IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Recessie Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 15-05-2003 13:12 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 15 mei 2003 13:10 schreef Demogorgon het volgende:
ja dacht ik ook... iedere 7 jaar ofzow... na ja.. komt wel weer goed. heb zoveel vertrouwen in nieuw kabinet. zij gaan ons vast redden van den ondergang...


30 jaar


Je moeder.


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 15-05-2003 13:13 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

quote:
Op 15 mei 2003 13:12 schreef karnivoor het volgende:
30 jaar
wat.. gaan ze ons over 30 jaar pas redden?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 15-05-2003 13:14 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

jaja tot die tijd uit prullewbakken vreten


Je moeder.


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 15-05-2003 13:14 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

quote:
Op 15 mei 2003 13:10 schreef Demogorgon het volgende:
ja dacht ik ook... iedere 7 jaar ofzow... na ja.. komt wel weer goed. heb zoveel vertrouwen in nieuw kabinet. zij gaan ons vast redden van den ondergang...

we're doomed



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 15-05-2003 13:15 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 15 mei 2003 13:07 schreef mislyd het volgende:
Ik zei dat omdat ik niks snap van economie. Een wereldeconomie gebaseerd op speculatie is mijns inziens complete waanzin, maar wie ben ik zonder economie-diploma hee.
Ik denk niet dat er een ander systeem mogelijk is. Economie is iets wat toch wel bestaat (universeel begrip op het moment dat niet ieder individu zelfbehoevend is) en economie is uiteindelijk gebaseerd op investering en risico. Zonder risico geen winst.

quote:
Op 15 mei 2003 13:09 schreef Claw het volgende:
Ja mijn ouders hebben gemiddeld minder geld op het moment vergeleken met een aantal jaar geleden. Maar dat betekent dat we misschien iets minder luxe-artikelen kunnen aanschaffen.
Nou dan, bedenk eens hoe dat is voor iemand die voorheen al geen ruimte had voor die luxe artikelen?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 15-05-2003 13:18 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 15 mei 2003 13:15 schreef helmet het volgende:
Nou dan, bedenk eens hoe dat is voor iemand die voorheen al geen ruimte had voor die luxe artikelen?


Minder bierdrinken ... tuig.

Maar goed, ik ben veel te verwend en heb het veel te goed om hier iets over te zeggen. Maar begin wel vast met geld opzij leggen voor de zekerheid dan.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 15-05-2003 13:19 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

quote:
Op 15 mei 2003 13:18 schreef Claw het volgende:
Minder bierdrinken ... tuig.

Maar goed, ik ben veel te verwend en heb het veel te goed om hier iets over te zeggen. Maar begin wel vast met geld opzij leggen voor de zekerheid dan.
sins waneer is bier een luxe artikel


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 15-05-2003 13:23 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

kheb iets meer dan 100E per maand te besteden (huur e.d. al ervanaf) dus echt breed heb ik het al niet, maar ik overleef toch wel. anderen zitten te zeiken dat ze maar 300E hebben, den leven ze toch wat zuiniger?? waarom zeiken op anderen als je er zelf ook wat aan kan doen

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 15-05-2003 13:24]


Je moeder.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 15-05-2003 13:23 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 15 mei 2003 13:19 schreef Demogorgon het volgende:
sins waneer is bier een luxe artikel


Sinds je niet meer sterft aan gemeentepils


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 15-05-2003 13:33 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 13:05 schreef helmet het volgende:
Dan tel je niet mee wat mij betreft (no offense). Maar ga maar eens aan je ouders vragen of ze de afgelopen 3 jaar iets in hun portomonnaie gevoeld hebben. Reken voor de gein eens uit wat de kosten per persoon van de maaltijd die je iedere avond voor je neus hebt staan zijn.


Uh huh. Ik merk het anders goed hoor, vooral met boodschappen doen! Als je alles in je eentje doet, merk je het wel!


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 15-05-2003 14:21 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 13:13 schreef Demogorgon het volgende:
wat.. gaan ze ons over 30 jaar pas redden?


In die grote golfbeweging die 30 jaar duurt, zit weer een kleine golfbeweging. Dat wil zeggen dat we kleine oplevinkjes gaan beleven in die neergang.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-05-2003 20:31 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 13:18 schreef Claw het volgende:
Minder bierdrinken ... tuig.

Maar goed, ik ben veel te verwend en heb het veel te goed om hier iets over te zeggen. Maar begin wel vast met geld opzij leggen voor de zekerheid dan.

Wanneer ga je eigenlijk op kamers, luie uitvreter?


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-05-2003 15:28 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Zoals Karnivoor al zei, kun je met vrij weinig ook gewoon overleven. Ja, het is even slikken. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Je moet er gewoon mee leren omgaan. Als je het goed doet, hoef je jezelf niet eens echt beperkingen op te legggen.

Wat me vooral heel erg stoort (niet op ZM, maar in het algemeen), is dat de mensen die het hardst mekkeren vaak inderdaad lage inkomens hebben, maar vervolgens wel te pas en te onpas in de kroeg de nodige pilsjes achterover werken, of een nieuwe tv/stereo/pc kopen, en wel die supersnelle internetaansluiting nemen. Of van die debielen die gaan bezuinigen op eten zodat ze zich die afbetaling op hun nieuwe auto kunnen veroorloven. En dan heb ik het nog niet eens over de probleemgevallen met uitkeringen (die alleen zwart naast hun uitkering willen werken, o.i.d.).

Ik las in de krant dat we 'formeel' een economische recessie hebben. Waarom drukken we het eigenlijk zo uit? Als het feitelijk geen recessie is, waarom gaan we het dan spastisch een 'formele recessie' noemen?


Touché, pussycat!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-05-2003 15:39 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 16 mei 2003 15:28 schreef Sporty Voleg het volgende:
Zoals Karnivoor al zei, kun je met vrij weinig ook gewoon overleven. Ja, het is even slikken. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Je moet er gewoon mee leren omgaan. Als je het goed doet, hoef je jezelf niet eens echt beperkingen op te legggen.
Het is toch weer typisch dat er dan mensen gelijk aan hun eigen portofeuille denken. Weet je waar ik me zorgen over maak als ik zulk nieuws lees? Juist, mijn baan. Ik werk bij een klein bedrijfje, we hebben een supermooi product dat iedereen (grote bedrijven, kleine bedrijven, overheid, semi-overheid) wil kopen. Alleen niemand kan het kopen omdat iedereen de vinger op de knip moet houden. Dat steekt pas.. ik heb er geen enkele moeite mee om zuinig te leven, maar ik wil toch echt niet op straat komen te staan omdat een paar hersenloze landsbestuurders de boel nog verder om zeep helpen.

quote:
Ik las in de krant dat we 'formeel' een economische recessie hebben. Waarom drukken we het eigenlijk zo uit? Als het feitelijk geen recessie is, waarom gaan we het dan spastisch een 'formele recessie' noemen?
Het is feitelijk wel een recessie, het 'formeel' duidt er op dat we nu twee kwartalen achter elkaar economische achteruitgang hebben.. de recessie zelf is al drie jaar aan de gang.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 16-05-2003 16:03 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 15 mei 2003 20:31 schreef Dwaallicht het volgende:
Wanneer ga je eigenlijk op kamers, luie uitvreter?


Je moest eens zien waar ik woon. Idyllisch boerderijtje vlak buiten de stad. Mooie lap grond eromheen. Mooi eigen kamertje, ouders die voor het eten zorgen, en verder weinig zeuren. Lui? Ik? True

Maar waarom zou ik weg willen?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 16-05-2003 16:28 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 12:45 schreef Asherah het volgende:
Het kom toch steeds weer goed? Is n golfbeweging dacht ik... persoonlijk ervaar ik de recessie vooral in het feit dat ik geen nieuw werk kan vinden


Volgens mij is dit ook een golf beweging, heb ik ooit is gehad op school. Maar op welk punt van de golf zitten we dan, behalve op een neerwaartse punt?

[Dit bericht is gewijzigd door eukaryoot op 16-05-2003 16:30]


grrr


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 16-05-2003 16:40 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2003 12:49 schreef Dunne_Hein het volgende:
Zie het positief, nu is de klant weer koning en misschien doen ze nu wat moeite voor je in de winkels

Sja dat zou je verwachten, maar mijn ervaring is dat de service van een hoop winkels/maatschappijen bedroevend slecht is.
Een voorbeeld hiervan is bellen naar mn internet provider waarvan ik de naam niet zal noemen (Tiscali !!!! waar ik overigs qua verbinding nooit iets te zeuren had ) en geen mens aan de telefoon kunnen krijgen, een jaar van te voren opzeggen en het dan uit eindelijk een half jaar na opzegdata eindelijk afgesloten kunnen krijgen.
Een vakantie bij Centerparcs boeken, je betaalt krijgt geen bevestiging, je belt, krijgt iemand die zegt dat je maar moet kijken naar je bankrekening of het afgeschreven is
Vervolgens krijg je dan na een maand of 3-4 eindelijk een foldertje, waar je dus totaal niet terug kunt vinden waar je nu eigenlijk voor betaald hebt (nog steeds geen bevestiging) Dus dan bel je weer en dan krijg je met veel gemor eindelijk te horen of de reservering goed doorgekomen is.
En zo nog 101 kleine dingetjes.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 16-05-2003 16:42 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2003 16:40 schreef FireFox het volgende:
Sja dat zou je verwachten, maar mijn ervaring is dat de service van een hoop winkels/maatschappijen bedroevend slecht is.
Een voorbeeld hiervan is bellen naar mn internet provider waarvan ik de naam niet zal noemen (Tiscali !!!! waar ik overigs qua verbinding nooit iets te zeuren had ) en geen mens aan de telefoon kunnen krijgen, een jaar van te voren opzeggen en het dan uit eindelijk een half jaar na opzegdata eindelijk afgesloten kunnen krijgen.
Een vakantie bij Centerparcs boeken, je betaalt krijgt geen bevestiging, je belt, krijgt iemand die zegt dat je maar moet kijken naar je bankrekening of het afgeschreven is
Vervolgens krijg je dan na een maand of 3-4 eindelijk een foldertje, waar je dus totaal niet terug kunt vinden waar je nu eigenlijk voor betaald hebt (nog steeds geen bevestiging) Dus dan bel je weer en dan krijg je met veel gemor eindelijk te horen of de reservering goed doorgekomen is.
En zo nog 101 kleine dingetjes.


Ow ja ook een leuke , in de winkel staan en dan gewoon genegeerd worden. Vanuit een medewerker kantoor word je aangestaard maar ze blijven gewoon zitten, waarna je op ten duur maar de winkel uitloopt.

edit


AAAAARGH edit en quote ik leer het nooit

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 16-05-2003 16:43]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2003 14:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Wat is een recessie eigenlijk? ik krijg dan gevoelens van armoede en ellende bij die term maar toen ik vanmiddag in de stad was, was het nog net zo druk als altijd en kochten de mensen nog evenveel (on)zinnige troep.


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 17-05-2003 14:52 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik zit al een paar maanden in een zware recessie....... net als mijn halve vriendengroep, financieel gezien dan.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 18-05-2003 23:05 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2003 15:39 schreef helmet het volgende:
Het is toch weer typisch dat er dan mensen gelijk aan hun eigen portofeuille denken. Weet je waar ik me zorgen over maak als ik zulk nieuws lees? Juist, mijn baan.
Is dit niet ook jouw eigen portefeuille?


Touché, pussycat!


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-05-2003 23:06 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Ik kan ook al geen baan vinden door die teringeconomie, oplossing is ofwel bij de overheid terecht komen, ofwel eigen ondernemer worden.


Dit slaat nergens op.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 18-05-2003 23:13 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 17 mei 2003 14:49 schreef attila_de_hun het volgende:
Wat is een recessie eigenlijk? ik krijg dan gevoelens van armoede en ellende bij die term maar toen ik vanmiddag in de stad was, was het nog net zo druk als altijd en kochten de mensen nog evenveel (on)zinnige troep.

Ja, idd.. Misschien valt het af te wachten tot de besparingen echt voelbaar worden. Maar anderzijds geven mensen erg veel geld uit en maken daarbij makkelijker schulden dan vroeger, kopen ook te veel op afbetaling etc..
Zo zijn er toch al enorm veel mensen die hun gsm-rekening niet meer kunnen betalen?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-05-2003 23:25 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 18 mei 2003 23:13 schreef mislyd het volgende:
Ja, idd.. Misschien valt het af te wachten tot de besparingen echt voelbaar worden. Maar anderzijds geven mensen erg veel geld uit en maken daarbij makkelijker schulden dan vroeger, kopen ook te veel op afbetaling etc..
Zo zijn er toch al enorm veel mensen die hun gsm-rekening niet meer kunnen betalen?



Ik geloof dat het in NL zo is dat elk huishouden gemiddeld 2100,- Euro schuld heeft bij verschillende banken etc.

Treurig.


Dit slaat nergens op.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-05-2003 14:08 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Hypotheken vallen daar ook onder. Nu wordt er tegenwoordig weliswaar werkelijk overal hypotheek op genomen, maar als je je huis volledig aflost, betaal je meer aan de staat. Het is momenteel dus slimmer om een hypotheek zonder aflossing te hebben (tot een bepaald bedrag, natuurlijk). Officieel is het een schuld, maar in de praktijk verlaag je er je maandelijkse lasten mee.

Die hypotheken verhogen het landelijk gemiddelde vast wel aanzienlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 19-05-2003 14:11]


Touché, pussycat!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen