IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : en alweer dierenleed... Vorige pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-03-2003 17:00 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 maart 2003 16:55 schreef Dwaallicht het volgende:
...
Dat natuur-argument vind ik geen goede, of ben jij er zo één die z'n eigen gehaktbal nog besluipt?


laat ik het erop houden dat mijn eetgewoonten vrij 'eigen' zijn...
...ik bedoelde dat dieren die vlees eten dat ook doen omdat ze het lekker vinden net als de mens.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 23-03-2003 17:38 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 22 maart 2003 18:07 schreef Dwaallicht het volgende:
Ze heeft wel gelijk.

Iedereen zit vanavond gewoon aan de kipfilet of de karbonade, de spareribs, de ballen gehakt en de hormonaal verantwoorde kogelbiefstuk. Dat veroordeel ik niet hoor -- maar ik bespeur een zekere discrepantie tussen de gewetensbezwaren omtrent deze schaapjes, en de gewetensbezwaren omtrent wat er 's avonds gegeten wordt. Schijnheiligheid dus .


(Ppfff...late reactie van mij)

Maar idd, dat bedoelde ik. Ik heb hier weinig meer aan toe te voegen.


Don't blush when I rip you open


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 23-03-2003 17:54 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Elk topic over dierenleed heeft exact hetzelfde verloop:

Eerst de agressies en verdriet van wat mensen doorspekt met enige 'wat boeit het nou, het was een dier' opmerkingen. Vervolgens wat negatieve reacties daarop. Dan komt de opmerking dat mensen dagelijks vlees eten en dat er dus dagelijks dieren moeten lijden.

Ik wil eraan toevoegen dat ik het zeer droevig vindt, temeer omdat het schaap mijn lievelingsdier is. En ik heb geen zin om het argument van de vegetariërs aan te gaan vallen want dat heb ik al vaak genoeg gedaan.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 23-03-2003 18:06 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

True..

Maar wat is het nut van zulke topics, je kan er zo weinig mee...

1000 reacties van mensen die het betreuren? Ik blijf het kinderachtig vinden als mensen het leed van 'recreatiedieren' zich zo aantrekken, terwijl ze wel bioindustrievlees eten. ( en dus meewerken dierenleed)

Maar goed...dit soort topics blijven in hetzelfde circeltje ronddraaien.

Slotje dan maar?

[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 23-03-2003 18:07]


Don't blush when I rip you open


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 23-03-2003 18:10 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 23 maart 2003 18:06 schreef JaneDoe het volgende:
True..

Maar wat is het nut van zulke topics, je kan er zo weinig mee...

1000 reacties van mensen die het betreuren? Ik blijf het kinderachtig vinden als mensen het leed van 'recreatiedieren' zich zo aantrekken, terwijl ze wel bioindustrievlees eten. ( en dus meewerken dierenleed)

Maar goed...dit soort topics blijven in hetzelfde circeltje ronddraaien.

Slotje dan maar?


Of een algemeen dierenleedtopic...


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 23-03-2003 18:33 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 23 maart 2003 18:10 schreef Sjaan het volgende:
Of een algemeen dierenleedtopic...


Whatever..


Don't blush when I rip you open


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 24-03-2003 17:54 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

dat verklaart die "alweer"...


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 24-03-2003 19:11 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

Ik kan me zo ongelofelijk kwaad maken dat gruwelpraktijken als het mishandelen van dieren nog gebeurd. Dieren zijn onschuldig..van mij mogen ze alle dierenmishandelaars samen zetten in een hok en hetzelfde met hen doen als zij met de dieren doen. Sorry maar ik heb totaal geen medelijden voor zulke gewetensloze mensen. De zwaarste straf kan niet zwaar genoeg zijn. Zelf ben ik vegetarier maar dit even terzijde. Iedereen doet daarmee wat hij of zij wilt, geen verwijten hier!!!


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-03-2003 20:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2003 18:06 schreef JaneDoe het volgende:
True..

Maar wat is het nut van zulke topics, je kan er zo weinig mee...

1000 reacties van mensen die het betreuren? Ik blijf het kinderachtig vinden als mensen het leed van 'recreatiedieren' zich zo aantrekken, terwijl ze wel bioindustrievlees eten. ( en dus meewerken dierenleed)




Je gal spuien bijvoorbeeld is een reden.

verder:
dierenleed is in ALLE VORMEN niet te tolereren, van klein leed tot groot leed.

En ik wil nu voor eens en voor altijd weten van alle vegetariers waarom ze wel planten eten en geen dieren. planten leven ook, reageren ook op prikkels van de buitenwereld hebben strategiën om te overleven etc etc. Ik ben dus zeer benieuwd naar het argument waarom eten van planten niet schijnheilig is.



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 24-03-2003 20:57]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-03-2003 22:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2003 20:47 schreef attila_de_hun het volgende:
verder:
dierenleed is in ALLE VORMEN niet te tolereren, van klein leed tot groot leed.



Daar is iedereen het wel over eens denk ik.. En valt daar niet over te discussiëren..

Het is wel dierenleed!
Nietus!
Wellus!


Vrij lam nietwaar

quote:
Ik ben dus zeer benieuwd naar het argument waarom eten van planten niet schijnheilig is.


Dude... Als je zo redeneert kunnen vegetariërs (en veganisten) beter zelfmoord plegen, als ik inadem zijn er vast duizenden bacteriëen die de dood vinden door de zuurgraad van mijn speeksel, JA ik sla ongedierte (vliegen, muggen) dood, als ik op straat loop na een regenbui trap ik onvermijdelijk weleens een slak naar het hiernamaals, de gemene antistoffen in mijn lichaam doden elke seconde "organismen" et cetera!

Afgezien van het feit dat ik de keuzes die ik in mijn leven maak aan niemand hoef te verantwoorden behalve aan mijzelf is het niet moeilijk voor te stellen dat planten, als die inderdaad over een vorm van "gevoel" beschikken, een lagere levensvorm zijn dan zoogdieren.

En dan nog is "de knuffelfactor" die door vleeseters vaak als (onterecht) argument aan vegetariërs opgedrongen wordt voor veel vega's niet de reden om geen vlees te eten.

Voor de redenen waarom dat dan wel zo is raad ik je aan, indien je daar behoefte aan hebt, het vega-topic eens grondig door te nemen.


draconian power
Usericon van draconian power
Posted 24-03-2003 22:35 by draconian power Wijzig reactieProfiel van draconian powerQuote dit bericht

geen vlees eten maar wel vis ?? dat zijn halvanisten!


Let´s bring back the METAL


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-03-2003 22:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2003 22:35 schreef draconian power het volgende:
geen vlees eten maar wel vis ?? dat zijn halvanisten!


verder nog iets nuttigs te melden, dombonist



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-03-2003 22:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2003 20:47 schreef attila_de_hun het volgende:
Je gal spuien bijvoorbeeld is een reden.

verder:
dierenleed is in ALLE VORMEN niet te tolereren, van klein leed tot groot leed.

En ik wil nu voor eens en voor altijd weten van alle vegetariers waarom ze wel planten eten en geen dieren. planten leven ook, reageren ook op prikkels van de buitenwereld hebben strategiën om te overleven etc etc. Ik ben dus zeer benieuwd naar het argument waarom eten van planten niet schijnheilig is.

Het is blijkbaar een misverstand dat elke vegetariër dat is omdat het 'leven heilig' is of zo?? Daarom ben IK in ieder geval geen vegetariër geworden....

Al moet ik zeggen dat ik mezelf nu nauwelijks vegetariër meer kan noemen. Maar ik heb nooit problemen gehad met het doden van dieren -- ik word eerder met walging vervuld van het spul dat in de supermarkt ligt (zowel vanwege culinaire, als vanwege bio-industriële redenen).


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 24-03-2003 22:48 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

dus je vind vlees goor, en je vind het ongehoord hoe er met die dieren omgegaan word?


No meat is sweater


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-03-2003 9:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2003 22:24 schreef Snaack het volgende:
Daar is iedereen het wel over eens denk ik.. En valt daar niet over te discussiëren..

Het is wel dierenleed!
Nietus!
Wellus!


Vrij lam nietwaar





Uit de praktijk blijkt dat het niet voor iedereen zo evident is. en als een topic niet boeiend is of nietszeggend of vanzelfsprekend is hoef je het trouwens toch niet te lezen?

en ik hoop dat je uit kunt leggen waarom planten een lagere levensvorm zijn.
gevoelsmatig begrijp ik het wel maar voor het is echt niet zo.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 25-03-2003 9:15]


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen