IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Emigreren, waarom? Vorige pagina | Volgende pagina
webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-04-2003 16:27 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 20 april 2003 13:50 schreef Kramy het volgende:
ik heb het volkslied al uit mijn hoofd geleerd, en heb al 4 amerikaanse vlaggen op mijn kamer hangen, dus ik denk dat ik er wel goed geaccepteerd wordt. De taal is ook niet zo'n probleem...


ja, dan halen ze je met open armen binnen...

alleen een greencard krijgen om te werken is daar haast onmogelijk, zul je toch iemand moeten hebben die met je wil trouwen.

heb vanwege een vorig beroep de halve wereld gezien en jonge jonge jonge, wat was ik altijd weer blij als ik gewoon in nederland terug was.

andere landen zijn leuk voor vakantie of iets dergelijks, maar niet voor altijd.



Oud Vuil.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 20-04-2003 18:32 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ik ben van plan binnenkort naar Parijs te emigreren

Petit problème: je parle la francais comme une vache espagnole.

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 20-04-2003 18:33]


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 20-04-2003 19:07 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2003 18:32 schreef Asherah het volgende:
Ik ben van plan binnenkort naar Parijs te emigreren

Petit problème: je parle la francais comme une vache espagnole.

je frans klinkt als het spaans is?


My madness, my sadness


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 20-04-2003 19:07 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ok, jouw frans is duidelijk nog slechter


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 20-04-2003 19:08 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



Oud Vuil.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 20-04-2003 19:09 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

had er een 2 voor opp de mavo


My madness, my sadness


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-04-2003 19:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Een reden om te verhuizen naar het buitenland is het gebrek aan ruimte hier, en de daardoor waardeloze woonmogelijkheden. Voordat je een beetje woning kunt krijgen moet je minstens 35 zijn en dan is de kans nog groot dat je of naast een drukke verkeersverbinding terecht komt, of in een gebiedje dat honderd jaar verwijderd is van het stadcentrum.
En het weer is hier natuurlijk ook niet optimaal.


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 20-04-2003 22:05 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Ik zou wel heel graag een paar jaar in nieuw zeeland willen wonen. Tis gewoon een prachtig land en..... niet zo vol( ik bedoel natuurlijk druk ).


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-04-2003 11:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

De enige reden waarom ik eventueel wil emigreren is de bevolkingsdruk hier. Maar emigreren is wel een zeer grote stap. in principe is dit hier een prima land, sociaal, je kent de gang van zaken etc. etc. ik wil dus niet in volledig vreemde cultuur terecht komen en het land moet toch wel enig overeenkomsten hebben met Nederland. Dit gecombineerd met eenlage bevolkingsdruk zorgt ervoor dat er maar weing overblijven.Een land zoals Noorwegen, of eventueel duitsland zou prima zijn.

maar nogmaals, Nederland is zo gek nog niet.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-04-2003 11:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2003 11:13 schreef attila_de_hun het volgende:

maar nogmaals, Nederland is zo gek nog niet.

"elk voordeel heb z'n nadeel" zou nederlands grootste filosoof Johan C. waarschijnlijk gezegd hebben


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 21-04-2003 15:44 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2003 19:34 schreef ghoulliette het volgende:
Een reden om te verhuizen naar het buitenland is het gebrek aan ruimte hier, en de daardoor waardeloze woonmogelijkheden. Voordat je een beetje woning kunt krijgen moet je minstens 35 zijn en dan is de kans nog groot dat je of naast een drukke verkeersverbinding terecht komt, of in een gebiedje dat honderd jaar verwijderd is van het stadcentrum.
En het weer is hier natuurlijk ook niet optimaal.


Ik heb 3 jaar geleden een woning gekocht. (toen was ik 23) Het is een half vrijstaand huis midden in het centrum. Daar moet ik wel even aan toevoegen dat ik er een dik jaar heb aan moeten verbouwen en aanbouwen wilde het er een beetje fatsoenlijk uitzien. Dus het kan wel.
Ik wil misschien over een tijd wel eens ergens anders gaan wonen. idd. voor het weer en voor minder stress. Nederland is gewoon een stressland. Op dit moment zal ik echt niet weten waar ik naar toe moest. Overal is puin.




Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-04-2003 19:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Voor mij is het OF de grote stad, OF complete rust in het een of andere gehucht. Één voorwaarde, ik wil snel internet. Al moet ik er honderdtwintig pleuro's per maand voor neertellen... dat internet komt er. Op die manier kan ik contacten onderhouden, boeken/CD's bestellen, etc. maar verder zie ik dat best zitten, heerlijk rustig, geen gezeik aan je hoofd... te gek.

Een groeikern, of buitenwijk zie ik to-taal niet zitten, maar in de deining van een grote stad kan ik het ook lang volhouden... alles in de buurt! In het zuiden hoop ik op complete rust (en mooi weer, en een cultuur/levensstijl die wat beter bij me past).


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 21-04-2003 19:24 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Dat ik wegga staat vast. Wanneer weet ik niet.
"Waar" is 90% zeker Spanje. Andere (tijdelijke) candidaten: bepaalde tot-de-EU-toegetreden oostbloklanden zoals Tsjechie enz.
Tenzij de EU wetten gaat maken naar US-model m.b.t. o.a. privacy (DMCA) want dan verlaat ik Europa.

Wat ik zeker zal missen van NL is de metal in het algemeen (hier LEEFT het tenminste) en de relaxte strafwetten (openbare dronkenschap, Cannabis enz.).
Wat ik niet zal missen: de alom aanwezige eenheidsworst m.b.t. de leefruimte en de stressmaatschappij (de ratrace).


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 21-04-2003 19:25]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-04-2003 19:27 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Die 'rat race' hoor ik meer mensen noemen... maar Nederlanders werken het minst hard van de west-Europeanen hoor. In Frankrijk, Engeland, Duitsland etc. werkt men meer uren per week.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 21-04-2003 19:35 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2003 19:27 schreef Dwaallicht het volgende:
Die 'rat race' hoor ik meer mensen noemen... ...

Waarschijnlijk omdat het vooral zo aanvoelt vanwege andere factoren.
Het grootste gedeelte van m'n tijd zie ik bebouwing in one form or another en dat breng ik (onderbewust?) in verband met drukke leven, agenda, deadline, verplichting.
Ik heb zo nu en dan een mooi uitzicht nodig om m'n worries even te vergeten maar ik zou niet weten waar the fuck ik zoiets moet vinden in NL.

Beton, asfalt, tegels, glas, staal, licht, repeat ad infinitum.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-04-2003 20:06 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2003 19:27 schreef Dwaallicht het volgende:
Die 'rat race' hoor ik meer mensen noemen... maar Nederlanders werken het minst hard van de west-Europeanen hoor. In Frankrijk, Engeland, Duitsland etc. werkt men meer uren per week.

Ik hoorde van iemand die een jaar in Turkije had gewerkt dat ondanks dat ze meer moest werken (meer uren), ze veel meer ontspannen was, en meer puf had voor leuke dingen dan ze had toen ze nog in Nederland werkte.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-04-2003 20:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2003 19:35 schreef MBMarduk het volgende:
Beton, asfalt, tegels, glas, staal, licht, repeat ad infinitum.

Jij woont dan ook in Aidshoven... wat een pleuris stad. Utrecht is de enige Nederlandse stad waar ik wil wonen! Rest is me te druk, te modern, of te provinciaal.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 21-04-2003 20:41 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

Hmm,...

Ik ga me een paard en een kar kopen en trek zo de wereld rond

The true bohemian lifestyle


true disco chick


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 22-04-2003 0:19 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2003 20:41 schreef pale enchantress het volgende:
Hmm,...

Ik ga me een paard en een kar kopen en trek zo de wereld rond

The true bohemian lifestyle


mag ik mee ? hehe. Trouwens nog proficiat met je verjaardag




pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 22-04-2003 6:36 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2003 0:19 schreef Bonnie het volgende:
mag ik mee ? hehe. Trouwens nog proficiat met je verjaardag
Natuurlijk Bonnie

En dankjewel


true disco chick


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 22-04-2003 6:47 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2003 19:27 schreef Dwaallicht het volgende:
Die 'rat race' hoor ik meer mensen noemen... maar Nederlanders werken het minst hard van de west-Europeanen hoor. In Frankrijk, Engeland, Duitsland etc. werkt men meer uren per week.

het gaat niet alleen maar om de uren die je werkt hoor...


My madness, my sadness


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 22-04-2003 9:30 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Hmmm... emigreren. Ok dat heb ik gedaan! Ik woon op het moment in Zweden. In de schitterende stad Stockholm!

De reden voor mij was niet zo zeer dat nederland te klein was of te vol of achter gesteld maar meer omdat ik daar een goede baan kon krijgen! Ik werk aan het Karolinska Instituut en doe Biomedisch Onderzoek naar kanker. Voor mij was de stap om daar naar toe te gaan puur een carriere gerichte stap. Het instituut waar ik werk is namelijk wereldwijd zeer goed bekend en als ik daar mijn AIO afrond en zogenaamd "doctor" ben helpt mij dat aan een goede baan later het zij in de academische wereld dan wel het bedrijfsleven.

De stap om te verhuizen naar Stockholm werd wel wat makkelijker gemaakt omdat ik al van kleins af aan een grote fascinatie had voor Scandinavie, die later nog groter werd omdat ik de metal muziek van daar ging ontdekken. De plaatjes die je in de boekjes ziet staan bestaan dus echt.... Zelfs in de omgeving van Stockholm en niet alleen in het hoge noorden (wat overigens zeer zeer mooi is!! Sarek National park bijvoorbeeld!! Man wat een wildernis, zelfs een beer en wat wolven in het wild gezien, nou dan schijt je wel effe in je broek als je daar met je tentje en rugzak rond wandeld! maar zoals jullie zien is alles toch goed gegaan!)

Ach en Zweden verschilt niet zoveel van Nederland. De mensen doen de zelfde dingen en er zijn zelfs dezelfde winkels. Het enige is dat het hier wel donker is in de winter! Dat werkt soms op mijn zenuwen maar ik kan er goed mee omgaan!

Tja ik verval nu in een lulverhaal...

Mijn motto is: Er is nog zoveel moois naast nederland te ontdekken! Ik zie mezelf voorlopig nog niet terug gaan. Misschien nog effe een paar jaartjes San Fransisco ofzo er achter aan.

ONTDEK!!!!!!!!!!!

(NP: Solefald - In Harmonia Universalis)


I Find That I Am Not There...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 22-04-2003 9:33 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Langere verblijven (enkele maanden misschien) in het buitenland zie ik wel zitten, Frankrijk en de Sandinavische landen horen daarbij tot m'n favorieten , maar ik ben wat ik ben ,
....een zeldzame Belg die van dit apenland houdt, met alle gebreken erbij...voor rust hoef ik maar de juiste plekes over de taakgrens te zoen, en zelfs in Vlaanderen heb je "Nergens" vlakbij de beschaafde wereld. Ik vind definitief emigreren zo'n beetje "weglopen", toegeven aan een al dan niet bestaand druk
...en ik vrees dat ik me elders altijd "buitenlander" zou blijven voelen .


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 22-04-2003 9:39 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2003 9:33 schreef Gunman het volgende:
Langere verblijven (enkele maanden misschien) in het buitenland zie ik wel zitten, Frankrijk en de Sandinavische landen horen daarbij tot m'n favorieten , maar ik ben wat ik ben ,
....een zeldzame Belg die van dit apenland houdt, met alle gebreken erbij...voor rust hoef ik maar de juiste plekes over de taakgrens te zoen, en zelfs in Vlaanderen heb je "Nergens" vlakbij de beschaafde wereld. Ik vind definitief emigreren zo'n beetje "weglopen", toegeven aan een al dan niet bestaand druk
...en ik vrees dat ik me elders altijd "buitenlander" zou blijven voelen .


"Weglopen" ??? Zo zie ik het niet, het kan ook een Goede stap zijn voor je eigen ontwikkeling. Niks bang voor je eigen nederlandse beschaving, waarom niet ontdekken?

"de buitenlander blijven voelen": In zoverre is dat waar maar als je eenmaal de taal spreekt van het land valt het allemaal wel mee, Tja als je naar Japan gaat ofzo zal het altijd wel opvallen dat je geen "local" bent maar een europees land moet te doen zijn! En aan de ene kant vind ik het eigenlijk wel een beetje leuk om de buitenlander te zijn. mensen vinden je namelijk vaak interessant en als je dan ook nog de taal spreekt van het land maak je best wel een indruk.

EEN STERKE PERSOONLIJKHEID dat heeft het mij gegeven, ergens helemaal alleen naar toe gaan en je zelf redden. machtig: ik kan het iedereeen aanraden (al is het maar voor een paar maanden buitenland... maar pas op daar schuilt een gevaar in...... Dat je niet meer weg wilt!)


I Find That I Am Not There...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 22-04-2003 9:45 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2003 9:39 schreef rvanderholst het volgende:
machtig: ik kan het iedereeen aanraden (al is het maar voor een paar maanden buitenland... maar pas op daar schuilt een gevaar in...... Dat je niet meer weg wilt!)

Daar kan ik wel inkomen (zo begon ik mn eerder post toch), mja, ik zie wel wat ik met mn leven wil aanvangen, maar ik ga liever véél reizen i.p.v. definitief weg te trekken.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen