IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Heeft NSBM bestaansrecht in de black metal scene? Vorige pagina | Volgende pagina
impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 08-07-2003 12:20 by impaled succubus Profiel van impaled succubus

quote:
Op 2 juni 2003 14:26 schreef karnivoor het volgende:
christenen en bm gaan niet samen, contradictie ten top :|
ligt aan wat je bm wil noemen, muzikaal gezien kan het wel, qua ideologie kan het inderdaad niet maarja dan is nsbm ook geen bm. Maar dat hangt toch al vaak tussen de folk((bblack)metal) en de bm in.


R.
Usericon van R.
Posted 08-07-2003 13:04 by R. Profiel van R.

Mr satar, aangezien ik dit figuur hieronder (verwoesting*) niet bij de lineup zie staan en ze wat ouder dan 17 lijken dacht ik, laat ik het eens vragen.

*



Magistus
Usericon van Magistus
Posted 08-07-2003 13:10 by Magistus Profiel van Magistus

quote:
Op 8 juli 2003 12:20 schreef impaled succubus het volgende:
ligt aan wat je bm wil noemen, muzikaal gezien kan het wel, qua ideologie kan het inderdaad niet maarja dan is nsbm ook geen bm. Maar dat hangt toch al vaak tussen de folk((bblack)metal) en de bm in.
nsbm noemen ze dan ook geen bm Maar ik snap niet wat Christenen in de bm zoeken? noem het dan wm ofzo...beetje vreemd...en niet altijd even lekker


verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 08-07-2003 13:25 by verwoesting Profiel van verwoestinghttp://www.sammath.nl

christenen in black metal =
nsbm=

wat volgt, straight edge moslim black metal met een scientology inslag



Furious black death metal http://www.sammath.nl


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 08-07-2003 13:27 by wladimir Profiel van wladimir



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-07-2003 15:00 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

welkom in het grote 'welles-nietes' topic


Je moeder.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 08-07-2003 15:27 by Moordlustige Hamster Profiel van Moordlustige Hamster

Wat heeft christenen in BM te maken met NSBM?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-07-2003 15:29 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/



Je moeder.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 08-07-2003 16:35 by impaled succubus Profiel van impaled succubus

quote:
Op 8 juli 2003 13:10 schreef Magistus het volgende:
nsbm noemen ze dan ook geen bm Maar ik snap niet wat Christenen in de bm zoeken? noem het dan wm ofzo...beetje vreemd...en niet altijd even lekker
ik snap het heel goed. Je kan best muziek mooi vinden zonder dat je achter de ideeen achter de muziek staat, zo zullen er ook christenewn zijn die van bm houden.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 08-07-2003 16:38 by HgarrothwulfF Profiel van HgarrothwulfFhttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 8 juli 2003 16:35 schreef impaled succubus het volgende:
ik snap het heel goed. Je kan best muziek mooi vinden zonder dat je achter de ideeen achter de muziek staat, zo zullen er ook christenewn zijn die van bm houden.
dan houden ze niet van BM, maar waarschijnlijk van WM...slechtvalk enzo


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 08-07-2003 16:41 by impaled succubus Profiel van impaled succubus

quote:
Op 8 juli 2003 16:38 schreef HgarrothwulfF het volgende:
dan houden ze niet van BM, maar waarschijnlijk van WM...slechtvalk enzo
argh bekrompen ziel.
ik heb het toch over de muziek niet over ideeen erachter.


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 10-07-2003 1:21 by Egregius Profiel van Egregius

Maar muziek is een expressie van de ideeen er achter


Sater
Usericon van Sater
Posted 10-07-2003 2:23 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 8 juli 2003 12:06 schreef irritante klootzak het volgende:
waar slaat dat dan op?

dus "sammath" mag alleen verwoesting gebruiken?


ik ken ook al een band die verwoesting heet... leuke muziek in de stjl van Ildjarn, maar dan rotter, ruwer en sneller...


dus, persoonlijk hebben die mensen meer recht op "verwoesting" als ik even bij de hand mag lopen doen!


als iemand verwoesting heet en reclame maakt voor Sammath kan je verwachten dat ie in de band zit, zeker als zijn mailaccount ook sammath is....


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Rob
Usericon van Rob
Posted 10-07-2003 17:30 by Rob Profiel van Rob

quote:
Op 8 juli 2003 16:38 schreef HgarrothwulfF het volgende:
dan houden ze niet van BM, maar waarschijnlijk van WM...slechtvalk enzo


Ben ik totaal mee eens! Ik snap ook niet waarom zulke inferieure bands zoals slechtvalk en jesussmelsgood(grote dike HAHA) zichzelf blackmetal noemand, en niet whitemetal.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-07-2003 2:08 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

het zijn allemaal homo's en die vinden ze zelf allemaal kut dus ze moeten allemaal collectief zelfmoord plegen.......zo


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-07-2003 9:16 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 juli 2003 17:30 schreef Rob het volgende:
Ben ik totaal mee eens! Ik snap ook niet waarom zulke inferieure bands zoals slechtvalk en jesussmelsgood(grote dike HAHA) zichzelf blackmetal noemand, en niet whitemetal.
Muzikaal gezien heerscht Slechtvalk toch zeker wel dik 80% van de true (NS)blackmetalbendes helemaal tot pulp. Die gristelijke teksten kan ik er niet uit afleiden hoor..

Maar goed.. gaan jullie maar weer verder zaniken.. Ga ik deze misschien wel effe kopen in de tussentijd: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=1594&item=2543362761



Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 11-07-2003 9:29 by Paul (Administrator) Profiel van Paulhttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 11 juli 2003 9:16 schreef Judge M. het volgende:
Muzikaal gezien heerscht Slechtvalk toch zeker wel dik 80% van de true (NS)blackmetalbendes helemaal tot pulp. Die gristelijke teksten kan ik er niet uit afleiden hoor..

In het laatste album zie je idd niks meer terug van die christelijkheid. En wat dan nog. Satan vereren is blijkbaar wel gaaf


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-07-2003 9:33 by MBMarduk Profiel van MBMarduk


Time for another take on those lyrics I guess.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 21-07-2003 13:05 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 21 juli 2003 13:03 schreef bonobo in een gesloten topic:
Aangezien er een heftige discussie aan de gang is over (inmiddels gebande) forum-leden met extreem-rechtse denkbeelden, dacht ik mijn steentje aan dit subject bij te dragen door middel van dit topic.

Metal is nooit gevrijwaard geweest van rechts gedachtengoed (denk aan David Vincent van Morbid Angel die racistische meningen verkondigde in interviews - en nu als beroepsnicht zijn karige boterham verdient met Genitorturers - of aan Sodom met het nummer Turken Raus), maar pas met de opkomst van de 'noorse' black metal waarbij bandleden van Mayhem (Euronymous zelf was communist, al zwakte hij die later af), Darkthrone, Carpathian Forest, Burzum en Gorgoroth zich openlijk rechts-nationalistisch uitlieten werd de basis gelegd voor wat thans NSBM heet. In de loop van de latere jaren 90 schoot NSBM met al zijn subkringen verder wortel, en inmiddels verkopen NS-bands als Burzum, Graveland, Nokturnal Mortum en Satanic Warmaster genoeg CD's om als geaccepteerde acts te kunnen worden beschouwd. Ook zijn er labels en mailorders die uitsluitend zogenoemd arische acts onder hun hoede hebben (Resistance Records, Aryan, Vinland), en dit aantal groeit gestaag.

Waarom groeit dit aantal ook in Nederland?
1. Metal heeft altijd al een voorliefde gehad voor niet-gangbare uitingen zoals het satanisme. Meestal uit puberale drang om tegen gevoelige schenen aan te schoppen, soms uit persoonlijke frustratie. Met NSBM is het dit keer niet anders, al dan niet aangevuld met halve waarheden en onzinnige veronderstellingen.

2. Politiek-correct Nederland heeft 20 jaar lang elke vorm van nationalisme veroordeeld en gedemoniseerd. Gevoel van nationale eigenwaarde en trots werden geheel ten onrechte afgedaan als racistisch/fascistisch. NSBM is hierop het antwoord, weliswaar in een zeer extreme vorm.

3. Nederland wordt in toenemende mate bevolkt door immigranten die voor een niet onaanzienlijk deel bestaat uit volkomen achterlijke, godsdienstwaanzinnige, onaangepaste, ongecultiveerde schoften. Een deel van de Nederlandse jongeren voelt zich bedreigd door deze influx aan vreemdelingen en denkt hun heil te vinden bij rechts-extremistische groeperingen die simpele antwoorden geven op ingewikkelde vragen.

Meer interessante politieke bijdragen van Bonobo volgen later. Dank u voor uw aandacht.


I'm not being rude. You're just insignificant.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-07-2003 13:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Ik wil opmerken dat de verkoop van cd's moglijk niet direct een maat kan zijn voor de politieke geaardheid van een metalfan. Immers, er zijn toch ook fans waarvoor de teksten niet belangrijk zijn, die gaan alleen voor de muziek.
Verder ken ik enkele lui die wel stoer willen doen door zoveel moglijk nazische rechtse uitspraken te willen doen maar als het er op aan komt blijkt het niet meer dan een pose te zijn.
Maar het is een feit de samenleving is de laatste tijd sterk verrechtst. De eventuele verrechtsing van de metalscene is hier een onderdeel van denk ik.
Waarom de samenleving is verrechts heb je zelf aan aangegeven. Mogelijk is de aversie tegen de VS die is ontstaan een aanvulling hierop?




trol
Usericon van trol
Posted 11-10-2005 1:49 by trol Profiel van trolhttp://www.dimensional-psychosis.com



The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 11-10-2005 15:27 by The Chosen Profiel van The Chosen

Ik kan veel NSBM bands wel waarderen. Bands als Nokturnal Mortum en Temnozor brengen toch wel erg goede platen op de markt.
En de bands zijn facistisch....nou en. De meeste black metal bands zingen ook over het uitmoorden van alle christenen.


She Said Destroy in Black New York


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-10-2005 18:44 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik hoor eigenlijk niet echt fascisme in die bands. Meer gelul over witte kindertjes en latente homofiele Slavische volkeren.
Nee, geen fascisme.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 11-10-2005 18:45]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-10-2005 21:06 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 11 juli 2003 2:08 schreef ghoulliette het volgende:
het zijn allemaal homo's en die vinden ze zelf allemaal kut dus ze moeten allemaal collectief zelfmoord plegen.......zo


Die "zo" doet het hem.

Roentgen was zonder twijfel een wilskrachtig man. Zonder technische opleiding heeft hij in enkele jaren tijds zijn geest verrijkt met een enorme hoeveelheid technische kennis. Na de stichting van de NSBM heeft hij die kennis met veel succes in praktijk gebracht. Zijn uitvinding van de receiver compound stoommachine markeert het hoogtepunt van zijn carrière. Roentgen moet wel bezeten zijn geweest van zijn beroep, niemand was een beter ingenieur dan hij. Cockcrill zou zonder zijn tekeningen en verbeteringen geen scheepsmachines kunnen bouwen. Paul van Vlissingen, zijn Amsterdamse concurrent, "die niets kan dan kopiëren" en Christiaan Veveer die in Amsterdam een machinefabriek had opgericht, had hij "in één jaar meer vooruit geholpen, dan hij anders in vele jaren zonder mij zou gekomen zijn".
Roentgen werd in zijn overtuiging, de beste ingenieur van Nederland te zijn, ook wel gestijfd door de regering die niet ophield hem voortdurend om advies in technisch gewichtige zaken te vragen.

Volgens mededelingen van een familielid was Roentgen "klein van stuk, maar krachtig gebouwd. Hij was verre van knap, zijn sterk gebogen neus en krullend haar verleenden hem een joods uiterlijk. Uit zijn doordringende blik sprak buitengewone wilskracht; hij bezat een heerszuchtige aard, tegenspraak kon hij niet verdragen".

Het staat wel vast dat veel van zijn werknemers bang voor hem waren. Zeker is ook dat hij in regeringskringen vijanden had. De administrateur van Nationale Nijverheid, Stratenus, verklaarde tijdens het uitvechten van een conflict met Roentgen, dat diens "zwart en ondankbaar karakter hem maar al te zeer bekend was".

Ik ben dus zeker van mening dat NSBM bestaansrecht heeft in de black metal scene.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 11-10-2005 21:38]


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 12-10-2005 10:42 by neefherbert Profiel van neefherbert

Het rassenidee van de NSBM staat m.i. haaks op het liberale individu-denken van het moderne satanisme waar de meest BM op is geënt. Rechtse groepideologieën zijn net zo goed kuddegedrag en daarom net zo verwerpelijk als welke religie dan ook.

Voor wat betreft het eeuwige gemekker over 'christenen' vind ik dat de BM scene zichzelf tekstueel mag gaan evalueren en vooral eens wakker mag worden in 2005, waarin niet de christenen maar de moslims 's werelds grootste religieuze bedreiging vormen. Verleg je focus.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen