IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : stelling: nederland moet zijn patriots terughalen uit turkije Vorige pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-03-2003 15:59 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2003 15:53 schreef arrebar het volgende:
wij geven amerika toch ook geen patriots omdat hun bang zijn voor aanslagen omdat ze toevallig een oorlog moeten voeren. als turkije zich afzijdig had gehouden van de oorlog vond ik het prima maar nu niet.
Nee, echter hebben de VS zelf al een prima afweersysteem tegen van alles dat uit de lucht komt suizen, en hebben de Turken het niet. Bij een Scud-aanval van Irak op Turkije zou Turkije alleen maar kunnen puin ruimen na afloop. Dankzij onze Patriots hebben ze er nu een prima afweer tegen. Daarom hebben ze ook Patriots, en verder geen enkele vorm van steun gekregen op militair gebied.

En nogmaals, omdat het ook jou waarschijnlijk nog niet duidelijk is: de Navo is er om andere Navo-partners in oorlogstijd op welke manier dan ook te helpen. Dat alleen Nederland zich geroepen voelt zich aan deze regels te houden, is niet echt een toonbeeld voor de andere partners.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 24-03-2003 16:10 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 24 maart 2003 15:59 schreef Greycloak het volgende:
Nee, echter hebben de VS zelf al een prima afweersysteem tegen van alles dat uit de lucht komt suizen, en hebben de Turken het niet. Bij een Scud-aanval van Irak op Turkije zou Turkije alleen maar kunnen puin ruimen na afloop. Dankzij onze Patriots hebben ze er nu een prima afweer tegen. Daarom hebben ze ook Patriots, en verder geen enkele vorm van steun gekregen op militair gebied.

En nogmaals, omdat het ook jou waarschijnlijk nog niet duidelijk is: de Navo is er om andere Navo-partners in oorlogstijd op welke manier dan ook te helpen. Dat alleen Nederland zich geroepen voelt zich aan deze regels te houden, is niet echt een toonbeeld voor de andere partners.

het is mij hartstikke duidelijk waarom we die patriots gelevert hebben. turkije is bang voor raketaanvallen dus bieden zij ze een goed afweergeschut aan. aangezien we allemaal dachten dat turkije aan de zijlijn toe zou kijken. maar ik vind dat de patriots alleen gebruikt mogen worden als turkije zich zelf er niet mee bemoeit. nu lokken ze zelf het uit, en dan mogen wij een beetje raketten gaan vangen. als wij hadden geweten dat turkije zich zouden mengen in de oorlog hadden we ze toch ook geen patriots geleent, of zie jij wel redenen om dat te doen


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-03-2003 16:30 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2003 16:10 schreef arrebar het volgende:
het is mij hartstikke duidelijk waarom we die patriots gelevert hebben. turkije is bang voor raketaanvallen dus bieden zij ze een goed afweergeschut aan. aangezien we allemaal dachten dat turkije aan de zijlijn toe zou kijken. maar ik vind dat de patriots alleen gebruikt mogen worden als turkije zich zelf er niet mee bemoeit. nu lokken ze zelf het uit, en dan mogen wij een beetje raketten gaan vangen. als wij hadden geweten dat turkije zich zouden mengen in de oorlog hadden we ze toch ook geen patriots geleent, of zie jij wel redenen om dat te doen
Dan nog, het maakt niet uit wat ik er van vind, persoonlijk. Turkije is Navo, Nederland is Navo, Turkije in oorlog, dus wij in oorlog. Dan maakt het volgens de regels verder weinig meer uit wie er zich agressief of langs de zijlijn opstelt. Bovendien heb ik begrepen dat Turkije niet echt van plan is zich langs de Amerikanen en Britten te scharen maar (correct me if I'm wrong here) aan het mobiliseren is omdat ze een beetje verwachten dat de Koerden "iets" van plan zouden kunnen zijn. En ook al gaan ze de Irakezen wél te lijf, dan nog gaat Nederland keurig volgens de regels te werk.
Wat denk je trouwens dat er gebeurt als Nederland die dingen weghaalt, er een Scud met chemische lading neerkomt binnen de Turkse linies, of, nog veel leuker en interessanter, op een middelgrote Turkse stad, en de Turken weten dat dat voorkomen had kunnen worden als Nederland die Patriots had laten staan? Gaan ze niet blij mee zijn, reken daar maar op.

Tot slot, ter overdenking: Stel, je heet Saddam, bent dictator over een groot olierijk land, je hebt een paar chemische Scuds, je rijk gaat bijna ten onder en je wilt nog heel even laten zien hoe groot je wel niet was. Wat doe je dan met je Scuds? Lanceer je die op je Islamitische buren, of gooi je die op die Imperialistische Engelse en Amerikaanse zwijnen?
Volgens mij slapen een boel Turken een stuk beter onder dan zonder de paraplu van Nederlandse patriots.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 24-03-2003 16:37]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 24-03-2003 17:36 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Patriots terug halen, en ook de politieke steun terug nemen, balkenende uit het torentje kiepen, zalm erachteraan, en dan met de complete pacifistische beweging zowel Bush, Blair, Chirac, Ho chi Minh, Schroder als Saddam gevangen nemen, in een coffeeshop pleuren met genoeg wiet/hash/shrooms, voedsel en drinken voor een paar maanden, en de deuren dichttimmeren....



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 24-03-2003 17:52 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 24 maart 2003 16:30 schreef Greycloak het volgende:
Dan nog, het maakt niet uit wat ik er van vind, persoonlijk. Turkije is Navo, Nederland is Navo, Turkije in oorlog, dus wij in oorlog. Dan maakt het volgens de regels verder weinig meer uit wie er zich agressief of langs de zijlijn opstelt. Bovendien heb ik begrepen dat Turkije niet echt van plan is zich langs de Amerikanen en Britten te scharen maar (correct me if I'm wrong here) aan het mobiliseren is omdat ze een beetje verwachten dat de Koerden "iets" van plan zouden kunnen zijn. En ook al gaan ze de Irakezen wél te lijf, dan nog gaat Nederland keurig volgens de regels te werk.
Wat denk je trouwens dat er gebeurt als Nederland die dingen weghaalt, er een Scud met chemische lading neerkomt binnen de Turkse linies, of, nog veel leuker en interessanter, op een middelgrote Turkse stad, en de Turken weten dat dat voorkomen had kunnen worden als Nederland die Patriots had laten staan? Gaan ze niet blij mee zijn, reken daar maar op.

Tot slot, ter overdenking: Stel, je heet Saddam, bent dictator over een groot olierijk land, je hebt een paar chemische Scuds, je rijk gaat bijna ten onder en je wilt nog heel even laten zien hoe groot je wel niet was. Wat doe je dan met je Scuds? Lanceer je die op je Islamitische buren, of gooi je die op die Imperialistische Engelse en Amerikaanse zwijnen?
Volgens mij slapen een boel Turken een stuk beter onder dan zonder de paraplu van Nederlandse patriots.

ja maar we moeten het gebruiken als middel om druk uit te oefenen tegen het offensief van de turken daar. als turkije zo bang is voor raketaanvallen moeten ze daar maar wegblijven met hun leger. het risico van een skud nemen ze nu zelf, dan moeten wij toch niet meer onze centen eraan verspillen, en wat is er mis met een koerdise staat, van mij mogen ze, ik snap het dat ze de onderdrukking vanuit turkije en andere landen zat zijn. net als de palesteinen, waarom geven we ze geen eigen staat. voorkomt een hoop aanslagen


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-03-2003 18:39 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2003 17:52 schreef arrebar het volgende:
ja maar we moeten het gebruiken als middel om druk uit te oefenen tegen het offensief van de turken daar. als turkije zo bang is voor raketaanvallen moeten ze daar maar wegblijven met hun leger. het risico van een skud nemen ze nu zelf, dan moeten wij toch niet meer onze centen eraan verspillen, en wat is er mis met een koerdise staat, van mij mogen ze, ik snap het dat ze de onderdrukking vanuit turkije en andere landen zat zijn. net als de palesteinen, waarom geven we ze geen eigen staat. voorkomt een hoop aanslagen
Is erg lastig. Turkije en Nederland zijn vrienden (onze afdakertjes uit het leger gaan er ook al jaren lang heen; ze willen die troep daar graag hebben (waarvoor ze het gebruiken willen we hier liever niet weten, maar goed)) en om op die manier te proberen je vrienden op andere gedachten te brengen gaat redelijk ver. De VS doen er ook het één en ander aan om de Turken aan hun eigen kant van de grens te houden; als dát faalt, zullen er nog wel andere opties zijn dat de paraplu boven hun hoofd weg te gaan halen. En of ze nou actief meedoen of thuisblijven maakt mijns inziens geen donder uit; als Saddam zijn Scuds de lucht in gooit raakt hij toch wel wat hij raken kan. De kans dat ze op Turkije gaan komen wordt alleen maar groter als onze Patriots er weg zijn. Hij kan beter een stuk woestijn met VS troepen gaan bestoken dan.

Wat die Koerden betreft ben ik het wel met je eens. Bovendien hangt de Patriot-paraplu ook boven Koerdistan voor zover ik weet.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Usericon van Cruel Dark Beast
Posted 24-03-2003 20:11 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

Ja, smerige turken, kunnen zichzelf wel verdedigen, denk ik, hier hebben ze ook altijd een grote bek


you say you're men, we know you're cowards


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 24-03-2003 20:16 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 24 maart 2003 20:11 schreef Cruel Dark Beast het volgende:
Ja, smerige turken, kunnen zichzelf wel verdedigen, denk ik, hier hebben ze ook altijd een grote bek


Hier is een wereld van verschil met daar en totaal onvergelijkbaar.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-03-2003 21:04 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2003 20:16 schreef Mortanius het volgende:
Hier is een wereld van verschil met daar en totaal onvergelijkbaar.
Inderdaad, de Turken daar zeggen zelf ook dat al hun tuig hier zit. Figures, doesn't it?
Die lui dáár zijn best okee.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 24-03-2003 22:40 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

De Nederlandse patriots nu uit Turkije weghalen zou niet verantwoord zijn. Zoals Greycloak al aangaf, is Turkije een Navo-partner die om steun heeft gevraagd i.v.m. de destijds dreigende oorlog. En iedereen wist natuurlijk dat die oorlog er zou komen, dus het verbaast me in principe niet dat de Nederlandse regering vrij vlot besloten had die dingen daarheen te sturen. Die oorlog is er nu, dus is verdediging niet misplaatst.

Een tegenargument voor steun in de vorm van militair materieel zou kunnen zijn dat je het militair verdedigen van Turkije als tactisch onderdeel ziet van de aanval op Irak. Ikzelf ben bijvoorbeeld die mening wel enigszins toegedaan, vooral door het enorme enthousiasme waarmee onze regering dit offensief wil steunen, en de vanzelfsprekendheid die daarvan uitgaat.

Maar nu heeft de Turkse regering besloten dat het wil gaan rommelen in Irak. Op zich is het een logische reactie te denken dat de Turken (nou ja, hun regering) het onheil over zichzelf afroepen. Aan de andere kant betekent dat niet automatisch dat je Navo-verplichting daarmee wordt opgeheven. Er is immers niet alleen een Turkse regering, maar ook een volk (dat zich voor een groot deel nu waarschijnlijk ook wel even achter de oren krabt).

Tevens kun je afvragen of Irak deze inval (voorlopig) als nadelig bechouwd. Wie vinden het ook al weer vervelend? De Amerikanen, en die vormen op dit moment toch een aanzienlijk groter probleem voor Irak.

Waar ik me stiekem wel een klein beetje zorgen over maak, is wat er zou kunnen gaan gebeuren als de Turkse inmenging in Irak uit de hand loopt. Krijgen we dan een toespraakje waarin we voor de keus gesteld worden "you're either with us, or you're with the Turks"? Met wie zijn we (lees: verklaart de Nederlandse regering zich) dan solidair? Durven we dan onze zogenaamd "belangrijkste bondgenoot" dan wel de rug toe te keren, of spreken we ons openlijk uit tegen de Turken. Zoals u weet wonen er Nederland nogal wat, en die houden (net als de veel andere mensen die emigreren, waar dan ook in ter wereld) van hun land van herkomst. Ja, ik ben misschien wat paranoia, maarja wat doe je als het echt uit de hand loopt?


Touché, pussycat!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen