IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : The offspring Vorige pagina | Volgende pagina
De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 26-06-2010 10:54 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2010 10:49 schreef Vorck het volgende:
offspring pownd
basis van al het geen wat vet klinkt, ownen met 4 riffs
hedendaags wat af getakeld, maar wat wil je:
cds blijven


Cd's blijven helemaal niet, die zijn na 50 jaar weggerot. Alleen VINYL blijft eeuwig!!!


Bareuh...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 26-06-2010 10:55 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 26-06-2010 10:55 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 26 juni 2010 10:54 schreef De Ulk het volgende:
Cd's blijven helemaal niet, die zijn na 50 jaar weggerot. Alleen VINYL blijft eeuwig!!!


Ow dan pas. Dan heb ik toch al een tuin op mijn buik.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 26-06-2010 10:57 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Waar jij ligt groeit niets meer denk ik...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 26-06-2010 10:59 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Mijn doel is s'morgens in bed te sterven met een odol, als ze me dan niet te diep begraven groeit hij er mooi bovenuit.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 26-06-2010 11:00 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Een kale plek met een stinkzwam dus...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 26-06-2010 11:02 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Groeit er toch nog een zwam met kaas, vrij uniek.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 26-06-2010 11:04 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Toastje erbij... smullen maar!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Vorck
Usericon van Vorck
Posted 27-06-2010 20:52 by Vorck Wijzig reactieProfiel van VorckQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2010 10:52 schreef Burzum het volgende:
Christus in een boomhut, tering. Type eens normaal, halve tamme.


flikker man op ik tiep hoe ik wil


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-07-2010 22:16 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2010 13:31 schreef ZelThoR het volgende:
Smash
Ik vond Offspring 0 Offspring en Ignition altijd wel te doen.
Geen idee of ik dat nog kan aanhoren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


herrie
Usericon van herrie
Posted 19-07-2010 23:19 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

...ik heb het altijd al een waardeloze schijtband gevonden. niet dat mijn mening er toe doet... echter wilde ik 't wel effe kwijt.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 23:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 22:16 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vond Offspring 0 Offspring en Ignition altijd wel te doen.
Geen idee of ik dat nog kan aanhoren.

Ik trek SMASH nog steeds prima. Meer muziek uit mijn 'jeugd' ook nog prima, kwam ik achter.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-07-2010 23:25 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 23:22 schreef ZelThoR het volgende:
Ik trek SMASH nog steeds prima. Meer muziek uit mijn 'jeugd' ook nog prima, kwam ik achter.
Ik heb die CD's, ook Smash, nog wel in de kast staan. Doe ze ook niet weg. Maar toch spul waar je eigenlijk niet meer aan toekomt.
'Kill the President' en 'Jennifer lost the War' vond ik altijd wel gave nummers.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 23:28 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2010 10:52 schreef Burzum het volgende:
Christus in een boomhut, tering. Type eens normaal, halve tamme.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 23:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 23:25 schreef kwelgeest het volgende:
Ik heb die CD's, ook Smash, nog wel in de kast staan. Doe ze ook niet weg. Maar toch spul waar je eigenlijk niet meer aan toekomt.
'Kill the President' en 'Jennifer lost the War' vond ik altijd wel gave nummers.

Naar .MP3 rippen helpt voor mij Moet nog wel redelijk wat van de oude colectie eens digitaliseren.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-07-2010 23:31 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 23:29 schreef ZelThoR het volgende:
Naar .MP3 rippen helpt voor mij Moet nog wel redelijk wat van de oude colectie eens digitaliseren.
Maat van mij digitaliseert mijn collectie. Duurt op dit tempo alleen nog acht jaar.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 23:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Goed bezig

Dat luistert ook lastig, als die oude collectie nu daar ligt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-07-2010 23:35 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 23:34 schreef ZelThoR het volgende:
Goed bezig

Dat luistert ook lastig, als die oude collectie nu daar ligt
Ownee, een cd of acht gaan er per week die kant op. Oud, nieuw, metal of niet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Trystys
Usericon van Trystys
Posted 20-07-2010 0:29 by Trystys Wijzig reactieProfiel van TrystysQuote dit berichthttp://myspace.com/koenders

Vroeger veel naar geluisterd als jong broekie van 12 toen ik net "gitaar muziek" ontdekte. Ignition was een van m'n eerste platen.


My friend, watch out for traitors...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 05-07-2012 9:18 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

.The Offspring heeft geen haast

AMSTERDAM - Het duurde langer dan gepland, maar inmiddels ligt Days Go By van The Offspring in de schappen. "Als je toch nog met een negende plaat komt, moet je in ieder geval zorgen dat je met iets nieuws komt", aldus zanger Dexter Holland.

Maar wat de frontman van de Amerikaanse punkrockband betreft, is Days Go By natuurlijk meer dan het wachten waard geweest. "De lat komt elke keer hoger te liggen", vertelt hij aan NU.nl. "Er zijn heel veel bands die maar met platen blijven komen, terwijl er helemaal niemand meer op zit te wachten. Dat willen wij dus voorkomen."

"Eigenlijk hadden we verwacht dat we voor het realiseren van deze plaat maar een paar jaar nodig hadden, maar dat bleek een grote vergissing", aldus Holland. "Het schrijven van nieuwe teksten wordt ook alleen maar lastiger met de jaren."

Het negende album van The Offspring is de opvolger van Rise And Fall, Rage And Grace, dat in 2008 verscheen. Daarvoor viel een nog groter gat. Splinter verscheen namelijk in 2003, vijf jaar voor zijn opvolger. "We hebben dan ook geen haast", zegt de zanger. "We zijn oké en moeten helemaal niets meer."


Ergeren

De gemoedstoestand, drive en het enthousiasme van de zanger doen inderdaad vermoeden dat het voor The Offspring anno 2012 gewoon om de lol gaat. "Ik weet bijvoorbeeld," lacht Holland, "dat punkfans zich ontzettend lopen te ergeren aan een nummer als Cruisin’ California."


"Maar dat soort nummers horen er voor ons bij. Toen we begonnen aan het nieuwe album, bleek dat ik veel serieuze teksten schreef. Ik wil mijzelf niet boven mensen plaatsen die gewoon lol willen hebben. Bovendien is het goed voor de balans. We hebben die kant altijd gehad; deal with it."


Overslaan

"Als mensen er geen trek in hebben, slaan ze het nummer maar over", zegt hij. Holland zal het zelf niet snel toegeven, maar hij wordt natuurlijk ook een dagje ouder en volwassener. Niet gek dus dat juist het eerste deel van de plaat behoorlijk serieus uitpakte.

"Je wordt ook steeds comfortabeler met jezelf naarmate de tijd vordert. Vroeger had ik bijvoorbeeld nooit over relaties kunnen schrijven. Maar ik denk ook dat juist de serieuze kant op dit album interessant is. Een nummer als Days Go By, bijvoorbeeld, is echt een lied met een boodschap."


Complex

"Ja, we hebben het nu allemaal even kut, maar we komen er zeker weer bovenop", is de strekking, legt Holland uit. "Bepaald niet complex, maar wel belangrijk, denk ik. Het zit uiteindelijk vaak in de kleine dingen." Dat blijkt als Holland even later terugblikt op het recente optreden in Amsterdam.


De zanger is oprecht verbaasd over het enthousiaste publiek en verbaast zich erover dat kids van zestien vooraan staan bij een Offspring-concert. "Dat geeft mij toch het gevoel dat we nog iets betekenen. Ik wil dat zij deel uitmaken van de show, niet dat ze alleen maar staan te kijken. Ik wil stagedivers zien!"


Toeschouwer

"Ik denk dat er tegenwoordig te veel concerten zijn waarbij het publiek echt alleen toeschouwer is", concludeert Holland. "Een optreden van je favoriete band hoort een beleving te zijn en die is het mooist als je deel uitmaakt van het geheel."

Met grote zalen als een Ziggo Dome heeft de punkrocker dan ook niet veel op. "Ik houd er niet van om op te treden in zalen waarbij de afstand tussen band en publiek enorm is. Gelukkig hoeven wij niets meer te bewijzen en kunnen we doen wat we willen. Dit is het beste deel van onze carrière."

Door: NU.nl/Harm Groustra .


 


metaaltje
Usericon van metaaltje
Posted 05-07-2012 11:05 by metaaltje Wijzig reactieProfiel van metaaltjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2003 19:42 schreef goblinjester het volgende:
Ik ken Offspring door de Smash-hype en ben ze daarna een tijd uit het oog verloren omdat ik naar andere muziek luisterde. Daarna begon ik Rock en verwanten weer te waarderen en kwam ik weer bij Offspring. Daarna begon de Americana-hype. Ik luister Offspring nooit maar dat komt omdat een vriend van mij een Die-Hard Fan is en het altijd op heeft staan als je er komt. Met moeite krijg ik hem wel eens zover dat hij NOFX of Greenday aanzet. Reden voor mij om daarna Punk weer helemaal zat te zijn. Maar het blijt leuk. Vooral live.


IK kan nou niet zeggen dat ze live zo goed zijn.
Paar keer gezien maar nooit kunnen zeggen. Wat zijn ze goed.

[Dit bericht is gewijzigd door metaaltje op 05-07-2012 11:06]


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 05-07-2012 15:37 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

Paar keer op Lowlands gezien, de vorige keer was hun drummer bijzonder slecht. Deze keer viel het wel mee en stonden ze goed op het programma als afsluiter.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-10-2012 15:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht





I wish I was a butterfly


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 26-10-2012 15:43 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

kotsband...


I am mine own redeemer...!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-10-2012 15:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

O. Interessant.


I wish I was a butterfly


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen