IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : De reden waarom Korn minder cd's verkoopt.. Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-03-2003 7:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Kopieren, niet omdat hun "muziek" slechter wordt!!!(ten minste volgens die soepstengel van een Davis)


KORN Frontman Blames Piracy For Last Album's Disappointing Sales - Mar. 15, 2003

KORN frontman Jonathan Davis believes significant sales of the band's last album, "Untouchables", were lost to piracy, and he vows to do something about it. "We got so fucked on our last one — it leaked four months early," he says. "[Next] time there will be no CD going out before release. We're not going to give it to the label until a week before it comes out." ["Untouchables", which has sold "only" 1.3 million units, according to SoundScan, is the worst-selling effort by the group, and its numbers are far below half of KORN's two previous full-length studio releases, 1999's "Issues" and 1998's "Follow the Leader".]

According to Rolling Stone magazine, record labels are now taking unprecedented steps to protect their merchandise from being copied and distributed illegally. Perhaps no disc has been more heavily protected than LINKIN PARK's "Meteora", due March 25. None of the copies have left the custody of the band members, management and executives at Warner Bros. When the album was being mastered, the band had security guards on hand in the studio twenty-four hours a day to prevent any leaks. As tracks were finished, all earlier CD versions were destroyed. Press, radio programmers and retailers can only hear the album by going to the company's offices. The same level of security will likely be in place for new albums by METALLICA, LIMP BIZKIT, and STAIND.


Thommortal
monstrosity
Usericon van Thommortal
Posted 18-03-2003 8:01 by Thommortal Wijzig reactieProfiel van ThommortalQuote dit berichthttp://members.lycos.nl/tgtfp

Er zit best een kern van waarheid in ... maar iets zegt me dat het ook met hun hoog aars gehalte heeft te maken..


HEERSCHT


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-03-2003 8:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vind het nogal makkelijk om het op kopieren te steken. Als een band aan de lopende band een steeds maar weer hetzelfde produkt uit blijft brengen daalt gewoon de interesse. En verder blijven cd's gewoon veel te duur. Dus: eerst hand in eigen boezem steken zou ik zeggen en natuurlijk de prijs van cd's (drastisch) verlagen.


Thommortal
monstrosity
Usericon van Thommortal
Posted 18-03-2003 8:10 by Thommortal Wijzig reactieProfiel van ThommortalQuote dit berichthttp://members.lycos.nl/tgtfp

indeed als je zo nodig op de commerciele toer wil en het wil dan een keer niet lukken..tja das dan je eigen probleem.


HEERSCHT


Orion
Usericon van Orion
Posted 18-03-2003 8:25 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

stop thinking , start copying


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-03-2003 9:14 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Ik denk niet echt dat die beveiliging in zo'n studio zin heeft lol dat gekopieer begint dan wel als ie in de winkel ligt zonde van het geld dat ze uitgeven aan beveiliging etc. hadden ze beter de prijs iets lager kunnen maken dan kochten mensen die cd's misschien nog


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 18-03-2003 9:24 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht



changed to 'ouwe'


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-03-2003 9:27 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

["Untouchables", which has sold "only" 1.3 million units, according to SoundScan"]

hahahahahaha, MAAR!! 1.3 miljoen, ja dat is een beetje weinig he


"This one is older than shit, heavier than time!"


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 18-03-2003 9:39 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht

wij zijn natuurlijk wel meer gewend hoor :p
Het is helemaal niet alleen te wijten aan het copieëren van muziek, het is grotendeels ook te wijten aan hun eigen talent en de muziek die ze maken die niet meer in de smaak vallen. Dit willen ze niet toegeven en steken ze maar op het illigaal afhalen,typisch


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-03-2003 9:44 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Ik denk ook dat mensen juist meer gaan kopieren omdat het album slecht is. (Dus niet alleen dat ze het niet meer kopen) echt goede albums daar wil je als muziekliefhebber het origineel hebben, lijkt me.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-03-2003 10:54 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

vond die laatste juist wel wat beter voor zover ik hem gehoord heb...


Je moeder.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-03-2003 10:55 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

1 woord: "dikke schijt"


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 18-03-2003 11:15 by Visor Wijzig reactieProfiel van VisorQuote dit bericht

Hun 1ste album Korn - Korn is best aardig


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-03-2003 11:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb Follow the Leader en Life is Peachy hier nog te koop/te ruil liggen ....

De muziek is totaal passé ..


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-03-2003 11:17 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Typisch genoeg geeft 73% van de Amerikaanse muziekdownloaders aan dat ze bestanden downloaden om te kijken wat ze willen gaan kopen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-03-2003 11:20 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 18 maart 2003 11:16 schreef Jenje het volgende:
Heb Follow the Leader en Life is Peachy hier nog te koop/te ruil liggen ....

De muziek is totaal passé ..


niet dat ik interesse heb


Je moeder.


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 18-03-2003 11:24 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

nou nog hopen dat Korn ermee kapt, omdat ze slecht verkopen.

Wat een capsones zeg!


Immortal Pride


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 18-03-2003 11:26 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Welke ezel heeft er nu Korn gekopieert? haha


Je kan me de bout hachelen!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-03-2003 11:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2003 11:26 schreef Legatius het volgende:
Welke ezel heeft er nu Korn gekopieert? haha


idd een zeer sterk argument!


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 18-03-2003 12:39 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Waarschijnlijk omdat ze tegenwoordig het mainstream publiek aanspreken en niet meer het metalen publiek. Mainstream staat er in het algemeen nou niet om bekend dat ze zulke enorme muziekliefhebbers zijn en ze kopen meestal cds omdat er 1 nummer opstaat wat ze wel leuk vinden. $20 neertellen voor een cdeetje is dan wel een beetje veel.

Bovendien heb ik het idee dat voor hen het artwork van een originele cd veel minder belangrijk is, "ze" draaien immers over het algemeen muziek "omdat het anders zo stil is" . Verdere interesse in de band of de teksten is meestal niet aanwezig.

Ik geloof ook dat korn om die redenen minder cds verkoopt dankzij kopieren. De mensen vinden hun muziek gewoon geen $20 waard.


Follow the freezing moon...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-03-2003 12:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2003 7:54 schreef attila_de_hun het volgende:
(...)
Perhaps no disc has been more heavily protected than LINKIN PARK's "Meteora", due March 25. None of the copies have left the custody of the band members, management and executives at Warner Bros. When the album was being mastered, the band had security guards on hand in the studio twenty-four hours a day to prevent any leaks. As tracks were finished, all earlier CD versions were destroyed. Press, radio programmers and retailers can only hear the album by going to the company's offices. (...)



[edit] laat maar [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 18-03-2003 12:49]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-03-2003 12:41 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 maart 2003 12:39 schreef Freduk het volgende:
Ik geloof ook dat korn om die redenen minder cds verkoopt dankzij kopieren. De mensen vinden hun muziek gewoon geen $20 waard.


Er zijn maar bar weinig cd's $20 waard.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 18-03-2003 12:48 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik geef ze wel enigszins gelijk. Als ik vantevoren de kans had gekregen om hun vorige cd's een tijdje op me in te laten werken, had ik ze waarschijnlijk nooit gekocht.
Ik had hun debuutalbum en derde en ook vierde album ( ach, ik was toen nog jong en onwetend) gekocht, omdat er een paar nummers op stonden die ik wel aardig vond om te horen, maar als je zo'n cd bij wijze van spreken een maandje op proef zou hebben, zou je tot de conclusie komen dat je hem eigenlijk nooit echt geluisterd hebt, dus ook niet hoeft aan te schaffen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 18-03-2003 12:51 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 18 maart 2003 12:41 schreef Claw het volgende:
Er zijn maar bar weinig cd's $20 waard.


Blijkbaar wel, want als ik mijn cd collectie bekijk, en iemand zou tegen mij zeggen: Ik geef jou $20 voor deze cd en dan mag je er NOOIT meer naar luisteren dan zou ik alleen killing on adrenaline en maximum violence wegdoen.


Follow the freezing moon...


Orion
Usericon van Orion
Posted 18-03-2003 12:51 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

een cd in de states kost geen $20 geloof ietsvan $13


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 18-03-2003 12:56 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Niettemin blijven cds hier in Nederland veel te duur (Van de USA ben ik niet op de hoogte) dus kopiëren is een alternatief.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen