IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Recessie Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 28-05-2003 12:07 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Deze kan hier wel bij:

Leven in vijf jaar tijd 50 procent duurder

AMSTERDAM - De prijzen zijn in de afgelopen vijf jaar spectaculair gestegen. Dat blijkt uit een onderzoek van HP/De Tijd. Het opinieblad vergeleek aan de hand van kassabonnen uit 1998, 2000 en 2003 de prijzen van honderd producten en diensten. De gemiddelde prijsstijging bedroeg liefst 49 procent.

HP becijferde niet alleen wat de consument extra voor zijn dagelijkse boodschappen is gaan betalen (een kwart). Het blad besteedde ook aandacht aan zaken als lichamelijke verzorging (+ 61 procent), vervoer (+ 36 procent) en horecabezoek (+ 42 procent).

Loempia

Meest in het oog springend is de stijging van de nominale ziekenfondspremie, van 13,08 gulden naar 21,45 euro (47,27 gulden). Dat is een toename van 261 procent. Vooral voor de luxe dingen is de Nederlander fors meer gaan betalen. Zo werd de Albert Heijn bezorgservice 150 procent duurder, een telefoontje naar KPN inlichtingen binnenland 167 procent, een vaasje bier 52 procent en een Vietnamese loempia 76 procent.

Strippenkaart

Ook de meer alledaagse producten, zoals een pot Calvé pindakaas (50 procent) en een strippenkaart (21 procent), gingen in prijs omhoog. De prijzen stegen na 2000 sterker, in de aanloop naar de invoering van de euro als betaalmiddel.

Ongelofelijk

Minister De Geus van Sociale Zaken wil eerst het onderzoek bestuderen, maar noemde in een eerste reactie de gemiddelde prijsstijging "een ongelofelijk getal". "Ik weet niet of ik dit moet geloven. Er zijn ook onderzoeken die stijgingen van 20 à 25 procent laten zien", aldus De Geus. Volgens de bewindsman zijn de eerste levensbehoeften de laatste jaren gemiddeld met niet meer dan 3 à 5 procent gestegen.

Bron: Nu.nl


I'm not being rude. You're just insignificant.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 31-05-2003 23:43 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

gelul. alleen eten en bier, vervoer etc. is duurder geworden. luxe artikelen, zoals TV, video, stereo, PC zijn allemaal een stuk goedkoper geworden. Eten is idd wel veel duurder geworden, en dat weegt misschien wat zwaarder, maar het leven is zeker geen 50% duurder geworden.


Follow the freezing moon...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 31-05-2003 23:47 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik eet toch bijna nooit loempia's


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-06-2003 0:42 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2003 23:43 schreef Freduk het volgende:
gelul. alleen eten en bier, vervoer etc. is duurder geworden. luxe artikelen, zoals TV, video, stereo, PC zijn allemaal een stuk goedkoper geworden. Eten is idd wel veel duurder geworden, en dat weegt misschien wat zwaarder, maar het leven is zeker geen 50% duurder geworden.

Hoe vaak koop jij nou een computer/tv/stereo en hoevaak koop jij vreten???

snappie..


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 01-06-2003 0:54 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Tering, wat een wazige topics hier :-0wie verzind die zooi?


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2003 15:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

finland heeft een werkloosheidsprecentage van 9,4% nederland 2,9%
bron: volkskrant van vandaag

dus wat lopen we te miepen. Bovendien vind ik dat gelul over het oranje gevoel achterhaald en niet minder erg wanneer hij zou zeggen "eigen volk eerst"/ achterlijke calvinisten ook


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 14-06-2003 15:46 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik ben op dit moment bezig om een vacature voor Valorian te vinden. Maar in zijn sector is niets te vinden (vormgeving) of het is te verweg. (regio: overijssel, Friesland, Flevoland)
Voor de rest van de banen zoals administratief is hij weer te hoog opgeleid. Ben ik blij dat ik nog studeer.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-09-2003 17:57 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

'Bezuinigingen treffen OV-reiziger'

RIJSWIJK - De forse bezuinigingen op het stads- en streekvervoer van de twee kabinetten-Balkenende hebben onvermijdelijk ingrijpende gevolgen voor de reizigers. Ze zullen leiden tot tariefsverhogingen en tot aanzienlijk minder bussen, trams en metro's. Dat concludeert het transportonderzoeksbureau NEA maandag in een rapport in opdracht van provincies, gemeenten en kaderwetgebieden.

Het regio-openbaarvervoer kost de overheid jaarlijks ongeveer 1 miljard euro aan subsidie. Daarin wordt de komende jaren behoorlijk gesnoeid, oplopend tot een bezuiniging van 175 miljoen euro in 2007.

De Boer

Voormalig minister De Boer (Verkeer) heeft in de Tweede Kamer altijd volgehouden dat de reizigers de dans grotendeels zullen ontspringen. Hij verwachtte veel heil van de aanbestedingen van het openbaar vervoer in de regio, waardoor OV-bedrijven efficiënter zouden gaan werken. Hierdoor moeten ze met minder geld dezelfde dienstverlening kunnen bieden.

Volgens NEA kan met efficiënter werken echter 'slechts' 60 miljoen worden bespaard. Het terugdringen van zwartrijden zou nog eens 10 miljoen kunnen opleveren. Dat is echter lang niet genoeg om de bezuinigingen in te vullen. Daarom moet volgens het bureau zonder twijfel worden gesnoeid in het aanbod en moeten de tarieven omhoog.

Gedeputeerde Staten

Gedeputeerde Staten van Gelderland maakte begin juli al bekend veertig buslijnen te willen schrappen. Volgens bestuurder R. Mast van FNV Bondgenoten staan er meer dan honderd banen op het spel.

Bovendien komen bewoners van kleinere dorpen in een sociaal isolement terecht als er geen bussen meer rijden, stelt hij. De vakbond wil dat de provincie Gelderland 8 miljoen euro beschikbaar stelt om de lijnen te redden. "Gebeurt dat niet, dan gaan de buschauffeurs actievoeren", zei Mast. Woensdag bekijkt Provinciale Staten of het geld er is.

Bron Nu.nl

Maar natuurlijk.. stort dit land nog maar verder de ellende in. Werkelijk waar, kijken ze daar in Den Haag tegenwoordig alleen nog maar naar die paar getalletjes in hun uitgavepatroon of denken ze ook nog na over de gevolgen van dit soort beslissingen?


I'm not being rude. You're just insignificant.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-09-2003 19:47 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

recessie, recessie vraogah in de joaren 80 was er pas een recessie.
Dan wordt er tenminste goede muziek en worden er leuke films gemaakt!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2003 19:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 19:47 schreef ghoulliette het volgende:
recessie, recessie vraogah in de joaren 80 was er pas een recessie.
Dan wordt er tenminste goede muziek en worden er leuke films gemaakt!

Ja vroeger was alles beter, zelfs de recessies ...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-09-2003 19:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

juste joa


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 03-09-2003 19:57 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Zolang ik maar m'n bier kan betalen is alles goed


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2003 19:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

je betaald er nu al 2 a 3 keer zoveel voor als een aantal jaren erug en dat wordt alsmaar meer


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-09-2003 19:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

zoplagn je het nog kan betalen is er niets aan de hand. de economie is alweer aan het aantrekken trouwens. stijging van 1 of wat het 0,1 %


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2003 19:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

wat denk je ?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-09-2003 20:01 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 19:59 schreef Jenje het volgende:
wat denk je ?


wat ik denk. ik denk: die magnum is best lekker, ik lust er nog wel eentje. of doelde je daar niet op?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2003 20:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 20:01 schreef ghoulliette het volgende:
wat ik denk. ik denk: die magnum is best lekker, ik lust er nog wel eentje. of doelde je daar niet op?


dronken?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-09-2003 20:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

nee aan de magnum ijsjes: vraatzucht


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2003 20:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

... passend ...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-09-2003 20:11 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

*oink*

maar goed, kom nog niet om van de honger door de recessie ofzo.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2003 20:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je kunt Magnums kopen

Ach .. ik heb een baan, tweeverdieners. Recessie? My white ass!!


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 03-09-2003 20:13 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 20:11 schreef ghoulliette het volgende:
*oink*

maar goed, kom nog niet om van de honger door de recessie ofzo.
Nee, niemand hier volgens mij. Gezeik steeds over een zogenaamde recessie. Als je het maar vaak genoeg hoort en zegt ga je er ook nog in geloven!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-09-2003 20:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

heb je alweer een baan dan, doe je snel.

als de economie starks aantrekt en ik opeens meer uitkangeven is dat alleen maar mooi natuurlijk


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-09-2003 20:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 20:13 schreef anonymous het volgende:
Nee, niemand hier volgens mij. Gezeik steeds over een zogenaamde recessie. Als je het maar vaak genoeg hoort en zegt ga je er ook nog in geloven!

dat bedoel ik. laten we ons even een recessie aanpraten, lekker zielig doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2003 20:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2003 20:13 schreef anonymous het volgende:
Nee, niemand hier volgens mij. Gezeik steeds over een zogenaamde recessie. Als je het maar vaak genoeg hoort en zegt ga je er ook nog in geloven!

Nou, probeer maar eens passend werk te vinden, dan merk je dat het een stuk moeilijker gaat dan een aantal jaren terug.

@Ghoulash; ja, tijdelijk weliswaar maar ik werk!!!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen