IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Studentenprotest 13 maart Volgende pagina
Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 28-02-2003 2:07 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Redt je StuFi! Kom 13 maart naar Den Haag!

ROEP DE OVERHEID TER VERANTWOORDING! INVESTEREN IN

HOGER ONDERWIJS

MOET!

Er is beloofd te investeren in hoger onderwijs. De noodzaak te
investeren in hoger onderwijs wordt alom benadrukt. Toch liggen er nu
adviezen om de studiefinanciering en de OV-kaart af te schaffen, om het
collegegeld te verdubbelen en om 1,9 miljard te bezuinigen op
onderwijs! De aankomende regeringspartijen sluiten niet uit dat
zij een deel van deze adviezen over zullen nemen. Blijkbaar is het
nodig om nog eens duidelijk te maken dat investeren in hoger onderwijs
moet! De overheid moet haar verantwoordelijkheid nemen voor
goed, onafhankelijk en toegankelijk hoger onderwijs! Hoger
onderwijs is geen luxe, maar bittere noodzaak!
Daarom gaan we 13 maart naar Den Haag. Om 13 uur beginnen we aan
eenSpeurtocht naar Verantwoordelijkheid. Zoek de ambtenaar die jouw
toekomst bepaalt. Voor meer info kijk op www.12november.nl
Lees het manifest, zet je naam eronder en stuur het door. Meer
informatie op www.12november.nl. Tot 13 maart!

-------------------------------------------------------

Manifest: Geef het hoger onderwijs een toekomst!!! Na de massale
studentendemonstratie van 12 november in Amsterdam bestond de hoop
dat het voor eens en altijd afgelopen zou zijn met bezuinigen op het hoger onderwijs.
Deze hoop werd gestaafd door beloftes en pogingen van politici om
de bezuinigingen ongedaan te maken en voortaan te investeren in onderwijs.
Tot ieders grote verbazing kwam echter onlangs de CEC (Centrale
Economische Commissie) met een advies aan het komende kabinet om
zevenhonderd miljoen euro te bezuinigen. Een groep ambtenaren van het
Ministerie van Financien deed er nog een schepje bo! venop door te
pleiten voor een onzalige bezuiniging van 1,9 miljard euro.
Dit terwijl investeringen in het hoger onderwijs juist broodnodig
zijn als Nederland haar kenniseconomie op peil wil houden.
Deze bezuiniging zou op de studenten verhaald moeten worden. Concreet
betekent dat het einde van de OV-jaarkaart, geen bekostiging van de
masterfase, een verdubbeling van het collegegeld en de afschaffing van
de studiefinanciering als gift. Niemand kan dergelijke voorstellen
serieus nemen, maar zelfs een van deze maatregelen zou AL
desastreus zijn. Wij zijn verbijsterd dat er in ons land hoge ambtenaren
zijn die zo'n belachelijk voorstel in alle ernst durven te doen.
De overheid is vergeten dat je moet zaaien voordat je kunt oogsten.
Hoger onderwijs is geen luxe maar bittere noodzaak. Studenten zijn de artsen,
leraren en rechters van morgen. Daarom eisen wij dat de overheid haar
verantwoordelijkheid neemt voor kwalitatief en toegankelijk hoger
onderwijs. Ook dient de overheid haar verantwoordelijkheid te
nemen voor hoger onderwijs als publiek goed en zich daar internationaal
ook voor inzetten.
GATS is een verdrag van de Wereldhandelsorganisatie (WTO) dat diensten
vrij verhandelbaar wil maken. Bekostiging, studiefinanciering,
kwaliteitseisen en de toegankelijkheid van het hoger onderwijs kunnen
alleen blijven bestaan wanneer in het GATS-verdrag duidelijk wordt
vastgelegd dat het publieke hoger onderwijs uitgesloten is van de GATS
bepalingen. We eisen verder volledige openheid over de
inzet bij de onderhandelingen.
Daarom zijn we op 13 maart om 13.00 uur in Den Haag om een massale
actie voor het hoger onderwijs houden!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-02-2003 2:11 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ich bin dabei! *voor het eerst in m'n leven meelopen/meedoen met een protestmars/demonstratie, brrrr....ik begin me gelijk rood/anarchist te voelen.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 28-02-2003 2:13 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

hehehe, vorige keer hebben we (als een groep die mee liep) redelijk wat media aandacht gekregen. We stonden in 2 kranten, een paar studentenbladen en het blad van de Eramus Universiteit


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 28-02-2003 2:19 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

ff een korte media-terugblik:

"Zodra de trein naar Amsterdam op het station binnenkomt is het inderdaad duidelijk dat er meer studenten op de been zijn. Een groep van het Rotterdams Studenten Gezelschap (RSG) heeft een hele coupé bezet. Met bier in de hand en Lambrusco aan de lippen zingen ze luidruchtig over 't eeuwighe studentenvuur en de gulden studententijd. ,,We hadden geen grote gezamenlijke actie in Rotterdam en RSG is politiek onpartijdig'', roept Billy Bilster, bijnaam van de leider van het gezelschap. ,,Afgelopen dinsdag hoorden we pas voor het eerst over de demonstratie, dus ik heb gewoon dit clubje opgetrommeld.''

In tegenstelling tot de Rotterdammers houden de Delftse studenten zich rustig op de achtergrond."

- Delfse Delta

"Wanneer het dispuut zich om 12:30 uur verzamelt op het Centraal Station klinkt het gesis van het openen van bierblikken (canisters, red.) door de hal. Bestuurskundestudent Mark van den Berg komt aanzetten met een oud hoeslaken waarop de tekst "Zo! Oei! Kap is! De Schijtvriendjes" is aangebracht."

"De massa joelt, maar "De Schijtvriendjes" zijn niet tevreden. "Dit debat is geen debat, maar een toneelstukje in de verkiezingscampagne", is de gedeelde opinie. Wanneer daarna ook nog een Achterhoekse coverband het podium betreedt om liedjes van Kane en U2 ten gehore te brengen, wordt het tijd om te vertrekken. Wat zou je anders verwachten van een heavy metal dispuut?"

- Erasmus Magazine

[Dit bericht is gewijzigd door Bintmeister op 28-02-2003 2:20]


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 28-02-2003 9:03 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

ik kijk wel uit. Altijd als ik dat soort studentenprotesten op tv zie, zie ik alleen maar van die kneuzen rondlopen die genieten van een college-vrije dag en die dit als het toppunt van rebellie zien.

De studenten die meelopen voor hun idealen zijn volgens mij dun gezaaid.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-02-2003 9:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 9:03 schreef Dunne_Hein het volgende:
ik kijk wel uit. Altijd als ik dat soort studentenprotesten op tv zie, zie ik alleen maar van die kneuzen rondlopen die genieten van een college-vrije dag en die dit als het toppunt van rebellie zien.

De studenten die meelopen voor hun idealen zijn volgens mij dun gezaaid.


Well said!

De meesten stappen waarschijnlijk met een tas vol bier in de trein om een dag lang dronken te "protesteren"


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 28-02-2003 9:10 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Dat is geen reden om niet te gaan.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-02-2003 9:10 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 9:04 schreef Snaack het volgende:
...
De meesten stappen waarschijnlijk met een tas vol bier in de trein om een dag lang dronken te "protesteren"

Kijk DIT bedoel ik nou; WTF gaat "protesteren" met 2 sixpacks in z'n tas?
Volgens mij hbben dit soort mensen nog nooit van "fatsoen" gehoord.

Net zo krankzinnig alsof je in een dikke V12 Mercedes naar het stadskantoor rijdt om je bijstandsuitkering te innen


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 28-02-2003 9:15 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 9:10 schreef wladimir het volgende:
Dat is geen reden om niet te gaan.


Zeker wel, ik voel mij totaal niet verbonden met die lui.

Kijk maar naar wat Bintmeister heeft geschreven. Alleen maar hoe 'stoer' ze zijn afgeschreven en niet wat ze die dag bereikt hebben. Dan is de drijfveer toch wel duidelijk.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 28-02-2003 10:59 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Demonstraties zuigen ... ik heb niks te klagen...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-02-2003 11:05 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 9:15 schreef Dunne_Hein het volgende:
Zeker wel, ik voel mij totaal niet verbonden met die lui.

Kijk maar naar wat Bintmeister heeft geschreven. Alleen maar hoe 'stoer' ze zijn afgeschreven en niet wat ze die dag bereikt hebben. Dan is de drijfveer toch wel duidelijk.

Grappig zeg, kan met dat bier helemaal niet herinneren toen we 6 uur op de rijnbrug stonden te verkleumen om een spandoek vast te houden. Wel hadden we wat termoskannen met thee en boterhammen met pindakaas.

Wel jammer hoor dat er dus wel mensen zijn die wat doen, maar omdat het niet op sbs6 komt niemand weet dat ze betstaan behalve de direct betrokkenen.

Binnenkort trouwens: zwemmen in de hofvijver, voor meer info mail me maar dan kun je mee. Er zal helaas geen bier voorradig zijn


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 28-02-2003 11:26 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

Geen bier.... Geen demonstatie



*Cheers*


Immortal Pride


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-02-2003 11:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik studeer in mei af ..
Zal mij het verder rotten ..

En die acties helpen toch geen reet.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 28-02-2003 12:44 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Alleen omdat er mensen zijn die erbij lopen en geen hol van begrijpen waar het om gaat, is nog geen reden om niet te gaan...

En voor een echt zielig excuus... zie de post boven mij.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-02-2003 12:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Hap


Maar dat artikel wat Bint postte is ook echt goede reclame voor de student. Ze komen lekker intelligent over zo.

Gevolg : student word nog steeds niet serieus genomen.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 28-02-2003 12:46 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

hehe ik heb alleen meegaan met de scholieren staking van de 2e fase, 2 jaar geleden ongeveer. was echt chaos, ik blijf wel thuis nu



WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 28-02-2003 12:49 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

ja, godverdegodver....zit precies middenin mijn laatste tentamenweek...dat gaat dus niet


I spy with my little and verrry evil eye.....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-02-2003 12:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ook 2x mee gedaan .. zwaar kansloos .. 90% van de gasten die er loopt, loopt er om stoer te doen en op te vallen, ze weten niet eens waarom ze er zijn.

En dat straalt er van alle kanten, dus word je echt niet serieus genomen hoor ...

Zorg eerst maar eens voor een goede organisatie van dit soort acties .. en niet voor een excuus om een dag te zuipen en lambakken


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-02-2003 12:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 12:49 schreef WickedKimmie het volgende:
ja, godverdegodver....zit precies middenin mijn laatste tentamenweek...dat gaat dus niet
Hahahaha wat een sukkels .. studentenprotest plannen in tentamenweken ...
Dat soort data liggen lang van te voren vast, daar hebben ze dus heerlijk niet naar gekeken ..

wederom : kansloos


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 28-02-2003 12:59 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 28 februari 2003 12:53 schreef Jenje het volgende:
Hahahaha wat een sukkels .. studentenprotest plannen in tentamenweken ...
Dat soort data liggen lang van te voren vast, daar hebben ze dus heerlijk niet naar gekeken ..

wederom : kansloos


oh.... ik heb geen tentamenweek en zit toch echt op het HBO..... misschien kunnen ze niet overal rekening mee houden omdat scholen verschillende tentamenweken hebben?

Ik ga wel meedemonstreren


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-02-2003 12:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 12:59 schreef Jebes het volgende:
oh.... ik heb geen tentamenweek en zit toch echt op het HBO..... misschien kunnen ze niet overal rekening mee houden omdat scholen verschillende tentamenweken hebben?

Ik ga wel meedemonstreren

Die liggen toch allemaal dicht bij elkaar ...


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 28-02-2003 13:00 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 12:53 schreef Jenje het volgende:
Hahahaha wat een sukkels .. studentenprotest plannen in tentamenweken ...
Dat soort data liggen lang van te voren vast, daar hebben ze dus heerlijk niet naar gekeken ..

wederom : kansloos


tsja...ik denk niet dat ze naar middelbare scholen hebben gekeken...maar goed, het is ook mijn toekomst!


I spy with my little and verrry evil eye.....


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 28-02-2003 13:01 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 28 februari 2003 12:59 schreef Jenje het volgende:
Die liggen toch allemaal dicht bij elkaar ...


nou nee... dat valt redelijk tegen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 28-02-2003 13:30 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Tering zeg. Wat is er mis met bier mee nemen naar een protest?????

En is het uitgangspunt van een protest is toch een statement uitdragen. Hoe de hell wil je dat doen als je neit opvalt? Natuurlijk moet je jezelf in de kijkers zetten, dan komen de reporters tenminste op je af en kan je je mening overdragen. Lijkt me logisch...


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 28-02-2003 13:34 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com



*schaam schaam*

NP: The Kinks - You really got me


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-02-2003 13:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2003 2:19 schreef Bintmeister het volgende:
ff een korte media-terugblik:

"Zodra de trein naar Amsterdam op het station binnenkomt is het inderdaad duidelijk dat er meer studenten op de been zijn. Een groep van het Rotterdams Studenten Gezelschap (RSG) heeft een hele coupé bezet. Met bier in de hand en Lambrusco aan de lippen zingen ze luidruchtig over 't eeuwighe studentenvuur en de gulden studententijd. ,,We hadden geen grote gezamenlijke actie in Rotterdam en RSG is politiek onpartijdig'', roept Billy Bilster, bijnaam van de leider van het gezelschap. ,,Afgelopen dinsdag hoorden we pas voor het eerst over de demonstratie, dus ik heb gewoon dit clubje opgetrommeld.''

In tegenstelling tot de Rotterdammers houden de Delftse studenten zich rustig op de achtergrond."

- Delfse Delta

"Wanneer het dispuut zich om 12:30 uur verzamelt op het Centraal Station klinkt het gesis van het openen van bierblikken (canisters, red.) door de hal. Bestuurskundestudent Mark van den Berg komt aanzetten met een oud hoeslaken waarop de tekst "Zo! Oei! Kap is! De Schijtvriendjes" is aangebracht."

"De massa joelt, maar "De Schijtvriendjes" zijn niet tevreden. "Dit debat is geen debat, maar een toneelstukje in de verkiezingscampagne", is de gedeelde opinie. Wanneer daarna ook nog een Achterhoekse coverband het podium betreedt om liedjes van Kane en U2 ten gehore te brengen, wordt het tijd om te vertrekken. Wat zou je anders verwachten van een heavy metal dispuut?"

- Erasmus Magazine

Ooookkeee, wat is dan je statement, ik kan nergens een goede statement van vinden in dit artikel. Alleen dat men al lallende met Bill billster zat.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen