IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Virgin Black Volgende pagina
~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 14-07-2003 16:28 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Iemand bekend met 'Sombre Romantic' van deze sublieme niet-kleffe gothicrock band...? Hun nieuwe album komt binnenkort ook uit, en zal 'Elegant ...and Dying.' heten...


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 14-07-2003 16:36 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Oeh god, da's een mooie CD, ik heb em ook...

Vreemd.. vind ik niet echt gothic, meer klassieke muziek met metaal....

Wel tof!


Dit slaat nergens op.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 14-07-2003 16:40 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Er zit idd erg veel klassiek in, en de nieuwe CD is echt super


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 14-07-2003 16:44 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2003 16:36 schreef mörke het volgende:
Oeh god, da's een mooie CD, ik heb em ook...

Vreemd.. vind ik niet echt gothic, meer klassieke muziek met metaal....

Wel tof!


Dit klinkt me al beter in de oren dan 'gothic'!
Ben wel nieuwsgierig, kan ik het plaatsen in het rijtje 'Trans Siberian Orchestra'?


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 14-07-2003 16:45 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

lolz ik het al eens gedownload, zie ik hier. Nooit gehoord overigens...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 14-07-2003 16:46 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 14 juli 2003 16:44 schreef No Nonsense het volgende:
Dit klinkt me al beter in de oren dan 'gothic'!
Ben wel nieuwsgierig, kan ik het plaatsen in het rijtje 'Trans Siberian Orchestra'?


Ik zei dan ook nog speciaal 'NIET-KLEFFE" gothic


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 14-07-2003 16:46 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2003 16:45 schreef McDoom het volgende:
lolz ik het al eens gedownload, zie ik hier. Nooit gehoord overigens...


Waar heb je het gedownload?


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 14-07-2003 16:50 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2003 16:46 schreef ~Narsil het volgende:
Ik zei dan ook nog speciaal 'NIET-KLEFFE" gothic


Maar zelfs met die info kom ik niet zover.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 14-07-2003 16:51 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Mooie muziek!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 14-07-2003 16:58 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 14 juli 2003 16:46 schreef No Nonsense het volgende:
Waar heb je het gedownload?


Ik wil m anders wel rippen voor je. Of dat proberen althans.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-07-2003 23:15 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Dit is echt een meesterlijke band!

via www.theendrecords.com kan je al een nummer downen van het nieuwe album!

Ik plaats het meer tussen het rijtje Darzamat, Golden Dawn (ten tijde van The Art Of Dreaming) zei het wel wat minder heavy dan deze 2 bands!

het nummer Museum Of Iscariot is magistraal!!



I Find That I Am Not There...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 27-07-2003 11:38 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ah, kwa muziek stijl misschien niet zo Darzamat en Golden Dawn maar de sfeer zeker wel!

sjezus wat een goede band! die stem... kan het wanhopiger???


I Find That I Am Not There...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 27-07-2003 21:00 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Inderdaad... ik omschreef de stem in mijn recensie dan ook al 'ergens op de achtergond zwevend en afkomstig lijkend van een eenzaam ronddolende pierrot...'


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 27-07-2003 21:04 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

schitterende omschrijving!!!

wanhopig!


I Find That I Am Not There...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-07-2003 22:17 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zit hem nu ook te luisteren. En dit is echt prachtig! Doet me nog het meest denken aan een zwaardere versie van Canaan. Heerlijk melancholiek. Hoewel ik er (gelukkig?) nog niet erg veel klassiek in kan ontdekken. D'r zitten niet veel franjes aan de muziek en dat maakt het des te depressiever.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 30-07-2003 22:39 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

shit ja, dit is echt zo mooi! gisteren de nieuwe cd "Elegant... And Dying" besteld die over 4 dagen op mijn duermat zal ploffen!

Magistraal mooi!


I Find That I Am Not There...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 08-08-2003 10:42 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Virgin Black – Elegant…and Dying

Nu ik eindelijk in het bezit ben van het nieuwe schijfje van Virgin Black wilde ik jullie niet onthouden van een recensie. Misschien is de voorganger van Elegant…and Dying “Sombre Romantic” wel bekend bij deze en gene hier op ZM maar het aangemaakte topic over deze band trok toch maar weinig posts op HET forum!
Virgin Black is een uit Australië afkomstige 5 koppige band die al sinds 1995 aan de weg timmert. Met een demo “Virgin Black”, een daaropvolgende EP “Trance” en een full album “Sombre Romantic” is het nu dus tijd voor de lang verwachte opvolger “Elegant…and Dying”.



Na het inleggen van de cd in mijn cd speler en het vol verwachting indrukken van de play knop werd ik meteen overspoeld door prachtig koor werk die de haren in mijn nek overeind deden staan en een rilling over mijn rug liet lopen. “Adorned In Ashes” is een waardige opener van deze plaat. Magistraal keyboard werk onder begeleiding van een 9 man sterk koor wat af en toe door de gehel cd terugkomt. Tekstloos loopt dit nummer goed over in “Velvet Tongue” waar zanger en meesterbrein achter Virgin Black: Rowan London zich meteen van zijn beste kant laat zien. Werkelijk alles wat binnen zijn stem bereik ligt wordt uit de kast getrokken. Van gefluister, gepraat, klagelijke clean vocals, grunts tot een zeer zeldzame black scream worden moeiteloos neergezet. Dit is dan wel meteen het hekele punt aan Virgin Black: men zal moeten wennen aan de klagelijke clean vocals omdat die eigenlijk heel apart zijn. Je vindt het nu eenmaal mooi of niet. Maar het stem gebruik geeft nu juist wel Virgin Black een originaliteits stempel.
Het uit 2 delen bestaande nummer “And The Kiss Of God’s Mouth” is een meesterwerkje op zichzelf. Prachtige gitaarlijnen, perfect uitgebalanceerd keyboard werk en afwisseling zorgen voor een extreem duistere melodieuze compositie.
“Renaissance” is een stuk wat volledig gebaseerd is op donker keyboard werk en zware duistere gitaarlijnen en eigenlijk als titeltrack gezien mag worden.
Hoogtepunt van de cd is het 17 minuten durende epos: “The Everlasting”. Laat je meenemen op een queeste door de vergetelheid opzoek naar de duisternis. De piano speelt de hoofdrol in dit meeslepende nummer waarmee langzaam maar zeker naar de climax van het nummer wordt gewerkt waar zwaar gitaarwerk, trompetten, apart drumwerk, klagelijke zang en een koor het geheel afmaken. Is dit nu film muziek of toch gewoon een klassiek geinspireerde duistere gothic compositie?
Als extraatje tussen het nummer “The Everlasting” en “Cult Of Crucifixion” zit een 3 minuten durend duister keyboard stuk wat niet op de tracklist voorkomt maar wel perfect aansluit aan “The Everlasting”.
“Cult Of Crucifixion” is een uiterst depressief nummer waar je eerst even aan moet wennen omdat het grotendeels in een grote terts is gespeeld wat wat moeilijker in het gehoor ligt. Ik kan dit wel waarderen aangezien het nummer mij een My Dying Bride feeling geeft en dermate afwisselend is dat het spannend is om te luisteren waar het muzikaal nu weer naar toe zal gaan.
Het hieropvolgende “Beloved” is een grotendeels gefluisterd nummer met fantastisch treurige gitaarlijnen en af en toe een zeer koolzwarte grunt.
De afsluiter op deze cd genaamd “Our Wings Are Burning” is een zeer rustig nummer. Loungy aandoende drums en pianowerk leiden je naar een mooi gezongen midden stuk met een prachtige gitaarsolo en eindigt de cd met je een rustig gevoel te geven en het voorgaande nog eens goed te overdenken.

Dit is een van de betere en goed geproduceerde releases van dit jaar en ik weet zeker dat dit schijfje vaak zijn rondjes zal draaien in mijn cd speler. Al te meer ook omdat er per luisterbeurt steeds meer te ontdekken valt in de complexe doch duistere muziek van Virgin Black

Rent nu allen naar uw dichtst bijzijnde platenboer en ga dit juweeltje halen! Ik ben zeer zeer onder de indruk van dit schijfje: Zoals Virgin Black is er maar 1.

Tracklist:

1. Adorned In Ashes (6:18)
2. Velvet Tongue (8:03)
3. And The Kiss Of God’s Mouth: part I (1:26)
4. And The Kiss Of God’s Mouth: part II (6:19)
5. Renaissance (7:02)
6. The Everlasting (17:13)
7. Cult Of Crucifixion (9:03)
8. Beloved (7:27)
9. Our Wings Are Burning (8:26)

(total running time: 74:27)

Line up:

Rowan London: Vocals, Piano, Keyboards
Samantha Escarbe: Lead Guitar, Cello, Photography
Dino Cielo: Drums
Craig Edis: Guitar, Vocals
Ian Miller: Bass, Vocals

Website:

listen.to/virginblack


I Find That I Am Not There...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 09-08-2003 16:44 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

niemand die deze geweldige band nog meer kan waarderen zoals ik???

mensuh, checkt het uit!


I Find That I Am Not There...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 09-08-2003 16:46 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2003 16:44 schreef rvanderholst het volgende:
niemand die deze geweldige band nog meer kan waarderen zoals ik???

mensuh, checkt het uit!

Ik zal het 's checken


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 09-08-2003 16:47 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2003 16:46 schreef NecRobert het volgende:
Ik zal het 's checken


je vind het zeker mooi! gegarandeerd!


I Find That I Am Not There...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-08-2003 16:55 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Wow! En dan ook nog een speelduur van ruim 74 minuten!

Deze gaat bovenaan mijn verlanglijstje!!!


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 09-08-2003 16:56 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

via massacre gereleased dus vrij gemakkelijk aan te komen!!


I Find That I Am Not There...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-08-2003 20:29 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb hem vandaag over de post binnen gekregen. Dus ik ben er even goed voor gaan zitten. Fuck zeg, wat een depressie. Doet het vooral erg goed als je al niet in zo'n goeie bui bent. Wel erg knap gedaan. Op dit moment doet het me nog het meest denken aan doom metal gemixt met de klassieke en wave elementen van een band als Canaan. Ik kan er zelfs wat Lacrimosa uithalen hier en daar. Maar Virgin black trekt toch meer richting doom metal.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 14-08-2003 20:30 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ik vind Virgin Black weinig met doom te maken hebben, behalve de sfeer dan, die ik nog niet eens zo zwart vind...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-08-2003 20:32 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hmmm, ik doel meer op de logge riffs. Maar ik moet toegeven dat dat ook verschilt van nummer tot nummer. Maar ik blijf erbij dat Virgin black wel behoorlijk "metal" is. En dat vind ik een groot pluspunt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 14-08-2003 20:33 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Metal? Logge riffs...? Nee, daar ben ik het niet mee eens.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen