IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : schoenen? Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2004 10:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Me too, koop kisten en een paar skateschoene voor erbij en voor de rest koop ik andere leuke dingen ...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2004 10:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 september 2004 10:55 schreef SkinPeeleR het volgende:
Goddank, ik dacht even dat iedereen hier gek was geworden..

for the record, ik loop op kisten of op sendra laarzen..


... laarzen ...



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-09-2004 10:57 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Nu een grote zwik geld uitgegeven.. en het komende jaar sparen voor m'n woningsplannen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-09-2004 11:05 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 september 2004 10:52 schreef Jenje het volgende:
Ach, voor 25% van het geld heb je precies dezelfde schoen, alleen zonder dat Prada merkje en zonder kwijl van heel Hollywood erop

En ook 25% van de kwaliteit wat betreft materiaal, afwerking etc


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2004 11:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 september 2004 11:05 schreef Snaack het volgende:
En ook 25% van de kwaliteit wat betreft materiaal, afwerking etc
70% vermoed ik, veel van de prijs van Prada schoene (en die andere meuk) komt gewoon door de air die erom heen hangt dankzijHollywoodhoertjes met een no-limit credit card van pappie ...


BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 23-09-2004 11:08 by BasBoot Profiel van BasBoot

En dat weet jij omdat je beide soorten schoenen in huis hebt? Of omdat je een schoenenwinkel hebt?


A narrow view sees better.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-09-2004 11:09 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 september 2004 11:06 schreef Jenje het volgende:
70% vermoed ik, veel van de prijs van Prada schoene (en die andere meuk) komt gewoon door de air die erom heen hangt dankzijHollywoodhoertjes met een no-limit credit card van pappie ...


Sja.. Je hebt gelijk..

De hoge prijs wordt ook veroorzaakt doordat die merken trendsettend zijn en niet trendvolgend..

"Goedkopere" merken komen vaak met vergelijkbare modellen, maar dan een seizoen later o.i.d.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2004 11:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 september 2004 11:08 schreef BasBoot het volgende:
En dat weet jij omdat je beide soorten schoenen in huis hebt? Of omdat je een schoenenwinkel hebt?


Omdat ik niet stop met kijken bij het eind van mijn neus?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2004 11:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 september 2004 11:09 schreef Snaack het volgende:
Sja.. Je hebt gelijk..

De hoge prijs wordt ook veroorzaakt doordat die merken trendsettend zijn en niet trendvolgend..

"Goedkopere" merken komen vaak met vergelijkbare modellen, maar dan een seizoen later o.i.d.
Maar het trendsettend zijn word wel bepaald door een jetset ... en vooral kelding en accssoires trends komen toch vaak vanuit het Amerikaanse (met omwegen via Milaan/Parijs)


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 23-09-2004 11:23 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ach.. als het maar goed staat en lekker zit, vind ik het zelf niet zo heel boeiend van welk merk het is. Kwaliteit is wel belangrijk, maar ik ga geen enorme prijzen betalen voor een naam.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 23-09-2004 11:28 by EVILinetje Profiel van EVILinetje

mijn combatjes, puntlaarzen,cowboybotjes, enkellaarsjes... enige heersch in de winter !!!

binnenkort ns naar A'pen voor nieuwe tweedehands cowboybotjes

[Dit bericht is gewijzigd door EVILinetje op 23-09-2004 11:31]


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 23-09-2004 12:08 by skitzoid kitten Profiel van skitzoid kitten

quote:
Op 22 september 2004 22:50 schreef M. het volgende:
Maar jij bent dan ook een metalchick, en zoals iedereen weet, zijn metalchicks niet goed snik .




quote:
Op 22 september 2004 22:56 schreef Dunne_Hein het volgende:





Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-09-2004 13:01 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 23 september 2004 11:09 schreef Jenje het volgende:
Omdat ik niet stop met kijken bij het eind van mijn neus?
Je bericht getuigt juist van het tegendeel Jenje-San.

Overigens maakt Prada extreem hoogwaardige schoenen en is zoals Snaack zei een trendsetter en geen volger. Ze maken ook extreem lekker lopende schoenen en dat kan ik beamen want ik heb meerdere paren gehad. Ik zou dit soort schoenen overigens niet voor mijn werk kopen. Daar volstaat een Van Bommeltje o.i.d. Dit soort schoenen zou ik voor mezelf kopen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2004 13:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Prada kan nooit een trend worden als niemand die dingen koopt, als half hollywood er mee loopt is het plots een trend.

Dus Prada is nog trendsetter nog volger, maar heeft puur de mazzel dat de jetset he merk opgepikt heeft en zodoende zijn ze groot geworden.

Vergelijk het met Nokia telefoons, ergens zijn die krengen een trend geworden, en Nokia produceert zich nu de tyfus om de trend vol te blijven houden (zij doen dat door om de zoveel maanden met een nieuwe collectie te komen) Prada doet dat mijns inziens door het zogenaamde exclusief houden van hun schoenen door er belachlijk hoge prijzen voor te vragen. Als ze ineens schoenen zouden gaan maken die de helft zoudenkosten is het binnen de korste keren gedaan met die toko, aangezien dan de jetsetstatus van dat merk wegvalt, je zult dan een tijd hebben dat wannabee jetsetters die dingen kopen, maar dat zal van korte duur zijn daar hetimago van die schoenen dan om zeep is. Oftewel: Prada verkoopt een imago, verpakt in een buffelelren huidje.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-09-2004 13:09 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Bootschoenen loop ik dagelijks in, licht en comfortabel


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2004 13:12 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Bovendien loopt dat type schoenen voor mij zwaar kut (ja ik heb dat type gehad in de tijd dat ik verwoed aan stijldansen deed)
aan gezien mijn enkels niet de sterkste zijn, en met hoge schoenen (metname stevige als bergschoenen en kisten) heb ik daar geen last van.


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 23-09-2004 13:39 by skitzoid kitten Profiel van skitzoid kitten

quote:
Op 23 september 2004 13:12 schreef Jenje het volgende:
Bovendien loopt dat type schoenen voor mij zwaar kut (ja ik heb dat type gehad in de tijd dat ik verwoed aan stijldansen deed)
aan gezien mijn enkels niet de sterkste zijn, en met hoge schoenen (metname stevige als bergschoenen en kisten) heb ik daar geen last van.


FOTO'S


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-09-2004 14:12 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 23 september 2004 13:06 schreef Jenje het volgende:
Prada kan nooit een trend worden als niemand die dingen koopt, als half hollywood er mee loopt is het plots een trend.

Dus Prada is nog trendsetter nog volger, maar heeft puur de mazzel dat de jetset he merk opgepikt heeft en zodoende zijn ze groot geworden.

Vergelijk het met Nokia telefoons, ergens zijn die krengen een trend geworden, en Nokia produceert zich nu de tyfus om de trend vol te blijven houden (zij doen dat door om de zoveel maanden met een nieuwe collectie te komen) Prada doet dat mijns inziens door het zogenaamde exclusief houden van hun schoenen door er belachlijk hoge prijzen voor te vragen. Als ze ineens schoenen zouden gaan maken die de helft zoudenkosten is het binnen de korste keren gedaan met die toko, aangezien dan de jetsetstatus van dat merk wegvalt, je zult dan een tijd hebben dat wannabee jetsetters die dingen kopen, maar dat zal van korte duur zijn daar hetimago van die schoenen dan om zeep is. Oftewel: Prada verkoopt een imago, verpakt in een buffelelren huidje.


Prada maakt al bijna 100 jaar topkwaliteit schoenen en andere leren producten. Het is ALTIJD een exlcusief topmerk geweest met een trendsettende naam. Ze zijn trendsettend in de zin dat zij ervoor zorgen dat bepaalde mensen die schoenen onder ogen krijgen en gaan dragen. Ze sluiten dan ook niet voor niets contracten met bekende figuren om af en toe in interviews hun naam te laten vallen.

De hoge prijs wordt veroorzaakt door een combinatie van zowel materialen, arbeid en afwerking als imago en en een premium op het dragen v an iets exlcusiefs wat op een gegeven moment door relatief weinig mensen gedragen wordt. De prijzen van een product als kleding of schoeisel zijn tegenstelling tot paperclips of plastic bekers niet alleen uit materiaalkosten en arbeid opgebouwd. Een schilderij is toch ook meer waard dan de canvas en verf waarmee het geschilderd is? Een CD is ook meer waard dan een schijfje aluminium met wat plastic eromheen? Het zijn wat in vaktermen 'hoge context' producten genoemd wordt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2004 14:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 september 2004 13:39 schreef skitzoid kitten het volgende:
FOTO'S
Geloof je het niet?

Ik zat qua latijnsamerikaans net onder de wedstrijdklasse, maar toen ging ik studeren en had ik geen zin meer ...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2004 14:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 september 2004 14:12 schreef Chelman het volgende:
Prada maakt al bijna 100 jaar topkwaliteit schoenen en andere leren producten. Het is ALTIJD een exlcusief topmerk geweest met een trendsettende naam. Ze zijn trendsettend in de zin dat zij ervoor zorgen dat bepaalde mensen die schoenen onder ogen krijgen en gaan dragen. Ze sluiten dan ook niet voor niets contracten met bekende figuren om af en toe in interviews hun naam te laten vallen.

De hoge prijs wordt veroorzaakt door een combinatie van zowel materialen, arbeid en afwerking als imago en en een premium op het dragen v an iets exlcusiefs wat op een gegeven moment door relatief weinig mensen gedragen wordt. De prijzen van een product als kleding of schoeisel zijn tegenstelling tot paperclips of plastic bekers niet alleen uit materiaalkosten en arbeid opgebouwd. Een schilderij is toch ook meer waard dan de canvas en verf waarmee het geschilderd is? Een CD is ook meer waard dan een schijfje aluminium met wat plastic eromheen? Het zijn wat in vaktermen 'hoge context' producten genoemd wordt.


Dat zeg ik: imago in een buffelleren huidje ...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-09-2004 15:39 by M. Profiel van M.

Elk merk schoenen heeft een bepaalde imagocomponent. En iedereen wordt in bepaalde mate gedreven door dat imago. ‘Degelijkheid’ en ‘kwaliteit’ horen ook bij dat imago. Het heeft dan ook geen zin om te suggereren dat je ‘verder kijkt dan je neus lang is’ alleen maar omdat je GEEN schoenen als die van Prada koopt (overigens laat ik ze ook liggen – niet vanwege de lengte van mijn neus, maar vanwege de dikte van mijn portemonnee), of te suggereren dat mensen die Prada wél kopen, alleen maar vallen voor het imago.
Prada heeft een doelgroep, de Scapino heeft ook een doelgroep. En welke van die twee je aan je voeten hebt zegt helemaal niets over in hoeverre je voor het imago van dat merk gevallen bent.

Best absurd eigenlijk als je erover nadenkt: ‘ik koop geen Prada, ik ga nl. voor kwaliteit’. Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Koop gewoon wat je leuk vindt en zeur niet over dingen die jij en ik toch niet kunnen betalen. En als mensen hun ego alleen maar kunnen bevestigen door stukjes leer van 500 euro aan hun voeten te doen, wat dan nog? Er lopen er hier genoeg rond die het alleen maar kunnen bevestigen door te grote, foeilelijk bedrukte zwarte T-shirts te dragen. Lekker boeiend allemaal.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-09-2004 15:51 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 september 2004 15:39 schreef M. het volgende:

Prada heeft een doelgroep, de Scapino heeft ook een doelgroep. En welke van die twee je aan je voeten hebt zegt helemaal niets over in hoeverre je voor het imago van dat merk gevallen bent.


Het imago maakt het product.

Als ik val voor het Imago "goedkoop en degelijk' loop ik met Scapino
Als ik val voor het Imago " Zie eens dat ik geld heb" of "kijk eens goed het met mij financieel gaat' of wel imago dan ook in die richting loop ik met Prada; Oftewel tijdens de aankoop bepaald het Imago welk product ik koop.
Een spijker broek zonder is een ander product dan een spijkerbroek met een merk ookal zijn ze verder even duur, zien ze er hetzelfde uit en zijn ze van dezlfde kwaliteit.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-09-2004 16:24 by M. Profiel van M.

Natuurlijk maakt het imago het produkt -- maar wat ik bedoel is, het merk zelf zegt niets over de beweegredenen van een persoon om zich een produkt van dat merk aan te schaffen. Dat kan zijn omdat de persoon hip en trendy wil overkomen, omdat hij goed in de groep wil liggen, omdat hij niet op wil vallen of omdat hij de schoenen lekker vindt lopen.

Het merk, Prada, Scapino, Gucci of Wibra, is dus niet bepalend voor die beweegredenen. Dat werd echter wel gesuggereerd ("Prada = voor hip, trendy volk puur gericht op uiterlijk en niet op kwaliteit").


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2004 16:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Beweegreden voormij= moet goed zitten en voet goed steunen. Van die platte zool schoenen heb ik binnen een paar uur pijn in mijn enkels.

And face it .. staat niet bij mij van die ielige schoentjes ...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-09-2004 16:33 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 september 2004 16:24 schreef M. het volgende:
Natuurlijk maakt het imago het produkt -- maar wat ik bedoel is, het merk zelf zegt niets over de beweegredenen van een persoon om zich een produkt van dat merk aan te schaffen. Dat kan zijn omdat de persoon hip en trendy wil overkomen, omdat hij goed in de groep wil liggen, omdat hij niet op wil vallen of omdat hij de schoenen lekker vindt lopen.

Het merk, Prada, Scapino, Gucci of Wibra, is dus niet bepalend voor die beweegredenen. Dat werd echter wel gesuggereerd ("Prada = voor hip, trendy volk puur gericht op uiterlijk en niet op kwaliteit").
Het promotie beleid waarin de producent een imago om een bepaald merk heen bouwt hoort zeker wel bij het merk product. Dat mensen achter trendy mensen gaan aanrennen in dat merk is van een later stadium.
Het imago is zeker wel een/de beweegrede tot aanschaf van een product. Een consument koopt een product niet al;s hij/zij zich niet prettig voelt bij/met het imago dat aan het product zit vast gekleefd. Zo zul je mij nooit met een PLO sjaal zien lopen al vriest het -12 en zijn alle andere merken opgegeten door een Palastijn.

Zowiezo gaat den consument, zeker als we het over goederen alla kleeding, op koopjes jacht met een bepaald beeld in zijn hoofd ( iets wat aansluit op zijn/haar imago) en als er dan naast dat ene merk wat het helemaal is goedkopere schoenen staan die ook goed zitten gaat de consument toch voor dat ene merk (krap bij kas zitten en belachelijke prijsverschillen even buiten beschouwing gehouden).


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen