IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Auteur:
Topic : All time favorites - Top 10 Vorige pagina | Volgende pagina
enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-10-2003 18:55 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ook een coole lijst Snagger, wat aan de traditionele kant AHHAHAA!

Ik vind vengeance of hell echter BAGGER, ik snap niet hoe je die plaat serieus goed kan vinden, hooguit kult!

Ik heb een aantal vrienden die ook erg into cult thrash/speed/heavy metal zijn maar die plaat zijn we het allemaal over eens, erg cult maar niet om aan te horen! die zang!


Ik kan de latere Living Death Cd's overigens prima waarderen ik heb net "protected from reality" en "world neurosis" binenngehad!

Ken je ook Sacred Chao, van daarna??



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 17-10-2003 19:01 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Haha, ik ken ook aardig wat mensen die moeite hebben met de zang ja. Ik vind het echt geweldig eerlijk gezegd..

Vrij primitief maar toch wel erg heavy, nummers als You and me, riding a virgin (!!) en Heavy metal hurricane!!

Metal revolution vind ik ook erg gaaf van living death, evenals watch out (mini) en protected from reality.

World Neurosis ken ik niet zo goed, maar wat ik er van ken vind ik beduidend minder.


Ik, Wil Schuurman


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2003 19:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Kreator - Pleasure to kill
Sodom - Persecution Mania
Metallica - RTL
Mercyful Fate - Melissa
King Diamond - Conspiracy
Slayoor - Hell Awaits
Iron Maiden - Piece Of Mind
Death - Spiritual Healing
MDB - As The Flower Withers
Saxon - Wheels of Steel




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-10-2003 19:05 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Hmmm die plaat is precies in het verlengde van "protected"....echt niet afwijkend ofzo....

exciter is ook heel vet ja, heb geloofik alles van ze.

nee maar de zang is niet rauw en apart op die plaat maar gewoon megabruut vals en slecht, heb hem net nog effe opgezet (heb hem op CD mausoleum "classix") om mezelf ervan te overtuigen, nee dat kan echt niet...


Een slechte productie of onbekwame muzikale omzetting luister ik nog doorheen maar aan deze plaat klopt bijna niets....sorry!

Maar er staan ook hele gave platen in je lijst, en ik zeg al LD als zodanig kan ik erg waardern alleen niet die plaat!




enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-10-2003 19:07 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 17 oktober 2003 19:03 schreef Chelman het volgende:
Kreator - Pleasure to kill
Sodom - Persecution Mania
Metallica - RTL
Mercyful Fate - Melissa
King Diamond - Conspiracy
Slayoor - Hell Awaits
Iron Maiden - Piece Of Mind
Death - Spiritual Healing
MDB - As The Flower Withers
Saxon - Wheels of Steel





Ik ben erg enthousiast over het hoge aantal old school metal dat ik in lijstjes hier zie!

Op metalfan.nl etc. zou er alleen maar black en death metal naar voren komen!

Ik lees nu toch al opvallen vaak namen als Sodom, King Diamond, Kreator etc etc

KEEP IT UP!




Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2003 19:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

De reden dat ik geen BM platen in mijn lijstje heb is dat ik overtuigd ben dat BM een 'tijdelijke' genre is zoals er vele zijn geweest in de metal en daarbuiten.

Ik kan BM zeer goed waarderen en heb een grote zooi BM platen maar ik denk dat over 20 jaar BM een min of meer vergeten genre zal zijn in tegenstelling tot de 'basis' metal genres. De platen op mijn lijstje blijven in mijn CD speler sinds mijn vroege jaren terugkeren. Ik betwijfel of ik over 15 jaar nog regelmatig Under A Funeral Moon ga draaien.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-10-2003 19:17 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 19:14 schreef Chelman het volgende:
De reden dat ik geen BM platen in mijn lijstje heb is dat ik overtuigd ben dat BM een 'tijdelijke' genre is zoals er vele zijn geweest in de metal en daarbuiten.

Ik kan BM zeer goed waarderen en heb een grote zooi BM platen maar ik denk dat over 20 jaar BM een min of meer vergeten genre zal zijn in tegenstelling tot de 'basis' metal genres. De platen op mijn lijstje blijven in mijn CD speler sinds mijn vroege jaren terugkeren. Ik betwijfel of ik over 15 jaar nog regelmatig Under A Funeral Moon ga draaien.

Ik weet zeker dat ik over 20 jaar nog steeds Anthems To the Welkin at Dusk uit de kast haal!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-10-2003 19:18 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Black Metal is al een beetje aan het vergaan....nu is extreme Death Metal weer in opmarrs terwijl DM sinds 1994 praktisch dood was...

Ik kan sommige Black Metal ook zeer goed waarderen...maar heb een hekel aan de meeste stereotype fans van het genre die geen reet van metal weten en alleen geinteresseerde zijn ineen beetje geblast gekrijs en wat keyboards hier en daar en niet verder kijken dan Immortal, Emperor, mayhem, Cradle Of Filth en Dimmu Borgir....

Natuurlijk heb ook ook de een en andere BM plaat in mijn collectie...


En wat duurzaamheid ben ik het met je eens ,ik luister het nu al nauwelijks meer in tegenstelling tot in 1994-95 toen ik zeer regelmatig naar concerten etc. ging..





0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-10-2003 19:31 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ach ik ben met name georienteerd op Deathmetal en vooral omdat het snel en technisch is, dat zoek ik in metal.
Trashmetal draai ik ook wel, maar toch wat minder en old school metal eigenlijk helemaal niet. Ben ook niet echt een oude rot in de metal


"This one is older than shit, heavier than time!"


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 17-10-2003 19:48 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 19:18 schreef enforcer het volgende:

Ik kan sommige Black Metal ook zeer goed waarderen...maar heb een hekel aan de meeste stereotype fans van het genre die geen reet van metal weten en alleen geinteresseerde zijn ineen beetje geblast gekrijs en wat keyboards hier en daar en niet verder kijken dan Immortal, Emperor, mayhem, Cradle Of Filth en Dimmu Borgir....





als je daar het geweldige Graveworm bij optelt heb je een mooi lijstje van practisch ALLE BM die ik luister. zo nu en dan eens een enkel nummer van een andere , maar dat doet er niet toe. Nooit zin gehad om em verder in de BM te verdiepen, en die bands (ja OOK de keybaords) klinken toch wel leuk. maar dat zal wel door mijn voorliefde voor symphonische metal komen, om 'rauwe'BM ben ik zosnel uitgekeken.



enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-10-2003 19:57 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 17 oktober 2003 19:48 schreef Tormented soul het volgende:
als je daar het geweldige Graveworm bij optelt heb je een mooi lijstje van practisch ALLE BM die ik luister. zo nu en dan eens een enkel nummer van een andere , maar dat doet er niet toe. Nooit zin gehad om em verder in de BM te verdiepen, en die bands (ja OOK de keybaords) klinken toch wel leuk. maar dat zal wel door mijn voorliefde voor symphonische metal komen, om 'rauwe'BM ben ik zosnel uitgekeken.




Dat heb ik nu met bijna ALLE BM HAHAH! no offence!



[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 17-10-2003 19:58]



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 17-10-2003 20:00 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Geef mij dan maar bands als Desaster, Gospel of the Horns, Pagan Rites, Denial of God, Razor of Occam, Zemial en Agatus.

OK, geen pure black, maar wel thrashy/heavy en vooral belangrijk; de rauwe kantjes!!

Geen van deze bands staan op 100 covers van magazines, geen van deze bands hebben een stoer image maar besteden die tijd in de oefenruimte.


Ik, Wil Schuurman


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-10-2003 20:02 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 17 oktober 2003 19:31 schreef 0Tolerence het volgende:
Ach ik ben met name georienteerd op Deathmetal en vooral omdat het snel en technisch is, dat zoek ik in metal.
Trashmetal draai ik ook wel, maar toch wat minder en old school metal eigenlijk helemaal niet. Ben ook niet echt een oude rot in de metal


Hmmm, dan ben je dus georienteerd op SNELLE en TECHNISCHE DEATH METAL, Death Metal is dat dus niet per definitie!

death metal die ik gaaf vind is per definitie mid tempo tot snel en niet zo extreem technisch....

Bij Death metal denk ik automatisch aan Possessed, Obituary, massacre, Unleashed, Dismember, grave etc etc

Bij Snel denk ik eerder aan Black Metal en bij technisch eerder aan Thrash Metal (Forbidden, Annihilator, Coroner, Artillery etc)..




enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-10-2003 20:03 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 17 oktober 2003 20:00 schreef Snagger het volgende:
Geef mij dan maar bands als Desaster, Gospel of the Horns, Pagan Rites, Denial of God, Razor of Occam, Zemial en Agatus.

OK, geen pure black, maar wel thrashy/heavy en vooral belangrijk; de rauwe kantjes!!

Geen van deze bands staan op 100 covers van magazines, geen van deze bands hebben een stoer image maar besteden die tijd in de oefenruimte.



Doe mij RAZOR maar!



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 17-10-2003 20:05 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Hehe die zijn natuurlijk ook altijd welkom in de cd speler!! Armed and dangerous al op LP ?

Death metal.. tjah ik vind possessed, onslaught, asphyx, pentacle, death (eerste platen), massacre, unleashed en hellhammer geweldige bands!! Maar met bands als Cannibal corpse, hate eternal, dying fetus etc. heb ik echt helemaal niets.


Ik, Wil Schuurman


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-10-2003 20:06 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 20:02 schreef enforcer het volgende:
Hmmm, dan ben je dus georienteerd op SNELLE en TECHNISCHE DEATH METAL, Death Metal is dat dus niet per definitie!

death metal die ik gaaf vind is per definitie mid tempo tot snel en niet zo extreem technisch....

Bij Death metal denk ik automatisch aan Possessed, Obituary, massacre, Unleashed, Dismember, grave etc etc

Bij Snel denk ik eerder aan Black Metal en bij technisch eerder aan Thrash Metal (Forbidden, Annihilator, Coroner, Artillery etc)..




Ja dat is dus de oude garde van de deathmetal en ik zei dus al, dat ben ik dus niet. Tegenwoordig is deathmetal juist heel technisch en snel t.o.v. vroeger.


"This one is older than shit, heavier than time!"


valfar
Usericon van valfar
Posted 17-10-2003 20:15 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 17 oktober 2003 19:17 schreef NecRobert het volgende:
Ik weet zeker dat ik over 20 jaar nog steeds Anthems To the Welkin at Dusk uit de kast haal!


ik doe met je mee!



enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-10-2003 20:38 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 17 oktober 2003 20:05 schreef Snagger het volgende:
Hehe die zijn natuurlijk ook altijd welkom in de cd speler!! Armed and dangerous al op LP ?

Death metal.. tjah ik vind possessed, onslaught, asphyx, pentacle, death (eerste platen), massacre, unleashed en hellhammer geweldige bands!! Maar met bands als Cannibal corpse, hate eternal, dying fetus etc. heb ik echt helemaal niets.


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2564827255&category=1077&rd=1

Ben hard bezig hem te bemachtigen, maar hoger dan $125 ga ik niet en heb weinig kans denk ik!

[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 17-10-2003 20:39]



enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-10-2003 20:40 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 17 oktober 2003 20:06 schreef 0Tolerence het volgende:
Ja dat is dus de oude garde van de deathmetal en ik zei dus al, dat ben ik dus niet. Tegenwoordig is deathmetal juist heel technisch en snel t.o.v. vroeger.


Er zijn genoeg bands die nog steeds zo klinken....

Ik ben ook niet bepaald een ouwe lul trouwens AHHAHAHA, maar hou wel van die muziek!

Ik vind de oude morbid anegl wel OK trouwens...da's ook redeljik rap!



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-10-2003 22:40 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 20:40 schreef enforcer het volgende:
Er zijn genoeg bands die nog steeds zo klinken....

Ik ben ook niet bepaald een ouwe lul trouwens AHHAHAHA, maar hou wel van die muziek!

Ik vind de oude morbid anegl wel OK trouwens...da's ook redeljik rap!


jahwel, toch anders dan Origin om maar is wat te noemen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 18-10-2003 0:53 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Sunn O))) - 00 Void
Hlidolf - Demo
Earth - Earth 2
Esoteric - Metamorphogenesis
Bunkur - Bludgeon
Thergothon - Streams from the Heavens
Ungl'unl'Rrlh'Chchch - Rehearsel
Beyond Black Void - Desolate
Teeth of Lions Rule the Divine - Rampton
Hierophant - Autumn Dusk (Demo)



this user is dead


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 18-10-2003 0:56 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 18:40 schreef enforcer het volgende:
1. AC/DC Back in Black
2. Black Sabbath The Mob Rules
3. Exodus fabulous Disaster
4. Sodom M 16
5. Motorhead Overkill
6. Death Angel The Ultra Violence
7. Judas Priest Painkiller
8. Dark Angel Darkness Descends
9. Tankard The Meaning Of Life
10. Sacred reich Ignorance
11. Iron Maiden Iron Maiden


Mooie lijst!
quote:

Oef dat was moeilijk...ik heb wel 100 favo bands...
Same here
quote:

Die 11de moest er effe bij...

Voor de Maniacs zeker


Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 18-10-2003 1:08 by Dragonsfire Wijzig reactieProfiel van DragonsfireQuote dit berichthttp://www.silentdespair.nl

Mijn top 10 veranderd nogal eens van inhoud maar de top 3 daarvan is eigenlijk al jaren hetzelfde;

1 > Autopsy - Mental Funeral
2 > Death - Leprosy
3 > Entombed - Left Hand Path

Daarachter volgen vooral bands als Grave, Cannibal Corpse, Edge Of Sanity, Bolt Thrower, Hypocrisy, Dismember en aanverwanten.
Daarnaast heb ik een zeer brede smaak waarbij ik net zo makkelijk luister naar Nightingale en Iron Maiden als naar (oude) Napalm Death en Terrorizer. Maar (old school) deathmetal heerst nog steeds!


Be Patient, Death Will Come Eventually...


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 18-10-2003 2:00 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

01. Dissection - Storm of the Light's Bane
02. Dream Theater - Scenes from a Memory
03. Moonspell - Irreligious
04. Anathema - Eternity/Alternative 4/Judgement/A Fine Day to Exit (kan niet kiezen)
05. My Dying Bride - The Dreadful Hours
06. Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumhant
07. Sentenced - The Cold White Light
08. Hocico - Cursed Land
09. Masterplan - Masterplan
10. Clan of Xymox - Notes from the Underground


no text supplied


666666
I wait,too shy,love dies,I m alone to cry
Usericon van 666666
Posted 18-10-2003 7:12 by 666666 Wijzig reactieProfiel van 666666Quote dit berichthttp://users.pandora.be/hard-knox

Slayer-reign in blood
Iron maiden-live after death
type o negative-slow,deep and hard
morbid angel-altars of madness
dimmu borgir-enthrone darkness triumphant
entombed-clandestine
obituary-cause of death
emperor-anthems to the welkin at dusk
limbonic art-alles
warpath-against everyone



only the good die young,all the evil seem to live forever


Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen