, maar een beetje ongein moet kunnen.. de term 'kwajongensstreek' is niet voor niets uitgevonden.
Mijn ouders waren zeker demonen in de ogen van velen als ik zeg dat dit soort dingen me door hen niet in dank werden afgenomen?
Je kinderen straffen, komt dat nog voor of leef ik nog rond 1950? Wel eens gedaan allemaal ja, maar na mijn 10e wist ik iig wat wel en niet kon, en een echte "belhamel" (zoek maar op) ben ik nooit geweest nee. Ik had al vrij snel door dat anderen ook waarde hechten aan hun eigen spullen, net als ik.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 03-02-2003 14:52 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:49 schreef Jenje het volgende:

Tegenwoordig wordt er maar erg losjes gedaan over de verantwoordelijkheden van de opvoeding.
Gevolg: er loopt nu een generatie rond die het verschil niet weet tussen goed en fout.


je doelt hier toch wel op de generatie van 13/14/15 jaar? en anders ben ik gewoon hard opgevoed, als ik zoiets flikte en m'n ouders merkte het kreeg ik ook flink op m'n lazerus


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-02-2003 14:52 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:48 schreef Jebes het volgende:
hmm, ben nog nooit tegen zo'n cultuur aangelopen waar het normaal is om iemand neer te schieten.... moet toch eens wat meer gaan reizen...
Misschien dat het continent Afrika je wat lijkt.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 03-02-2003 14:54 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:34 schreef -=ZwaarMetaal=- het volgende:
ik heb zo me vermoedens die ik natuurlijk niet mag uiten hier..
Ja, gaan we het over die boeg gooien? Alsjeblieft, zeg. Het is gewoon vreselijk wat er is gebeurd; daarin zie ik nog geen aanleiding een bepaalde bevolkingsgroep tot zondebok te bombarderen.

Als je het dan toch persé over heetgebakerdheid en afkomst wil hebben:

Toen mijn ouders het huis kochten waar ik 23 jaar heb gewoond, verhuisden zij van de stad naar het platteland. Op een gegeven moment gingen ze wel eens wat bij hun nieuwe buren op bezoek om kennis te maken. Er werd hun tijdens één van die bezoekjes doodleuk door één van de aanwezigen verteld dat hij van plan was geweest hun huis in de hens te steken. Toen zijn familie hem vroeg waarom zei hij (letterlijk vertaald): "Dan moeten ze maar blijven waar ze vandaan komen." Het gaat in dit geval om blanke autochtonen (zowel in het geval van mijn ouders als de buurtbewoners). Waarden en normen discussie? Flikker gauw op. Wie is er hier daadwerkelijk 'ingeburgerd?'

Nee, bekijk dit tragische voorval met je populaire vooroordelen en gebruik fijn die CDA-terminologie betreffende de bedroevende sociale staat van onze maatschappij en doe net of wij het allemaal zo goed doen en 'hullie' niet.

Nou Greycloak, ik bedien je op je wenken, of niet? Ik ben er weer ingetrapt... 't Is (allemaal) triest.

[edit]deze reactie is dus niet alleen tegen ZM gericht, ook al suggereert het citaat wat anders[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 03-02-2003 14:57]


Touché, pussycat!


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 03-02-2003 14:56 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:49 schreef Jenje het volgende:
Leuk goed praten.
Die kinderen moeten leren dat ze niet anderen moeten benadelen met hun acties!
Als ik voreger zoiets deed, kreeg ik echt fiks op mijn lazer van m'n ouders.

Tegenwoordig wordt er maar erg losjes gedaan over de verantwoordelijkheden van de opvoeding.
Gevolg: er loopt nu een generatie rond die het verschil niet weet tussen goed en fout.


Inderdaad, als ik "vroeger" aan werd gesproken op een belhamel-streek door volwassenen dan scheet ik zeven kleuren stront. En afgelopen zaterdag gooide er ook zo'n belhamel een sneeuwbal op mijn bedrijfsbus (meet als gevolg een deuk !!), als je er dan iets van zegt, dan krijg je te horen : "Dat je kanker kunt krijgen". En zoiets komt dan uit de mond van een menneke van misschien net 9 ofzo !!!! Fijne opvoeding heeft die genoten dan......


BLASTBEATS FOREVER


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-02-2003 14:57 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:47 schreef Rasputin het volgende:
Overdrijven gaat je makkelijk af he??

(doel ik ook op je tirade over beschadigde lak)
Ook, maar zou jij het leuk vinden dat iets waar je hard voor hebt gewerkt voor de lol van mensen die je niet kent beschadigd wordt? Ik word daar niet vrolijker van. Zie ook ander voorbeeld: "Oma Op Stoep".

quote:
Op 3 februari 2003 14:49 schreef Jenje het volgende:
Leuk goed praten.
Die kinderen moeten leren dat ze niet anderen moeten benadelen met hun acties!
Als ik voreger zoiets deed, kreeg ik echt fiks op mijn lazer van m'n ouders.

Tegenwoordig wordt er maar erg losjes gedaan over de verantwoordelijkheden van de opvoeding.
Gevolg: er loopt nu een generatie rond die het verschil niet weet tussen goed en fout.
Juist. Afstraffen die hap!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-02-2003 14:59 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2003 14:54 schreef Sporty Voleg het volgende:Nou Greycloak, ik bedien je op je wenken, of niet? Ik ben er weer ingetrapt... 't Is (allemaal) triest.

[edit]deze reactie is dus niet alleen tegen ZM gericht, ook al suggereert het citaat wat anders[/edit]
je zou de (blanke autochtone) buren van mijn ouders eens moeten zien. Ik zou het niet erg vinden als iemand...
Whatever.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 03-02-2003 14:59 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

yeah , ik kreeg ook gewoon klappen



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen