IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : De mens , de alien Vorige pagina | Volgende pagina
Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 26-05-2003 20:44 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2003 20:15 schreef 1i1ith het volgende:
Zolang iemand er niet vast in gaat geloven en naar handelen (zoals bij schizofrenie en psychoses) is er niets mis met wat fantaseren.
Tuurlijk is er niets mis met fantaseren. Ik doe niet anders.

In deze 'theorie' gaat de topicstarter er vanuit dat aliens daadwerkelijk bestaan. Is dat al bewezen? Als je een theorie in elkaar gaat flanzen, zou je toch eigenlijk uit moeten gaan van de dingen die we "weten," niet de dingen waar we over "fantaseren."


Touché, pussycat!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-05-2003 21:35 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

iemand www.clonaid.com al uitgechecked???

Die ELOHIM zijn echt geschift!!

he he, maar wel on topic!!


I Find That I Am Not There...


Ajakkes
Not a Metal-Head.
Usericon van Ajakkes
Posted 26-05-2003 22:55 by Ajakkes Wijzig reactieProfiel van AjakkesQuote dit berichthttp://Ajakkes.cu2.nl

Vroeger geloofde de mens niet in de evolutietheorie.

Nee wij zijn ontstaan doordat God ons heeft gecreëerd uit hoopje modder. Waarna hij een Sparerib heeft genomen en daar een vrouw uit heeft gesneden. Ofzoiets.

Gelukkig waren er mensen die niet altijd alles maar geloofde en er andere ideeën op nahielden.

Niet dat ik in Aliens geloof maar anderen mogen daar best hun theorien over bedenken.

Wat betreft de gaten. Volgens mij zijn er niet zo veel. En de gaten die er zijn komt misschien omdat we niet van alle tijden en alle plekken weten wat er precies leefde?


TotZiens


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 26-05-2003 23:22 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ik denk dat je, Maelstrom Mephisto, eens moet beginnen met de alternatieve archeologie. Er zijn inderdaad een aantal serieuze problemen met het algemeen aanvaarde verhaal m.b.t. chronologie en er is veel meer te zeggen over de ontstaansgeschiedenis van de mens als op het eerste gezicht misschien 'logisch' lijkt.

Ook wordt hier gedaan alsof de mens zou kunnen kiezen tussen het volgen van een denktraject met een fundamenteel verschillende werking, ofwel men volgt het pad van de fantasie ofwel die van de rationaliteit.
Dat is kolderieke nonsens. Je kunt dat niet scheiden, beide zijn uitingen van dezelfde intelligentie. Nog nooit in de wereld is er wetenschappelijke vooruitgang geboekt zonder gebruikmaking van beide eigenschappen. Je komt zonder ratio niet zinvol vooruit, maar zonder fantasie kom je helemaal niet vooruit.

Alle grote wetenschappers, uitvinders zijn allemaal fantasten, allemaal zijn ze niet goed bij hun hoofd. Ze sporen niet, ze zijn abnormaal. Het is een dunne lijn tussen gek en briljant.

En zoals Schopenhauer dat eens te meer aanduidde gaat alle vooruitgang altijd door drie fasen heen:
1. ridiculisatie 2. vijandigheid 3. acceptatie met de ontkenning dat men er ooit anders over heeft gedacht.

Men kan zich echter nog wel herinneren dat ooit James Lovelock' Gaia theorie als iets belachelijks werd afgedaan. No longer, wil je nog een beetje serieus genomen worden tegenwoordig.

De nu (evenzeer onterecht) als onwankelbare waarheid gevierde evolutietheorie werd in het begin ook met veel hilariteit begroet. Later sloeg dat inderdaad om in agressie jegens Darwin's persoon. Vaak gebeurde dat door mensen die de evolutietheorie niet of slechts zeer oppervlakkig begrepen.

Later sloeg dat om en werden mensen die twijfelden aan de evolutietheorie bespot of met agressie tegemoet getreden. Vaak gebeurt dat door mensen die de evolutietheorie niet of slechts zeer oppervlakkig begrijpen.

Notice a pattern here?

Echte denkers leven altijd in die schemerzone tussen spot en razernij. Daarom vergt echt denken moed en moeten de sterken meer met zichzelf kunnen spotten als hun omgeving hun ooit zou kunnen doen.

Einstein was een zeer overtuigde pleitbezorger voor de astrologie. En wie durfde er met hem te spotten?

Blablabla enz enz

Dus ik zou beginnen met auteurs als Graham Hancock, Robert Bauval, Erich von Daniken, Maurice Cotterell etc.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-05-2003 23:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nou, Maelstrom Mephisto, vertel eens, wat voor 'gaten' zitten er dan in die evolutietheorie... bij mijn weten is het een stochastisch principe waar weinig gaten in te vinden zijn. Wat zijn je bronnen? Wat heeft je doen concluderen dat het neo-darwinisme (darwinisme met genetica geïncorporeerd) geen adequate uitleg van onze wereld geeft?


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 26-05-2003 23:36 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Oebe, de mensen die jij hierboven beschrijft zijn uiteraard ooit begonnen met een gedachtengang die niet niet algemeen geaccepteerd werd. Maar dezelfde mensen zijn niet zomaar uitgekomen met hun "dwaze" theorieen. Die werden ondersteund door feiten, bevindingen en waarschijnlijkheden. Alom geen steenvast bewijs dat het waar is, maar wel zulk goed doordachte theorieen dat er niet onderuit was te komen om deze nader te onderzoeken.


Dit soort "makkelijke" verklaringen vergelijk ik dan al snel met religies.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 26-05-2003 23:45]



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-05-2003 23:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik ben een gekloonde alien, echt waar


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-05-2003 23:39 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2003 23:37 schreef ghoulliette het volgende:
ik ben een gekloonde alien, echt waar


ah, ook een ELOHIM!!! welkom op aarde!!!!

nog meer gekloonde zieltjes hier?


I Find That I Am Not There...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-05-2003 23:40 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

OVULAID™

CLONAID™ is proud to offer a new service to infertile women: OVULAID™ that will offer eggs to women for as low as $5,000 (plus transplantation fee).

The right to choose the appearance of your future baby!

OVULAID™ will give women and couples the possibility of choosing their future babies from a catalog showing the pictures of the donor egg women, and even meet with the candidates before making their final choice so as to judge their personality and intelligence as well as their physical aspects!

Come and return to your country pregnant with the child of your dreams!

If you would like to buy eggs, or sell your own eggs for $5,000, please contact our
biologist.






I Find That I Am Not There...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-05-2003 23:41 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Maar dit is nog de mooiste:

CLONAPET™:

CLONAID™ will soon offer a new service: the cloning of pets to wealthy individuals who wish to see their lost pet brought back to life. This service will also be offered to the owners of racing horses.

CLONAID™ will be ready to start its animal cloning operation in the very near future.





I Find That I Am Not There...


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 26-05-2003 23:57 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ja daarover verschillen we dan van mening Azagtoth. Er zijn een aantal theorieen die bij mij zeer veel indruk hebben gemaakt en die een soort van blijven 'zweven' tot ik ze kan incorporeren in een, althans voor mezelf, volledig coherent systeem. Zover is het in ieder geval nog niet.

En de evolutietheorie is helemaal geen 'gesloten' stochastisch (d.w.z. gewoon in de tijd veranderend, man wat een duur woord) systeem. Er is bij afwezigheid van een sluitend 'bottenspoor' gepoogd met DNA (en RNA) technieken allerlei verbanden te bewijzen, maar het is nog steeds een theorie.
Een van de moeilijkheden die moest worden overwonnen is het gelijktijdig voorkomen van schijnbaar erg stabiele fasen en de ontwikkeling van zeg ramapithecus naar homo sapiens in een behoorlijk rappe tijd (evolutionair gezien.) Daarvoor is de noodsprong gemaakt naar een sprongsgewijze willekeurige mutatietheorie, maar er bij mijn beste weten eigenlijk totaal geen bewijs voor. Als dat wel zo is dan hoor ik het graag.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-05-2003 0:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2003 23:57 schreef Oebe het volgende:

ze kan incorporeren in een, althans voor mezelf, volledig coherent systeem. Zover is het in ieder geval nog niet.




waarom zeg je niet gewoon: ze kan onderbrengen in een samenhangend systeem. Houdt je van intellidinges doen (wat best mag hoor, maar is een beetje overbodig/ verspilde moeite, lijkt me)


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-05-2003 0:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2003 0:00 schreef ghoulliette het volgende:
waarom zeg je niet gewoon: ze kan onderbrengen in een samenhangend systeem. Houdt je van intellidinges doen (wat best mag hoor, maar is een beetje overbodig/ verspilde moeite, lijkt me)


Er zijn ook mensen die zich niet constant met behulp van Jip & Janneke taal duidelijk hoeven te maken; zij die het ABN waarlijk machtig zijn



Macabre
Usericon van Macabre
Posted 27-05-2003 0:32 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

De gedachte dat we met z'n alle een buitenaardse oorsprong hebben is niet eens zo gek gedacht. Een tien(tal?) jaar geleden werd men geconfronteerd met de volgende stelling:

Het is algemeen aangenomen dat al het leven hier op deze planeet begonnen is met 1-celligen die zich hebben kunnen onwikkelen dankzij de aanwezigheid van water en dankzij de zon die op precies de goede afstand van de aarde stond. Al het water, weet men nu, komt ook van uit de ruimte. Er is een theorie die beweert dat bacterien en virus-achtigen in het ijs mee gelift zijn en hier tot ontwikkeling zijn gekomen. Deze cellen hebben dankzij de gunstige omstandigheden en het ontbreken van een belemmering zich kunnen ontwikkelen tot de ongelovelijke bio-diversiteit die we nu hebben.

De laatste beweringen rond het SARS virus is dat het uit de ruimte afkomstig is. Geen idee OF het waar is, maar de kans is aanwezig. Het percentage water op deze planeet neemt ook steeds toe. Meteoren (hoe klein ook) die ijs bevatten komen nog steeds onze dampkring binnen. (Ik heb het dus niet over de bevroren pis die vroeger uit vliegtuigen werd gedumpt en zo af en toe op een huis stortte) Dus viruscellen kunnen eventueel meekomen. Viruscellen en bacterien staan erom bekend dat ze de lange reis in de vrieskou van het heelal kunnen overleven. Wie dat heeft onderzocht en hoe grondig dit onderzoek eventueel zou zijn geweest is mij niet duidelijk.

Wij zijn dus eigenlijk super geevolueerde virussen. Sauron had gelijk. Humanity is a disease!

Aan de topic starter geef ik het advies om het boek "Keeper of Genesis" van Graham Hancock en Robert Bauval te lezen. De evolutionaire gaten waar je het over hebt worden niet zozeer verklaard maar wel nader belicht.

[Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 27-05-2003 0:36]


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-05-2003 0:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Pfff, alsof gaten in een theorie dan maar meteen impliceren dat het 'van buiten deze wereld' komt. Een theorie is ook maar een theorie -- ik zoek liever verder naar nieuwe/betere oplossingen dan het maar op 'buitenaards leven' te gooien. Zeer onwetenschappelijk, dat.

Bovendien schijnt SARS van de een of andere oost-aziatische kat te komen.

P.S. Sauron is gay.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 27-05-2003 0:37]


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 27-05-2003 0:37 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

@ Dwaallicht: In an infinite universe everything is possible.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-05-2003 0:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2003 0:37 schreef Macabre het volgende:
@ Dwaallicht: In an infinite universe everything is possible.

Hoe kom je daar nu bij? Wie zegt dat het universum oneindig is, en wie zegt dat een oneindig universum 100% gebruik maakt van de mogelijkheden van oneindigheid?? Mísschien is het wel een oneindige herhaling van hetzelfde.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 27-05-2003 0:43 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 27 mei 2003 0:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoe kom je daar nu bij?


Tsss... dat is uit het grote Nerd Handboek. Dat kende je toch?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 27-05-2003 0:44 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2003 0:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Mísschien is het wel een oneindige herhaling van hetzelfde.


Dus toch oneindig. Je geeft het zelf al aan.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 27-05-2003 0:50 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Laten we het er maar op houden dat het heel lang is...


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 27-05-2003 0:52 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2003 0:32 schreef Macabre het volgende:

Het is algemeen aangenomen dat al het leven hier op deze planeet begonnen is met 1-celligen die zich hebben kunnen onwikkelen dankzij de aanwezigheid van water en dankzij de zon die op precies de goede afstand van de aarde stond. Al het water, weet men nu, komt ook van uit de ruimte. Er is een theorie die beweert dat bacterien en virus-achtigen in het ijs mee gelift zijn en hier tot ontwikkeling zijn gekomen. Deze cellen hebben dankzij de gunstige omstandigheden en het ontbreken van een belemmering zich kunnen ontwikkelen tot de ongelovelijke bio-diversiteit die we nu hebben.

De laatste beweringen rond het SARS virus is dat het uit de ruimte afkomstig is. Geen idee OF het waar is, maar de kans is aanwezig. Het percentage water op deze planeet neemt ook steeds toe. Meteoren (hoe klein ook) die ijs bevatten komen nog steeds onze dampkring binnen. (Ik heb het dus niet over de bevroren pis die vroeger uit vliegtuigen werd gedumpt en zo af en toe op een huis stortte) Dus viruscellen kunnen eventueel meekomen. Viruscellen en bacterien staan erom bekend dat ze de lange reis in de vrieskou van het heelal kunnen overleven. Wie dat heeft onderzocht en hoe grondig dit onderzoek eventueel zou zijn geweest is mij niet duidelijk.


Waarom hebben ze nog nooit een bacterie op een meteoriet aangetroffen dan? Ik geloof niet dat ze de straling in de ruimte aankunnen, daar worden ze namelijk niet beschermd door het magnetisch veld van de aarde. En ik vind het ver gezocht om SARS uit de ruimte te halen., het kwam toch van ener van een vreemd Chinees dier vandaan?


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 27-05-2003 1:01 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

Voorzover ik weet (maar ja, wat voor betekenis heeft mijn kennis nou, he?!) zijn er wel degelijk bacterien op een meteoriet gevonden. Wat er dus op wijst dat bacterieen de vijandige omstandigheden van de ruimte kunnen weerstaan. Hoe, waar en wanneer dit is ontdekt kan ik niet met zekerheid zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 27-05-2003 1:03]


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-05-2003 1:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2003 1:01 schreef Macabre het volgende:
Voorzover ik weet (maar ja, wat voor betekenis heeft mijn kennis nou, he?!) zijn er wel degelijk bacterien op een meteoriet gevonden. Hoe, waar en wanneer kan ik niet met zekerheid zeggen.

Mmmmja, daar hebben we dus niets aan.

Ik wil je kennis niet afkraken, maar kom wel even met bronnen, want het bovenstaande is borrelpraat.


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 27-05-2003 1:10 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

Tja, ik kan natuurlijk elke minuut van de dag apathisch naar een beeldscherm gaan zitten staren om maar mijn bronnen te achterhalen, maar ik heb ook nog iets zinnigs te doen. Alleen nu even niet.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-05-2003 1:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2003 1:10 schreef Macabre het volgende:
Tja, ik kan natuurlijk elke minuut van de dag apathisch naar een beeldscherm gaan zitten staren om maar mijn bronnen te achterhalen, maar ik heb ook nog iets zinnigs te doen. Alleen nu even niet.

Nee, je moet met je tijd doen wat je wil, maar bovenstaande argument verleent op geen enkele manier validiteit aan je eerdere beweringen.

Dus borrelpraat it is.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen