IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Solstafir Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-12-2011 15:10 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2011 20:29 schreef Tool-fan het volgende:
zeker nummers als Melrakkablús, Svartir Sandar en Djákninn zijn naar mijn mening Solstafir op hun best!


Dat zijn nou precies ook mijn favorieten. Ik ga hun vorige werk zo maar eens checken denk ik want daar ben ik nog niet mee bekend.


... hoe de hazen lopen ...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 13-12-2011 15:28 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Het eerste nummer op Masterpiece of Bitterness vind ik heerlijk, maar voor de rest kan deze plaat naar mijn mening niet tippen aan het meesterwerk Köld.
Kiezen tussen Köld en de nieuwe bevalt me echter veel moeilijker, omdat beide albums naar mijn mening van uitzonderlijk hoge kwaliteit zijn.
Ondanks beide albums sterk verschillen t.o.v. elkaar, herken je toch onmiddellijk dat het Sólstafir is.

Ik zie er enorm naar uit om Sólstafir aan het werk te zien op Roadburn.

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 13-12-2011 15:28]


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-12-2011 16:03 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Nu voor het eerst aan het luisteren. Lekker herkenbaar Sólstafir, zang blijft heerlijk, iets te 'voorspelbare' deuntjes. Komende tijd wat vaker luisteren.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-12-2011 17:29 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Pfoeh die climax op Djákninn hee, het duurt en het duurt maar, echt te gek

Nu Kold eens even aanslingeren.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-12-2011 18:57 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Hmm wederom niet allemaal knallers maar wat raast en beukt She Destroys Again er heerlijk op los zeg


... hoe de hazen lopen ...


Morpheus2000
Usericon van Morpheus2000
Posted 20-12-2011 14:11 by Morpheus2000 Wijzig reactieProfiel van Morpheus2000Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/morpheus2000

quote:
Op 12 oktober 2011 0:28 schreef Tool-fan het volgende:

voornamelijk de 2de cd (het nummer Melrakkablús bijvoorbeeld ) bevalt me enorm!


Als er ooit nog eens iets over plagiaat mag gaan....
Is het begin van dit nummer (Melrakkablús) niet gewoon keihard gejat uit Popplagið van Sigur ros.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 20-12-2011 14:54 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

het is inderdaad wel vergelijkbaar, maar om dit af te doen als plagiaat...
ik denk dat dan belachelijk veel muziek plagiaat is


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 30-01-2012 22:26 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Voor het eerst de nieuwe plaat gehoord....wat een meesterwerk weer


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 30-01-2012 22:36 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Oja, ze hebben ook een video voor Fjara:




Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-02-2012 12:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Mooie video! En mooi nummer

Het album als geheel blijf ik toch wat zwakjes vinden.


I wish I was a butterfly


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 05-04-2012 19:16 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

De nieuwe dubbelaar is inderdaad een juweeltje.
Fjara is trouwens een oorwurm; de melodie blijft soms echt dagen in mijn hoofd hangen.



CTTS
Usericon van CTTS
Posted 03-12-2012 12:17 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org



23-03 in de Baroeg, leuke package zo



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 03-12-2012 12:43 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Maak dan even een topic hiervoor aan

Leuke package inderdaad.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 03-12-2012 12:52 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 3 december 2012 12:43 schreef Mark Z het volgende:
Maak dan even een topic hiervoor aan



Check



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 03-12-2012 15:17 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Mooi dat ze ook in magasin4 spelen
Nu maar hopen dat ze rekening houden met het feit dat behoorlijk wat mensen met de trein komen.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 03-12-2012 15:57 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Jammer dat deze tour niet naar Istanbul komt. Misschien maar eens een weekendje Brussel overwegen...


Jokke
Usericon van Jokke
Posted 03-12-2012 16:14 by Jokke Wijzig reactieProfiel van JokkeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/grownbelow

njammie! Valt Solstafir live een beetje mee eigenlijk?


Horns up!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-12-2012 16:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ja.


I wish I was a butterfly


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 03-12-2012 18:27 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Magasin 4, ideaal!


Faustian Spirit of the Earth


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 03-12-2012 20:03 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2012 16:14 schreef Jokke het volgende:
njammie! Valt Solstafir live een beetje mee eigenlijk?

Ik zag ze 2x tot nu toe. De ene keer op paganfest was het behoorlijk mager, maar de andere keer op Roadburn vond ik het toch erg vetjes.
Hoewel het me toch meer doet op cd.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 04-12-2012 18:40 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Op Paganfest vond ik ze ook niet geweldig. Op Hellfest daarentegen, op een setting die eigenlijk veel minder bij hun stijl past, vond ik het dan weer fantastisch.


Faustian Spirit of the Earth


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 05-12-2012 7:44 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Ik vond ze geniaal op Roadburn, maar op FortaRock kwamen ze een stuk minder goed uit de verf.


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 05-12-2012 10:09 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Gezien in het voorprogramma van Swallow the Sun toen ik het niet kende, fantastische show. Roadburn show (van bijna 2u) was ook geniaal, Paganfest was mwah maar daar stonden ze als eerste en een tikje misplaatst tussen de sukkeltjes, Hellfest was degelijk. Komen het beste over in een zaal naar mijn idee dus ik denk dat deze show wel tof gaat worden.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 05-12-2012 12:13 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Vette liveband, hoor. Eerste keer zag ik ze op Aurora Infernalis tussen alle corpsepaint en stofzuigerblack. Volledig uit de toon en het beste optreden van het festival. RB show was inderdaad ook heel goed.

Misschien wel aanwezig in R'dam, even zien of het haalbaar is met het OV. Weinig zin om halverwege weer weg te moeten.


You have time. You are doing fine.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 10-12-2012 13:57 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

dit wil ik niet missen, 17/3 staat ingeboekt!


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen