IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : DSM ongeluk Geleen Volgende pagina
Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 01-04-2003 19:46 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

Beste mensen,

Dit keer is het acht uur nieuws nog nooit zo dichtbij geweest. Vanmiddag rond een uur of twaalf zat ik op Chemelot Geleen in gebouw 20 omdat ik daar stage loop.

Zoals jullie misschien gehoord hebben heeft daar vandaag een ongeluk plaats gevonden. 3 doden en er zijn 2 gewonden. Ik heb het allemaal van een afstand van minder dan 100 meter mee mogen maken.

Een enorme knal waarvan de ramen er bijna uitsloegen en een grote bruine stofwolk toen ik opstond om uit het raam te kijken. Nog geen 5 minuten later 3 brandweerauto's met sirenes en zwaailichten. Toen kon ik niets meer zien. >.<

Ik had niet verwacht dat er zelfs doden bij gevallen zouden zijn. *_*

[Dit bericht is gewijzigd door Argentumfeles op 01-04-2003 19:46]


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-04-2003 19:47 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

das wel even schrikken jah... maar dat gebeurt toch wel vaker zoiets daar? heb het wel vaker gelezen/gehoord op het nieuws...


Je moeder.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 01-04-2003 19:50 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2003 19:47 schreef karnivoor het volgende:
das wel even schrikken jah... maar dat gebeurt toch wel vaker zoiets daar? heb het wel vaker gelezen/gehoord op het nieuws...


Nouw, nee het valt wel mee eigenlijk. 1975 meen ik, in 1991 volgens mij de nafta kraker en nu dit. Naast mijn kantoor (waarvan ik op de hoek zit) staat een enorme stallage met buizen/leidingen etc. Daar lopen altijd van die mennekes met bouwvak beschermhelmen rond. Net achter dat gebouw was het gebeurd. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik de ernst van de situatie niet in de gaten heb gehad.

De centrale meldkamer deed wel een omroep, maar dat was alleen claxon alarm in sector 9. >.<


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 01-04-2003 19:50 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht



Damn Karin, das wel ff schrikken dan
Ik las het vandaag op nu.nl


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 01-04-2003 21:35 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht

moest je ook wel met niks in je mond zitten anders verslikte je.

Hoe is die knal eigenlijk gekomen, want ik ken het gebouw niet of wat er daar allemaal gebeurt.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-04-2003 21:37 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 april 2003 19:50 schreef Argentumfeles het volgende:
Nouw, nee het valt wel mee eigenlijk. 1975 meen ik,
1974 dacht ik... dat was geloof ik een ongeluk met de oven die ze opnieuw opstartten waarbij er een leiding sprong.

(niet dat ik toen al bestond )


I'm not being rude. You're just insignificant.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-04-2003 21:39 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Hoe zit het met chemische stoffen enzo die er eventueel vrij zijn gekomen? (ik moet het 10 uur journaal maar even kijken zo!!)


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-04-2003 21:41 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

WoW! Dat is echt foute boel! Hoor het nu pas


"This one is older than shit, heavier than time!"


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 01-04-2003 21:42 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Dat is even schrikken.
Altijd erg als er doden vallen.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 01-04-2003 21:47 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 1 april 2003 21:42 schreef Heer Krieg het volgende:
Dat is even schrikken.
Altijd erg als er doden vallen.


heer krieg vertoont emotie!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 01-04-2003 21:51 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2003 21:35 schreef Thanatos het volgende:
moest je ook wel met niks in je mond zitten anders verslikte je.

Hoe is die knal eigenlijk gekomen, want ik ken het gebouw niet of wat er daar allemaal gebeurt.


Chemelot is tamelijk groot. De kantorenparken (waar ik ook in verblijf) mogen dan wel met hekwerken van de eigenlijke fabrieken zijn afgesloten. Maar nog geen 10 meter naast mijn kantoor beginnen de fabrieken. Ik snap dat chemie gedoe al helemaal niet. Ze dachten eerst dat het een explosie van een zoutvat (dinges?!?) was in samenwerking met de aardgas die gebruikt wordt voor het verwarmen daarvan. Maar ze hebben op het nieuws volgens mij andere termen gebruikt...na ja...


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 01-04-2003 21:56 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2003 21:39 schreef ghoulliette het volgende:
Hoe zit het met chemische stoffen enzo die er eventueel vrij zijn gekomen? (ik moet het 10 uur journaal maar even kijken zo!!)


Volgens woordvoerders van dsm geen schadelijke stoffen. Maar jah... zeggen kunnen ze veel... Ik zit er nog geen 200 meter naast en ik mag het verdomme op het nieuws horen dat er 3 doden zijn.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 01-04-2003 22:17 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2003 21:56 schreef Argentumfeles het volgende:
Volgens woordvoerders van dsm geen schadelijke stoffen. Maar jah... zeggen kunnen ze veel... Ik zit er nog geen 200 meter naast en ik mag het verdomme op het nieuws horen dat er 3 doden zijn.


Mijn vader dacht dat hij de gifwolk rook (illustratie: dat constateerde hij in Venlo ).

Ik heb vernomen via nieuws/teletekst dat de drie doden bezig waren op het dak van een opstartende zout-reactor oid . Dat is iig niet zeer slim om te doen lijkt me, als je een reactie op gaat starten... En dat ze dus in een 300 graden hete vloeistof gevallen zijn daar, na die explosie...


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 01-04-2003 22:23 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2003 22:17 schreef TNightmare het volgende:
Mijn vader dacht dat hij de gifwolk rook (illustratie: dat constateerde hij in Venlo ).

Ik heb vernomen via nieuws/teletekst dat de drie doden bezig waren op het dak van een opstartende zout-reactor oid . Dat is iig niet zeer slim om te doen lijkt me, als je een reactie op gaat starten... En dat ze dus in een 300 graden hete vloeistof gevallen zijn daar, na die explosie...


*_* idd, niet snugger. 300 graden vloeistof. *ARGH* - ik ben echt diep beindrukt door het incident. Ik sta al de hele avond op pelt. Normaal doen dingen niet veel met me...misschien is het omdat het zodanig dichtbij is gekomen.

Damn, dat ik aan teletekst niet gedacht had. Maar ja, ik ben al onderhand het meest van de avond aan de telefoon met een aantal vrienden vanwege dit incident.

[Dit bericht is gewijzigd door Argentumfeles op 01-04-2003 22:25]


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 01-04-2003 22:27 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2003 22:23 schreef Argentumfeles het volgende:
*_* idd, niet snugger. 300 graden vloeistof. *ARGH* - ik ben echt diep beindrukt door het incident. Ik sta al de hele avond op pelt. Normaal doen dingen niet veel met me...misschien is het omdat het zodanig dichtbij is gekomen.


Dat versterkt het gevoel idd. Zo heb ik behoorlijk wat bewuster aan Rene Steegmans gedacht dan aan Meindert Tjoelker, bijvoorbeeld.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 01-04-2003 23:03 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Dsm...

grrrrr

Veel te gevaarlijk voor deze contreien.

Schandalig dat er doden zijn gevallen!


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Da Bastard
Usericon van Da Bastard
Posted 02-04-2003 7:36 by Da Bastard Wijzig reactieProfiel van Da BastardQuote dit bericht

Als ik bij mij thuis uit het raam kijk, kan ik het terrein zien liggen. Hoorde zelfs tot hier de knal. Maar we kunnen nog blij zijn dat het ongeluk in deze fabriek gebeurt is en niet in bepaalde andere (daar zullen de nabestaanden veel aan hebben), want als het goed ontploft daar, dan is een groot gedeelte van zuid-Nederland en Belgie en Duitsland weg.


H.A.A.T............in je naad!!!


Hoolie99
Usericon van Hoolie99
Posted 02-04-2003 8:06 by Hoolie99 Wijzig reactieProfiel van Hoolie99Quote dit bericht

Mijn vriendin woont op 2 minuten loopafstand van het DSM-terrein in de wijk ernaast gelegen. De vader van een oude schoolkameraad van me is trouwens omgekomen bij dat grote ongeluk in 1975. Liet hiermee 3 kleine kinderen achter waarvan de jongsten net 2 jaar waren... wordt je niet vrolijker van...


!!! THE SIGN IS ON !!!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 02-04-2003 17:11 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

idd... Bastard, de DSM is volgens mij een tijdbom.

Hoe lang kan het goed blijven gaan met die chemische zooi daar?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-04-2003 17:22 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 17:11 schreef Phriar het volgende:
idd... Bastard, de DSM is volgens mij een tijdbom.

Hoe lang kan het goed blijven gaan met die chemische zooi daar?
Zullen we DSM dan maar opdoeken?


Da Bastard
Usericon van Da Bastard
Posted 02-04-2003 17:27 by Da Bastard Wijzig reactieProfiel van Da BastardQuote dit bericht

quote:
Op 2 april 2003 17:22 schreef Iskariot het volgende:
Zullen we DSM dan maar opdoeken?



Neu lijkt me ook niet echt een goed plan. Er werken een paar mensen . (waaronder m'n pa) Er worden ook jaarlijks weet ik hoeveel miljoenen aan beveiliging uitgegeven, maar zoals je ziet, zit een ongeluk in een klein hoekje...


H.A.A.T............in je naad!!!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 02-04-2003 17:39 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik vind ook niet gelijk dat het opgedoekt moet worden, de mensen moeten ook werk hebben, maar gevaarlijk is het dus wel.

En afwegen: bij een groot ongeluk (dat ook in een klein hoekje zit) half zuidlimburg en belgisch limburg opblazen of inkrimpen of op een of andere manier nog veiliger maken?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 02-04-2003 17:51 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 2 april 2003 17:39 schreef Phriar het volgende:
Ik vind ook niet gelijk dat het opgedoekt moet worden, de mensen moeten ook werk hebben, maar gevaarlijk is het dus wel.

En afwegen: bij een groot ongeluk (dat ook in een klein hoekje zit) half zuidlimburg en belgisch limburg opblazen of inkrimpen of op een of andere manier nog veiliger maken?


Tering, wat heb ik een hekel aan hippies en andere drugverslaafden.

Schrijf eens iets dat te begrijpen valt, idioot!!!!!!! (het liefst in Nederlandse volzinnen aub)


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 02-04-2003 17:55 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 2 april 2003 17:51 schreef Shun Sacer het volgende:
Tering, wat heb ik een hekel aan hippies en andere drugverslaafden.

Schrijf eens iets dat te begrijpen valt, idioot!!!!!!! (het liefst in Nederlandse volzinnen aub)


Damn. ik ben het eens. Kanker. ik zal me verhangen.


Dit slaat nergens op.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 02-04-2003 17:56 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 2 april 2003 17:55 schreef mörke het volgende:
Damn. ik ben het eens. Kanker. ik zal me verhangen.



Wat een vent ben je toch.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-04-2003 17:58 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 2 april 2003 17:39 schreef Phriar het volgende:
Ik vind ook niet gelijk dat het opgedoekt moet worden, de mensen moeten ook werk hebben, maar gevaarlijk is het dus wel.

En afwegen: bij een groot ongeluk (dat ook in een klein hoekje zit) half zuidlimburg en belgisch limburg opblazen of inkrimpen of op een of andere manier nog veiliger maken?


wat denk je dat ze daar maken en hoeveel in vergelijking tot wat er geproduceert wordt voor de markt wereldwijd? beetje moeilijk dus


Je moeder.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen