IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Edge of sanity Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-04-2003 19:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Reformed EDGE OF SANITY To Release 'Crimson II' In August - Apr. 9, 2003

EDGE OF SANITY, the Swedish band led by multi-talented Swedish producer/musician/songwriter Dan Swanö, have announced plans to reunite and record a new studio album, tentatively due on August 26 through Black Mark Records.

The following is a message posted earlier today by Swanö on his official message board outlining his plans for the album:

"Hello everyone...

"Since Black Mark have been clever enough to announce a new EDGE OF SANITY release called 'Crimson II', even though I begged them to keep it a secret, what can I do??? I don't want to lie to my friends.

"The first two weeks of May will be dedicated to the writing and recording of an album I have had bubbling inside of me ever since I started the fight for a more 'accessible' BLOODBATH (which we all know didn't happen). I have a bunch of good riffs that sounds SOOO like EDGE OF SANITY that it would be ridiculous to start yet another project and sound just like something I invented years ago. Black Mark have been asking me to re-join the band since the moment I quit and they never really got the fact that I wanted nothing to do with it.

"After [1999's] 'Evolution', I felt it was all over and went on to do my thing. Then the 'other' EDGE OF SANITY split up and let the world EDGE-less'. That's when the ball began rolling. And after a long discussion over a good meal at the Black Mark house I decided to start thinking about the stuff I was writing as a new EOS album.

"On the train ride home I started toying around with the idea of a follow-up to [1996's] 'Crimson' and when I got home it seemed like the only right thing to do.

"I am not in the mood for some 'singer songwriter, wanna have a hit single' Metal. I want Epic-goddamn!!! So there will be one big piece this time as well, (With track numbers for index, this time). It will be a mind-blowing powerful blend between E.O.S. (duuh..), PAN THY MONIUM, GODSEND, KARABOUDJAN, DIABOLICAL MASQUERADE, ODYSSEY and maybe even some passages of old NIGHTINGALE thrown in. A Swanö-style pomp-death overkill!!!!!

"Some of the stuff I have this far is the most classy pomp-death stuff I have ever written and I feel very confident in myself.

"The main reason to why I do such a sacred and weird this, as to EDGE OF SANITY is... I want this album to be known, to sell, to get through the fucking jungle of albums, to be reviewed everywhere...I know this album will kick ass and I don't want it to drown in some 'new project with the guy from EOS' formula.

"If it IS called EDGE OF SANITY it will be given a serious listen and trust me… no one will be disappointed, it will be among the best EOS albums.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 30-11-2005 1:31]

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-04-2003 20:02 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Crimson II???? Ik vind Crimson al zo'n ongelovelijk vet! Hopelijk valt het te vergelijken.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-04-2003 20:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

attila_de_hun
Posted 10-04-2003 20:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Toch wel cool dat dan swano ten minste weer brute muziek maakt. Bloodbath was al super en ik ben zeker benieuwd naar die nieuwe van "edge of sanity" (of hoe de band dan ook mag gaan heten).

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 10-04-2003 20:07 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

'Crimson II' die plaat heerscht wel zo enorm !! ik ben benieuwd, 'k ben wel benieuwd hoe het met dat volkje daar gaat (voor de genenen die de tekst een beetje kennen )

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-04-2003 20:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb hjet maar ff op de frontpage gezte.

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 10-04-2003 20:10 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 20:09 schreef Jenje het volgende:
iets te hoge alcohol percentage Jenje?

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

attila_de_hun
Posted 10-04-2003 20:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 20:09 schreef Jenje het volgende:

dank u

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 10-04-2003 20:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 20:10 schreef DaVinz het volgende:
iets te hoge alcohol percentage Jenje?
fucking hell, ik moet beter opletten met tiepen

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 10-04-2003 20:13 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik heb pas mijn "Purgatory Afterglow" album verkocht omdat ik 'm ontzettend slaapwekkend vond maar ik ken niks meer van EOS.
Voor mij geldt over het algemeen "bands worden zachter met de jaren" dus alles na die album heb ik links laten liggen.
Mijn vraag aan jullie: wat vindt men nou zou "vet" aan EOS
Sleepy metal ballads IMO, just a tad too heavy for Nightingales but too soft for Infestdead.

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 10-04-2003 20:15 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 20:13 schreef MBMarduk het volgende:
Ik heb pas mijn "Purgatory Afterglow" album verkocht omdat ik 'm ontzettend slaapwekkend vond maar ik ken niks meer van EOS.
Voor mij geldt over het algemeen "bands worden zachter met de jaren" dus alles na die album heb ik links laten liggen.
Sleepy metal ballads IMO, just a tad too heavy for Nightingales but too soft for Infestdead.

luister crimson maar en je weet genoeg

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 10-04-2003 20:16 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

VET!

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-04-2003 20:17 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Crimson was inderdaad niet hun hardste album. Maar het was toch een stuk origineler en genuanceerder dan dat album dat daarna kwam (ben de naam even kwijt).

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

attila_de_hun
Posted 10-04-2003 20:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 20:13 schreef MBMarduk het volgende:

het gaat gewoon om de kwaliteit van de muziek. en de hardheid doet er dan verder niet veel toe. edge of sanirty heeft wat mij betreft veel sterke nummers dus daarom ben ik hoopvol.

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 10-04-2003 20:20 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Dan Swanö heeft altijd knappe dingen gedaan, vind ik dan, ik ben een behoorlijke fan van heel veel wat ie heeft gedaan, van Unicorn tot Pan thy Monium ... en Edge heeft mindere nummers gemaakt maar het blijft toch wel een goeie band met als uitschieter voor mij Crimson

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 10-04-2003 20:48 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 20:17 schreef XnegativeX het volgende:
Crimson was inderdaad niet hun hardste album. Maar het was toch een stuk origineler en genuanceerder dan dat album dat daarna kwam (ben de naam even kwijt).
Infernal

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-04-2003 20:50 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Die ja. Inspiratieloze plaat.

Hoolie99
Usericon van Hoolie99
Posted 10-04-2003 21:22 by Hoolie99 Wijzig reactieProfiel van Hoolie99Quote dit bericht

VETTE SAUS...

!!! THE SIGN IS ON !!!

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-04-2003 21:24 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ah gaaf. Nu maar hopen dat hij ook echt zo gaaf als Crimson wordt

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 10-04-2003 21:25 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Las ik daar Crimson II?

RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-04-2003 21:46 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 20:50 schreef XnegativeX het volgende:
Die ja. Inspiratieloze plaat.
Is ook zonder Dan, geloof ik, vandaar.

Maareh...

EDGE OF SANITYYYYYYYYYY!!!

(*spluf*)

Doekje?!?

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 10-04-2003 21:58 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 21:46 schreef Greycloak het volgende:
Is ook zonder Dan, geloof ik, vandaar.

Maareh...

EDGE OF SANITYYYYYYYYYY!!!

(*spluf*)

Doekje?!?

Zonder Dan? Is Dan dan Dan niet meer?
Op Infernal deed hij nog gewoon mee hoor, nitwit.

[Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 10-04-2003 21:58]

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 10-04-2003 22:16 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

Wat een typtje die Jenje.
Wat was Edge of sanity vroeger op drift.
Nu niet meer natuurlijk(hand in hand, samen met Hypocrisy) sinds Infernal is het down under gegaan. Maar Dan heeft nu tijd voor andere projecten(Bloodbath, gelukkig niet zo soft als EOS) en die andere Infestdead, daar hoor je ook niks meer van.
Heer Swano terug je hok in, en laten we Edge of sanity voor wat het was. En nou nog een world-tour met Bloodbath, YEAH.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 10-04-2003 22:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 10-04-2003 22:22 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 22:21 schreef Jenje het volgende:

De post-bot is er nog?

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-04-2003 22:27 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2003 21:58 schreef Voice Of Doom het volgende:
Zonder Dan? Is Dan dan Dan niet meer?
Op Infernal deed hij nog gewoon mee hoor, nitwit.
Helemaal in de war met Cryptic...

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com